petak, 7. rujna 2012.

Marmelada od bresaka sa mentom

Ljeto nas polako ali sigurno napušta, jesen će se ubrzo ušuljati kako to inače običava. Dođe tiho, polako, zašuška otpalim lišćem i donese nam svoje divne boje i divne plodove. Kalendarski , jesen dolazi uskoro, što se plodova tiče plac već izgleda pomalo jesenski, ali isto tako niti ljeto se još ne da samo tako otjerati.  Volim ja jesen i  uvijek je radosno dočekam , ali ne dam  još niti ljetu da otiđe ! :) 

Iako je ljeto bilo vruće, suša nas je već umorila, požari su nas neugodno pratili , sada na kraju  kada uživamo u babljem ljetu ja na sve to zaboravljam i želim barem još koji sunčan i topao dan. Jučer, kasno poslijepodne, sam u jednom trenutku pogledala kroz prozor i kasno poslijepodnevno sunce je tako lijepo palo na susjednu zgradu i privuklo je moj pogled i moju pažnju. Zadržala sam se na toj lijepoj slici, nije baš kao kada uživate u prirodi uz more ili u šumi, ali  sve je odjednom bilo u divnim ljetnim bojama , žuto, narančasto, crvenkasto, ......., kao ove breskve :) 






Breskva je za mene jedan od simbola ljeta . Viđam ih dosta i zimi u samoposluživanjima,  ali tada na njih ne obraćam pažnju, nekako nije to vrijeme za breskvu , a i ne može mi ta breskva zamirisati onako kako treba, nikako ! Ali zato, kada krenu prve prave breskve i kada osjetim njihov miris kada prolazim pored njih onda ih itekako primjetim i uvijek reagiram. Prvo zato što ih volim, drugo zato što su breskve voće moga odrastanja, u Dbk se zovu "praske" i ljeti nećete ući u nečiju kuću a da na stolu nije zdjela sa breskvama. Pamtim naravno  i da su nekada breskve bile sočne i pune mirisa i okusa dok je danas kao i sa ostalim voćem i povrćem situacija ipak nešto drugačija. No ipak, upravo takve, drugačije, a zapravo onakve kakve bi trebale biti našla sam u Dbk kada sam bila na odmoru i kada im nisam odoljela. Uobičajeno u takvim situacijama, bez obzira na cijenu (ipak je to bilo u Dbk  pa se cijene pamte :) ) , kupila sam ih nešto više i odmah znala da će se dio naći u marmeladi. 






Našle su se u marmeladi od bresaka, ali i ne samo od njih :). Dok mi je gospođa na placu vagala breskve ja sam već bila na drugom kraju njezinog pulta i uživala u lijepoj količini i izboru začinskog bilja koje se uvijek kod nje nađe. Već sam više puta kod nje kupovala mentu, sušila je i kasnije takvu koristila. Sada mi je toliko dobro izgledala da mi nije palo na pamet sušenje već sam je htjela iskoristiti ovako svježu. Pa da, praviti ću marmeladu od bresaka i dodati ću joj mentu . Prava ljetna, osvježavajuća kombinacija ! 
Osim ove marmelade mogu vas još ponuditi i sa onima iz prošlih sezona, te kombinacije i recepte možete naći ovdje i ovdje. Zatim je tu i recept od drage Dajane koji sam isprobala , ovdje 

Bez obzira što je ljeto sada na izmaku bresaka ima još dosta na placu i još uvijek se stigne malo ih pospremiti u teglice. Pokoja breskva i koji listić mente i komadić  ljeta ste sačuvali za tmurne zimske dane :) 






Marmelada od bresaka sa mentom

- 1 kg bresaka (očišćenih od koštica) 
- 1/2 limuna - sok 
- 400 g šećera 
- 2 vrećice vanilin šećera 
- 15-tak grančica svježe mente 

- Breskvama odstraniti koru , narezati na kockice i staviti ih u posudu za kuhanje. 
- Preliti ih sokom od limuna i sve promješati. 
- Dodati oko 5 grančica mente , dodati vode da prekrije breskve i staviti ih kuhati dok dobro ne omekšaju, oko pola sata 
- Maknuti sa vatre , grančice mente odstraniti, i odliti "višak vode", tj. ostaviti oko 1 dcl vode u kojoj su se kuhale breskve. 
- Omekšale breskve dodatno usitniti štapnim mikserom, dodati šećer i vanilin šećer i dobro umješati. 
- Preostalih 10-tak grančica mente povezati u komadiću gaze i staviti ih u smjesu bresaka i šećera . 
- Kuhati na umjerenoj vatri uz stalno mješanje dok se ne počme zgušnjavati, oko 45 min do 1 sat. 
- Izvaditi grančice mente umotane u gazu. 

Marmelada je gotova, razliti je u čiste i zagrijane staklenke. Dobro ih zatvoriti, okrenuti na poklopac i neka tako stoje 10 minuta, a zatim vratiti na pravu stranu i pustiti da se ohladi. 
I evo mirisne marmelade ! 
























A zatim slijedi ono što najviše volimo, degustacija :) 
Žličicu u ruke, malo odvojiti u zdjelicu ,  i krećemo.............







Za ovu marmeladu nisam imala dilemu oko toga da li će mi se svidjeti. Još dok sam je kuhala toliko je dobro mirisala da sam jedva čekala da bude gotova, da se ohladi i da je probam. Uostalom , ovo je i moja omiljena kombinacija, stoga sam za objektivno mišljenje morala naći druge degustatore. 






Nije bio problem naći degustatore , a kako sam vidjela nije niti njima bio problem degustirati :) . Marmelada je baš osvježavajuća, ima mente a nigdje je ne vidiš :) , a breskva i menta se uistinu vole. 
Ne trebam ništa posebno dodati osim da sam je od tada napravila još 3 puta  i na kraju za sebe nisam uspjela sačuvati niti jednu teglicu, ........, ali bresaka na placu još ima...... :):) 




22 komentara:

  1. Divota jedna! kako sam dibidus za sve vrste zimnice, mogu samo uživati u divnoj boji i zamišljati okus.

    OdgovoriIzbriši
  2. Iako više volim nektarine volim i breskve, jako i mislim da bi mi ova tvoja marmelada bila fina, jako mi lijepo izgleda i baš bi ju rado probala. Fotkice baš mame! A što se jeseni tiče, ni ja ne bi da još ljeto ode jer se smrzavam već par dana. Kad se krećem je vruće ali kad sjedim za računalom kao sad noge mi se smrzavaju i to ne volim. Divan članak, super recept kojega spremam i krasne fotkice :))

    OdgovoriIzbriši
  3. Odlična mi je fotka s breskvama u menti! A sigurno je odličan i finalni proizvod, još jedna odlična marmelada iz tvoje kuhinje.

    OdgovoriIzbriši
  4. Baš pre scvega predivno izgleda tako lepu boju ima.Baš da poželiš odmah da ga namažeš.Inače nemaš pojma koliko je i meni žao što leto prolazi..

    OdgovoriIzbriši
  5. Sjajan post, divno si opisala jesenji ugodjaj, a marmelada odlicno izgleda i vjerujem da je odlicna kombinacija s mentom. Divne slike :)

    OdgovoriIzbriši
  6. baš sam danas razmišljala o marmeladi od bresaka i sad vidim ovu tvoju!!
    divna je, još s dodatkom mente!!

    OdgovoriIzbriši
  7. Divim ti se sa koliko puno ljubavi spremas svaku teglicu, i ova marmelada bas savrseno pristaje jeseni.. fotke su sve od reda prekrasne, vec sam dohvatila virtuelnu kasicicu da zaronim u teglicu na poslednjoj slici.:))

    OdgovoriIzbriši
  8. moje breskvice su otišle, jedino da skoknem na plac, stvarno mi nije pala na pamet kombinacija sa mentom koje imam doma, ali jako me privlači i ako ove godine ne isprobam sigurno ću sljedeće

    OdgovoriIzbriši
  9. Branka,ti si majstor za marmelade!!!Ova mi mirise preko ekrana:))Sjajna kombinacija:)

    OdgovoriIzbriši
  10. Pocelo sje spremanje marmelada !!
    I kada mislim da sam vec tu vrstu probala,ti opet dodas nesto novo,jos bolje,ukusnije...divim ti se !!!!

    OdgovoriIzbriši
  11. Dobro si se sjetila da breskvi dodaš mentu. Ukuhana breskva je malo bez karaktera, za razliku recimo od marelice. Jako dobra kombinacija, čak imam volju napravit koju teglicu.

    OdgovoriIzbriši
  12. Branka ti si prava kraljica marmelada,i ovo je jedna prekrasna kombinacija kojoj samo mogu zamisliti savršeni ukus:)

    OdgovoriIzbriši
  13. Predivnooo! Koje boje! Odakle samo crpiš ideje?!

    OdgovoriIzbriši
  14. Obožavam breskve, ali ove godine još nisam na dobre naletela :(
    Marmelada ima savršenu boju, prelepo izgleda.

    OdgovoriIzbriši
  15. Krasne breskve, a s mentom su mi zbilja jako fine :)

    OdgovoriIzbriši
  16. Već je pojedena....mmmm ;-)

    OdgovoriIzbriši
  17. Oh, divne barsunaste mirisne breskve, uz to jos osvjezavajuca menta - sve spremno za sive dane zime ;-)

    OdgovoriIzbriši
  18. Jako mi se svidja ovaj recept i krasne su ti slikice.

    OdgovoriIzbriši
  19. Izgleda savršeno, mogu samo zamisliti kakvog je dobrog ukusa:)) Obožavam breskve, poslije ovog moram otići i jednu pojesti :))

    OdgovoriIzbriši
  20. Hvala vam svima na lijepim komentarima ! Jako mi je drago da vam se ova marmelada svidjela i posebno se zahvaljujem na komplimentima za slikice, i meni su ove nekako baš drage :)

    OdgovoriIzbriši
  21. Upravo se kuha i samo mogu reći da veličanstveno miriše!

    OdgovoriIzbriši
  22. Upravo se kuha i samo mogu reći da veličanstveno miriše!

    OdgovoriIzbriši