ponedjeljak, 29. listopada 2012.

FBI rukavice - Parfe Dunja - "slatko"

U ovom krugu blog igrice FBI rukavice ,koju je pokrenula mamajac, istražujemo blog drage Dunje - Parfe Dunja .

Moj osvrt na Dunjin rad, blog i na Dunju kao dragu blog-kolegicu je u prošlom postu. Isto tako u ovom postu sam prezentirala i slane recepte koje sam isprobala sa Dunjinog bloga. Sada je vrijeme za "nešto slatko". Koliko su me se dojmili Dunjini slani recepti toliko su me oduševili i ovi slatki. Isprobavajući jedan po jedan moje zadovoljstvo je raslo i sve više sam uživala u svakoj novoj slastici.

U ovom krugu igrice nemam isprobanu marmeladu iako bi se to očekivalo :), nju sam još ranije samostalno isprobala. Tu je Dunjina  "Marmelada od kakija i mušmula", interesantna kombinacija i svakako jako ukusna. Marmelade sada nema, ali zato kolačića i keksića ima :) i tu je ono što sam sada isprobala od "slatkog programa":






(recepte neću prepisivati već su u linkovima u naslovu)



Čokoladni kolač od šljiva i čokolade
Ovaj kolač me privukao čim sa ga ugledala zbog kuhanih šljiva koje u njega idu i to mi se učinilo jako interesantno, a tu je i kombinacija čokolade i šljiva koja mi je tek posebno dobra. Bilo je to za moj rođendan kada sam častila kolege na poslu  i ovaj kolač je bio dio čašćenja. Da li im se svidio ne treba niti pitati, definitivno da i definitivno se pojeo do zadnjeg komadića. A radila sam duplu dozu , u velikom dubokom plehu od pećnice.
Sve sam napravila točno po receptu i odlično je uspio, baš sam i sama bila zadovoljna što nije česti slučaj :)






Iako Dunja sugerira da se umjesto kuhanja šljiva, pa hlađenja i dodavanja u kolač može staviti i koja žlica gotovog džema od šljiva (a džema mi baš doma ne nedostaje :) ), ipak sam se odlučila ići skroz prema receptu pa sam radila sa kuhanim šljivama.
Ja sam bila prvi degustator i taj okus biskvita sa tamnim kakaom i sočnih kuhanih šljiva i danas pamtim. odlično !

Ono što nije odlično su fotke, ove sam izvukla iz nekoliko loših, ...., žao mi je ali tako je to kada sam radila 4 vrste kolača u duplim dozama i još htjela sve kako treba slikati, ne ide to baš tako kako sam zamislila. Stoga, bez obzira na nezgodu sa fotkama, preporuku za ovaj kolač treba shvatiti ozbiljno :)






Savijača od nektarina
Ideja sa nektarinama u savijači mi je bila super na prvo čitanje i na prvi pogled. A još mi se više svidjela na prvi griz kada sam savijaču napravila :) . Volim i breskve i nektarine, volim ih u raznim kombinacijama, ali nektarine u savijači nisam još probala. Pa bilo je i krajnje vrijeme, ako ne prije onda na rođendan :)
I ova savijača je bila rođendansko čašćenje, u 8-štrucnom izdanju :) , puno ljudi, duple doze, ako je čašćenje onda je čašćenje.
Napravila sam sve prema receptu, malo naribanih jabuka, nektarine izrezane na komadiće, šećer, ....., osim u mojoj verziji i malo mljevenog kardamoma. Okus je zanimljiv i definitivno različit od cimeta.
Savijače sam ispekla i dosta lako rezala, bile su mekane, ali ne premekane da bi bilo nekih problema, prije bi ih nazvala sočne.








Zatim sama sebi serviram prvi komad, moram znati što nosim na čašćenje :)







Ja joj dajem odličnu ocjenu, a degustatore je također zainteresirala priča sa nektarinama i poprilično brzo su je pojeli, u ocjeni se slažemo !



Keksi sa čajem i uz čaj
Od kada sam vidjela ove kekse kod Dunje, oduševljena idejom i izvedbom želim ih napraviti, ali na red su stigli tek sada i to u malo izmjenjenoj verziji iz razloga nabavke korištenih čajeva. Matcha čaj imam doma i njega sam odvojila za zelene kekse, međutim nabavka druga dva čaja mi se nije baš uklapala pa sam odlučila zapamtiti onaj dio gdje Dunja kaže "možete ih napraviti i od uobičajenih sastojaka". Ok, napraviti ću ih u ovoj verziji, ali i tako sam uspjela napraviti dvije greške u koracima pa mi u usporedbi sa Dunjinima i sa keksima kakvi bi zapravo trebali ispasti ovi baš i ne izgledaju osobito. Ali mene su jako razveselili pa ih sa veseljem ovdje i dijelim :)

Evo mog veselog tria :






Dakle, zeleni keksi su sa Matcha čajem. Umjesto pistacia tu su sjeckani bademi.

Smeđi keksi koji su trebali biti tamno smeđi dodatkom kakaoa ispali su blijedosmeđi jer sam dodala neki krivi kakako koji više nalikuje na čokoladu u prahu iako lijepo piše kakao. I tu su sjeckani bademi.

Crveni/roza keksi, ......, ajme meni ovo nije niti crvena niti roza boja, ovo je čudo koje sam uspjela napraviti tako da sam u tijesto dodala malo previše boje u prahu da bih dobila željene blijedoroza kekse, a premalo da bih dobila crvene kekse. A što ću, barem se imam čemu smijati :) Dodatak su sušene brusnice , i što je najveselije ovi su mi na kraju bili još najukusniji :)







Koliko god da su u mojoj izvedbi uspješni ili ne, ovi keksi , prhki i mekani, pravi su čajni keksići. Stoga , ispecite kekse, skuhajte čaj, uzmite dobru knjigu u ruke i ...., uživanje !



Košarice od krušaka
Dunjin post u kojemu je ovaj recept nosi naslov "Jedna stara kruška" i tu je Dunja jako lijepo opisala krušku i dočarala je divnim fotkicama. Osim toga tu su i dva recepta za dva zanimljiva i ukusna deserta od i sa kruškama. Oba uključuju kombinaciju kruške i sira. Za mene dovoljno da me zainteresiraju, odmah.
Polovice krušaka punjene sirom, zapečene i na kraju dodatak meda. Zvuči predobro ! A tek košarice od lisnatog tijesta punjene kruškama i sirom.......mmmmm.

Isprobala sam oba recepta, u košarice sam dodala još malo cimeta i malo smeđeg šećera pa su se svi okusi fino sjedinili i bilo je jako dobro. Ono što nije bilo dobro su fotkice, odnosno što sam ih zaboravila poslikati pa ih ne mogu sada niti pokazati.
Naime, istovremeno sam pripremala i polovice krušaka i košarice. Polovice fotkala, košarice smo pojeli i tada sam se sjetila da nisam fotkala, ali nema onda natrag.

Stoga, ostaju kruške punjene sirom koje sam već preporučila u ovom postu.
Kako nisam ljubitelj jačih sireva koristila sam kozji sir koji sam narezala na sitnije kockice i njime napunila izdubljene polovice krušaka. Stavila sam ih u maslacem namazanu vatrostalnu posudu i pekla kako piše, 20-tak minuta na 200 stupnjeva.

Servirala i umjesto meda od lavande kako je preporučeno u receptu prelila sa malo agava sirupa.







Što reći, jednostavno, prejednostavno, a predobro !!
Voće iz pećnice mi je inače jako omiljeno, a u ovakvim kombinacijama postaje mi još i draže. Dragi I. se posebno oduševio kako desertom tako i prilikom da i on uzme fotić u ruke, i slikica koja slijedi je njegovo djelo :)
Iskoristite sezonu krušaka, preporučujem !






Domaći panettone
Panettone je zimski, blagdanski slatki kruh, ali to ni u kojem slučaju ne znači da treba čekati zimu i blagdane da bismo ga napravili. Ja toliko volim ovakve "kruhiće" da su mi i u sred ljeta dobri, odlični. Naravno, nije baš zgodno imati ih uvijek pri ruci jer uz svu snagu volje i suzdržavanje teško im je odoljeti. Nekako, ne moram niti biti gladna, ne treba niti biti vrijeme nekog obroka, uvijek sam spremna za ovakav zalogaj. Dakle, iskoristila sam priliku :), pa igrica je, mislim ovo je recept koji želim isprobati , moram sada :). Uz to, na ruku mi je išlo što sam dala dragom I.da izabere neki recept koji želi da isprobam, a on odmah otvori na panettone i kaže "evo, molim te ovo napravi".

I tako sam ga napravila. I to baš sa uživanjem, tijesto se lagano zamijesi, mikserom sa nastavcima za tijesto. Vrijeme koje je potrebno je ono za dizanje tijesta, ok treba biti tu negdje u blizini, ali ne sjedite i čekate već se štošta drugo može napraviti dok tijesto samo radi svoje.
Držala sam se recepta uz minimalne dodatke : stavila sam nešto više grožđica i k tome šaku kandiranih korica limuna i naranče, dodala sam vrećicu vanilin šećera.
Ostatak sam napravila prema receptu. Ispekla kako piše, temperatura i vrijeme pečenja su bili točno po receptu, i obavezno bi ga trebalo pokriti alu folijom kako je u receptu sugerirano.

A kada ga izvadite i kada vas dočeka divni miris svježeg panettonea, nema tih iluzija da ćete izdržati dok se ne ohladi. Nismo niti mi izdržali i kao što se na slikama vidi krenuli smo ga rezati dok je bio još topao, da nam se brže ohladi :)







Domaće je domaće i sada još manje volim one kupovne verzije koje su toliko umjetne da ne znam niti kako sam to nekada mogla jesti. Ovo je moj recept za panettone i čekam prvu priliku za pnovno čašćenje, a već znam da će ovo biti divan slatki doručak čim se ponovno nađem sa curama u Dbk.








Stigla je jesen, stigle su i bundeve, a kako sam ja bundevu otkrila i zavoljela tek nedugo tako sada koristim svaku priliku za pripremiti nešto od bundeve. Do sada su to uglavnom bile juhe, savijače, a isprobala sam je i u rižotu. Smjestila sam je i u odličan Dunjin tart koji sam predstavila u prošlom postu, a sada predstavljam i ove košarice koje su mi privukle pažnju. Ne znam da li su mi više privukle pažnju zbog bundeve ili zbog maka, zapravo bih rekla da je to zbog cjelokupne kombinacije. Kako bundevu sve više volim tako i mak sve radije biram i evo ih sada zajedno.
Dunja nam je uz ovaj recept pokazala prekrasne slike košarica u njezinoj izvedbi koje uvijek rado ponovno pogledam.

A košarice u mojoj verziji idu ovako : umjesto košarica od kora za savijače bile su košarice od lisnatog tijesta, ostalo mi je malo otvorenog svježeg lisnatog tijesta u frižideru koje je trebalo potrošiti pa sam odlučila da ga iskoristim za ove košarice.
Bundevu sam ispekla, a mak sam pomješala sa šećerom i cimetom i prokuhala ga kratko u mlijeku. Bundevu sam zatim vilicom usitnila u pire, pomiješala sa makom i sa tim nadjevom punila košarice.
Pekla sam ih na 200 stupnjeva , 20 minuta, a kao što se vidi iz priloženog bilo bi im dovoljno i 15-tak,ali......., minutice tako brzo prođu pogotovo kada je nešto u pećnici :)






Kao što sam i očekivala, sviđa mi se ! :). Baš mi je dobra ova kombinacija i već sam počela kombinirati mak i bundevu u savijaču, zatim kao punjenje za kiflice, ....., a rado ću ponoviti i ove košarice. Vjerujem da je cjelokupnom doživljaju kod degustacije ovih košarica  pridonjelo i prvo maglovito jutro nakon dugog babljeg ljeta. Stigla je prava jesen koju sam dočekala mirisom i okusom ovih košarica.






Baš tako, kolač veliki i doživljaj okusa veliki. Ovom kolaču privuklo me sve što sam vidjela i pročitala u Dunjinom postu, sastojci, jednostavnost pripreme, finalni izgled. I naravno prezentacija, uz ovaj kolač upoznali smo i fizalis ili Peruansku jagodu egzotičnu biljku i plod, za mene tada novost.

Kolač sam ispekla kako bismo ga ponijeli na vikend na more. Volimo na tim morskim vikendima imati pri ruci neki kolačić, a nije baš neka opcija da se tamo zavučem u kuhinju i pečem kolače , radije to napravim prije polaska i kolačić putuje sa nama. Ovaj kolač se pokazao idealnim, osim bogatog okusa idealan je i zbog toga što može trajati i do nekoliko dana i istovremeno zadržati potpunu svježinu i okuse.

Kolač sam napravila u potpunosti prema receptu, i vrijeme pečenja je bilo točno kako piše.
Zamirisao je tako fino, čokoladno, a kada sam ga zagrizla ona vinska nota se osjetila, onako baš taman.
Servirala sam ga sa domaćim džemom od marelica, pun pogodak, kombinacija koja se jako voli :)
A volim i ja ovaj kolač, baš volim.






U prilog trajanju od nekoliko dana govori činjenica da je nakon vikenda ostao komadić, ne zato što ga nismo htjeli pojesti već zato što je za doživljaj ovoga kolača dovoljan komadić, obzirom na bogatvo okusa nije ga baš niti moguće pojesti previše. Ostavljeni komadić je probala jedna poprilično zahtjevna degustatorica i rekla : "ovo je pravi kolač, odličan !". Više od toga mi nije trebalo, a i neovisno o tome kolač bilježim u moje omiljene i one koji će se još praviti, puno puta :)






Torta od badema i mandarina
Ovo je torta za moju dušu :), čim vidim bademe u kolaču recept me privuče, čim vidim da mljeveni bademi zamjenjuju brašno kolač je moj :)  Uz badem  ovdje su  i mandarine i to na malo specifičan način pripremljene. Uh, koja dobra kombinacija, a i kolač u Dunjinoj izvedbi izgleda uistinu primamnjivo, ne trebam niti reći da se odmah našao na listi za isprobavanje. 

Sezona mandarina je započela negdje sredinom ovog istraživanja, a ubrzo nakon što su se pojavile prve mandarine odjednom se pojavilo jako puno mandarina, akcijske cijene, ...., baš sam se malo iznenadila što je tako krenulo, po mome mišljenju malo prerano, pa imamo još mjesece pred nama za uživati u mandarinama, onima pravima ! Za ovaj kolač nisu dolazile u obzir mandarine iz samoposluge, potrudila sam se na Dolcu nabaviti domaće , provjerene, jer se ovdje ipak kuhaju sa korom i u kolaču završavaju sa korom.

Kolač sam napravila po receptu, osim što nisam koristila blanširane bademe već mljevene sa korom, takve sam imala pripremljene pa sam njih iskoristila. Sve ostalo je išlo bez odstupanja, pekla sam ga u kalupu 22 cm, i kolač-torta je tu, sa već odrezanim prvim komadom :)






Finooo rekao je prvi degustator, dragi I.,......... finoooo rekla sam i ja. Brzo smo pojeli prvi komad :)
Ali ja sam i primjetila da mi se dno nije baš najbolje ispeklo. Znam, to je "bolest" moje pećnice i trebala sam kolač zadnjih par minuta staviti na najdonju rešetku i bilo bi sve ok, ovako ostaje ta mala greška , ali nećemo je previše pamtiti jer je kolač i dalje ostao jako ukusan, a ovaj dio je možda samo malo sočniji nego što bi trebao biti :) 






I bilježim ga za ponavljanje !  pa mandarine su tek počele, a badema uvijek imam....., biti će još i mirisa i okusa ovoga kolača.






Ovime zaključujem moje istraživanje Dunjinog bloga u ovom krugu igrice, ali to nikako ne znači da ujedno i izlazim iz Dunjine kuhinje :). Ostalo je još dosta recepata koje bih rado isprobala, još nešto od slanoga, još poneki kolačić, ...., ma svašta je još ostalo :)

Draga Dunja puno ti hvala na svim divnim receptima koje sa nama dijeliš i na svoj ljepoti kojom nas daruješ na svome blogu. Hvala ti na lijepom blog-prijateljstvu i što si nam otvorila vrata svoje kuhinje u kojoj sam baš uživala, i još ću :)

32 komentara:

  1. Divan odabir i podsjetnik na fine Dunjine kolače. Zaista ti svaka čast, baš si lijepo sve isprobala.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti na lijepim riječima, drago mi je da ti se sve sviđa !

      Izbriši
  2. Kako sam veliki ljubitelj kolača, jedva dočekam tvoj slatki fbi post. Panettone sam si označila za isprobavanje za blagdane, ali s obzirom na tvoje dojmove, sve mi se čini da ću ga raditi puno ranije :D
    Kao i uvijek, bila si jako vrijedna i odlično si sve napravila.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti ! Za panettone nemoj čekati blagdane, meni se toliko svidio da sam ga pravila već dva puta i opet ću za blagdane :)

      Izbriši
  3. tebe smo čekali!!!!
    odabir i prezentacija fantastični. i opet svaka ti čast. kada se ti nečega primiš to ispadne prva liga!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Snježo, drago mi je da ti se sviđa i ovaj slatki dio istraživanja kod Dunje !

      Izbriši
  4. E pa Branka draga, nemam riječi! Stvarno si se potrudila i sve je prekrasno,
    a najviše me privlači ova krasna torta od badema i mandarina.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti, drago mi je da ti se sve sviđa, a torta je baš za svaku preporuku !

      Izbriši
  5. Tako si super recepte izabrala da nemam reči! Svaki mi je bio onako, baš po meri :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Branka, fantastično, stvarno imaš dara uživiti se u recept i realizirati ga, to nije jednostavno a naročito kad ga se prilagodi svojem ukusu i željama degustatora. Baš si me razveselila sa svime, a osobito s čajnim keksićima, moja me unučica nagovara da odmah krenemo raditi one crvene. Nemam što za izdvojiti kao vrlo uspjela realizacija, recimo košarice od maka i bundeve, sviđa mi se što si uzela deblji sloj lisnatog, djeluje jako, jako primamljivo, gotovo kad se gleda fotografija uzeo bi ju i zagrizao. Vinski ti je savršen, nektarina štrudla famozna, ma sve je sjajno. Zgodno mi je kako svi očekuju tvoje slano - slatko izlaganje blogova, kako i ne bi, hvala Branka.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga Dunja puno ti hvala na lijepim riječima i drago mi je da sam te razveselila mojim izborom i izvedbom tvojih recepata. Čajni keksići su me odmah privukli i žao mi je što mi nisu i bolje ispali. Košarice od maka i bundeve su mi se jako svidjele i sigurno ću ih ponoviti, a panettone i plavac mali sam već ponavljala. Stoga, još jednom ti hvala za sve odlične recepte i tvoje prekrasne prezentacije !

      Izbriši
  7. Divno Branka...posebno mi se dopadaju fotke!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti, drago mi je da ti se fotkice posebno sviđaju !

      Izbriši
  8. Čekala sam ovaj post. Uvek znam da posle slanog sledi i slatko. Divan si izbor napravila. Svaka ti čast. Odlično.

    OdgovoriIzbriši
  9. Divan ma baš divan izbor slatkog ali kako me je i kod Dunje privukao recept tako i sad kod tebe Plavac mali kolač veliki, i kod tebe izgleda jako sočno.Baš me zanima taj okus vina u kolaču.Moram probati svakako.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti ! Plavac mali kolač veliki sam već ponavljala koliko je dobar, svakako ga isprobaj, okus vina je ovdje jedan od okusa, odlično iskombinirano i jako ukusno !

      Izbriši
  10. Neumorna si... svaka čast... toliko toga i to sve lepše od lepšeg... uh...

    OdgovoriIzbriši
  11. Ti kako odradis FBI rukavice - to je pravo cudo! Zaista svaka cast! Uvek me zadivis!!!

    OdgovoriIzbriši
  12. Sve fantasticno izgleda, ne bih se mogla odluciti za jednu stvar. Prekrasno prezentovano, slike prelijepe :)

    OdgovoriIzbriši
  13. Branka toliko je sve divno,zbilja sve pohvale tebi na ovako divnim prezentacijama..divan odabir!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti draga Nely, drago mi je da ti se sve sviđa !

      Izbriši
  14. ne znam u što bi prije prstom pokazala, a budući da se ne smije, doista onda neću ni odabirati što mi je najbolje, prekrasno je sve

    OdgovoriIzbriši
  15. i ponovo moram napisati svaka čast na toliko isprobanih recepta, predivno sve

    OdgovoriIzbriši
  16. ....mene je oduševila ova torta od badema i mandarina...tako dobro izgleda na tim fotkama..savršeno!!... svaka čast na svemu isprobanom i prezentiranom.. lijep pozdrav... :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti ! Tortica je uistinu odlična ! Pozdrav šaljem :)

      Izbriši