petak, 20. studenoga 2009.

Kolač od rogača

Koji kolač prvi ovdje objaviti ? Nije tu bilo dileme ! To je kolač od rogača. Kolač koji je bio i moj prvi recept na Coolinariki . Kolač koji me prati još od srednje škole kada ga je moja mama prvi put napravila. Tada je bio dosta neuobičajen i po trgovinama se tek pojavio mljeveni rogač u vrećicama i nisu ga svi baš samo tako prihvaćali jer ipak specifičan miris i okus rogača moraš voljeti da bi ti se i kolač svidio. Ja sam ga zavoljela odmah i volim ga i danas. I kada sam ga i sama počela raditi toliko sam ga htjela približiti drugima da sam nekada svjesno bila i dosadna  ali kolač od rogača našao je put do mnogih ljubitelja, a posebno me veseli što se i mojoj dragoj prijateljici Mi. toliko svidio da je preuzela recept i sada ga i sama doma radi.
Ako ga i vi želite isprobati, osim što vam ga ja mogu ispeći i počastiti vas, možete to napraviti i sami , po ovom receptu:

Za kolač:


1 čaša (2 dcl) mljevenog rogača
1 čaša (2 dcl) brašna (pomješati meko i oštro brašno)
1 čaša (2 dcl) šećera
2 jaja
10 dag grožđica
2 jabuke
1 prašak za pecivo
cca 1 dcl mlijeka
1/2 čaše (1 dcl) ulja

Za glazuru:

10-15 dag čokolade za kuhanje
1 žlica maslaca
1 žlica štaub šećera
malo mlijeka



- Mikserom, najvećom brzinom , mutimo žumanjke i šećer.

- Grožđice namočimo u toplu vodu.
- Jabuke oglimo i naribamo.
- Prašak za pecivo pomiješamo u brašno.
- Od bjelanjaca napravimo snijeg.
- Mlijeko ugrijemo na mlako.
- Nakon što su jaja i šećer izmućeni da budu pjenasti (važno je da se pojavi pjenica a ako se šećer još krupno osjeća nije važno, u pečenju će se skroz rastopiti) u njih polako dodavamo rogač, brašno (pomiješano sa praškom za pecivo) i ulje. Dodavamo žlicu po žlicu i polako mješamo sa kuhačom.
- Za povezivanje smjese dodajemo mlijeko i mješamo dok ne dobijemo ravnomjernu smjesu srednje gustoće.
- U to dodamo snijeg od bjelanjaca, umutimo ga kuhačom.
- I na kraju dodamo ocijeđene grožđice i naribane jabuke i lagano ih dobro umješamo.
- Smjesu izlijemo u pleh u formi prema želji (kockasti pa će biti rogač kocke, okrugli kao torta, kuglof forma, štruca, …..).
- Pećnicu ugrijati na 180 stupnjeva i peći  cca 30-45 minuta.
- Probati čačkalicom da li je gotovo, ako se tijesto ne lijepi uz čačkalicu, pojačati na 190 i nakon cca max. 5 minuta izvaditi iz pećnice.
- Kolač ostaviti da se prohladi i preliti ga glazurom od čokolade.
- Glazuru radimo standardno topljenjem čokolade za kuhanje u mlijeku uz dodatak maslaca i štaub šećera.
-Ostaviti da se glazura stvrdne i skroz ohladi. Ne treba ga raditi dan ranije ali mora stajati barem 2-3 sata prije nego ga razrežete i jedete.
- Rezati ga obavezno mokrim nožem jer se inače dosta mrvi (kao na mojoj slici :(

I sada već čujem dio vas koji kažete "pa to je recept sa vrećice od mljevenog rogača" :). Nije.
Vrlo je sličan, ali nije to taj recept, ima razlike. Mama je ipak malo to doradila.

Što se forme kolača tiče, radila sam ga zbilja u svim mogućim formama, kocke, kuglof, torta, muffins, štruca, ...., sve može.

Evo i par slikica :














Broj komentara: 6:

  1. Bas fino izgleda. Imam jednu kesu rogaca a nikada nista sa njim nisam pobala. Rado bi se sada posluzila, bas me zanima ukus :)

    OdgovoriIzbriši
  2. nestao mi komentar:) kao sto rekoh, obozavam rogac, odlican kolac, i sigurno cu ga probati, samo cu izbaciti grozdjice:)

    OdgovoriIzbriši
  3. Moram priznat nikad nisam probala kolace s rogacom,ali ovaj cu sigurno isprobat!!Ivana

    OdgovoriIzbriši
  4. "ljilja" - hvala ti ! ako imaš rogač bilo bi mi drago da ga isprobaš baš na ovom kolaču :)i nadam se da će ti se svidjeti.
    "sweet corner" - evo i ja se borim sa komentarima :(- drago mi je da ti se sviđa kolač, naravno ako ti ne pašu grožđice slobodno izbaci.
    "ivana" - hvala ti ! ako se odlučiš na probu nadam se da će ti se kolač svidjeti !

    OdgovoriIzbriši
  5. ovaj kolač ti je predivan, moji ga obožavaju, a sad su i moje cure na poslu lude za njim, nema ponedjeljka da ga netko ne ponese na posao da se zasladimo, postao je No1 :)-jussi-

    OdgovoriIzbriši
  6. "jussi" - hvala ti puno! jako mi je drago da vam se kolač tako svidio, a tek ovo da su ga i cure na poslu ovako zavoljele, ma super, super ! :)

    OdgovoriIzbriši