srijeda, 4. studenoga 2009.

Mediteranska pogača

Kruh je oduvijek bio moja slabost i volim ga u svim mogućim izdanjima, bijeli, crni, mješani, sa sjemenkama, bez sjemenki, u slanim i slatkim kombinacijama. E, ali su i kilogrami uvijek bili moja slabost, a njih ne volim i nikada se baš nisu slagali sa ljubavlju prema kruhu. No dobro, našli smo neki kompromis :). Zapravo, vremenom sam naučila da se može uživati u hrani a bez preveliki posljedica ako je to po principu "jedi dobro ali ne i previše" . Tako se više ničega ne odričem pa ni omiljenoga mi kruha, samo malo pažljivije iskombiniram i potrudim se sebi reći "draga B. sada je dosta" :).
Tako sam se nauživala i ovoga kruha i još ću. Otkrila sam ga kao i puno toga na Coolinariki i kada sam ga prvi put napravila postao je omiljeni kruh kojim se često počastim. Kako dosta volim dodavati đumbir u sve i svašta činjenica da se nalazi i u ovom kruhu još mu je dodatni plus.
Količine prilagodite svojim potrebama jer od navedenih dobiti ćete pristojnu pogaču. Kada ga radim samo za sebe onda je to u obliku kruščića koji je na slikama i to je 1/4 mjere. Kada je zainteresiranih više količina se naravno povećava.
Za ovu pogaču/kruh  potrebno vam je :

20 g svježeg kvasca
250 ml tople vode
1 žličica šećera
400 g Namjenskog brašna za dizana tijesta
1 žličica soli
¼ žličice đumbira
5 žlica maslinova ulja
1 žlica krupne morske soli
1 grančica svježeg ružmarina
svježi origano

- Kvasac pomiješajte s vodom, šećerom i ostavite da se na toplom mjestu diže 10 minuta.
- Za to vrijeme pomješajte brašno, sol, đumbir i  2 žlice maslinovog ulja.
- Kada je kvasac uzdignut dodajte ga u smjesu sa brašnom i umjesite glatko tijesto.
- Tijesto ostavite stajati na toplom da naraste (ja ga stavim u posudu, prekrijem lagano prozirnom folijom, u pećnicu na 50 stupnjeva, oko 30 min do 1 sat ovisno o količini koju radim)
- Zatim ga premjesite , formirajte u kalupu u kojemu ćete ga peći o ostavite stajati još 15 minuta (opet na toplom mjestu)
- Zatim ga premažite preostalim uljem (one 3 žlice koje su vam ostale pripremljene) , nabodite ga prstim po vrhu , kao da radite male rupice sa jagodicom prsta.
- Pećnicu zagrijte na 200 stupnjeva i pecite 20 minuta.
- Nakon 20 minuta pospite ga začinskim biljem (ruzmarin, origano) i sa solju i vratite da se peče još 5 minuta. 
- Ohladite i navalite :)
 
na ovoj slici je pogača od pola navedene količine (200 g brašna ..... itd)
 
 

 
Što se tiče začinskog bilja kojim ćete posuti kruh super je da je ono svježe, ali u nedostatku možete iskoristiti i sušeno koje imate za kupiti svugdje. također kombinirajte po želji, iskreno meni se čini da je dovoljan samo ruzmarin, ali ako vam odgovara i nešto drugo ili još nešto drugo slobodno dodajte prema svojoj želji. 
 
Kada sam mojima u Dbk  radila ovaj kruh napravila sam i nekoliko žemljica za moju nećakinju, jedva je dočekala da se ohlade, uzela, pomirisala, probala , i  kaže "pa ovo je kao pravi kruh !!" :) :), eto položile smo i pogača i ja :) 
 




             

Broj komentara: 10:

  1. Draga B,
    Post ti je super!!! Isprobat cemo neke od tvojih recepata.....(bar one koje smo vec kusali)...Pitanje...Kad sve stignes????
    P,
    Dario

    OdgovoriIzbriši
  2. E toga se nikada nisam setila, mada obozavam djumbir. Moracu da malo dodam u hleb sledeci put :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Brankić,

    super početak..dana i bloga :)Čestitke! Vidimo se na kavi.
    Monalisa
    P.S. još te čeka pekmezić od krušaka :)

    OdgovoriIzbriši
  4. predivna je pogaca, ali bas predivna!!!

    OdgovoriIzbriši
  5. stela kaže...
    ova pogača je već isprobana i ljudi vjerujte bolja
    je nego kod čuvene Ane!
    Brankice osim kulinarskih sada sam upoznala i tvoj smisao za pisanje pa zato razmisli i o nekoj knjigici :)

    OdgovoriIzbriši
  6. "Dario" - hvala ! drago mi je da vam se blog svidja, a kada stignem? ma stignem :), ne bas sve i uvijek ali trudim se.
    "Ljilja" - dodaj malo kada budes radila i nadam se da ce ti se svidjeti
    "Monalisa" - hvala ti ! drago mi je da ti se blog svidja. Hvala ti sto mi cuvas pekmezic, obecajem kavu cim prije !
    "Sweet Corner" - hvala ti draga, puno hvala !
    "Stela" - hvala za pogacu ! hvala i na komplimentu za pisanje, ali nije to ni blizu knjige, neka nas za sada ovdje :)

    Branka

    OdgovoriIzbriši
  7. Wooow savrsena pogaca.ivana

    OdgovoriIzbriši
  8. Prelepa pogača, obavezno ću je isprobati, svrati kod mene mila za nagradu :)))

    OdgovoriIzbriši
  9. Lepo. Ja pravim neku kombinaciju hleba sa maslinama i garlik-hleba, sa kojom mi se gosti uvek oduševe. Definitivno dobitna kombinacija: vruć hleb, devičansko maslinovo ulje i mediteranska travke.

    OdgovoriIzbriši