ponedjeljak, 22. ožujka 2010.

Marmelada od jabuka i kave - AJME :)

Kada sam se odlučila na otvaranje i pisanje bloga imala sam veliku želju i volju (imam je i sada) ali sam isto tako imala i neku bojazan da ovome nisam baš niti dorasla. Visoke standarde postavile ste sve vi moje drage kolegice i prijateljice koje ovdje navraćate i dajete mi podršku i poticaj za dalje i  zbilja se divim vašim blogovima i onome što pripremate i prezentirate.
Međutim, kada sam krenula podrška je stigla sa svih strana. Hvala !!  I tako.... bez obzira na početni "strah", krenula sam i ostala i svakim danom sve više uživam u ovom svijetu. Kod prvog objavljenog posta Jasenka sa bloga Sweet Corner čijim djelima se posebno divim  je u komentaru napisala "nadam se da ćeš nam se pridružiti u našim igricama".  Naravno da me to zaintrigiralo, ali tada je i za mene to bila tek samo nada , a ovaj mjesec kada je Ljilja sa bloga Chocolate Dust koja me fascinira svojim doslovno umjetničkim djelima domaćica igre Ajme koliko nas je i kada je kao namirnicu zadala kavu ja sam odlučila poslušati Jasenku i svoju želju da se uključim. Jasenka, hvala na poticaju ! :)
Kava !? Ja kavu volim popiti, bez jutanje niti ne funkcioniram baš najbolje, dok mi  pripravci od kave nisu neka ljubav, ali odluka je pala da ulazim u igru i nešto ću smisliti i pripremiti. Hm, nešto, ......kao ljubiteljici marmelada bilo mi je sasvim jasno da ću se uključiti sa nekom marmeladom i zato mi je kava kao zadana namirnica tim veći izazov. Ali, .....kava i marmelada ?, kava u marmeladi ?, marmelada sa kavom ? ....., hmmmmmm, nisam na to baš nailazila, .......,može li ? ma može !! Kombiniranje je započelo i rezultat je ova marmelada u dvije verzije, meni obje jednako dobre :)
Predstavljam vam moju ulaznicu u "Ajme koliko nas je" :

- 1 kg jabuka (očišćenih od sjemenki i oguljene kore)
- 1-1,5 dcl vode u kojoj su se kuhale jabuke
- 500 g smeđeg šećera
- 3 dcl crne kave
- 1 limun
- 1 naranča
- 1/2 vrećice želina + 1-2 žličice sećera
- 2 žlice ruma ili 1/2 bočice arome vanilije

- Očišćene i oguljene jabuke narezati na kockice i staviti ih kuhati dok ne omekšaju , cca 20 minuta nakon što uzavri.
- Ohladiti skuhane jabuke i usitniti ih, najbolje u blenderu da dobijete nešto kao pire od jabuka.
- U loncu za kuhanje pomješati pire od jabuka i 1-1,5 dcl vode u kojoj su se kuhale jabuke. Dodati sok od 1 limuna i sok od jedne naranče, dodati šećer. Sve dobro promješati i staviti na jaču vatru da prokuha.
- Skuhanu crnu kavu procijediti i pridodati smjesi. Umješati je i nastaviti kuhati na nešto laganijoj vatri oko 20-30 minuta uz stalno mješanje.

- Sada se trebate odlučiti da li ćete raditi varijantu sa rumom ili varijantu sa vanilijom.
Ako ćete raditi sa vanilijom dodajte je u smjesu i nastavite kuhati još 10-tak minuta , stalno mješajući.
Zatim dodajte želin pomješan sa 1-2 žličice šećera , dobro ga umješajte, neka opet uzavri i kuhajte još 3 minute uz stalno mješanje.
Marmelada je gotova, razlijte je u čiste i zagrijane staklenke, zatvorite i neka se hladi.





Ako ćete raditi sa rumom tada nakon 20-30 minuta kuhanja dodajte u smjesu želin pomješan sa 1-2 žličice šećera, dobro ga umješajte , neka opet uzavri i kuhajte još 3 minute uz stalno mješanje. Zatim dodajte rum, umješajte ga na vatri oko 20-30 sekundi, skinite sa vatre i još pola minute mješajte.
Marmelada je gotova , razlijte je u čiste i zagrijane staklenke, zatvorite i neka se hladi.








I eto, imamo i marmeladu sa kavom, i to ne jednu nego dvije :) . Ja sam naime u trenutku kada sam trebala odlučiti koju ću napraviti zaključila da je idealna prilika da isprobam kako izgleda sa oba dodatka i smjesu podjelila na dva djela pa u jedan dio stavila vaniliju a u drugi dio rum i tako jednim udarcem dobila dvije marmelade :)

Kada su se prohladile  isprobala  sam jednu , pa drugu , pa rekla : ova sa rumom je bolja, ma ne nije, bolja je ova sa vanilijom, ma ne zapravo ova sa rumom, hm, ....., ne znam koja je bolja, meni su obje dovoljno fine i prije svega interesantne.
I zanimljivo, ništa dvopek, ništa kruh, ...., ove marmelade su kao stvorene za palačinke, kolače, recimo kao punjenje za neki rolat, ...., tu će sigurno naći svoje mjesto. Osim ako se ne odlučite na varijantu da kao ja jutros uzmete žličicu i u par slatkih zalogaja uzmete prvu jutarnju kofeinsku dozu kroz ovaj miris i aromu :)

p.s........., moram priznati i malu grešku koju sam napravila. Kavu nisam baš procjedila a trebalo bi, zapravo, ovisi koliko vam smeta ili ne smeta koja mrvica od taloga koja mi je uletjela (mislila sam da neće, znam ja to dozirati  :) ). Meni ne smeta već mi je čak i fora osjetiti pokoju od tih mrvica, no budem li ponavljala ovu marmeladu mislim da ću ovome ipak posvetiti malo više pažnje.



Broj komentara: 16:

  1. odlična i originalna ideja! ne bi mi nikad palo na pamet spojiti voće i kavu u marmeladi :) sjajno!

    OdgovoriIzbriši
  2. Ovo je skroz originalno, tko bi rekao da se i ovo može iskombinirati. Naravno, moralo je doći od kraljice marmelada :)))

    OdgovoriIzbriši
  3. Izvrsna ideja, ne bi mi palo na pamet. Samo što ja nikada ne bih stavila želin jer mislim da jabuke imaju dovoljno pektina u sebi i nije ih potrebno nekim dodacima posebno želirati.
    Ja sam starinska "kuharica" i u moje vrijeme se nisu dodavale takve stvarčice, prirodno je najbolje!
    Ne znam kakvo je tvoje iskustvo u tome?

    OdgovoriIzbriši
  4. Ja sam ostala bez teksta jer je ovo super originalno :))))
    Bas me zanima ukus, ne mogu ni da zamislim :)))
    Saljem ti veliki pozdrav :)))

    OdgovoriIzbriši
  5. ja sam takodje od onih sto u marmelade trpa sve i svasta,i sto uziva u raznim ukusima!Svidja mi se!

    OdgovoriIzbriši
  6. Zašto ne i ova kombinacija. Ideja je genijala, a sigurna sam da i okus ne zaostaje. Marmelade izgledaju predobro, poput nekog čokoladnog namaza i baš sam zaintrigirana da ih probam. :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Meni se ovo dopada. Neobično je i zanimljivo i voljela bih probati.

    OdgovoriIzbriši
  8. jako mi je drago da si nam se pridruzila u igricama, i neces vjerovati, ali bas sam nekako ocekivala i nadala se da ces nam posluziti marmeladu s daskom kave :) fenomenalno, odusevljena sam i skroz znatizeljna kako to zvuci, fenomenalno!!!

    OdgovoriIzbriši
  9. Hvala vam svima na lijepi komentarima za ovu marmeladu. Baš mi puno znače jer je i meni ova kombinacija nova i neobična i okus me skroz iznenadio, iskreno, bolje je nego što sam i sama očekivala !
    "Sweet Corner" - hvala ti na dobrodišlici u igru, ..., evo poslušala sam te i tu sam :)
    "Snježa" - slažem se sa tvojim razmišljanjem vezano za dodavanje želina. I ja sam ga mislila izostaviti obzirom da jabuke imaju dosta pektina i uz nešto dulje kuhanje želin ne bi bio potreban. Međutim, ovdje sam ga stavila iz razloga što sam koristila smeđi šećer. Za razliku od bijelog šećera on se kuhanjem brzo krene karamelizirati i počme se osjećati onaj okus i miris "zapečenosti" što sam svakako htjela izbjeći. Zato sam se odlučila na kraće kuhanje i uz dodatak malo želina.

    OdgovoriIzbriši
  10. Stvarno neobična ideja i kombinacija i priznajem da sam znatiželjna kakvog je okusa. :)Potvrdila si svoj status kraljice marmelada! :)

    OdgovoriIzbriši
  11. "Tadeja" - hvala ti na komentaru i na komplimentu :) , drago mi je da te marmelada zainteresirala i da ti se sviđa .

    OdgovoriIzbriši
  12. Zanimljiva kombinacija, jako mi se svida :-) Ivana

    OdgovoriIzbriši
  13. a daaaj. pa ovo je super ideja. baš bih probala. p.s. posudice su preslatke :D

    OdgovoriIzbriši
  14. Sve pohvale na idejama, zaista isgleda sve fantasticno i ukusno i mislim da cu dosta stvari i probati. Samo jedno pitanje (mozda ce zvucati glupo, ali). Želin, da li se misli na želatin ili baš želin?

    Hvala unaprijed.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala puno na posjeti, komentaru i pohvalama, drago mi je da ti se sviđa dosta stvari na blogu , a posebno da ponešto želiš i isprobati. Vezano za pitanje, radi se o želinu, ne o želatinu/želatini, baš želin. Ako ne možeš naći želin u prodaji je također i Džem fix koji se isto ovako koristi, ali ja preferiram Želin.

      Izbriši
  15. Evo ga, da javim da sam upravo sad zavrsila marmeladicu u ove varijante/kombinacije (rum i vanila). Jos uvijek je vruce, ali mislim da ce biti veoma dobro. Tek kad sam poslala pitanje vezano za zelin onda sam ukapirala sta je u pitanju, ali nisam uspjela naci u prvoj prodavnici i kupila sam dzem fix super. Za iduci put kupujem zelin i to vise keica da se naoruzam. Ja sam, inace, da tako kazem manijak za kuhinjom, nista mi nije tesko i volim mnogo sta isprobavati. Dok ugledam recept i na oko mi se svidi, jedva cekam doci s posla i probati. Sutra pravim zele od mandarina i jabuka.
    Jos jednom, recepti i ideje su vise nego dobri.
    Od sad sam stalni gost.

    OdgovoriIzbriši