subota, 12. studenoga 2011.

Keksi sa šafranom i bademima

U ovomjesečnom  krugu blog igrice "Ajme koliko nas je" naša domaćica, draga Dilajla sa bloga Svaštarica , zadala je temu - šafran !

Tema je baš zanimljiva i za mene posebno izazovna obzirom da šafran skoro da uopće ne koristim. Zašto ? Ne znam, vjerovatno nemam naviku, nisam se ranije puno susretala sa njime pa pored ostalih začina nije došao na red. Uz to, nije baš niti da ga ima za kupiti na svakom uglu, a i tamo gdje ga ima cijena mu nije uvijek baš prijateljska pa je priznajem nepravedno u mojoj kuhinji ostao malo zapostavljen. 
Ipak, sada sam dobila razlog više potražiti ga, pronašla sam ga i kupila,  i preostalo je negdje ga udobno smjestiti :)

Prva asocijacija na šafran mi je riža sa šafranom, a zatim krenem kombinirati priloge toj riži u koje bi također stavila šafran. Međutim, odlučila sam se odmaknuti od riže i priloga i otići u "slatkom smjeru" :). Ono što sam htjela sa šafranom su neki kesići, ne znam zašto ali šafran sam zamislila baš u tom izdanju i jedino što mi je preostalo je i iskombinirati recept i ispeći keksiće. Jednostavno zvuči, a jednostavno je bilo i u praksi :)

Malo sam pogledala po netu sa čime se šafran najbolje slaže, pronašla sam i par recepata za slične keksiće, sve skupa posložila, razmislila i evo mojih keksića.
Šafran i bademi, kombinacija sa kojom nema greške ! :)


Za keksiće je potrebno:

- 200 g brašna
- 20 g  gustina (škrobnog brašna)
- 2 žličice praška za pecivo
- 40 g mljevenih badema
- 1/2 žlice suhih listića šafrana
- 120 g maslaca
- 100 g šećera
- 1 jaje
- 1 žlica soka od limuna
- oko 40 kom blanširanih badema

- Šafran staviti u posudu i zagrijavati na laganoj vatri. Kada je zagrijan usitniti ga u prah. Ovo se može napraviti u mužaru ili čak mrveći ga prstima. 
- Šećer i maslac mutiti da bude pjenasto. 
- Dodati usitnjeni šafran i nastaviti mutiti. 
- Zatim dodati jaje i dalje mutiti te dodati sok od limuna. 
- Pomalo dodavati brašno pomješano sa gustinom i praškom za pecivo i ručno ga umješati. 
- Sve umijesiti da bude glatka smjesa, oblikovati je u kuglu, zamotati u plastičnu foliju i staviti u frižider oko 1 sat. 
- Zatim razvaljati hladno tijesto na oko 5 mm debljine, kalupom vaditi oblike keksića
- Kekse stavljati na pleh prekriven papirom za pečenje i u svaki utisnuti jedan blanširani badem.
- Peći na 180 stupnjeva  oko 10 minuta - ja sam ih pekla točno 12 minuta
- Ohladiti ih i posuti šećerom u prahu
 
I evo finih , prhkih keksića, za mene uistinu posebnog okusa.
A lijepo i mirišu, nekako nježno, ......, u kišnom jesenskom danu pomalo i sjetno, ali će ga u svakom slučaju uljepšati :)



Za mene je okus poseban jer sam tek sada zapravo osjetila pravi okus šafrana. Osim što je dao specifičnu žutkastu boju, dao je i okus. Pomalo neobičan, lijepo sjedinjen sa bademima, ......., svidjeli su mi se ovi keksići !





I degustatori su dali pozitivnu ocjenu i moram priznati da su im najbolje išli u kombinaciji sa domaćim likerom od višanja :)




Recept šaljem dragoj Dilajli kao moju prvu ulaznicu u ovomjesečni krug "Ajme koliko nas je" .
Sada kada sam konačno otkrila okus šafrana u ovakvoj kombinaciji odmah sam dobila inspiraciju za još poneki keksić, ......, slani ili slatki, ....., vidjet ćemo, nešto će biti do kraja ovog kruga igrice :)

Broj komentara: 26:

  1. Prelepi su keksići, obožavam ove suve prhke :)

    OdgovoriIzbriši
  2. Dobro si se stila.Bas divno izgledjau.Mora da im safran daje onaj svoj poseban ukus;)

    OdgovoriIzbriši
  3. Meni lijepo izgledaju sta god da je u njima !!!!:)

    OdgovoriIzbriši
  4. Krece sezona keksica...evo jos jednog lijepog za listu!

    OdgovoriIzbriši
  5. Predivno izgledaju i bas mame na probanje. Jao mi se dopadaju...

    OdgovoriIzbriši
  6. Super, super, sigurno cu ih isprobati cim prije. Izgledaju mi preukusno i mekano! Odlicna kombinacija!

    OdgovoriIzbriši
  7. Ovi keksići su me apsolutno oduševili... fantastični su!

    OdgovoriIzbriši
  8. keksići super izgledaju, baš zanimljiva kombinacija

    OdgovoriIzbriši
  9. Bas su nezni ovi tvoji keksici, a da znas da bih se rado posluzila uz taj liker od visanja... blago tvojim degustatorima, bas si ih razmazila.:)

    OdgovoriIzbriši
  10. Odlični su Branka, zamišljam ih samo još uz šalicu tople kave, predivni su!

    OdgovoriIzbriši
  11. Keksići su mi slabost,i ovi su perfektni i baš primamljivi izgledom i ukusom:)veliki pozdrav Branka!

    OdgovoriIzbriši
  12. Divna kombinacija oporih badema i šafrana koji im daje predivnu žutu boju a i poseban okus.Zadovoljstvo mi je da ću i tvoju slikicu pokazati.Hvala

    OdgovoriIzbriši
  13. Hm, kako ne pozavidjeti tvojim degustatorima:)?
    Odlični keksići sa zanimljivim sastojcima i još uz tvoj liker,mmmm....

    OdgovoriIzbriši
  14. Branka molim te samo mi pošalji sličicu koju želiš da objavim.Hvala

    OdgovoriIzbriši
  15. Dala si mi ideju i mislim da ću ih napraviti pred Božić. Znam tačno na šta misliš - šafran sam i ja dosad koristila samo u slanim jelima, i to sve nešto začinjeno, luk, beli luk, u svemu tome šafran se izgubi i ja u stvari i ne znam kakav mu je ukus. Badem je blag, sigurna sam da tek u ovom receptu začin dolazi do izražaja. I prelepo izgleda.

    OdgovoriIzbriši
  16. "jacamaca" - hvala ti, ovi keksići su baš prhki, dragio mi je da ti se sviđaju !
    "Dzoli" - istina je, šafran je ovdje dao poseban okus koji mi se svidio. Hvala ti !
    "Mirjana" - hvala ti , drago mi je da ti se sviđaju !
    "Jasna" - drago mi je ako će se ovi keksići naći na tvojoj listi, hvala ti !
    "Nale" - hvala ti, drago mi je da ti se sviđaju !
    "Sweet Corner" - hvala ti i drago mi je da ih želiš isprobati. Nadam se da će ti se svidjeti i da ćeš biti zadovoljna !
    "vera" - hvala ti, drago mi je da ti se sviđaju !
    "maslinka" - drago mi je da su te ovako oduševili keksići, hvala ti !
    "Tamara" - drago mi je da ti se sviđaju, hvala ti !
    "mignonne" - hvala ti ! i ja isto to kažem degustatorima :)
    "Nada" - hvala ti, drago mi je da ti se sviđaju. Uz šalicu kave se isto fino slažu.
    "Nely" - hvala ti , drago mi je da ti se sviđaju. Veliki pozdrav i pusu šaljem !
    "Dilajla" - hvala ti , drago mi je da se i tebi kao ovomjesečnoj domaćici keksići sviđaju. Sliku šaljem ! :)
    "Snježa" - hvala ti Snježo, drago mi je da ti se sviđaju keksići i liker.
    "maxivida" - hvala ti ! istina je da su šafran i badem dobra kombinacija i šafran tu dođe do izražaja onako kako treba. Biti će mi drago ako i ti isprobaš keksiće i nadam se da ćeš biti zadovoljna .
    "jubistacha" - hvala ti !

    OdgovoriIzbriši
  17. Super kombinacija okusa. Ja još nisam smislila neki zanimljiv recept. Šafran sam koristila do sada isto uglavnom u riži pa tražim nešto drugačije. Keksići izgledaju super, sigurna sam da su posebnog okusa.

    OdgovoriIzbriši
  18. Jako interesantno. Kad sam pročitala temu šafran, odmah mi je bila asocijacija umak za neku finu filetiranu ribu, a kad tamo krasni kolačići.
    A onda kad sam pročitala "pola žlice šafrana...", onda shvatim da je riječ o sušenim listićima, i to je u redu, jer ja uvijek radim s prahom. No ne znači da neću isprobati s listićima šafrana ove badem keksiće.

    OdgovoriIzbriši
  19. "Monika" - hvala ti i drago mi ej da ti se ovi keksići sviđaju. Ne sumnjam da ćeš smisliti kao i vijek originalan i dobar recept !
    "Dunja" - hvala ti i biti će mi drago ako isprobaš ove keksiće i posebno ako budeš zadovoljna.
    Hvala ti i za uputu oko listića ili praha šafrana, dodala sam u receptu da se ovdje radi o suhim listićima.

    OdgovoriIzbriši
  20. Keksici su bas super! Sigurno su super ukusa...
    Ni ja do sada nisam probala safran i jos uvek razmisljam u cemu da ga iskoristim...

    OdgovoriIzbriši
  21. Znam točno šta misliš, šafran sam do sada koristila samo u rižotima, ali zašto ne i u slatkom? Divno mi zvuče draga Branka, a na ovoj ružićastoj podlozi izgledaju tako preslatko :)

    OdgovoriIzbriši
  22. "Miki" - hvala ti, drago mi je da ti se sviđaju keksići. Sigurna sam da ćeš i ti staviti šafran u nešto fino.
    "What´s for dessert ? " - hvala ti Tamara, drago mi je da ti se sviđaju !
    "Maja" - hvala ti draga Maja, drago mi je da ti se keksići sviđaju. I meni je ova podloga draga i nježna, hvala ti što si primjetila.

    OdgovoriIzbriši
  23. moram priznati da osim rižota ništa drugo sa šafranom nisam ni spremala, mora da su bademi odlična kombinacija a lijepo i izgledaju na ovim keksićima

    OdgovoriIzbriši