ponedjeljak, 30. studenoga 2009.

Pekmez od crnog grožđa

Pekmez od crnog grožđa sam prvi put napravila ove godine, nisam niti mislila da ću ga raditi, i da na tržnici Dolac nisam ugledala klupu sa odličnim makedonskim grožđem, nasmijanog prodavača koji sve kupce lijepo pozdravlja i popriča, i da se nisam odmah prisjetila boravka u Makedoniji od prije 2 godine vjerovatno ne bi sada niti bilo ovog pekmeza.
Subotu ujutro obično provodim u gradu, sa prijateljicom  na kavi a zatim u obavljanju sitnih poslova ili jednostavno u šetnji gradom, trgovinama, ....., kao svaki put nam nešto treba , a zapravo šetamo, gledamo i kupimo ono što nam ne treba :), rekli bismo tipično ženski, pa neka :). Zadnja stanica našeg obilaska je uvijek tržnica Dolac, obično je cijelu obiđem ali uglavnom kupujem uvijek iste proizvode i kod manje-više istih prodavača.
Prije nekoliko tjedana u subotu sam se  zatekla u gradu sama, došla kasno u grad pa tako i na Dolac, i za obići ga bilo je vremena doslovno u trku. Popenjem se uz stepenice , bacim pogled na plac  i odmah se zalijepim za makedonsko grožđe, prvo ugledam grožđe a zatim natpis "Makedonsko-slatko", pa nasmijanog prodavača i nije bilo dvojbe kupiti to grožđe ili ne . I kako sam ranije rekla prisjetim se i posjeta Makedoniji, Skopju, gdje mi je bilo predivno, a o kojemu ću pisati u nekom slijedećem postu.
Od planiranog kilograma grožđa sa Dolca sam otišla sa skoro 3 kilograma u vrećici (znate već ono "hajde da zaokružimo", pa hajde da probam kako je slatko pa uzmem još malo, pa hajde da opet zaokružimo, pa ja ti poklonim malo....., i, i, ...., grožđa dosta i previše :). Obzirom na količinu pekmez se nametnuo kao nešto sasvim normalno za što ću iskoristiti dio grožđa. I iskoristila sam ga :)
Po ovom receptu:
- 1,5 kg crnog grožđa
- 700 g šećera
- 2 vrećice vanilin šećera
- 1 vrećica želina

- Grožđe operite, bobice odstranite od peteljki.
- Od 1 do 1,2 kg grožđa napravite sok, tako da dobijete oko 1 litru soka
- Ostatak grožđa usitnite u multipraktiku ili sjeckalici. Prije usitnjavanja trebalo bi svaku bobu grožđa prerezati i izvaditi koštice u slučaju da vam smetaju. Ja sam to napravila. Isto tako nakon usitnjavanja odlučite da li vam smetaju kožice pa ih izvadite. Ili ako imate vremena, volje i ako je grožđe takvo da to možete napraviti prije usitnjavanja  možete i svaku bobu oguliti. (to obično radim sa bijelim grožđem , ali na ovome mi nije išlo).
- U posudu za kuhanje stavite sok od grožđa, usitnjeno grožđe i želin pomiješan sa 2-3 žlice šećera.
- Kuhajte dok ne uzavri i zatim još oko 10 minuta.
- Zatim dodajte šećer i vanilin šećer, kuhajte i mješajte opet dok ne uzavri i zatim još oko 15-tak minuta.
- Razlijte u zagrijane staklenke, zatvorite i okrenite na poklopac 10 minuta
- Nakon 10 minuta vratite ih na pravu stranu i ostavite da se ohlade.
Dobiti ćete fino mazivi i mirisni pekmez koji me iskreno iznenadio svojom aromom o okusom, tako jednostavan a tako dobar :)





Broj komentara: 5:

  1. Iskreno ne bi palo na pamet raditi pekmez od grožđa, ali vidim da sjajno izgleda... Točno mogu zamisliti kad otvoriš teglicu kakav se predivan miris raširi :))))

    OdgovoriIzbriši
  2. definitivno si kraljica marmeladi!! i ova je kao i sve druge fantasticna!!

    OdgovoriIzbriši
  3. "Shangri La Food" - hvala ti !! da, miris je odličan a i okus me kako sam napisala iznenadio. Uh, a meni nekkao padne na pamet da bi se od svega mogla napraviti neka marmeladica :)
    "sweet corner" - puno ti hvala !! divan komentar, velika podrška kao i uvijek.

    OdgovoriIzbriši
  4. zanima me jel može isto tako i od bijelog grožđa?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti na posjeti i na interesu.
      Isto ovako se može napraviti i od bijelog grožđa, ali bijelo ne daje istu punoću okusa pa je poželjan još neki dodatak. Odlično ide sa dodatkom malo cimeta ili možda klinčića, a ja sam ga radila sa dodatkom vermuta i bila sam zadovoljna.

      Izbriši