ponedjeljak, 7. prosinca 2009.

Marcipan

Božićni blagdani su blizu i prigodne kekse i kolače možda još ne radimo ali o njima naveliko razmišljamo. Mnogi od njih kao sastojak imaju marcipan , smjesu od badema i šećera koju ili jako volimo ili uopće ne volimo. Ja sam ona koja voli marcipan u svim mogućim kombinacijama (radila sam čak i marmeladu od marelica sa marcipanom :). Marcipan možemo kupiti u samoposlugama, nije mu baš neki osobiti izbor a nije mu baš niti neka prijateljska cijena, naravno ako govorimo o pravom marcipanu a i o količinama koje nam za kolače trebaju.
Stoga, preostalo je krenuti u potragu za receptom kako sama napraviti marcipan masu. Našla sam ga, napravila i oduševila se.
Prije svega, vrlo je jedsnostavno i brzo a rezultat je iznad svih očekivanja. Dobila sam "pravi marcipan".
Ovako:

200 g  badema
200 g šećera u prahu (štaub šećera)
gustog šećernog rastvora (1:1) - 100 g šećera + 100 ml vode
malo arome gorkog badema

- Pokušajte kupiti blanširane bademe a ako ih nemate bademe pomočite na 15-tak minuta u vrelu vodu i zatim im ogulite kožicu.
- Oguljene bademe sameljite.
- Samljevene bademe pomješajte sa štaub šećerom i sve zajedno još jednom sameljite u mlincu za kavu. Dobiti ćete fini prah.
- Šećer i vodu prokuhajte i malo prohladite i dobili ste potreban šećerni rastvor
- Zatim samljevene bademe i štaub šećer povezujte šećernim rastvorom, dodajte aromu gorkog badema, za ove količine dosta je 1/4 ampule. Mjesite smjesu dok ne dobijete čvršću masu koju ćete zatim staviti u neki kalup na hlađenje.
- I dobili ste fini domaći marcipan koji možete za jesti ovako, možete ga preliti tamnom čokoladom, koristiti za kolače, .........Od ovih količina dobiti ćete oko 450-500 g marcipan mase.
Marcipan masa:










U dio mase sam umješala malo istopljene crne čokolade pa sam razvaljala bijelu masu, na nju čokoladnu masu, posula nasjeckanim orasima i bademina, zarolala i dobila ovu marcipan roladu.











Broj komentara: 9:

  1. Nije korektno dati komentar na nešto što čovjek nije probao ! ;-)
    U svakom slučaju estetski dojam je vrhunski ! :)

    M.

    OdgovoriIzbriši
  2. "M" - hvala ti na komentaru !
    I da znaš probao si :):):)

    OdgovoriIzbriši
  3. Obozavam marcipan. Ceka me gomila recepata sa njim za praznike :)
    Jako si lepo sve ovo napravila :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Obavezno ću napraviti. Jednom sam pravila nešto slično ali mi je boja bila žućkasta?

    OdgovoriIzbriši
  5. "Ljilja" - hvala ti ! I ja namjeravam za praznične kolače iskoristiti dosta marcipana :)

    "ma" - ne znam zašto žućkasta, ovaj je više bijeli. Možda si dulje kuhala šećer u vodi za šećerni rastvor ili su bademi bili takvi da su pustili nešto žućkaste boje. ne znam što bi drugo moglo biti.

    OdgovoriIzbriši
  6. Dirnula me priča o K.Ljubav je beskrajna i vječna i jedino važna. Hvala Ti na ovom obilju sreće koju si mi poklonila.
    Anka

    OdgovoriIzbriši
  7. molim vas da li neko ima resept za bozicni kruh sa suhim grozdjicama kandiranim koricama agruma i marcipanom?

    OdgovoriIzbriši
  8. recepti su ti odlični,jasni i nekomplicirani, sve što sam probala napraviti je fenomenalno, puno hvala na rp,odličan rp, super okus, ali malo mi je tjesto dok sam ga mjesila malo jače ljepljivo. ...sve sam radila po rp, u čemu je kvaka?
    kiki

    OdgovoriIzbriši
  9. "kiki" - hvala ti puno na posjeti i drago mi je da pratiš moj blog i da si ovdje našla recepte koji ti se sviđaju. Posebno ti hvala na povjerenju i njihovom isprobavanju i jako mi je drago za sve što ti se svidjelo.
    Što se tiče marcipan mase, ona je uvijek pomalo ljepljiva ali ne bi smjela biti baš jako. Meni nikada nije bila jako ljepljiva iako kada je krenem sve sjedinjavati bude ljepljivija ali kasnije očvrsne. Ono što sam primjetila je da je nešto ljepljivija ako su bademi stariji i masniji, mislim da je tu kvaka. Trebalo bi izabrati svježe i što čvršće bademe, malo teže se samelju, ali su i rahliji pa se time i smjesa manje lijepi.
    Nadam se da sam malo pomogla i ako ćeš opet isprobavati marcipan masu da nećeš imati problema sa ljepljivom smjesom.

    OdgovoriIzbriši