četvrtak, 13. rujna 2012.

Džem od pečenih šljiva sa cimetom i grožđicama

Prije skoro već dvije godine dobila sam poveću količinu ličkih šljiva i što napraviti od tih silnih šljiva nego džemove, sjećam se dobro da me uhvatila prava "džemo-šljivomanija" :) i džemovi od šljiva nizali su se jedan za drugim. Sve što sam tada napravila možete naći u mojim postovima Šljivasta džemijada part 1.(ovdje) i Šljivasta džemijada part 2. (ovdje).

Godinu kasnije mislila sam da neću raditi nikakav džem od šljiva, imala sam još malo i onih lanjskih džemova, a i nisam imala neku novu kombinaciju ....., no, javila mi se draga Snježa sa bloga Vrtaljica sa receptom za Crni džem (Confiture noir) koji me odmah privukao i koji sam jednostavno morala isprobati. I tako da su se šljive opet našle u džemu, a recept je ovdje.






Uostalom, kakva bi to sezona šljiva bila a da ne završe u barem jednom džemu !? :) . Iako su i kolači sa šljivama, šljive u brandyu, kompotu, jogurtu ,savijačama , ...., odlične slastice koje volim i to sve više i više, ipak i ovaj put sam odlučila napraviti i džem od šljiva.

Šljive ovih dana možemo naći baš na svakom koraku i po povoljnoj cijeni. Iako se kaže da za džem mogu biti i one lošije i najjeftinije (ionako se ukuha) ja se ne slažem sa tim kriterijem i obratiti ću pažnju na kvalitetu voća koje stavljam u marmeladu. Srednja cijena koja sa sobom obično nosi srednju ili višu kvalitetu bila je kriterij i kod kupovine ovih šljiva. I nisam se nimalo prevarila kada sam ih na tržnici odabrala, šljive su izvrsne (bile :) ) Bez obzira što su bile malo tvrđe, mirisale su jako lijepo, i bile su ukusne i slatke, ono što se kaže prava šljiva.






Već mi je postalo uobičajeno malo se pocjenkati kod kupovine voća, onako kao ja ću kupiti 2-3 ili više kg, a vi malo spustite spustite na cijeni, pa malo popričamo, malo se nasmijemo i svi zadovoljni,  ..... i odradim tako istu priču i sa šljivama :). Da, nekada se redovno kupovalo po 2-3 kg a cjenkalo za puno veće količine, na žalost danas je to puno drugačije , cijene i kriza učinili su svoje. I kada sam moje nove šljive :) veselo donijela doma prvo sam odvojila dio za ponijeti na posao (odavno već ne nosim kekse i slične grickalice, osim u iznimnim prilikama, već se do ručka jede voće, a šljive su u tu svrhu dosta praktične za ponijeti). Zatim sam dio odmah degustirala i tada je već došlo vrijeme za spašavanje kilice koja ide za džem. Zapravo dvije kile i dva džema.

Prvi džem koji sam skuhala je standardna varijanta Džema od šljiva sa malo ruma, napravila sam manju količinu, onako da se nađe koja teglica, zimi uvijek razveseli :), a kako mi se baš svidjelo kako je ispao mislim da ću za svaki slučaj ovih dana napraviti još koju :)






Drugi džem koji sam napravila je ovaj koji danas predstavljam i za koji pišem recept. Ništa spektakularno novo, ali palo mi je na pamet da bi moglo baš ovako i kombinacija i džem su me osvojili već u prvim minutama pripreme kada je miris krenuo iz pećnice.

Džem od pečenih šljiva je nešto drugačiji od pečenog džema od šljiva koji se već udomaćio , ovdje se ne peče cijeli džem već se peku samo šljive, a kasnije još ide kuhanje. Slično onome kojega sam radila od marelica, Džem od pečenih marelica (ovdje) . Kako mi se taj od marelica ovako pripremljen jako svidio i sada sam se odlučila na isti način pripreme. Dodatak cimeta uz šljive mi je bio prirodan, a za grožđice znam da se uklapaju u ovu priču. Sada sam se sjetila da je vrlo sličan džem radila i draga Nataša sa bloga Gastro fusion, njezin recept je ovdje.

Dakle, pripremimo šljive i krenimo :)


Džem od pečenih šljiva sa cimetom i grožđicama

- 1 kg šljiva očišćenih od koštica
- 250 g smeđeg šećera (trošimo 50g + 200 g)
- 2 žličice cimeta u prahu
- 1 vrećica vanilin šećera
- 50 g grožđica


- Šljive, oprane i očišćene od koštica prerezati na polovice i slagati ih u tepsiju od pećnice na koju je prethodno stavljen papir za pečenje (na jednu tepsiju,  gusto posložene,  stane točno 1 kg šljiva)
- Složene šljive zatim ravnomjerno posuti sa 50 g smeđeg šećera i sa 2 žličice cimeta
- Staviti ih u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva i peći oko 20 minuta (već nakon 5 minuta početi će se razvijati divan miris cimeta, šljiva, lagano karameliziranog šećera)
- Pečene šljive prebaciti u posudu za kuhanje i obavezno dodati sav sok koji su pustile u pečenju (šljive će pustiti dosta soka, ja sam ga imala skoro 2 dcl)
- Šljive u posudi za kuhanje po želji usitniti štapnim mikserom (ja sam tek malo usitnila, uglavnom sam ostavila komade), dodati preostalih 200 g smeđeg šećera, vanilin šećer i grožđice.
- Kuhati na srednjoj vatri uz stalno mješanje dok se ne zgusne, trebati će oko 45 minuta

Džem je gotov, razliti ga u čiste i zagrijane staklenke, dobro ih zatvoriti , okrenuti na poklopac i ostaviti da tako stoje 10 minuta. Vratiti ih na pravu stranu, ohladiti i potom degustirati :)

A zatim.... degustacija !  to je uvijek najuzbudljiviji dio kada nešto novo kombiniram i pripremam. Tako je bilo i ovaj put, nije posebno novo, ali sam ipak jedva dočekala da otvorim prvu teglicu.
Već na prvi pogled u teglicu i , ........, bila je to ljubav :)





Ostala je ljubav i  kada sam ga probala :). Malo me iznenadio intenzivan okus grožđica koji je prisutan iako šljive su one koje prevladavaju, tako treba i biti. Udio šećera je nešto manji nego obično kod džemova, ali i grožđice su dovoljno slatke da mi se čini da bi i samo sa šećerom koji ide za vrijeme pečenja i sa grožđicama opet bio dovoljno sladak. Tako ću ga napraviti slijedeći put, baš da vidim kako će ispasti :)






Dok ne isprobam i verziju sa još manje šećera i dok ne bude još koja teglica ispunjena džemom, za sada vas  još malo častim ovim što imam.
Izvolite, meni je zbilja mmmm....... :)




32 komentara:

  1. Ti imaš neki čarobni štapić kojim spremaš ljeto u flašice, pa kad zahladi a krovovi i prozori pobijele od inja, odeš u svoju ostavu, a ruka sama krene, jagode, marelice... svibanj, lipanj... prekrasno Branka, a još i to što uz tebe uživaju i tvoji prijatelj, a i mi svi skupa.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti draga Dunja na lijepim riječima i jako mi je drago da ti se sviđaju moje marmelade. Na žalost nemam čarobni štapić :), samo lonac i kuhača :) i ljeto je u flašicama.

      Izbriši
  2. Sjajan recept, još nikad nisam jela džem od šljiva u kombinaciji s grožđicama i cimetom, i mogu samo da zamislim kako je divno mirisan i ukusan ova džemić na kriški friškog domaćeg kruha, uz čašu mlijeka...Mmmmh!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Tanja, veseli me da te ovaj džem privlači, na komadu domaćeg kruha i uz čašu mlijeka je uistinu odličan !

      Izbriši
  3. Ja zaista uzivam u svakoj tvojoj novoj kreaciji...da mi je samo omirisati jednu od ovih teglica,cudesno,fino..divim ti se sa koliko uzitka spremas svaku teglicu ove "mamilice" :),predivno!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Mirjana na lijepim riječima, jako mi je drago da uživaš u mojim marmeladicama i da ti se i ova sviđa !

      Izbriši
  4. Nikako da napravim taj džem od pečenih šljiva, uvijek završim na kuhanju. Odlično izgleda i taman mami na doručak.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti i drago mi je da te ovaj džem mami. Dobar je onaj kuhani, ali ovaj iz pećnice definitivno ima poseban okus !

      Izbriši
  5. Kad ih tako fino opišeš, jedva se uspijem skulurati da i sama ne napravim jednu turu ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti na ljepim riječima, ako se odlučiš napraviti ga nadam se da ćeš biti zadovoljna !

      Izbriši
  6. fenomenalan! stvarno mi je džem od šljiva najdraži. ovakav od pečenih šljiva je posebno dobar!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tamara hvala ! I menije ovo jedan od dražih džemova, slažem se da je od pečenih šljiva poseban.

      Izbriši
  7. Kako mi je ovo promaklo?
    Odlično izgleda a boja mu je prava!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Snježo hvala ti ! Boja ovoga džema je i meni odlična, baš prava šljivasta :)

      Izbriši
  8. Predivan džem Branka,ti si majstorica prava za džemove,uvijek se divim tvojim savršenim kombinacijama aroma:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nely , hvala puno, drago mi je da uživaš u kombinacijama mojih marmelada.

      Izbriši
  9. Šljive jesam jela,ali u ovoj kombinaciji nikad. kad si to tako lipo opisala, već sam si zamislila da je ispred mene i da ga kusam :D Boja, sastojci + džem = fantazija :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Maja, drago mi je da ti se ova kombinacija sviđa i ako se odlučiš na probu nadam se da će ti se jednako kao i sada svidjeti !

      Izbriši
  10. Jučer sam pravila pečeni pekmez od šljiva i mislila sam na tebe! Isto je bilo i prije par dana kada sam radila džem od vinogradarskih breskvi i dinje. :))))))) Nadam se da nisi puno štucala :DDD

    Ne stignem da se posvetim blogu koliko ja hoću, a još manje švrljam po vašim blogovima. :(((((((
    Nadam se da će za mjesec dana situacija biti drugačija, jer slijedi konačno useljenje :))))

    Inače, džem od dinje je nešto najzanimljivije što sam probala u zadnje vrijeme. Ne znam jesi li pokušala, ali vrijedi svakog minuta provedenog uz špaker :)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga Nataša, jako mi je drago da si se javila, a drago mi je i da je useljenje blizu, čestitam i zaslužuje pravu feštu :)

      Pečene pekmeze od šljiva smo radile negdje u isto vrijeme, a mislila sam i ja na tebe dok su se ove šljive pekle :)
      Super za džem od dinje i bresaka, ja sam od dinje probala ali sama dinja me nije posebno oduševila dok mi je u kombinaciji sa jabukom bila sasvim dobra, a probati ću i ovu tvoju kombinaciju sa breskvama.

      Nadam se da nam se uskoro vraćaš na blog, nedostaješ nam i čekam nove recepte i priče :)

      Izbriši
  11. Divim ti se kako se igras u kuhinji i smisljas nove ukuse, blago tvojim prijateljima koji mogu isprobati sve te male, slatke kreacije... cak mi je sada i tvoj novi pekmez fino zamirisao sa slike!:)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Lana na lijepim riječima, i drago mi je da i preko slike osjećaš miris ovoga pekmeza. Hvala !

      Izbriši
  12. Prekrasno izgleda, vjerujem da je i jako ukusan!

    OdgovoriIzbriši
  13. radila sam prije dvije godine džem od šliva u pećnici i baš se iznenadila okusom, a ovaj mora da je još bolji uz dodatak grožđica, svaka čast na divnoj kombinaciji

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti , drago mi je da ti se ova kombinacija sviđa, džem iz pećnice ima sam po sebi poseban okus i mislim da se rijetko kome neće svidjeti.

      Izbriši
  14. Moja mama je svojevremeno stalno pravila dzem od sljiva u rerni...tamo je zapocinjalo i tamo je zavrsavalo...u smislu da ga uopste nije prebacivala na ringlu. Ona je to objasnjavala cinjenicom da na taj nacin ne prska celu kiuhinju a da joj je lakse da opere rernu nego celu kuhinju..! sa sljivama divno ide i rum...u svakom slucaju...jedan od mojih omiljenih dzemova ! Caooooooooooooooooooooooo ... !!!!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Marina hvala ti na komentaru ! Džem od šljiva se može kompletno napraviti u pećniti, probala sam i tu varijantu i isto je jako fino, a i poprilično praktično. Drago mi je da voliš džem od šljiva , i meni je jedan od dražih. Ciao ! :)

      Izbriši
  15. Draga Branka, nikad posebno nisam bila "luda" za pravljenjem džemova i gotovo da nijedan u životu nisam ni napravila (osim par slatka ove godine) ali uz tebe polako ulazim u taj svet i mislim da češ me potpuno zaraziti strašću prema marmeladama, džemovima i ostalim đakonijama u teglicama.
    Prvi na isprobavanju iz "čarobnog paketića" koji je nestvarno stigao na moju adresu je ovaj džem... Čim sam otvorila teglicu miris koji je oborio sa nogu a kada sam probala malu kašikicu... bože koliko ukusa i lepote...
    Ovu lepotu sam iskoristila za keksiće...biće na blogu cela priča nego sam samo morala da ti prenesem prve utiske oduševljenja ;)

    OdgovoriIzbriši
  16. Predivan džemić. Ja sam ga radila od zamrznutih šljivica, i moram reći da je i više nego dobar. Pozdrav <3

    OdgovoriIzbriši
  17. Moj dzem se trenutno hladi...i prezadovoljna sam...posebno sto je to prvi dzem koji sam napravila :D

    OdgovoriIzbriši
  18. Od ushicenja sam se zaboravila zahvaliti na predivnom receptu...hvala Vam neizmjerno :*

    OdgovoriIzbriši