nedjelja, 17. listopada 2010.

Šljive iz brandya ............

Evo konačno da vidimo i kako su završile  "One šljive" iz brandya.

Na kraju recepta za Šljive u brandyu  rekla sam da imam  plan za onaj dio šljiva kratko prokuhanih u brandy sirupu. I imala sam plan. Koji se poremetio rekordnom brzinom.

Tako su prve na taj način pospremljene šljive završile  u jednom brzinskom i finom kolaču koji mi je zatrebao i baš su mi eto dobro došle :).
Drugi dio završio je sutra dan ujutro u zobenoj kaši za doručak , eto i tu su mi baš dobro došle :)

Krenimo ipak redom:

Brzi kolač sa šljivama

Recept za ovaj kolač našla sam na blogu Šminkerica, zanimljiv i veseo blog na koji povremeno navratim. Recept sam malo prilagodila i na kraju kolač napravila ovako:

- 300-350 g šljiva
- 3 jaja
- 220 g brašna
- 2 žličice praška za pecivo
- 150 g šećera
- 2-3 žlice jogurta
- 1 vanilin šećer
- korica limuna

- malo maslaca
- malo smeđeg šećera

- Kalup u kojemu ćete peći kolač obilato namazati  maslacem i posuti smeđim šećerom
- Sve sastojke osim šljiva sjediniti, pomalo ih umješati dok se ne dobije smjesa nešto gušća od one za palačinke.
- Smjesu za kolač izliti u kalup i po vrhu rasporediti šljive
- Pećnicu zagrijati na 180 stupnjeva, staviti kolač i peći oko 15-20 minuta

I dobili ste zbilja brzinski , a mirisni i fini kolačić.
Posebno mi se svidjelo ovo premazivanje kalupa maslacem i smeđim šećerom. Maslac daje kolaču određenu mekoću a smeđi šećer nakon vađenja kolača iz kalupa ostane oko ruba i po dnu i fino krcka dok ga jedete :)

I, ......, malo sam zaboravila na slike jer sam tada baš bila u žurbi  tako da je ovo sve što imam za pokazati ga.




Zobena kaša sa šljivama iz brandya

Slatki topli doručak je ono što uvijek volim pojesti, posebno zimi. Ovo je jedan takav doručak i tu su šljive iz brandya opet dobro došle da doručak bude još aromatičniji i , hm, veseliji. Za svaki slučaj to je bio vikend - doručak :) . (Pre)brzo i (pre)jednostavno.

- 4-5 žlica zobenih pahuljica
- 2 žlice smeđeg šećera
- malo cimeta
- vode po potrebi
- 3-4 žlice šljiva iz brandya + malo sirupa

- Zobene pahuljice, smeđi šećer i cimet staviti u lonac za kuhanje, dodati vode da prelije smjesu
- Kuhati dok ne uzavri i zatim uz stalno mješanje dok se smjesa ne zgusne, oko 10-tak minuta
- Dodati šljive iz brandya i malo sirupa, umješati ih i kuhati još oko 2-3 minute.

Poslužiti u zdjelici za doručak i mmmmm........, finooooo........, može proći i kao najbolji desert :)









I na kraju konačno sam napravila i ono što sam naumila :):)

Kako sam sve prve šljive potrošila,  u sirupu koji mi je ostao od prošlog puta prokuhala sam nove, ovaj put nekoliko velikih i nekoliko malih. I upotrijebila ih ovako:


Šljive iz brandya punjene marcipanom u tamnoj čokoladi

Ideja da šljive napunim marcipanom došla je od baš takve kupovne slastice. Dobila sam jednom na poklon kutijicu u kojoj su bile šljive, datulje i marelice, sve sušeno , punjene marcipanom i prelivene tamnom čokoladom. Sve sam ih isprobala i zaključila da mi se najviše sviđaju šljive. Marelice mi nekako nisu išle u ovoj kombinaciji,  a datulje su sa dodatkom marcipana definitivno bile preslatke.
Ostale su šljive, ali zašto suhe ? Kada bi meni svježe bile bolje i draže.

Ok, a zašto bih uopće i kupovala te industrijski izrađene sa rokom trajanja od nekoliko godina (uh :(,   kada je najmanji problem ovo sama napraviti.
Šljive su tu, za marcipan imam recept i po njemu sam ga napravila , a crna čokolada kao "točka na i" je uvijek prisutna u kući.
Sirup od brandya za prokuhavanje šljiva  mi je došao kao naručen jer mislim da bi tu nedostajao neki okus da sam samo uzela svježe šljive bez nekog dodatka okusu.

I izrada je krenula .
Količine su skroz individualne, može se napraviti tek par komada šljiva sa potrebnom količnom marcipana i čokolade a može i cijeli kilogram.
Kod mene je ovaj put išlo ovako:

- 1/2 kg šljive iz brandya
- 200 g marcipan (kupovni ili napravljen po ovom receptu)
- 50 g tamne čokolade


- Šljivama izdubiti malo mesa iz sredine da se dobije prostor za punjenje marcipanom (svakako ne puno izdubiti, neka ostane mesa u šljivi)
- Izvađeno meso pomješati sa marcipan masom, dodati i malo brandy-sirupa
- Žličicom puniti svaku šljivu marcipan masom
- Tamnu čokoladu otopiti (nisam stavljala nikakve dodatke kao za glazuru, tek par kapi vode za otapanje i  otopila baš samu čokoladu) i svaku šljivu njome preliti.
- Ostaviti da se čokolada stvrdne

I eto brze i zanimljive poslastice.
O kojoj bi se ipak dalo razmisliti. Naime, šljive iz brandya su poprilično mekane a za ovo punjenje bilo bi dobro da je voće nešto čvršće. Kako sam ja i u marcipan dodala malo više sirupa tako mi niti on nije bio dovoljno čvrst i zadnju nadu da se sve skupa stegne polagala sam u čokoladni preljev. Ok, stegao se preljev, pomalo i marcipan, ali ipak ga je dobar dio iscurio tako da punjenje i sve skupa i nije ispalo baš onako kako sam zamišljala. No,  za one koji vole ovu kombinaciju sve skupa je preukusno iako se to po ovome kakvo je na slikama sigurno ne bi reklo.









Što je tu je kažem ja, i da se nije pojelo brzinom munje i to ovako neugledno kako je , žlicom :), lijepo bi ih servirala sa kuglicom sladoleda od vanilije, možda malo šlaga po kojemu bih prelila još malo brandy-sirupa. Može to biti sasvim fini desert :)

Ako se odlučite napraviti ih, kakve god da ispadnu , jednostavno žličicu u ruke, osmijeh na lice,  natočite si usput čašicu omiljenog likera i uživajte ! :)

Broj komentara: 17:

  1. :) Još bih mogla krenuti tvojim stopama pa razveseliti početak dana ovom krasnom kašom.
    Kolač mi se baš sviđa

    OdgovoriIzbriši
  2. Mene baš kopkaju ove šljive s marcipanpm. Čim sam vidjela kod tebe šljive i brandy, odmah sam imala neku sličnu asocijaciju. Neću se zaustaviti dok mi se ne razbistri početna ideja pa se javim.

    OdgovoriIzbriši
  3. Mmmmmm, volim kolače koji krckaju! Predivno izgledaju sve varijante. Super su ti sve ideje za šljive, nekako mi se čine kao malo zapostavljeno voće jer obično završe ili u knedlama ili u džemu ali ti si nam dala super ideje!

    OdgovoriIzbriši
  4. ja volim šljive, ali ne znam iz kojeg razloga ne volim kad se kolači i voće pomiješaju sa alkoholom, s obzirom da mi nije problem nagnuti alkohol iz čaše u sebe :))))

    zobena kaša je i moje novo otkriće , jedem ju svako jutro u raznim kombinacijama sa raznim voćem. genijalno..


    ali ovo sa marcipanom i čokoladom...mmmmmmmmmm. mislim da bi mi tu prošao alkohol :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Vidim da ih ima još kao i ja: krenem s kuhanjem, pa odjednom shvatim da sam zaboravila slikati! Zato mi fotič i je sav nekako masan, ljepljiv, s koricom od tijesta........Dakle, ove pijane šljive žive neki svoj život i to prilično dobar i uzbudljiv, u toliko odličnih varijanti.

    OdgovoriIzbriši
  6. Pre neki dan sam cunjala netom i tražila recept za marcipan. Juče sam ga gotovog tražila po svim mogućim rafovima u Merkatoru i nema ga ni za lek. Kako godine prolaze taj marcipan koji mi je bio fuj pre, sada mi prirasta za srce. No, ove šljive su fenomenalne, a za oko mi je zapao ovaj recept sa marcipanom. Divno! Kakva kombinacija!

    OdgovoriIzbriši
  7. Šljive u brendiju su već stekle slavu među nama blogerkama, a za njihovu upotrebu u kolaču vjerujem da je dobra, jer mi je kolač i bez "pijanih" šljiva odličan.

    OdgovoriIzbriši
  8. Ako dozvoliš odgovorila bih i Jeleni "Zar nema marcipana koji izrađuje Arex marzipan iz Beograda?" Bila bi prava šteta da im je biznis propao. Nekada se ovdje mogao nabaviti više ne, ne znam o čemu se radi.

    OdgovoriIzbriši
  9. odlično, odlično, ovaj zadnji desert mi je na prvom mjestu, fenomenalno, i ja sam jela slična desert, možda mislimo na isto..zatim kaša (i ja radim slično, ubacim neki domaći džem :), a onda kolač..
    baš si bila jako vrijedna.. :))))

    OdgovoriIzbriši
  10. mmmm evo i desertića sa tim finim alkoholiziranim šljivicam :))

    OdgovoriIzbriši
  11. sve odreda mi se čini odlično, i kad bi morala birati teško bi mi bilo odlučiti se za samo jedan desertić

    OdgovoriIzbriši
  12. A ja jos uvek nisam probala ni jedan recept,sa sljivama veruj da nisam nista radila ove godine,mozda sam pojela samo kilogram...:)

    OdgovoriIzbriši
  13. Ja tek cekam sljive !!!! kolac mi se svida !!!:)

    OdgovoriIzbriši
  14. "Surac" - hvala ti, drago mi je da ti se sviđa !
    "Dajana" - vjeruj mi skroz je dobro započeti dan ovakvom kašom :), drago mi je da ti se kolač sviđa, hvala !
    "Dunja" - super ! sigurno ćeš smisliti nešto fino i dobro kao i uvijek, čekam da nam se javiš, hvala ti !
    "Shacky" - hvala ti, drago mi je da ti se ove ideje sviđaju, a kolač zbilja lijepo krcka :)
    "Shangri La Food" - slažem se da sasvim dobro ide i voće za voće, a alkohol za alkohol :) . Drago mi je što ti se sviđaju šljive sa marcipanom, hvala ti !
    "Κάθαρσις" - hvala ! kako stvari stoje ima nas još sa fotićima po kojima su uredno sastojci naših delicija :), a šljivice idu dalje.....
    "Ami" - hvala , drago mi je da ti se sviđa !
    "Jelena" - žao mi je što ne možeš naći marcipan, pokušaj ga napraviti po ovom receptu. Od kada imam recept ja ga stalno tako radim i više ga uopće ne kupujem. Jako sam zadovoljna, okus je skoro isti , meni čak i bolji, a dođe nekako i ekonomičnije :)
    "cosmo 2503" - hvala ! drago mi je da ti se kolač sviđa ! pijane šljive daju mu dodatnu aromu.
    Hvala ti što si odgovorila Jeleni vezano za marcipan, nadam se da će potraga biti uspješna.
    "Ebba" - hvala ti, drago mi je da ti se sviđa ! posebno šljive sa marcipanom, i meni su no.1 :)
    "Just Cake girl" - hvala ti, drago mi je da ti se sviđa !
    "Nina" - hvala ti puno, drago mi je da ti se sve sviđa !
    "vera" - hvala ti ! nema veze što ove godine nisi radila ništa sa šljivama, biti će recepti i za slijedeću sezonu :)
    "Ruza123" - hvala ti, drago mi je da ti se kolač sviđa, a obzirom da sezona šljiva kod tebe tek dolazi uživaj u pripremi šljiva na razne načine , vjerujem da ćeš nas razveseliti sa finim receptima.

    OdgovoriIzbriši
  15. Sve mi se jako sviđa, obožavam šljive u apsolutno svakoj kombinaciji. :)

    OdgovoriIzbriši