četvrtak, 26. studenoga 2009.

Džemi Lady - "Tortica Kraljica"

U 9.mjesecu je bio moj rođendan. I nema veze koji :), godine nisu važne, to je broj, a važan je duh i  kako se osjećaš. Tako svi kažu i tako kažem i ja. I moram priznati da što broj teoretski postaje manje lijep ja se zapravo sve bolje osjećam i tek sada kažem "život je predamnom". I to je istina i tome se veselim :)
Svake godine za rođendan počastim kolegice i kolege na poslu, pa prijatelje koji se tada nađu u blizini, a onda još danima nakon toga imamo neko čašćenje na račun rođendana. Nema veze što je prošao, za dobre želje i za proslaviti nikada nije kasno :)
Listu onoga sa čime ću počastiti druge napravim za tren, obično ranije imam već neke ideje pa ih samo skupim na papir, kupim i napravim što treba i super.
A za svaki svoj rođendan osim drugih počastim i sebe. Pa to je moj rođendan, tko će me počastiti ako neću sama sebe :). Ali, ...., tu obično zapne, pa volim ovo, pa volim ono, pa dugo nisam napravila i jela ovo ili ono , a htjela bih opet isprobati nešto novo pa je možda rođendan prilika. Tako je bilo i ove godine, sve sam nešto kombinirala  dok nisam dan-dva prije rođendana otvorila Coolinariku i odmah ugledala novi recept od predrage darwine koja nas uvijek razveseli svojim divnim receptima i još divnijim slikama i lijepim riječima (njezin stil mi se uistinu jako sviđa). No dakle, otvorim stranicu i ugledam  recept koji se zove "Džemi Lady" !!!. Molim ? Džemy Lady, ...., pa jel to džem, marmelada, ....., u divnoj kombinaciji sa kakaom i čokoladom, ...., i to u trenutku kada smišljam što da si napravim za rođendan, ......, to je bilo to !
Džemi Lady je bila moj poklon meni, ......, divna, ukusna, sočna, lagana,jednostavna  ....., sve ono što prava Lady mora biti :) Ja sam je nazvala "Tortica Kraljica", jer je Kraljica  i jer sam je napravila u obliku male tortice. I mislim da ću je uvijek tako raditi jer mi se za nju to jednostavno tako prikladno.
I moja prijateljica Ma je isprobala i dosada već više puta napravila,oduševljena jednako kao i ja.
Oduševite se i vi, i ako još niste vidjeli darwinin recept ja vam ga prenosim ovdje.
Potrebno je:

- 180 g brašna (90 g oštra+90 g glatkog)
- 125 ml ulja
- 100 g šećera
- 60 g šećera u prahu
- 1 ravna žličica sode i 1/2 ravne žličice praška za pecivo
- 1 žličica arome vanile
- 45 g kakaa
- 200 ml jogurta
- 40 ml mlijeka
- 60 g (može čak i do 100 g) džema (količina po želji, preporuka-kiselkastiji okus:crni ribizl, borovnica, malina…)

Glazurni premaz:
- 50 g čokolade
- 25 g maslaca
- 3 žlice slatkog vrhnja/vrhnja za kuhanje


Priprema je skroz jednostavna: Pećnica se ugrije na 180 stupnjeva.
- Izmiksajte u par minuta ulje i šećere (šećer u prahu prosijte).
- U smjesu pridodajete džem i aromu vanile, opet izmiješate.
- Prosijte brašno, pridodate mu prašak, sodu i prosijani kakao.
- Suhe sastojke umiješate lagano s tek par poteza u džemnouljnu smjesu.
- Izmjerenu količinu mlijeka i jogurta pridodajete, i sve, posljednji put, blago, al temeljito izmiješate.

- Dobivenu smjesu stavljate u podmazan lim (dugoljasti kalup za kruh, 26X12, a može kao što sam ja stavila  u okrugli pa će biti Tortica :-) ), u par energičnih pokreta rukama protresite lupkajući kalup da se smjesa što ravnomjernije rasporedi po kalupu i ispeče.

- Vrijeme pečenja: 40-ak minuta, provjera čačkalicom (mora izaći suha ubodom u smjesu)

- Za glazuru na skroz laganoj vatri otopite čokoladu, maslac i vrhnje, te dobivenom otopinom zalijte još topao kolač.

- Neka se ohladi na sobnoj temperaturi i onda navalite !!!

Ja sam koristila moju marmeladu od višanja sa rumom, ...., mmmmm, predobra kombinacija sa ostalim sastojcima.

Rođendanska Kraljica je izgledala ovako:

Ispečena + glazura




- u "sretan rođendan" ozračju :)









Broj komentara: 6:

  1. Odlicna je,zamisli ja je jos nisam probala,ali hocu prvom prilikom :)ivana

    OdgovoriIzbriši
  2. kolegica s posla donijela "crnca" - nijee isto, caka je u džemu ;)

    OdgovoriIzbriši
  3. "ivana" - vjerujem da će ti se svidjeti, hvala !
    "Ma" - rekla sam ti da nije isto :), jedna je i jedinstvena Lady :):)

    OdgovoriIzbriši
  4. a gdje su jaja u receptu?????

    OdgovoriIzbriši
  5. Zdravo
    Ovo izgleda odlicno , samo me interesuje za jaje , nema jaje u ovaj recept ? hvala vam

    OdgovoriIzbriši
  6. Zdravo
    Ovo izgleda odlicno , samo me interesuje za jaje , nema jaje u ovaj recept ? hvala vam

    OdgovoriIzbriši