petak, 8. listopada 2010.

Šljive u brandyu - šljive iz brandya :)

I tako su konačno i kod mene došle na red šljive !

Znam da kasnim i da se šljive počinju već pomalo zaboravljati i mjenjati drugim sezonskim namirnicama , ali zapetljalo se sve nešto zadnjih mjesec dana pa tako i priča sa šljivama.

Ove godine šljive su definitivno posvuda dobro rodile i moglo ih se kupiti zbilja jeftino  (može i još uvijek , u prošlu subotu na placu su ih prodavali 2 kg za 5 kn) , a mnogi koji ih imaju u svojim šljivicima su ih nudili na poklon.
Tako sam i ja dobila ne jednu nego 2-3 ponude, ali kažem ne treba mi baš sto kilograma šljiva nego je ostalo da će mi jedan kolega donijeti koji kilogram. Dogovoreno, čekam šljive .......

I onda je krenulo......., prvo je netko neplanirano pobrao šljive u šljiviku u Zagrebu pa od njih ništa, ali doći će šljive iz Like, još i bolje od ovih prvih :) . Zatim, taj vikend kada je trebalo ići u Liku po šljive bio je onaj vikend kiše i poplave pa od odlaska nije bilo ništa. Tada sam i ja bila  ukočena pa sve da su i došle šljive mogla sam samo  gledati ja njih i one mene, ....., ali  konačno...., dočekala sam :  ja se otkočila a stigle i šljive ! Treća sreća !! :)

Domaća šljiva je domaća šljiva, ne kažem da i na placu nema domaćih ali ove su drugačije, i okusom i mirisom. Držala sam ih na lođi dok ih nisam potrošila i kada god bih ušla u stan dočekao me njihov miris. Bile su i poprilično zrele , pomalo i prezrele i trebalo ih je brzo, brže potrošiti.
A kako ću ja potrošiti šljive nego da ih pospremim u džemove, pekmeze ....., mmmmm, fine, mirisne :):)

Ali evo iznenađenja :), ......., danas neću o džemovima.  
Kao i mnogi ovih dana i ja sam upala u fazu "ništa ne stignem" , tako da sam kao prvo džemove radila danima a ne kao nekada dan-dva sve riješim i gotovo. Zatim su se džemovi ohladili ali još ih nisam stigla poslikati ,  a onda mi ih nema smisla niti prezentirati pa ćemo se za džemove strpiti još koji dan.

Nekako kada sam prizdravila i krenula raditi dani su mi postali ispunjeni terapijama i poslom. Posao me baš dosta uzima,  a još i nisam za neke zahtjevnije rute i ono što bih nekada rješavala za par sati sada mi treba cijeli dan. Teško se na to navikavam jer je ovo sada nešto sasvim drugačije od onoga prije kada sam non-stop bila u nekom pokretu i na nekoj aktivnosti. Uh,  nadam se da neću niti trebati još dugo navikavati i da se ubrzo vraćam starom tempu. Optimizam prije svega :) ,  terapije super idu, počela sam sa pravim vježbama, redovna sam i poslušno to odrađujem, rezultat se već dobro vidi i već se veselim što za koji dan nema više "joj boli" ! :)


Uglavnom, vratimo se na šljive koje su osim u džemovima završile i u brandyu.
Znam da sada upada u oko da često radim voće sa dodatkom nekog alkohola. Ja inače ne pijem alkohol, u nekim prilikama nazdravim likerom, a  već i pola čaše vina poslije ručka ili večere za mene je "uh, alkohol", ali volim njegovu aromu u voću i slasticama. Pogotovo u voću, bilo u hladnim ili toplim voćnim desertima, bilo ovako kako sam ovaj put napravila.

1 kg šljiva sam napravila za jednu namjenu a 1/2 kg za drugu pa bi ovaj recept išao ovako:

- 1,5 kg šljiva
- 500 ml brandya
- 300 g šećera
- korica jednog limuna- naribana ili narezana na tanke rezance (samo žuti dio)
- štapić cimeta - može i 1 ravna žličica mljevenog cimeta


- Šljive očistiti od koštica.
1 kg obavezno očistiti na način da se zareže šljivu napola i izvadi koštica.
1/2 kg se može i narezati komadiće a može i samo  izvaditi košticu. -   ja sam sve napravila na način da sam ih zarezala napola i izvadila košticu.



- Brandy, šećer, koricu limuna i štapić cimeta staviti u lonac za kuhanje, umješati i zakuhati do vrenja
- Dodati prvi dio šljiva - 1 kg , neka opet uzavri i kuhati 5 minuta
- Nakon ovih 5 minuta kuhanja šljive su malo omekšale i upile aromu brandya sa dodacima. Izvaditi ih (ocijeđene)  i spremiti u staklenku.

To su ove šljive:




- Zatim u tekućinu sa brandyem dodati preostalih 1/2 kg šljiva i kuhati ih , povremeno mješajući, oko 15 minuta.
- Šljive izvaditi i staviti u staklenke.
- Tekućinu nastaviti kuhati , povremeno mješajući, dok se ne počme zgušnjavati u sirup.
- Kuhanjem, tekućina će isparavati i na kraju dobije se sirup , otprilike 1/3 tekućine od početne količine. Kuha se oko 30 minuta.
- Sirupom preliti šljive u staklenci i zatvoriti ih.

Ja sam dobila malo više sirupa jer sam prvi dio šljiva pospremila bez tekućine pa sam "višak" prelila samoga u staklenku . Naravno, može se preliti i u neku bocu, bilo što stakleno gdje je zgodno za čuvanje.











E sada, evo ga šljive su u brandyu , a što je sa šljivama iz brandya ?
Sa prvim šljivama koje su samo malo bile u brandyu i pospremljene su same pokazati ću vam uskoro što ću napraviti , imam plan :)
Ove šljive u sirupu i sam sirup mogu se koristiti kao dodatak i preljev raznim pannacottama, cheesecakeovima, grizu, pudingu, palačinkama, ......., nastavite niz :):)





Broj komentara: 18:

  1. Odlična ideja, a dobiješ ustvari i liker od šljiva..Odlično!

    OdgovoriIzbriši
  2. Ovo je nesto fantasticno! :) Jako mi se svida! :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Vrijednice jedna, i kad si usporena radiš punom parom.
    Odlično izgledaju ove šljive. Čekam da vidim u što si ih dalje pretvorila ;)
    Moj tata doma ima šljivik, uglavnom su šljive za rakiju, ali ima i jednu koja je za jesti ili za pekmeze, koju na žalost moji jedva da uspiju okusiti, jer ih prolaznici uvijek oberu do vrha.

    OdgovoriIzbriši
  4. Odlično je,nesto slično semoja baka,ali sa breskvama i rumom,...znam da je prefino!!!

    OdgovoriIzbriši
  5. Prava ste domacica i vrednica. Zelim Vam brz oporavak i da sve dodje na staro (po dobru). Ovo mi se vrlo dopada, slazem se sa Vama da voce i alkohol dobro idu zajedno. Na kraju krajeva i vino kad ima trunku voca ili zacina, mnogo je boljeg ukusa. Cenim sljive i rado ih pripremim, skoro svake godine. Cekam nastavak ...

    OdgovoriIzbriši
  6. Prekrasno Branka, ovo je taaaako fino :)
    Jedva čekam recepte :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Ja sam već ujutro vidjela tvoj post, i nakon toga pojurila na plac po šljive. Radila sam marmelade, đemove, a to s brendijem mi nije palo napamet. I naravno napravila ovu tvoju poslasticu. Da znaš sanjam o šljivama u rakiji ili brendiju svejedno. Pred par godina me netko ponudio, i jako mi se dopalo. Nisam se trudila naći recept, a kad tamo danas mi osvanuo pred nosom. Hvala Branka, cijela mi kuća miriši. Odličan recept.

    OdgovoriIzbriši
  8. Ma neka si ti prizdravila i polako, znaš onu bosansku: pohiti polako:))
    Prekrasni su ti ovi recepti i slažem se s tobom da voće i alkohol idu izvsno, što me i ne čudi pa alkohol je dobijen fementacijom nekog voća:)

    OdgovoriIzbriši
  9. Hvala vam svima ! Iskreno mi je drago da vas je zainteresiralo i da vam se ovako sviđa !

    "Nada" - hvala ti ! tako je , dobiješ i liker i aromatične šljive.
    "Ami" - hvala, jako mi je drago da ti se sviđa !
    "Dajana" hvala ti ! ubrzo ćemo vidjeti u što sam ih dalje pretvorila :). Znači što se branja tiče svugdje isto, obično prolaznici dođu nekako prvi :)
    "Vera" - hvala ti, drago mi je da ti se sviđa. Super je ideja i sa breskvama, to ću isprobati slijedeće ljeto.
    "Nale" - hvala puno na lijepo komentaru ! Drago mi je da Vam se sviđa , nastavak svakako slijedi.... :)
    "Surac" - hvala ti, biti će mi drago ako probaš i ako ti se svidi !
    "Maja(TouchSun)"- hvala ti !! veseli me sto si sviđa a uskoro sam ovdje sa novim šljivastim receptima :)
    "Dunja" - draga Dunja, a što sada reći :), jako me veseli što sam i ja tebe razveselila ovim receptom , a posebno sam počašćena što si ga odmah isprobala. Puno ti hvala na tome i nadam se da ćeš uživati u ovim šljivama i sirupu tijekom zime. Da, i kod mene je cijela kuća mirisala, baš fino ..... :)
    "Taša" - hvala ti , jako mi je drago da ti se sviđa !
    "Snježa" - hvala ti Snježa, baš tako ti je sada kod mene "pohiti polako" :). Drago mi je da ti se sviđaju recepti i baš tako - alkohol i voće se oduvijek nekako nalaze i vole :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Joj, kako slatko sve izgleda u ovim teglicama... znas, ja bih se rado izgubila u tvom spajzu, a ove sljive u brendiju sam vec zamislila na polici pored svih onih pekmeza, dzemova i maremlada.!:D

    OdgovoriIzbriši
  11. jako mi se dopadaju ovako napravljene šljive, nisam probala napraviti ali vjerujem da hoču, više nema kod mene šljiva (nisam na tržnici gledala) no biti će sljedeće godine, domaće naravno najbolje i kad imam priliku uvijek ih koristim

    OdgovoriIzbriši
  12. Moze brandy, mogu sljive a moze i ovako u paketu :) Puno te pozdravljam

    OdgovoriIzbriši
  13. "mignonne" - hvala ti puno, drago mi je da ti se sviđa. A iznenaditi ću te kada kažem da u mojoj špajzi baš i nema puno teglica. Sve ti ja to brzinski razdjelim i ostavim si tek pokoju da imam za svakodnevnu upotrebu.
    "Nina" - hvala ti drago mi je da ti se sviđaju šljive u ovoj kombinaciji. Znam da ih sada više nema, ali evo, ako se odlučiš dogodine recept je tu :).
    "Casa de vainilla" - hvala ti !! Slažem se , može i ovako u paketu :). Veliki pozdrav i ja tebi šaljem !!

    OdgovoriIzbriši
  14. Ovo mora da je strašno fino, znaš da sam ga i ja krenula raditi, ali sa suhim šljivama koje mi čame već duže.. Sad trebam čekati najmanje 2 mjeseca, ali to će biti taman za Božić i božićne kolače.. Svakako ću probati i ovaj tvoj receptić! :))) I baš mi je jako jako drago da si puno bolje i da terapije pomažu! :)))

    OdgovoriIzbriši
  15. Ovo mora da je finooo!!!! :)))) Sretno sa terapijom draga ;)

    OdgovoriIzbriši
  16. "Ebba" - hvala ti puno ! Super će biti i tvoja verzija sa sughim šljivama, mogla bih i ja staviti jedne pa da mi budu spremne do Božića.
    "Just Cake girl" - hvala ti ! i drago mi je da ti se ovo sviđa :)

    OdgovoriIzbriši