srijeda, 4. studenoga 2009.

Marmelada naranča - whisky

Priča o otkrivanju ove marmelade koja mi je danas jedna od najdražih započela je u Londonu 2000.-te godine kada sam prvi put posjetila taj grad kojemu sam se kasnije uvijek sa veseljem vraćala. i sada mi se opet ide , nije me već dugo tamo bilo, ali kako stvari stoje morati ću još malo pričekati do slijedeće prilike.
Dakle, London, hotel, doručak, i marmelada od naranče, tada kod nas još neuobičajena. Ja, obožavatelj citrusa odmah primjetim baš nju, svidi mi se i svako jutro mi je bilo najvažnije za doručak uzeti marmeladu od naranče. Ali, ..., ne znam što se tada dogodilo da sam se doma vratila bez i jednog primjerka, nisam kupila niti jednu teglicu za ponijeti. No srećom, nisam dugo čekala novi posjet Londonu a tada sam malo više mislila na nastavak druženja sa ovom ukusnom marmeladom i vratila sam se sa finom zalihom koja je kasnije ipak brzo potrošena.
A zatim sam otišla u London i opet, i opet, i otkrijem da u marmeladu od naranči dodavaju i viski , mmmm, ovo je tek bio pravi , fini, neobični okus. Ovaj put vratila sam se doma tek sa jednom teglicom ali i čvrstom odlukom da ću je sama napraviti.

Tako je i bilo. Sa etikete te jedne donesene teglice pokušala sam "skinuti" omjere voća, šećera, viskija, pa sam još pronašla xy recepata na internetu, pa sam to sve nekako iskombinirala i krenula, ....., sjeckam naranče, sok od naranči, korica ovako, korica onako, manje šećera , više šećera, ......., kuhaj, nije dobro, kuhaj opet, nije dobro, prvi recept po kojemu sam mislila da bi to bilo to sam objavila na Coolinariki, ali to i dalje nije bilo to pa je nastavak pripreme uslijedio ....., i konačno - tu je TA marmelada !!

Recept ide ovako:
- 6 kom većih naranči
- 1/2 kom limuna
- 650 g šećera
- 1/2 -1 vrećica želina (ovisi o željenoj čvrstoći)
- 0,3 dl (30 ml)  viskija

- Naranče ogulite i od jedne zadržite koricu
- Sa korice naranče odstranite bijeli dio , a onaj narančasti narežite na tanke rezance.
- Rezance prokuhajte 3 puta, nakon svakog prokuhavanja procijedite ih tako da se svaki put prokuhaju u novoj vodi. (ovim prokuhavanjem izvlačimo gorčinu iz korice)
- Dvije naranče očistite tako da skinete sve bijele kožice i meso naranče narežete na što sitnije komadiće.
- Četiri naranče i pola limuna iscijedite u sok.
- U posudu za kuhanje stavite narezane komadiće naranče, sok od naranče i limuna, rezance od korice naranče, i šećer. Staviti na jaču vatru da uzavri, kada uzavri smanjiti vatru i kuhati oko 20-tak minuta (ne kraće , a može koju minutu dulje) uz povremeno mješanje.
- Zatim dodati želin pomiješan sa 2 žličice šećera. Umiješati ga, opet uzavreti i kuhati uz stalno mješanje još oko 5 minuta.
- Dodati viski, umješati ga, i kuhati još max.oko pola minute.
I gotovo je.

- U međuvremenu pripremiti čiste i zagrijane teglice (staklenke) i napuniti ih marmeladom.

Inače, kada radim marmelade od naranče ili limuna nikada ih ne usitnjavam u multipraktiku ili nekoj drugoj sjeckalici. Tada se pretvore u kašu. A ovako lagano ih ručno sjeckajući dobijete komadiće koji kasnije kuhanjem postanu lijepi i staklasti i sjaje se, a doprinose i boljem okusu naranče. Znam da sjeckanje oduzima puno više vremena ali isplati se ! :)







Ovu marmeladu ne mažem nikada na kruh, ona lijepo ide sa dvopekom, posebice integralnim, može sa maslacem ili bez njega, a naravno neizbježna je i kada su u pitanju palačinke.

I nemojte se bojati, od nje se sigurno nećete napiti :-) , količina viskija je takva da daje marmeladi tu posebnu aromu i notu neke mistike i da se u njoj uživa ...........ma jednostavno je isprobajte :) :)

Broj komentara: 14:

  1. E to je moja slaba tacka. Sa viskijem je nisam nikada probala, ali sam sigurna da je fantasticna. Kako bi bili dobri kolaci sa ovom marmeladom u kombinaciji sa cokoladom. Mmmm.

    OdgovoriIzbriši
  2. moram priznati da nikad nisam probala ovakvu marmeladu, niti u Londonu, ali vjerujem da bi mi se svidjela!

    OdgovoriIzbriši
  3. Stela kaže...
    mmm...jedva čekam da i ovu kombinaciju probam..ovu nam nisi donijela na more zato očekujem slijedeće ljeto..inače zalihe su se istrošile ;(

    OdgovoriIzbriši
  4. "Ljilja" - dobro kazes kombinacija sa cokoladom je fantasticna !
    "Sweet Corner" - i ja sam sigurna da bi ti se svidjela, nadam se da ces je imati prilike isprobati
    "Stela" - necemo cekati slijedece ljeto, Bozic je blizu pa cemo i tada nesto isprobati i popuniti zalihe :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Ne zamjeri na komentaru koji će ti možda izgledati pametovanje, ali recept je lijep, mislim ga isprobati ove godine kad mi dozore naranče, a za sve one koji su odlučili ovo napraviti s narančama kupljenima na tržnici ili u trgovini, ipak je potrebno jedno pojašnjenje. Naranče koje idu u prodaju se premazuju s jednim slojem voska (zato su onako lijepo sjajne) i tretiraju se natifungicidnim preparatima koji spračavaju plijesan. NEma tog pranja ili iskuhavanja koje takvu koru ponovno mogu učiniti jestivom! Na svakoj kašeti naranči, limuna, grejpa piše da kora nije za upotrebu i kojim sredstvom je tretirana. Priča o nešpricanim narančama i limunima ne odnosi se na špricanje tokom cvatnje, već na tretman nakon što je plod već ubran.
    Kolači s ribanom korom, napitci od naranči ili limuna u koje ide i kora, marmelade mogu se praviti jedino od voća koje je ubrano s nekog lokalnog stabla i kojima kora nije zatrovana kemikalijama. Nisu opasne po život, ali je preporučljivo oprati naranče i limune prije guljenja, iako se kora baca. Ponekad se ipak može naći veća koncentracija tih kemikalija, sjećam se prije par godina naranči iz Španjolske kod kojih je kemikalija prodrla sve do ploda. Zato te lijepo molim da modificiraš onaj naputak o prokuhavanju kore naranče za slučaj da se nema domaćih naranči.

    OdgovoriIzbriši
  6. "romantales"- hvala ti na posjeti bloga i komentaru. Slazem se sa tvojim misljenjem oko stetnosti korice narance i bilo kojeg voca kod prskanja, no kako vecinu prskanog voca dobro operemo i pojedemo tako mislim da se iskuhavanjem korice takodjer moze unistiti dobar dio stetnosti prskanja. Kako god modificirati cu taj dio u receptu, a za one koji jedu moje marmelade informacija da uvijek nabavljam domace narance bilo od rodbine bilo od poznatih na placu.

    OdgovoriIzbriši
  7. Odlicna mermelada,samo jos da dozru narance :))ivana

    OdgovoriIzbriši
  8. Jako fino izgleda marmelada, jedino mi nije jasna kolicina whiskyja (0.3 ml je zanemariva kolicina, da li je misljeno 0.3 dl - tj 30 ml?). Raditi cu je za bozicne poklone :).

    OdgovoriIzbriši
  9. "ivana" - hvala ! i ja se veselim novodozrelim narančama i limunima kod tetke u Gradu, uvijek se opskrbim , kako lijepo miriše kofer na povratku u Zagreb :)

    "lea" - hvala ti na posjeti na blog i veseli me da ti se sviđa recept. I puuunnnoooo ti hvala što si primjetila ovo za količinu viskija. Točno je , pogrešno sam napisala, radi se o 0,3 dl odnosno 30 ml . Ispravljam u receptu. Hvala još jednom !

    OdgovoriIzbriši
  10. Puno ti hvala, sada ju mogu poceti kuhati za poklone :).Javim, kako je uspijela!

    OdgovoriIzbriši
  11. "Lea" - super, baš mi je drago da ćeš je isprobati, svakako se javi ! :)

    OdgovoriIzbriši
  12. Mislim da cu si isprintati sve ove tvoje slatke i zanimljive marmeladice i uvezati u jednu malu kuharicu :) A do tada cu isprobavati jednu po jednu sa dostupnim vocem..

    OdgovoriIzbriši
  13. morala sam ga odmah napraviti,odličan

    OdgovoriIzbriši