nedjelja, 26. rujna 2010.

Dajanin pekmez od bijelih bresaka sa ruzmarinom

Kada sam vidjela ovaj recept kod Dajane na blogu Baker´s corner.....somewhere in my kitchen znala sam da ću ga isprobati samo je bilo pitanje kada. Iskreno, obzirom na događanja i stanje zadnjih dana, sada već i tjedana mislila sam da to neće biti tako skoro. Ali evo malo sam pogrešno mislila i ovaj pekmez je već zamirisao u mojoj kuhinji i u cijelom stanu.

Ovaj tjedan (sada već prošli) je bio ključan za rješavanje išijasa, za  stati na noge i krenuti u život. Otišla sam kod odličnog liječnika , koji me odmah stavio na odlične terapije, i jednostavno sam sa time prezadovoljna. Već nakon prve dvije terapije sam bila puno, puno, bolje a sada na pitanje "kako si " odgovaram sa "dobro sam, hvala" :) . I naravno, sada sam u najopasnijoj fazi, više toliko ne boli, čini mi se da sve mogu, a zapravo malo toga smijem,......, ajme a ja nemirni duh, ne mogu dočekati da krenem opet u đir. Ali stiže i to i još malo i uz potrebnu pažnju i vježbe sve će opet biti super.
Uostalom, sutra počinjem raditi, pa ako mogu na posao mogu malo i prošetati i ponešto napraviti :)

A priliku za prvi đir dobila sam u četvrtak, nakon terapije sam obično čula rečenicu "eto, i sada doma na mirovanje", ali u četvrtak čujem "eto, danas bi bilo dobro ako možete sada malo lagano prošetati......" . Ajme da mogu li lagano prošetati, pa naravno da mogu ! :). U četvrtak još nije bilo ove kiše koja ne prestaje a kako stvari stoje niti neće tako skoro stati , bilo je sunčano, prekrasno, a ja sam bila na Trešnjevci na kojoj sam inače jako rijetko. A tamo je i trešnjevački plac i eto mi prilike za laganu šetnju i da se konačno dokopam placa :)
Kako je bio radni dan, a došla sam i dosta kasno, nije bilo gužve, i baš sam lijepo, lagano, polako prošetala između štandova. A tamo svega lijepoga. A ja ne smijem teško nositi pa nema kupovanja, a dobro , pa i došla sam samo prošetati.
I naravno da nisam izdržala baš ništa ne kupiti :).

Prvo gdje sam se zaustavila je klupica gdje je jedna draga gospođa nudila začinsko bilje koje je meni super izgledalo (sve bi mi valjda super izgledalo nakon dva tjedna karantene :) ) i super je mirisalo. I ja kažem kupila bih ali što ću sa svim tim biljem , ne mogu odjednom sve potrošiti,  uvenuti  će mi, sušenja sada baš i nema.
Gospođa kaže : "ne trebate to ništa sušiti, nasjeckajte ili ostavite ovako i zamrznite. Koristite po potrebi , kada izvadite iz zamrzivača biti će vam kao svježe.". Aha, to smo doma  nekada radili sa peršinom , i istina je , kada smo ga izvadili iz zamrzivača, malo ostavili da se opusti bilo je kao svježe i takvog smo ga koristili.

Imate li vi takvih iskustava i kakva su ?
Ja sam ovaj put nabavila ruzmarin, kadulju, bosiljak i kopar .
I eno ih većim dijelom u zamrzivaču :)



Kupila sam tako ovo začinsko bilje, obišla još malo po placu, i već da ću otići kad mi za oko zapnu bijele breskve ! Ajme vidi bijele breskve , pa to je za onaj pekmez od Dajane, ruzmarin imam a sada bih mogla imati i bijele breskve :)
Ok, već mi je vrijeme za otići, ne smijem nositi teško, ali zar je kilogram bresaka teško, pa kilogram mi ima i torba na ramenu. Hajdemo, 1 kg bijelih bresaka i ja pekmez moram isprobati.

I sastojci su tu:



I mogla sam napraviti ovaj mirisni pekmez koji me toliko mamio.
Sve sam napravila po receptu od Dajane  kojega prenosim u cjelosti , osim malog snalaženja sa ruzmarinom jer nisam imala niti jedan suhi cvjetić već samo zelene grančice. 

- 700 g očišćenih bresaka (od kupljenog kilograma ispalo mi je je očišćenih oko 670-680 g)
- 300 g šećera
- 1 veliki limun
- 1 grančica ružmarina sa svojim cvijećem (duga oko 10 cm)- (kod mene je bila bez cvjetića)
+ dvije manje grančice

- Narežite breskve (oguljene i bez koštica) na komadiće, pomiješajte ih sa šećerom, zatvorite i ostavite u hladnjaku 12 sati. Promiješajte koji put.

- Procijedite breskve da odvojite sok. Stavite kuhati sok na srednje visokoj temperaturi oko 20 minuta, odnosno dok sirup ne počne karamelizirati.

- U međuvremenu iscijedite sok iz limuna. U komad gaze stavite iscijeđene polovice limuna (ogulite vanjski žuti dio), sjemenke i grančice ružmarina (odvojite cvjetove i ostavite sa strane). Zavežite komadom kuhinjske špage da dobijete vrećicu.

- Dodajte sok limuna, breskve i vrećicu s koricom limuna i ružmarinom u pomalo karamelizirani sirup. Kuhajte oko 10 minuta, a zatim izvadite vrećicu s ružmarinom i dobro je iscijedite.

- Nastavite kuhati pekmez još 5 minuta. Prije nego ga maknete s vatre umiješajte i cvjetove ružmarina. (kako nisam imala cvjetove ruzmarina ja sam škaricama sitno nasjeckala listiće, cca pola male žličice i njih umješala. To su ovi sitni zeleni komadići koji se vide u pekmezu)

- Ako želite da je pekmez bez komadića izmiksajte odmah štapnim mikserom i sipajte u sterilizirane staklenke. Stavite u svaku staklenku i manju grančicu ružmarina pa dobro zatvorite.
(ja volim da mi u pekmezu bude komadića voća, ali mi se u ovom slučaju činilo da ih je previše i da je pregusto pa sam se odlučila pola smjese izmiksati a pola sam ostavila u komadićima)


I super ! Pekmez me oduševio, kombinacija je odlična, breskve i ruzmarin tako dobro idu !!
Inače, ne jedem stalno baš sve pekmeze koje napravim, ali ovaj mi dobro ide :), baš jako lijepi spoj okusa, lagan i aromatičan.
Dajana, hvala na receptu !









Broj komentara: 6:

  1. Baš super da si ga isprobala, Branka. Nadam se da nisi pretjerala s nošenjem, i kilogram može biti previše u tvom stanju. Ali drago mi je što kažeš da ide sve nabolje.
    Moj ružmarin je baš u cvatu, pa sam kupila još bresaka (ovaj put žutih, bijele su nestale netragom) i dodat ću i malo borovnica i ribizli, već slutim da će kombinacija biti odlična.
    A za cvjetiće nisi trebala brinuti, oni su onako optional, može i bez.
    Što se tiče začinskog bilja, ja uvijek imam peršun i bosiljak nasjeckane i smrznute (tako mi ih je lakše dozirati kasnije), za druge nisam probala, jer ružmarin i kadulja mi obično prežive zimu bez problema.

    OdgovoriIzbriši
  2. Kako je lijepo citati i gledati sta sve fino spremate!!!
    Odavno sam to prestala raditi,misliti o zimnici...zima kod mene nije zima kao kod kuce,tako da nista od toga ne spremam za poslije jedino ako imam vremena i potrebno voce,probam iz znatizelje ,zanima me okus,za sada samo mogu da zamislim kako mirise...valjda ce ove godine i kod mene breskve da rode,a ja umijesto da ih jedem svijeze,prihvatim se serpe pa isprobam ovaj fini pekmez!!!sa zacinskim biljkama je isto,ima ih tjekom cijele godine !!!!:)
    Branka sve najbolje !!!

    OdgovoriIzbriši
  3. Branka,drago mi je da si bolje:))
    Tvoji pekmezi i džemovi uvek sjajno izgledaju,svaka pohvala:))
    Što se začinskih biljaka tiče i ja ih zamrzavam i odlični su preko cele zime.
    Pozz

    OdgovoriIzbriši
  4. Ovo mi je tako dobra kombinacija, začinsko bilje i voće. I ja spremim u škrinju kitice od svega po malo, i ništa ih ne sjeckam i ne skidam od stabljike, makar u supermarketima ima kroz cijelu godinu u teglicama, ali je to prilično skupo. Kad mi se da i kad mi treba toga više recimo u siječnju, odem u vrtljariju "mbm" u Lučko i tamo se snabdijem sa svježim puno povoljnije. Đem ti je prefin, ovo s ružmarino je super idena, pohvala i Dajani, no pdsjetilo me na ljuti "čatni" koji radim od bresaka koji služim kao prilog mesu. Drago mi je da si bolje.

    OdgovoriIzbriši
  5. Kod mene, ceka te nagrada.Pozdrav.

    OdgovoriIzbriši
  6. Mmmmm, predivno draga Branka :)

    OdgovoriIzbriši