utorak, 19. listopada 2010.

Keksići od crvene leće

U ovomjesečnoj igrici "Ajme koliko nas je" koju je pokrenula monsoon ovomjesečna domaćica draga Tanja sa bloga U džaku brašna zadala je temu "grah, bob, sočivo (leća)".

Leća ! kada sam vidjela da je tu i leća znala sam da će ostala dva sastojka kod mene ostati malo po strani jer ako nešto od ovih stvari volim onda je to definitivno leća.

Varivo od leće, polpete od leće, salata od leće, ....., svašta nešto o leće, ali gdje su kolačići od leće ??

Nikada do sada nisam radila nešto slatko od leće.
Nikada do sada nisam niti probala nešto slatko od leće.
Malo sam prosurfala po netu i nigdje ništa slatkoga sa lećom.
Pa sam se malo raspitala i naravno opet dobila par pogleda u stilu "što ti je sada došlo, kakvi slatkiši od leće ?".

A dobro, nema znači slatkiša od leće, oni kao ne postoje. Onda uzmimo da do sada nisu postojali , a ja ću ih sada  napraviti pa taman mi ispali takvi da ih kasnije sve bacim. Eto baš :)
Ionako kada malo krenem unatrag po postovima počela sam se nešto hvaliti neuspjesima, e nije mi ispao baš Cheesecake, e nisu mi ispale baš ni Šljive punjene marcipanom, ......, e sada mi još trebaju i ovi keksići ne ispasti i taman se mogu zapitati je li meni uopće ovdje mjesto.

Ali keksići su mi super ispali ! :) iznad mojih očekivanja i vjerujte mi da sam baš nekako sretna zbog toga i sigurno ću ih opet praviti !

U onoj potrazi za nekim slatkim receptićem zavirila sam i u knjigu "Prirodno i slatko" , računam u makrobiotici bi se moglo naći nešto ovakvo. Nisam našla što sam tražila, ali sam stala na receptu za keksiće sa bundevom i odlučila bundevu zamjeniti lećom, onda sam zamjenila i još ponešto, pa malo dodala, malo oduzela, i zapravo dobila jedan sasvim drugi recept :) koji ide ovako:

Za početak, pošto je bilo probno napravila sam sa manjim količinama, za 20-tak keksića.
- 100 g  integralnog brašna
- 100 g zobenih pahuljica
- 100 g kuhane crvene leće
- 100 g meda - ja sam koristila bagremov 
- 30 ml ulja
- par kapi arome vanilije
- korica pola limuna
- vode po potrebi
- 50 g smeđeg šećera ako želite još slađe keksiće

- Leću staviti u lonac za kuhanje, preliti vodom , kuhati dok ne uzavri i zatim uz mješanje dok ne omekša , oko 10-tak minuta.
- U posudi pomiješati brašno, zobene pahuljice i koricu limuna (+smeđi šećer po želji)
- Skuhanu leću procijediti , malo isprati pod mlazom vode, pridodati je ostalim sastojcima i umješati
- Dodati ulje i umješati ga
- Dodati med i smjesu vezivati sa medom.
- Za vezivanje smjese neće biti dovoljno meda pa nadalje dodavati vode koliko treba da dobijete smjesu srednje gustoće od koje možete rukama oblikovati keksiće.
- Dodati i par kapi arome vanilije i sve dobro umješati
- Rukama oblikovati loptice, staviti ih na pleh na papir za pečenje i malo pritisnuti u sredini



- Pećnicu zagrijati na 180 stupnjeva i peći ih oko 20 minuta


I eto slatkiša sa lećom, sa crvenom lećom.



Obzirom na med kao zaslađivač keksići imaju pomalo okus medenjaka, a takve su teksture.
Leća je također pomalo slatkasta i poprilično se osjeti u okusu.
Ja sam ih radila bez dodatka smeđeg šećera, ovako su mi dovoljno slatki ali oni koji vole baš slatko morati će dodati i šećera.






Poželjno ih je pojesti prvi i drugi dan, meni je ostalo par komada i za treći dan i postali su malo , hm, gumasti :). Ali moram priznati da ih nisam čuvala u kutiji već sam ih samo onako ostavila u zdjelici na stolu.

I sada dok završavam ovaj post upravo grickam zadnji slatki keksić od crvene leće......... :).
Ovi keksići su ujedno i moja prva ulaznica u ovomjesečnu igricu. Tanja, stižu ti ! :)

Broj komentara: 20:

  1. Odlično, volim takve keksiće, odlična ideja!

    OdgovoriIzbriši
  2. Branka ovo je odlično. Na žalost, ne znam uopšte zašto je to tako, ali ljudi oko mene, uopšte nisu probali sočivo, a niti znaju kojoj familiji namirnica ono pripada. Nije mi jasno. Ja ga mnogo više volim od pasulja. Ukusnije, i stigne mnogo brže. Keksi su super. Pravila sam sa ovsenim pahuljicama i znam da su sigurno za 5. Kod nas se to još nije odomaćilo, ali polako. Ima vremene. Svaka čast na inovacijama, to je prava kuvarica, tj.šef kuhinje by B.

    OdgovoriIzbriši
  3. E, pa svaka cast na kreativnosti, keksici su ti super ispali i stvarno se nikada ovoga ne bih setila.;)) p.s. bas sam se malopre "zalila" Tanji na blogu kako jos uvek nista nisam smislila za nasu igricu, valjda cu nesto uspeti da napravim do kraja, hihih...;)

    OdgovoriIzbriši
  4. Joooj ovo ti je odlično, bravo! baš si skroz inovativna i sviđa mi se jako kako eksperimentiraš sa hranom, upravo kod hrane nema granica! I ja baš imam tu kuharicu makrobiotike doma i često posegnem za njom u nedostatku inspiracije..I nemoj nikad pomisliti " amožda mi ni nije ovdje mjesto.." :PP :D bez obzira na nauspjeh, jer nema uspjeha bez neuspjeha..upravo zato i pišemo blogove, da razmijenimo iskustva dobra i loša i podijelimo tu ljubav prema hrani koju imamo i da jedni druge inspiriramo u daljnjem radu.. :))) (al ga filozofiram ;)))

    OdgovoriIzbriši
  5. Branka,svaka čast! I ja obožavam keksiće,ovo je zaista interesantna ideja,vredi je isprobati:))

    OdgovoriIzbriši
  6. Ovo je zbilja neobično i fino. Jedino mi se ne sviđaju zobene pahuljice (radi njih su kolačići postali gumasti). treba naći neku zamjenu, njih baš ne volim u kolačima.

    OdgovoriIzbriši
  7. Bas je skroz na skroz originalno,neznam ni sama sta bih rekla,da probala bih ih to je zasigurno...:)

    OdgovoriIzbriši
  8. Ovo izgleda zakon, pravim prvom prilikom iako nisam ljubitelj leće ni graha. ;)

    OdgovoriIzbriši
  9. Aaaaaaaaaa pa kud ti pade na pamet da radiš keksiće od leće? :)))))) Ovo definitivno moram probati, al onako za svoju dušu :) Ja i moja djeca se možemo udaviti u varivu od leće, ali je moj puž organski ne može podnijeti. Razumijem ja njega, ratne traume, pa tako leću jedemo sama kada je on negdje na putu. :(

    OdgovoriIzbriši
  10. Da se dijele nagrade, ja bi ti za ove keksiće dala prvu! Originalno, iznenađenje u svakom smislu!

    OdgovoriIzbriši
  11. Predivno, odusevljena sam mada crvena leca mi je sama po sebi malo slatkasta i mislim da savrseno ide u slatkim stvarima, i sama sam razmisljala napraviti nesto ali nemam dovoljno vremena...

    OdgovoriIzbriši
  12. već sam bila i na drugim blogovima spomenula kako ja leću nisam nikad kuhala niti ju ne koristim, ali već sam razmišljala da ju moram kupiti i konačno i ja uvesti na jelovnike
    ne bi se sjetila nikad da je ubacim u keksiće no zašto ne, zvuči interesantno

    OdgovoriIzbriši
  13. Super su ti keksici! Koristim lecu, ali jos je nisam probala u slatkoj varijanti, ovo je stvarno odlicna ideja :)

    OdgovoriIzbriši
  14. Fenomenalno ! Pa ovo je svjetska ekskluziva...tj premijera !
    Mislim da bi ovakve primjere, hvale vrijedne, trebalo istaknuti i kroz službene kanale kako bi hrvatsko kulinarstvo dobilo nove dimenzije.

    OdgovoriIzbriši
  15. Odlična ideja, prekrasno izgledaju :)

    OdgovoriIzbriši
  16. "Nada" - hvala ti, drago mi je da ti se sviđa ideja i keksići .
    "jelena" - hvala, drago mi je da ti se keksići sviđaju ! Nadam se da će pomalo i u tvojim krajevima leća biti više u upotrebi, zdrava je i fina, šteta da se ne iskoristi.
    "mognonne" - hvala ti, drago mi je da ti se sviđa. Ima još vremena do kraja igrice, sigurno ćeš nas i ti sa nečim razveseliti :)
    "Ebba" - hvala ti puno, veseli me da ti se sviđa ova ideja i keksići. "Prirodno i slatko" je dobra kuharica za pokupiti ovako neki ideju iako mi se čini da bi joj dobro došlo malo osvježenja i neka novija verzija. Hvala ti na podršci oko neuspijeha, ma ne filozofiraš uopće, slobodno ti piši , meni je drago :)
    "stočiću postavi se" - hvala ti, drago mi je da ti se sviđaju keksići.
    "Κάθαρσις" - slažem se da bi zobene pahuljice bilo dobro sa nečime zamjeniti, razmišljala sam o nekim krckavijim varijantama mueslija, isprobati ću drugi put sa njima. Hvala ti !
    "vera" - hvala ti, drago mi je da te zainteresiralo, ako isprobaš nadam se da će ti se i svidjeti.
    "jubistacha" - hvala ! biti će mi drago ako isprobaš i ako ti se svidi !
    "Nataša" - hvala ti ! A evo palo mi je na pamet , ma čim sam vidjela temu odlučila sam iskemijati neki slatkiš od leće. Znam da ih baš nema i jednostavno ja sam ga morala iskombinirati i napraviti.
    E, razumijem muža, neće pa neće, .... tako ni moj tata nije želio probati rižu ni u snu, kaže "ratna trauma" , nema riže ! Isprobaš li keksiće nadam se da će ti se svidjeti.
    "Dunja" - hvala ti Dunja ! ma nije ovo baš za neku veliku nagradu, tek mali eksperiment. Drago mi je da ti se sviđa.
    "maslinka" - hvala ti, drago mi je da ti se sviđa ! Tako je, leća je sama po sebi slatkasta (pogotovo ova crvena) i nema prepreke da bude i dio nekog slatkiša.
    "Nina" - hvala ! Nadam se da ćeš ubaciti leću u jelovnik može se fino pripremiti, zdrava je, ..., nadam se da će ti se svidjeti !
    "Casa de vainilla" - hvala ti ! drago mi je da ti se sviđaju keksići i ideja ! :)
    "Anonimno" - hvala ti ! drago mi je da ti se keksići sviđaju. Ipak nećemo pretjerivati , ne vjerujem da je ovo baš svjetska premjera a i hrvatsko kulinarstvo ima puno toga boljega za pokazati tako da je u redu da keksići ostanu ovdje i dosta im je :):), hvala u svakom slučaju !!
    "Surac" - hvala ti, drago mi je da ti se sviđaju !
    "Maja (TouchSun) - hvala ti, drago mi je da ti se sviđaju keksići i ideja.

    OdgovoriIzbriši
  17. Pa, zar i od ovoga mogu da se pripreme slatkiši? Svaka čast, vrlo originalno i jako me je iznenadilo! Odlično deluje:)

    OdgovoriIzbriši
  18. Jao brankic, kakva kreativnost, svaka cast! Ocekivala sam slatkise od pasulja, ali od sociva zaista nisam. Divno izgledaju i verujem da su super ukusni.

    OdgovoriIzbriši
  19. Koja odlična ideja. Nikad nisam ni pomislila da ubacim leću u kekse. Ovo mora biti baš posebno i definitvno ću ih isprobati. :)

    OdgovoriIzbriši