srijeda, 3. studenoga 2010.

Šljivasta džemijada - part 1.

Evo mene još uvijek oko šljiva, ovogodišnjih šljiva koje su već pomalo zaboravljene. A kako su kod mene kao što sam već rekla ovu godinu malo kasnile tako kasnim i sa objavama šljivastih uradaka. Ali kada sam ih već uradila onda je u redu da se sa njima i upoznamo, i upoznavanje kreće upravo sada :) :)

Počela sam sa prvim džemom, pa sa drugim džemom, .....,družile smo se šljive i ja danima i malo po malo  sam nanizala ravno 7 vrsta džemova od šljiva. Od onog najjednostavnijeg do onog "začinjenog" onako kako ja to znam napraviti :)
Danas je ovdje prva četvorka.

Kada sam krenula sa kuhanjem džema od šljiva htjela sam da džem bude prirodan, onako malo po starinski...... nikakav džemfix, želin i slično nije dolazilo u obzir, jednostavno kuhati ću ga ako treba satima i danima ali će biti prirodan i onaj pravi Džem od šljiva . Tako sam na  Coolinarici pronašla recept od "Snece" koji kaže da se džem od šljiva peče a ne kuha. Pa da, ovo mi je super , mogla bih isprobati ovaj pečeni , nisam do sada još pekla džem i baš me zanimalo kako će to sve izgledati i kako će mi to ispasti.

U "Snecinom" receptu u džem od šljiva dodaje se čokolada, a ja sam je odlučila izostaviti jer sam htjela pravi, obični džem. Htjela sam ga takvoga u prvi trenutak, a kada je pečenje krenulo moji džemovi su dobivali svoje dodatke i nisu ostali baš tako obični.


 Džem od šljiva bez šećera

Prvo sam krenula sa džemom od samih šljiva, bez šećera..  I bez ikakvih dodataka osim malo soka od limuna. Prvo sam ga pekla , a zatim i kuhala i zgusnuo se iako nema nikakvog dodatka šećera, u šljivama ga je očito bilo dovoljno. Naravno , nije se jako zgusnuo kao džem sa šećerom, ali sasvim dovoljno da bude fino maziv.
A recept ide ovako:

- 1 kg šljiva
- 2 žlice soka od limuna

- Šljive oprati, odstraniti koštice i izrezati na komadiće (na četvrtine)
- Staviti ih u dublju posudu za kuhanje/pečenje.
- Pećnicu zagrijati na 180 stupnjeva , staviti posudu sa šljivama i peći ih oko 1 sat.
- Dok se peku povremeno ih pomiješati, dovoljno je 2-3 puta
- Zatim posudu sa šljivama prebaciti na štednjak
- Štapnim mikserom usitniti šljive (ako nemate štapni mikser neka se malo prohlade pa ih usitnite u blenderu, ili ih propasirajte, ostavite li same komadiće bez usitnjavanja malo su prekrupni za džem)
- Usitnjenim šljivama dodati sok od limuna i dobro ga umješati
- Smjesu kuhati na laganoj vatri uz povremeno mješanje do zgušnjavanja , a za to će trebati oko 2 sata.

I prvi džem od šljiva je gotov. Razliti ga u čiste i zagrijane staklenke. Dobro ih zatvoriti i okrenuti naopačke, neka tako stoje 10 minuta , okrenuti ih na pravu stranu i ohladiti.

Ovaj džem naravno nije sladak, čak je malo i kiselkast zbog limuna, pomalo osvježavajući.








Dok se prvi džem kuhao u pećnici je već krčkao drugi i treći (stale su mi dvije posude u pećnicu pa sam odmah stavila obje )


Džem od šljiva sa vanillom i cimetom

Miris i aromu vanille i cimeta jako volim, u kolačima, u napicima, u jelima, pa tako i u marmeladama i džemovima. Dodam ih svugdje gdje mogu, a džem od šljiva je definitivno jedan od onih gdje se lijepo uklapaju.

Ovo je  jedan pečeni džem, bez kuhanja,  ide ovako:

- 1 kg šljiva
- 2 vrećice vanilin šećera
- 1 žličica cimeta
- 250 g šećera
- 2 žlice soka od limuna

- Šljive oprati, odstraniti koštice i izrezati na komadiće (na četvrtine)
- Staviti ih u dublju posudu za kuhanje/pečenje
- Dodati šećer, vanilin šećer, cimet i sok od limuna i sve dobro umješati
- Pećnicu zagrijati na 180 stupnjeva , staviti posudu sa šljivama i peći ih oko 2 sata.
- Dok se peku povremeno ih pomiješati, dovoljno je svakih pola sata
(kada budete otvarali pećnicu da promješate šljive dočekati će vas divan miris i aroma pečenih šljiva, sve to tako dobro izgleda :) 
- Zatim izvaditi posudu i  štapnim mikserom usitniti šljive (ako nemate štapni mikser neka se malo prohlade pa ih usitnite u blenderu, ili ih propasirajte, ostavite li same komadiće bez usitnjavanja malo su prekrupni za džem)
- Smjesu opet vratiti u štednjak i peći dok se počme zgušnjavati, to je još slijedećih 1 - 1,5 sat uz obavezno povremeno mješanje, sada malo češće, svakih 15-20 minuta.

I džem je gotov. Razliti ga u čiste i zagrijane staklenke. Dobro ih zatvoriti i okrenuti naopačke, neka tako stoje 10 minuta , okrenuti ih na pravu stranu i ohladiti .

Dobili ste pravi fini džem od šljiva sa mirisom i okusom vanile i cimeta, mmmm..... :)









Džem od šljiva sa rumom

Mislim da rijetko tko u džem od šljiva nije dodao i malo ruma kada ga je kuhao pa ga nisam niti ja mogla izostaviti. Malo ruma za aromu, pa i za veseliji džem :), uklapa se savršeno.

I ovo je jedan pečeni džem, radi se isto kao i ovaj prethodni sa vanillom i cimetom, razlika je u sastojcima kako slijedi: 




- 1 kg šljiva 
- 250 g šećera 
- 2 vanilin šećera 
- 2 žlice soka od limuna 
- 3-4 žlice ruma

- Šljive oprati, odstraniti koštice i izrezati na komadiće (na četvrtine)
- Staviti ih u dublju posudu za kuhanje/pečenje
- Dodati šećer, vanilin šećer, cimet i sok od limuna i sve dobro umješati
- Pećnicu zagrijati na 180 stupnjeva , staviti posudu sa šljivama i peći ih oko 2 sata................
.....................i dalje sve kao i receptu za Džem od šljiva sa vanillom i cimetom.



Džem je gotov. Razliti ga u čiste i zagrijane staklenke. Dobro ih zatvoriti i okrenuti naopačke, neka tako stoje 10 minuta , okrenuti ih na pravu stranu i ohladiti.
Džem je pravi mirisni, rumasti, ....., odličan ! :)







Džem od šljiva sa crnom čokoladom

I dok sam došla do ovog džema već su me ozbiljno svrbili dlanovi i poprilično sam se uzvrtila , ......, divni su i mirisni svi ovi džemovi i stan je pun šljivastog mirisa , ali hoću li konačno nešto i iskombinirati ? gdje su moji pomalo šašavi dodaci :), hoću neki moj džem  :)

Hoću - neću , još uvijek ništa od neke moje kombinacije već sam se ipak vratila na prethodno spomenutu Snecinu sa Coolinarike.  Dodati ću i ja čokoladu, htjela bih to isprobati. I dodala sam je, ali sam izbacila rum, malo smanjila šećer i ovaj džem napravila ovako:

- 1 kg šljiva
- 600-650 g šećera 
- 2 žlice soka od limuna 
- 50 g crne čokolade  


- Šljive oprati, odstraniti koštice i izrezati na komadiće (na četvrtine)

- Staviti ih u dublju posudu za kuhanje/pečenje
- Dodati šećer i sok od limuna i sve dobro umješati
- Pećnicu zagrijati na 180 stupnjeva , staviti posudu sa šljivama i peći ih oko 2 sata.
- Dok se peku povremeno ih pomiješati, dovoljno je svakih pola sata
- Zatim izvaditi posudu i štapnim mikserom usitniti šljive (ako nemate štapni mikser neka se malo prohlade pa ih usitnite u blenderu, ili ih propasirajte, ostavite li same komadiće bez usitnjavanja malo su prekrupni za džem)
- Crnu čokoladu isjeckati na kockice
- Sada je dodati i dobro umješati u smjesu.
- Smjesu opet vratiti u štednjak i peći dok se počme zgušnjavati, to je još slijedećih cca 1 sat uz obavezno povremeno mješanje, svakih 15-tak minuta


Džem je gotov. Razliti ga u čiste i zagrijane staklenke. Dobro ih zatvoriti i okrenuti naopačke, neka tako stoje 10 minuta , okrenuti ih na pravu stranu i ohladiti .

Kada sam probala ovaj džem baš sam se oduševila, okusom šljiva u kombinaciji sa crnom čokoladom, zbilja savršeno !  A joj, skoro da ga nisam napravila, sada sam jako sretna što jesam i od ove prve ture do danas još sam ga dva puta pravila i sve razdjelila, džem je oduševljenje :)





Za part 1. toliko, ......., uskoro slijedi part 2. gdje ćemo se upoznati i sa ostale 3 kombinacije i gdje sam konačno dala malo i sebi na volju :):)





............to be continued.......... :)





Broj komentara: 14:

  1. Prekrasno, i slike, i recepti!!! Ti baš voliš šljive, zar ne? :D

    OdgovoriIzbriši
  2. Branka, volim kako ti sve to lepo natenane objasnis,super ti je sve...Poz.

    OdgovoriIzbriši
  3. Odlicno prikazano i objasnjeno. A i ova kolekcija pekmeza je stvarno inspirativna. Ja uglavnom spremam peceni pekmez sa vinskim sircetom i odrzi se uvek. Nema mnogo muke a ukus je fenomenalan.

    Bravo za post!

    OdgovoriIzbriši
  4. Bilo bi divno uvaliti se kod tebe u spajz, mogu samo zamisliti sve te predivne marmelade i dzemove na jednom mestu :))) Odlicno, kao i uvek!!!

    OdgovoriIzbriši
  5. oduševljena sam svim džemovima redom, ja ove godine na žalost nisam imala vremena da radim marmelade i džemove, pa sam napravila samo manju količinu od šljive i jabuke, te od kruške s cimetom :)
    ali nadam se sljedeće godine da ću biti bolje sreće pa si bilježim da isprobam ovaj tvoj 1-4 :)

    OdgovoriIzbriši
  6. wow, svaka čast opet kažem, bilo je uživancija gledati fotke i ove tvoje predivne džemove.. totalno sam oduševljena svim mogućim kombinacijama, većinu sam isprobala, ali ovaj pečeni nisam.. nestrpljivo čekam nastavak! :)))

    OdgovoriIzbriši
  7. Tako ti zavidim na svim prekrasnim džemovima. Ja ih volim ali moji dečki samo jedu marmeladu od šipka ili mješanu:)) Radi sebe mi je mrsko i jaje ispeći!"

    OdgovoriIzbriši
  8. Stvarno je sve genijalno,bas mi je i interesantna kombinacija sa cimetom.

    OdgovoriIzbriši
  9. Pa ovo je prava enciklopedija. Ma bravo da si to sve sjedinila, jer koji put dugo tražiš nešto rasuto po postovima, ma super.
    Da se osvrnem na đem od šljiva s čokoladom. Dok sam bila klinka, često su mi radili palačinke, zvale su se "narodne", bez jaja, a s mlijekom u prahu. To je bilo iza drugog rata i nije bilo ničeg i snalazili su se kako su znali. U neimaštini, ljudi su često kreativni, pa tako je u špajzi uvijek bilo đema od šljiva, baš tog pečenog skoro bez šećera. A za te narodne palačinke iznosio se na stol i taj đem. E sad da bi baka smislila neki novi okus, podgrijala bi u lončiću 3-4 žlice đema i nekoliko kockica koh čokolade. To se sve rastopilo i savršeno se slagalo s tim palačinkama. A kako je došla do čokolade, regularno nikako, mutno se sjećam, da su obilazili šverceri po kućama i tražili nešto u zamjenu. Nećeš vjerovat, za tablu čokolade davalo se nešto od obiteljskog porculana ili srebrnine!!!!!
    Eto, kad to pričem svojoj djeci, isčuđavaju se, ne mogu vjerovat. Topla i ugodna večera davala je obitelji snagu, nadu i vjeru u bolje sutra.

    OdgovoriIzbriši
  10. Zavrsila sam za ovu godinu sa sljivama, ali dobro ce mi doci ove varijante za sledecu godinu. Posebno mi je privlacna kombinacija sa cokoladom! Krasni recepti i fotografije! Hvaaaala!

    OdgovoriIzbriši
  11. "Just Cake Girl" - hvala ti, drago mi je da ti se sviđaju slike i recepti. Ne znam da li baš toliko ovim šljive ali obzirom da sam ih puno dobila i to finih trebalo ih je svakako lijepo upakirati za zimu :)
    "Surac" - hvala ti !, drago mi je da ti se sviđa, a istina je, volim ja to malo i opširnije nego što treba napisati :)
    "Nale" - hvala ti ! drago mi je da ti se post sviđa. Ovo sa sirćetom je zanimljivo, isprobati ću slijedeće godine.
    "Casa de vainilla" - hvala ti ! Vjeruj mi da se u špajzici ne bi puno zadržala, sve je na broju dan-dva nakon izrade a zatim šaljem dalje jer mi treba mjesta za nove kombinacije :):)
    "Nina" - hvala ti, drago mi je da ti se sviđa , i biti će mi drago ako dogodine isprobaš ovaj koji ti je zapeo za oko. Nadam se da će ti se i svidjeti !
    "Ebba" - hvala ti, jako me veseli da ti se ova "kolekcija" sviđa. Nastavak svakako slijedi ..., već danas :)
    "Snježa" - hvala ti, drago mi je da ti se sviđaju moji džemovi. Nema druge nego mi pošalji adresu i uživati ćeš i ti u njima, a dečki neka gledaju :)
    "vera" - hvala ti draga ! veseli me da ti se ovi džemovi sviđaju, dobar si odabrala, ovaj sa cimetom zbilja nadaleko miriše :)
    "Dunja" - puno ti hvala draga Dunja na ovom komentaru i priči o tome kako se ovo radilo nekada. Slušala sam i ja od moje bake ovakve priče, a danas se i mama zna prisjetiti kako su nekada sa malo namirnica znali napraviti odlična jela i slastice. Posebno se priča o čokoladi, ovako kako si i ti rekla, bila je vrlo, vrlo cijenjena ako je uopće i bilo. I opet je bilo i sreće i veselja. Neka je bude i nama ! :) . Drago mi je da ti se post sviđa !
    "Mala kuharica" - hvala ti na lijepom komentaru, drago mi je da ti se sviđaju recepti i slikice. Znam da je za ovu godinu gotovo, ali kada dogodine opet krenu šljive recepti su tu :), biti će mi drago ako neki isprobaš, a ovaj sa čokoladom je sigurno odličan izbor !

    OdgovoriIzbriši
  12. Ja kad radim radim u pravilu ovu varijantu s rumom i ta mi je nekako najdraža. Od ovih ostalih prvo bih liznula vaniliju i cimet varijantu! :)

    OdgovoriIzbriši
  13. Jos nikad nisam vidjela toliko interesantnih varijanti za pravljenje dzema na jednom mjestu! Divno, i svaka cast! Cim se docepam sljiva cu isprobati zasigurno barem 1, ili 2, ili 3 (:D) od ovih recepata...:) Hvala!

    OdgovoriIzbriši
  14. Fenomenalnoooooooooooooo! Kombinacija šljive-cimet, šljive-rum, šljive-crna čokolada! Pa tu nema kraja slavljuuuuu!

    OdgovoriIzbriši