četvrtak, 17. studenoga 2011.

Marmelade od dunja sa mirisom lovora i ruzmarina

Stigao je prvi mraz, jutra su baš hladna, a niti dani nisu puno topliji. Sa prvim mrazom odlaze nam dunje, sezona im je pomalo gotova i sada ćemo sve manje uživati u mirisu svježih dunja, a sve više u onome u što smo ih pospremili. Džemovi, marmelade, kompoti, slatko, kontonjate, ......, sve od dunja i sve će nam mirisati i podsjećati nas ovu divnu, mirisnu, toplu voćku do slijedeće jeseni kada će nas opet žute dunje razveseliti. Do tada, osim u mirisnim i ukusnim pripravcima, možda će pokoja dunja ostati i negdje na ormaru ili na polici. Ja sam ih nekoliko sačuvala i nadam se da će što dulje potrajati.

Osim nekoliko dunja pospremljenih na policu, nešto više njih sam pospremila u mirisne marmelade kojima sam se jako razveselila. Zašto sam im se baš tako jako razveselila ? Zato  jer sam dobila ukusne i mirisne marmelade iznad svih mojih očekivanja . Baš i ne zvučim skromno :), ali ove marmelade su me istovremeno iznenadile i oduševile i sada već čekam novu sezonu  i nove dunje, da ih skuham u malo većoj količini :)



Prošle godine u ovo vrijeme kuhala sam Džem od dunja, bez posebnih dodataka koji mi nisu bili niti potrebni jer dunja je dunja i sama sebi dovoljna. Dunja je i sada ostala dunja, ali i ja sam ostala ja :)  i morala sam joj nešto pridodati :) . Ruzmarin, pomislila sam, to bi bila dobra kombinacija. Lovor, prirodno se slaže sa dunjom, i kontonjatu, sir od dunja  slažem na lovorovo lišće . Kombinacije su tu i sada je ostalo pitanje koju napraviti, jednu ili drugu, ruzmarin ili lovor ? Odaberem li jednu znala sam da ću ostati razmišljati kakva bi bila druga tako da je pitanje odabira bilo bespotrebno. Napraviti ću obje marmelade, dunje će se sjediniti i sa lovorom i sa ruzmarinom. I lovor i ruzmarin dobila sam od prijatelja sa Krka, svježe ubrani u vrtu, pravi , mirisni, "domaći" :), za ovo što mi treba odlični !




I konačno, napravila sam ih , dvije iste , a sasvim različite marmelade.


Marmelada od dunja sa mirisom lovora

- 1 kg  dunja - meso dunje, oguljeno, očišćeno i narezano na kockice 
- 500 g šećera
- 3 vanilin šećera
- sok 2 limuna -  ostaviti koru limuna
- 10-15 kom listova lovora
- 4 žlice rakije od dunja (ili viljamovke, ili po želji neke druge)

- Dunje, oguljene, očišćene i narezane na kockice staviti u posudu za kuhanje. Dodati sok od limuna i umješati ga u dunje.  Naliti vode tako da prekrije dunje. 
- Kore od limuna i 10-tak listova lovora (čistih, opranih) staviti u platnenu vrećicu koja se može kuhati ili ako nemate vrećicu staviti u komad gaze i povezati ga (tako sam ja napravila)
- Gazu sa korom limuna i lovorom staviti u vodu među dunje i staviti na jaču vatru dok ne uzavri, smanjiti i kuhati  dok dunje ne omekšaju, oko 30-45 minuta
- Kada su dunje skuhane, omekšale, izvaditi vrećicu sa korom limuna i lovorom. Zatim ostaviti oko 3 dcl vode u kojima su se kuhale (voda će se kuhanjem reducirati pa možda neće više niti ostati)  i dunje zajedno sa ostavljenim dijelom vode usitniti u blenderu ili štapnim mikserom (ja koristim štapni mikser)
- Usitnjenu smjesu dunja staviti u posudu za kuhanje, dodati šećer i vanilin šećer i dobro ih umješati. 
-U smjesu opet staviti vrećicu sa korom limuna i lovorom, a oko 5 listova lovora prepoloviti (radi intenzivnijeg mirisa i arome) i staviti ih u smjesu dunja 
- Sve kuhati 45-60 minuta uz stalno mješanje, tada će se smjesa početi zgušnjavati i marmelada je pomalo gotova.
- Izvaditi vrećicu sa korom limuna i lovorom i dobro je ocijediti u smjesu.
- Izvaditi listove lovora koji su se kuhali direktno u smjesi
- Dodati rakiju i uz stalno mješanje kuhati još oko 1 minutu.
Marmelada je gotova, razliti je u čiste i zagrijane staklenke, dobro ih zatvoriti i okrenuti na poklopac. Neka tako stoje 10 minuta i zatim ih vratiti na pravu stranu i ohladiti.

A zatim, ......, vjerujte uživanje, u okusu, mirisu, aromi, ........, ovom marmeladom iznenadila sam samu sebe :)



Uživajmo zajedno !









Marmelada od dunja sa mirisom ruzmarina

- 1 kg dunja - meso dunje, oguljeno, očišćeno i narezano na kockice
- 500 g šećera
- 3 vanilin šećera
- sok 2 limuna - ostaviti koru limuna
- 4-5 grančica ruzmarina 
- 4 žlice rakije od dunja (ili viljamovke, ili po želji neke druge)

Ova marmelada radi se na isti način kao i ona sa mirisom lovora, samo što se umjesto lovora u platnenu vrećicu ili gazu stave 3 grančice ruzmarina, a  2 grančice se stave kasnije direktno u smjesu dunja.





U oba slučaja koristi se svježi lovor i ruzmarin.
Kod ruzmarina je bolje da nema cvjetića,ali ako ih i ima nije veliki problem, ostane li koji cvjetić kasnije u marmeladi biti će samo aromatičnija i ukusnija.



Kada sam otvorila ovu marmeladu sa ruzmarinom mirisala je još intenzivnije nego ona sa lovorom.



Uživanje u ovim marmelada započinje čim ih krenete kuhati, već sa prvim minutama divni mirisi lovora i ruzmarina (kuhala sam ih paralelno) ispune kuću. I dunje doprinesu svojim krasnim mirisom.
Osim u mirisu, lovor i ruzmarin osjete se i u okusu.

Kod pripreme dunja (čišćenje i rezanje na kockice) treba biti brz jer dunje stajanjem brzo tamne. Obavezno ih treba odmah preliti sokom od limuna i uroniti u vodu. Ako zaboravite to napraviti dobijete jednu svjetliju, a jednu , hm, malo tamniju marmeladu kao što se meni dogodilo, priznajem :)  




Drage moje dunje, pozdravljam vas za ovu sezonu i čekam vas da nam opet dogodine dođete :):)






21 komentar:

  1. Ti si prava majstorica..Mrs Marmelada:)Zapisujem:)

    OdgovoriIzbriši
  2. Presavršena! Vjerujem da joj ružmarin i lovor daju poseban okus!
    Krasan recept draga!
    Lijep pozdrav!:)

    OdgovoriIzbriši
  3. Fenomenalno, nikad mi ne bi pala na pamet takva kombinacija, a u stvari tako dobro pase! Sad me zivi ineteresira okus ove marmelade, super, super!!!

    OdgovoriIzbriši
  4. Bravo! Ovo je nešto što bih tako rado probala!

    OdgovoriIzbriši
  5. Uvijek uspijes iznenaditi svojim kombinacijama aroma i okusa. Samo citajuci naslov tvoga posta, zamislila sam predivan miris tvojih sastojaka kako se siri okolo.

    OdgovoriIzbriši
  6. Takoder sam opijena od ovih marmelada i njihovih mirisa...nikada niti slicno nista nisam probala ,stvarno me odusevis svaki puta sa novim receptom marmeladica !!!!

    OdgovoriIzbriši
  7. Zasita prekrasne kombinacije,obje mi se jako sviđaju,ti si uvijek originalna i to mi je super...veliki ti pozdrav:)

    OdgovoriIzbriši
  8. Divna kombinacija ,stvarno:)) mene baš "čekaju" neke dunje ,moraću da probam!

    OdgovoriIzbriši
  9. opet kreativne i divne marmelade kod tebe! lovor prirodno ide uz njih, pošto se na njega polaže sir od dunja, ali vjerujem da i ružmarin jednako dobro paše! krasno!

    OdgovoriIzbriši
  10. Prekrasne fotke kao i uvek! Ti me, uvek oduševiš sa nekim, bar za mene, neuobičajenim ukusima marmelade.

    OdgovoriIzbriši
  11. Ja uživam u svakoj tvojoj marmeladi a ovim postom si me posebno oduševila. Fotografije su ti fantastične i taj dodatak ruzmarina je odlična ideja:) Pozdrav i ugodan vikend ti želim

    OdgovoriIzbriši
  12. Svaku tvoju marmeladu bih probala iste sekunde, osim ove :D Rijetka su jela u kojima volim okus lovora, ali zato pozdravljam ideju s ružmarinom

    OdgovoriIzbriši
  13. Kako ima lepu boju!!!Ti si majstor za marmelade Branka!!Svaka cast!!

    OdgovoriIzbriši
  14. Sjajno! Bas me zanima kombinacija sa lovorom. Ja ga bas retko koristim u bilo cemu, a posebno u necem slatkom...

    OdgovoriIzbriši
  15. Čim sam vidjela dunje i lovor, odmah sam osjetila želju da to napravim. Mislim da je to odlična simbioza. Bravo Branka.

    OdgovoriIzbriši
  16. koja kombinacija! zvuči izvrsno. dunje nisam imala ove sezone probati, to mi je baš žao. ali bilježim recepte za iduću :)

    OdgovoriIzbriši
  17. Krasno! Ja sam pravila marmeladu od šljiva sa ružmarinom i ispalo je super :). Treba nekdje nači dunje...:)

    OdgovoriIzbriši
  18. "Dzoli" - hvala ti ! :)
    "Zondra Art" - hvala ti i drago mi je da sti se sviđaju ove mirisne kombinacije.
    "Sweet Corner" - drago mi je da ti se sviđa i da te zainteresirao okus ove marmelade, hvala ti !
    "Opasna" - hvala ti, veseli me da ti se sviđa !
    "Jasna" - istina je da je ovaj put baš mirisan post :), hvala ti i drago mi je da ti se ove kombinacije sviđaju.
    "Mirjana" - hvala ti, drago mi je da ovdje nađeš nešto za sebe što ti se sviđa !
    "Nely" - hvala ti na lijepim riječima. Veliki pozdrav !
    "stočiću postavi se" - hvala ti, ako imaš još dunja i isprobaš nešto od ovoga nadam se da će se i tebi svidjeti.
    "Tamara" - tako je, lovor im je prirodan ali i ruzmarin se jako dobro uklopio, hvala ti !
    "Zora" - hvala ti, drago mi je da ti se sviđaju marmelade i hvala za kompliment za fotkice.
    "Nale" - hvala ti , jako mi je drago da uživaš i u ovim marmeladama i da ti se i fotke sviđaju !
    "What's for dessert?" - obzirom da nisi ljubitelj okusa lovora onda je ova sa ruzmarinom za tebe, a meni je drago čuti da ti se moje marmelade inače sviđaju. Hvala ti !
    "Maja" - hvala ti na lijepim riječima , i meni se sviđa boja ovih marmelada.
    "Miki" - ja lovor dosta koristim ali uglavnom u slanim jelima tako da mi je super što je ovdje u slatkoj varijanti. Hvala ti !
    "Dunja" - hvala ti Dunja , drago mi je da ti se kombinacija sa lovorom sviđa, odlučiš li se isprobati je nadam se da ćeš biti zadovoljna.
    "Monika" - hvala ti, drago mi je da ti se ove kombinacije marmelada sviđaju !
    "Cinnamon and Thyme" - kombinaciju šljiva i ruzmarina nisam isprobala a zvuči mi odlično, dogodine ću je obavezno napraviti. Hvala ti, drago mi je da ti se i ove marmelade sviđaju !

    OdgovoriIzbriši
  19. nisam baš nešto još isprobavala dunje, pa ne mogu ovako napamet ali vjerujem u tvoj ukus i sigurna sam da je ova kombinacija odlična

    OdgovoriIzbriši
  20. najbolje je kad napraviš nešto za samu sebe :) Stvarno prekrasna boja!

    OdgovoriIzbriši
  21. ovo izgleda mljac! bas bih rado probala jednom nesto slicno

    OdgovoriIzbriši