petak, 4. studenoga 2011.

Marmelada od kestena, kolačići, i .........., blogo-rođendan ! :)

Vrijeme prolazi, godine prolaze i od mog početka pisanja bloga prošle su točno 2 godine. Nisu samo prošle nego su doslovno proletile. Prije 2 godine počela sam pisati ovaj blog, tada bez nekih planova  koliko dugo će trajati, a danas sa velikom željom da potraje što dulje. Kako vrijeme prolazi tako se u blogerskim vodama sve bolje osjećam, a kako prvog dana tako se i danas veselim kreiranju ili isprobavanju svakog novog recepta, pripremi i objavljivanju svakog novog posta. I kao što uvijek kažem najviše se veselim našem blogerskom druženju. Puno sam ovdje naučila i još uvijek učim i divne ljude upoznala, što virtuelno, što uživo.




Ovo je ujedno i prilika da se svima koji ovdje navratite zahvalim na posjeti, da se zahvalim stalnim pratiteljima bloga, hvala na svakom komentaru kojega ostavite i svakoj riječi podrške, kritike i osvrta. I posebno hvala na svakom receptu kojega isprobate !!

Za rođendan je običaj počastiti drage goste nekim finim kolačićem i svi se potrudimo da to bude nešto novo, nešto lijepo, ukusno i fino. I ja ću vas danas počastiti, ali ne odmah kolačićem, kolačić dolazi na kraju :)

Za početak pripremila sam, a što drugo nego - marmeladu ! :) . Blog sam i započela pisati potaknuta marmeladama koje sam skuhala, isprobala, i   koje sam htjela imati zabilježene i podijeliti sa svima koji ovdje navrate, a recepti za druga jela i slastice su malo po malo zatim zatim krenuli sami po sebi.

Stoga se i danas častimo sa marmeladom, ali......, opet ali :), ...., ovaj put ne nekom mojom kombinacijom, već marmeladom koju nam je poklonila draga Nevena sa bloga Ebba´s cuisine. Marmelada od kestena/maruna. Kada sam vidjela ovu marmeladu i ovaj recept jednostavno sam se oduševila, znala sam da gledam u nešto posebno dobro. Odmah sam je isprobala i toliko mi se svidjela da sam odlučila da baš ona bude dio čašćenja u rođendanskom postu.

Nevenin recept, original je ovdje ,   u cjelosti prenosim, marmeladu sam napravila točno po njemu, bez odstupanja.

Marmelada od kestena/maruna

- 500 g kestena ili maruna
- 200 g smeđeg šećera
- 200 ml vode
- 1 mahuna vanilije
- 50 ml ruma, konjaka ili Grand Marniera - koristila sam brandy
- korica 1 bio naranče
- korica 1 bio limuna

1. Kestene zarežite u križ na korici te ih kuhajte u vodi 20-ak minuta. Zatim ih ocijedite i ogulite od kore (najdosadniji dio, bilo bi dobro da ih gulite s nekim kako bi vam vrijeme prošlo brže) :)

2. Usitnite ih u multipraktiku ili sličnom (koristila sam štapni mikser! :) u fini kesten pire. - koristila sam štapni mikser i dodala malo (1/2 dcl ) vode da se lakše i bolje usitni u što kremastiju smjesu

3. Zakuhajte vodu sa šećerom, koricom bio limuna i naranče. Kuhajte 10-ak minuta sirup, a zatim ga maknite s vatre i procijedite od korice.

4. Sirup stavite u veću posudu zajedno sa kesten pireom, a zatim dodajte i sjemenke vanilije koje ste izvadili iz uzduž prerezane mahune vanilije te mahunu vanilije, sve promiješajte.

5. Kuhajte sve zajedno 20-ak minuta i na kraju dodajte alkohol te izvadite mahunu vanilije. - ja sam kuhala 15 minuta, uz stalno mješanje, i već mi se počelo dosta zgušnjavati pa sam maknula sa vatre.

6. Ulijte u sterilizirane staklenke te čuvajte u hladnjaku


I dobila sam oko 450 g prefine marmelade od kestena, marmelade koja me oduševila od prvog čitanja recepta, Nevenine izvedbe, do sada konačnog isprobavanja. Sviđa mi se okusom prije svega. Kesten je naravno primaran u okusu , ali i svaki od ostalih sastojaka se jednako fino osjeti. Jednostavno, kombinacija je savršena !

Ne mogu si pomoći , ova me marmelada osvojila i gotovo ! :)


Što se teksture tiče moja marmelada je gušća i kremastija. Nisam ništa dodavala, a kuhala sam je čak i nešto kraće tako da se vjerovatno radi o vrsti kestena i pireu koji se dobije usitnjavanjem skuhanih kestena i marmelada mi se ovako zgusnula.


Jako fino je maziva, ali kada je samo probate žličicom, ubrzo se dogodi ovo :)


Prije nego što je svaka od teglica ostala prazna častim vas i kolačićima u koje sam smjestila ovu marmeladu.
Nevena je svoju smjestila na palačinku sa dodatkom bundeve što je uistinu odlična kombinacija.
Ja sam moju odlučila iskombinirati sa najobičnijim kolačićem koji se u ovoj kombinaciji pokazao jako finim i posebno prija u kišno jesensko poslijepodne uz šalicu kave ili čaja.

Tijesto za kolačiće je zapravo neko osnovno tijesto za muffine u koje se zatim mogu stavljati razni dodaci po želji i tako kreirati vlastita kombinacija. U ovom slučaju evo je sa marmeladom od kestena. I radila sam ih u kalupu za muffine. Recept imam zapisan već dugo, negdje od pojave prvih muffina :), nekoliko puta sam ga isprobala uglavnom sa dodatkom žlice kakaoa ili kandiranog voća.



Kolačići/Muffins sa marmeladom od kestena
(za 12 muffina)

- 250 g brašna
- 130 ml mlijeka
- 80 g šećera
- 1 žličica praška za pecivo
- 2 žlice ulja
- 1 jaje
- 2 vrećice vanilin šećera
- korica 1 limuna
- korica 1 naranče
- cca 150-200 g marmelade od kestena
- 2 žlice marmelade od kestena + 1 žlica vode

- Sve sastojke sjediniti u jednoj zdjeli i ručno ih kuhačom pomalo umješati dok se ne dobije glatka smjesa. Trebati će cca 5 minuta mješanja i smjesa će biti bez grudica, glatka i dosta gusta.
- Kalupe za muffins namastiti ili staviti papirnate košarice
- Staviti smjesu do pola košarice, dodati oko žličicu marmelade od kestena i rasporediti je po smjesi, te opet staviti smjesu za muffins do cca 3/4 košarice
- Pećnicu zagrijati na 180 stupnjeva i muffine peći oko 15-20 minuta. Za moje je trebalo točno 18 minuta pečenja.
- Muffine izvaditi iz pećnice i prohladiti.
- 2 žlice marmelade od kestena + 1 žlicu vode lagano zagrijavati uz stalno mješanje da se dobije tekuća smjesa. Njome preliti muffins, cijele ili samo dekorativno po vrhu.
- Kada se sve ohladi muffins su spremni za posluživanje.





Izvolite, uživajte zajedno sa mnom u ovoj jednostavnoj , a tako mirisnoj i finoj kestenjastoj slastici.






I hvala vam što ste i danas ovdje došli !! :)








Broj komentara: 36:

  1. Draga Branka, srećan ti blogorođendan i da nam praviš još milion marmelada. Želim ti i da se ozbiljno pozabavi izdavanjem ovih recepata za marmelade, jer ti je kolekcija poprilična. Kesten nikada nisam probala u marmeladi i ne mogu ni da zamislim kakvog je ukusa. Ja sam u proteklih godinu dana poboljšala svoje kuvanje za sto posto, i toliko stvari naučila, da bi mi trebao ceo život da to sve naučim da sam sama sve otkrivala. Blog oduzima mnogo vremena, ali takođe obogaćuje našu kuhinju i život uopšte.

    ps volela bi kada bi ti slike bile veće, npr. da povećaš širinu bloga na 800-1000px

    OdgovoriIzbriši
  2. Sretan ti rođendan ,da znaš da pjevam dok ovo pišem a hvala ti što si nas počastila ovako lijepim receptom a ja znam da je marmelada od kestena i više nego odlična i tko je nije probao nezna što propušta.

    OdgovoriIzbriši
  3. sretan blogorođendan! želim ti još puno sretnih i zanimljvih postova, intrigantnih marmelada i džemova te ukusnih kolačića! ova marmelada se i meni jako svidjela, iako nisam ljubitelj kestena i planiram ju napraviti. sad pogovoto kad vidim da si i ti zadovoljna! :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Sretan blogorođendan i neka ti se ostvari želja da tvoje bloganje čim duže potraje. Od tebe sam skupila puno recepata za zanimljive marmelada i jedva čekam sljedeću sezonu da se bacim na isprobavanja.

    Sad kad čitam tvoje utiske o marmeladi od kestena, tako mi je žao što si nisam uspjela nabaviti još malo maruna i isprobati ju. Ali sljedeće godine je ta marmelada prvo što radim.

    OdgovoriIzbriši
  5. Sretan rođendan i još puno istih. Marmelada i muffini izgledaju jako fino!

    OdgovoriIzbriši
  6. Ta marmelada od kestena je nešto mnogo dobro. Hvala na receptu, dosad sam samo kupovala gotovu u Francuskoj. I srećan blogorođendan!

    OdgovoriIzbriši
  7. Jao draga Branka, prekrasno, i ova čudesna marmelada i kolačići, savršen jesenski desert, lagana uvertira u advent. Veselim se svakom tvom novom postu i želim ti još puuuuno inspiracije za ovakve divote kojima nas obraduješ. Meni je kesten jako dragi plod i rado ga koristim i u slanim verzijama. Upravo radim tijesto od kestena, ono kao rezanci i mislim na tebe i tvoju marmeladu.

    OdgovoriIzbriši
  8. Srećan blogorođendan! Hvala na marmeladi! Nadam se da ćeš nas i ubuduće častiti svojim divnim poslasticama u teglicama, a naravno i svim drugim đakonijama!

    OdgovoriIzbriši
  9. Lepo otkucam sve što htedoh reći i krah, uh... aj sad ponovo.
    Brankić, srećan ti blogorođendan i hvala na ovakom domaćinskom posluženju. Za utiske o marmeladi sam ti posebno zahvalna jer sam je spazila i prosto shvatila da je to-to. Divna stvar!
    Divno si ukombinovala muffine sa kesten-marmeladom. Dopadaju mi se:)
    JOš jednom hvala za divno posluženje i sve najbolje. Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  10. Draga Branka, sretan blogorođendan! I želim ti još puno lijepog vremena na blogerskoj sceni :)Moram priznati da se nisam još susrela s blogom koji se toliko "specijalizirao" za marmelade kao ovaj tvoj, barem ne nanašoj sceni. I zato ti svaka čast.
    Ova marmelada je zaista nešto posebno i predivno.

    OdgovoriIzbriši
  11. Draga Branka sretan blogorođoš,još puno ih želim,istinski obožavam ovaj tvoj kutak,jer me uvijek dočeka nešto preukusno,divnih kombinacija,iznova kod tebe učim i vjeruj uživam u tvojim majstorijama...velika pusa od Nely!

    OdgovoriIzbriši
  12. Draga Branka!Sretan blogorodjendan!Ti si mi i privatno izuzetno draga!Zelim ti sve najbolje!!!!

    OdgovoriIzbriši
  13. Draga moja, sretan ti blogorodjendan i zelim ti jos puuuno lepih i mastovitih receptica, a hvala i na ovom vise nego originalnom posluzenju, kod tebe se uvek tako fino zasladimo!:)

    OdgovoriIzbriši
  14. Cestitam ti blogorodjendan!!! :) Zelim ti da ih bude jos mnogo... :) Dogodine planiram isprobati bar nekoliko tvojih marmelada!
    Inace, ovu divnu, od kestena sam i ja primetila na Ebbinom blogu i taaaakooo me mami... :)

    OdgovoriIzbriši
  15. Marmelada izgleda odlično..a ja se pridružujem čestitkama i želim ti sretan 2 blogorođendan! Uživaj u vikendu!
    Pusa:)

    OdgovoriIzbriši
  16. čestitam ti 2. blogorođendan i želim ti ih još puno :))
    marmelada izgleda jako zanimljivo.

    OdgovoriIzbriši
  17. Srećan 2. rođendan mila, da ih bude još puuuuno sa divnim receptima i postovima! Marmelada izgleda očaravajuće, poljubac mila :)))

    OdgovoriIzbriši
  18. Ajme, sad sam tek skuzila da je proslo dvije godine otkad si pocela pisati blog, kao da je bilo jucer! E pa sretan ti blogorodjendan i jos puno godina bloganja ti zelim jer si stvarno obogatila nasu malu zajednicu! Marmelada i muffini fenomenalni!

    OdgovoriIzbriši
  19. Draga Branka, sve čestitke za drugi rođendan tvog predivnog bloga i od ♥ ti želim da bloguješ još puno, puno godina i da nam prezentuješ tvoje predivne marmelade i ostale đakonije, za koje si zaista nenadmašna. Kesten ne koristim u svojim receptima, ali kad pogledam tvoje postove sa slikama i receptima, možda bih trebala početi...

    OdgovoriIzbriši
  20. Srećan rođendan! Želim ti da proslaviš još puno....

    OdgovoriIzbriši
  21. Draga moja, čestitam ti blogorođendan i želim ti još puno blogorođendana. Ja kažem da mi je fino u ovim mirnim blogerskim vodama a za to si sigurno i ti zaslužna. Još puno, puno novih okusa tvojih marmelada i svega ostaloga!
    Ma, čini mi se da ćete me natjerati da i ja kestene probam i na drugi način osim pečenih:)

    OdgovoriIzbriši
  22. Sretan II rockas i da nam pises jos puno puno lijepih postova!!!

    OdgovoriIzbriši
  23. sretan ti blogorođendan!!! želim ti još puno godina u blogosferi!!

    OdgovoriIzbriši
  24. Hvala vam svima na čestitkama i lijepim riječima ! Razveselile ste me i ovaj blogo-rođendan učinile posebnim i lijepim !

    "Jelena" - Što se tiče širine i izgleda bloga u pravu si, planirala sam neke izmjene, malo ga proširiti, pojednostavniti, ublažiti boje , i na žalost nisam sada stigla, ali svakako planiram to napraviti. Tada će i slike biti veće.

    OdgovoriIzbriši
  25. Uh... malo kasnim... Srećan ti blogorođendan i da ga još dugo-dugo pišeš a mi ostali da uživamo kako u tvojoj reči tako i u predivnim receptima. pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  26. Sretan rođenda tvom blogiću i još puno da ih proslavimo skupa s ovako divnim marmeladama, kolačićima i svim drugim poslasticama iz tvoje kuhinje.

    OdgovoriIzbriši
  27. Sretan rodjendan tvom dragom blogu!
    Savrseno originalni recepti za ovu priliku!

    OdgovoriIzbriši
  28. Srećan blogorodjendanac :) i naravno da se družimo ovako još puno godina. Vreme zaista brzo prolazi, ja omaših obe moje godišnjice ;)) Marmelada od kestena verujem da je odlična, imala sam prilike da je probam, valjda ču jednom uspeti i da je napravim

    OdgovoriIzbriši
  29. Draga Branka, želim ti sretan rođenadan sa velikom željom/željama da blog i dalje slavi svoje rođendana :)
    Sa svakim novim postom me oduševiš i izennadiš u isti mah s tolko volje, ljubavi i kreativnosti...
    Muffini su prekrasni, a marmelada također. Ne tako davno, a od toga je proteklo svega par godine, radila sam po svekrvinom receptu džem od kestena. Neću ti ni pričat koliko su me prsti bolili od čišćenja skuhanih kestena, ali krajnjim rezultatom sam bila oduševljena! ja sam u svoj bila dodala i malo čokolade, ap probaj drugi puta. Okus kestena se naravno i dalje osjeti, ali čokolada mu daje poseban šmek :)

    OdgovoriIzbriši
  30. Brankic,izvini malko kasnim,ali zelim ti srecan blogrodjendancic i jos punoooo lepog druzenja!!!Sve ti je SAVRSENO!!!

    OdgovoriIzbriši
  31. Draga moja Branka, želim sve najbolje ovom tvom prekrasnom blogu i ujedno i tebi čestitam, autorici ovog predivnog bloga sa predivnim receptima. Želim ti još puno finih marmeladi, džemova, i svega onoga što ćeš nam u budućnosti pripremiti. Nemaš pojma kako sam se obradovala kad sam vidjela da si isprobala ovaj džem, jako mi je drago da ti je ovako super ispao! :))) hehe btw. ova prazna teglica je suuperr :)))

    OdgovoriIzbriši
  32. Draga Branka, sretan blogorođendan i da ih bude još mnogo mnogo!!! Ebbinu marmeladu sam već snimila, do sada sam marmeladu od kestena uvijek kupovala, ali sad kad vidim ove -prazne ;D- teglice, moram obavezno da i ja napravim ovu marmeladu! Muffini i marmelada su fantastični!

    OdgovoriIzbriši
  33. Cure puno vam hvala na čestitkama za 2-godišnjicu bloga i svim lijepim riječima koje mi puno znače ! Jako mi je drago da volite ovo što sa vama dijelim i da nađete ponešto za sebe !

    "Ebba" - drago mi je što ti se sviđa tvoja marmelada u mojoj izvedbi. Hvala ti još jednom što si ovaj recept podijelila sa nama. Uistinu je odlično !

    OdgovoriIzbriši
  34. branka želim sretan blogorođendan i neka nam pišeš još dugo dugo
    marmeladica je i mene oduševila, ali nisam se odlučila da je isprobam baš zbog ovog najdosadnijeg dijela guljenja kestena

    OdgovoriIzbriši
  35. Draga moja Branka,
    Nek ti je sa srecom blogorodjendanko! Ne mogu da verujem kako vreme leti i da tvoj blog vec ima dve godine. Zelim ti da te i dalje drzi entuzijazam za pisanjem i da nas jos dugo docekujes sa divnim receptima, marmeladica pre svega, a onda i divnih tortica i kolacica koje ti tako dobro pravis.
    Ljubim te puno!

    OdgovoriIzbriši