ponedjeljak, 26. rujna 2011.

Slatke košarice sa zelenim rajčicama i chutney od zelenih rajčica i jabuka

Zelene rajčice i prva asocijacija su "Pohane zelene rajčice".  Dugo već nisam pogledala taj divan film u kojemu su me osim same priče dojmile i zelene rajčice. Kada sam ga prvi put gledala kod nas nije niti bilo zelenih rajčica ili se ja tada još nisam sa njima susrela.
Zatim sam prošle godine kod drage Dunje na njezinom blogu Parfe Dunja vidjela i recept za pohane zelene rajčice i odlučila ih kupiti i isprobati. To je bilo prošle godine, a ove godine od zelenih rajčica nastalo je nešto sasvim drugo. 

Nakon rođendana , viroze, i svega pomalo, u subotu sam opet bila na placu :). I bilo mi je tako lijepo šetati po prekrasnom vremenu, suncu, pravom babljem ljetu. A na klupicama sve u bojama jeseni u kojima morate uživati, voće, povrće, začini ........, i zelene rajčice ! Toliko sam se oduševila kada sam vidjela zelene rajčice da sam ih morala kupiti iako nisam na njih niti pomislila kada sam dolazila na plac i planirala što mi treba. Ali bile su tako lijepe, sjajile su se na suncu i na kraju evo ih, bile su moje :) 
Kada sam se približila vidjela sam da su lagano pomješane sa ponekom zeleno-crvenom rajčicom pa sam ih i ja pomješala i uzela par komada i tih crvenih. Za ovo što sam na kraju od njih napravila kombinacija je bila skroz ok.



Jučer su mi došli prijatelji, družiti se, porazgovarati, uz to naravno i nešto pojesti. Kada tako dolaze obično pitam imaju li neku posebnu želju oko hrane, ovaj put su rekli "hajde ubaci i nešto neobično". Hm, što je neobično ? Ok, neobična je bila piletina sa šljivama, bademima i medom iz prošlog posta, ali znam da to neće pojesti. Treba nešto drugo, a ja imam zelene rajčice koje sam donijela doma da bi ih pohala i napravila neki umak ili nešto slično,  ....., ali, ...., ali, ......, napraviti ću sada od njih nešto slatko. Točno tako, kolačić sa zelenim rajčicama. 

Kako god zvučalo nešto slatko tj. kolač sa zelenim rajčicama , prije svega vrlo je jednostavno za napraviti, a zatim , nas je toliko oduševilo i da sam napravila duplu mjeru vjerujem da bismo sve pojeli. 
Inspiraciju za recept sam našla na netu, uz neke svoje izmjene košarice sam napravila ovako:

Slatke košarice sa zelenim rajčicama

- 8 kom srednjih zelenih rajčica - ili dio zelenih a dio crvenih rajčica
- 1/2 žličice soli
- 1 žlica soka od limuna
- korica pola limuna
- 1/4 žličice cimeta
- 100 g smeđeg šećera - može se malo i smanjiti jer je dosta slatko
- 1 žlica kukuruznog brašna
- 1 žlica maslaca
- tijesto za košarice - ja sam koristila lisnato tijesto, a može ići i prhko ili tijesto za savijače 

- Rajčice staviti  u posudu za kuhanje, posoliti i prokuhati. Kada prokuha kuhati još 5 minuta 
- Izvaditi ih iz vrele vode i odmah politi hladnom vodom. (ovako će se lako oguliti) 
- Oguliti ih i odstraniti im sjemenke , a meso rajčica nasjeckati na komadiće , sačuvati i sok
- U posudu za kuhanje staviti nasjeckano meso rajčice i sok rajčice. Dodati sok od limuna, koricu limuna i cimet i sve pomiješati.
- Kuhati na srednjoj vatri dok ne uzavri, zatim smanjiti vatru i kuhati dok rajčice ne omekšaju, oko 20 minuta. Povremeno pomiješati.
- Zatim dodati šećer i kukuruzno brašno, dobro umješati i kuhati dok se ne počme zgušnjavati, oko 10-15 minuta
- Na kraju dodati maslac i dobro ga umješati da se otopi u smjesi
- Ostaviti da se malo prohladi

- Tijesto staviti u kalupe u kojima ćete raditi košarice. Ja sam stavila u kalupe za muffine. Namastila sam ih i stavila tijesto , međutim ipak mi se malo zalijepilo, trebalo je posuti i sa brašnom :)
- Kada se smjesa malo prohladila napuniti oko 2/3 košarice
- Peći na 200 stupnjeva oko 15 minuta
(od ove količine dobije se 8 košarica)

Kada je pečeno ostaviti da se prohladi, izvaditi košarice i degustirati.
(kod mene je ovdje nastao problem jer mi se tijesto zalijepilo za kalup, ali uz pomoć noža i nakon što sam ih nekoliko puta lijepo zamolila da ipak izađu iz tog kalupa koliko toliko u komadu uspjela sam ih nekako izvući. Na kraju, kada smo na njih navalili ispostavilo se da je najmanje bilo važno u kojem obliku će ih žlica i vilica dočekati :):)




Dakle, zelene rajčice u ovom izdanju su definitivno iznenađenje i oduševljenje, tanjuri su doslovno polizani :)






Nakon košarica ostalo je još rajčica, a ja sam ostala vrteći se oko njih jer košarice su ok , ali nisam zapravo ništa od njih skuhala. To bi značilo da ih nisam stavila u neku marmeladu ili slično :) . Počela sam već u glavi vrtiti neke kombinacije , ali na kraju sam ih ipak odlučila staviti u ne tako slatko izdanje već u jedan "chutney". malo ljutkasto, malo kiselkasto, malo slatkasto, ......, zelene rajčice su se ovdje sasvim dobro snašle, a ja sam ih u chutney smjestila ovako: 


Chutney od zelenih rajčica i jabuka  

- 1 kg zelenih rajčica - može i kombinacija zelenih i crvenih rajčica
- 200 grama jabuka - oguljenih i odstranjenih sjemenki
- 200 g luka - ja sam stavila ljubičasti
- 2-3 režnja češnjaka
- 1 žličica soli
- 1/4 žličice đumbira u prahu
- 1/2 žličice limunske kiseline
- 150 ml jabučnog octa
- 200 g smeđeg šećera

- Rajčice narezati na komadiće , sjemenke ne treba odstranjivati osim ako vam ne smetaju i ne volite ih
- Jabuke naribati
- Luk i češnjak narezati
- U posudu za kuhanje staviti narezane rajčice, naribane jabuke i narezani luk i češnjak
- Dodati sol, đumbir,  limunsku kiselinu i pola količine octa
- Kuhati na srednjoj vatri dok ne uzavri, a zatim na laganoj vatri dok se ne počme zgušnjavati, oko 1 sat, uz povremeno mješanje.
- Sada dodati preostali ocat i šećer, dobro ih umješati i dalje kuhati dok se ponovno ne zgusne.

Chutney je gotov, razliti ga u čiste i zagrijane staklenke i dobro zatvoriti.




Ja nisam izdržala čekati da se ohladi  i probala sam ga još mlakog, sviđa mi se i vjerujem da slijedećih dana neću moći zamisliti komad pečenog ili pohanog mesa bez barem malo ovog chutneya.





Zelenih rajčica će još biti na placu za kupiti i one zbilja zaslužuju da im posvetimo pažnju i osim što ćemo ih pohane odmah pojesti, možda se odlučiti i na njihovu slatku verziju šteta ih je malo ne pospremiti i za zimu. Chutney ili nešto drugo, a ne zaboravimo niti na zeleni ajvar. 






23 komentara:

  1. Zaista vrlo interesantna kombinacija:) Ne bih nikad zamislial napraviti tako nesto.Izgleda bas fino i9 ukusno;)) I posebno..kao sto su tvoji gosti hteli:posebno;)

    OdgovoriIzbriši
  2. Interesantna kombinacija voća i povrća, vjerujem da je bilo prefino. Baš me zanima taj okus, sad si me zaintrigirala skroz...

    OdgovoriIzbriši
  3. Catni od zelenog paradajza mi je poznat a ostalo mi je novo i jako primamljivo. Narocito kosarice. Bravo za divne ideje kako upotrebiti zeleni paradajz, jer imam utisak da nismo mnogo mastoviti kada je njegova upotreba u pitanju, osim da ga "bacimo" u tursiju:) Poslednja fotka mi je bas lepaaaa! Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
  4. zelene rajčice u slatkoj kombinaciji-odlična ideja. Košarice su jako lijepe, a i chutneyje volim. Da sam barem ja bila jučer kod tebe u gostima ;)

    OdgovoriIzbriši
  5. Rado bih probala zelenu rajčicu...

    OdgovoriIzbriši
  6. Obožavam tvoje divne postove i prekrasne kombinacije koje mi uvijek otkriju neku novu kombinaciju koju odmah poželim isprobati,tako je i sa ovim zelenim rajčicama...divno..veliki pozdrav:)

    OdgovoriIzbriši
  7. Odlična ideja i krajnji rezultat. Svakako bih probala.

    OdgovoriIzbriši
  8. Neobično, ali djeluje stvarno fino :) Kao i uvijek kod tebe..

    OdgovoriIzbriši
  9. I meni se svidio film, a nakon njega sam odmah išla isprobavati i pohane zelene rajčice, ali kad su takva pohanja u pitanju i dalje prva mjesta zauzimaju tikvice i patlidžani. Volim ukiseljene zelene rajčice, imaju specifičan tek, ali ova tvoja slatka varijanta me posebno mami! :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Lep post i moram priznati da nisam još probala da napravim čatni, a sada, kada vidim kako sve to dobro izgleda, verujem da je ukusno...

    OdgovoriIzbriši
  11. Volim ukiseljene zelene rajčice baš su neobične i jako fine.

    OdgovoriIzbriši
  12. Jučer mi se nije otvarao tvoj blog, ali baš nikako, no sad je u redu.

    Ovo s zelenim paradajzima baš ti je kreativno, odlično si ih iskoristila, ne zna se joja je bolja kombinacija, no ja ću prvo napravit ovo zadnje, umaci za razna pećenja na toj bazi su mi nezamjenjiva.

    OdgovoriIzbriši
  13. I ovdje ih je skoro nemoguce pronaci, ali zahvaljujuci tvoj prici i entuzijazmu, potrudicu se da ih pronadjem i isprobam te famozne ZELENE!

    OdgovoriIzbriši
  14. Towanda! :)) divan film i divna knjiga!
    Sad si me sjetila da na kraju knjige ima nekoliko recepata, baš ću baciti oko i na njih ;)


    Slatke zelene rajčice, definitivno neobično i zanimljivo.
    A i ovaj zgodni chutney bih rado probala.

    OdgovoriIzbriši
  15. Zelene rajčice su nekada bile nepoznat pojam ali vjerujem da su jako jako fine :)

    OdgovoriIzbriši
  16. Ponovo mogu citati tvoje receptice na blogu, izgleda da su otklonili smetnje, juhuu... a koliko je samo divnih ideja ovde. Znas da te pohovane zelene rajcice imam zelju da napravim jos od kad sam prosle godine citala post kod Dunje na blogu, moracu ih potraziti kod nas na pijaci. Ali i ovaj chutney isto tako mami da se isproba... ajme, sta cu pre da pravim!;)

    OdgovoriIzbriši
  17. Moram da priznam da zeleni paradajz jedem samo u turšiji kad je dobijem, a ove pohovane, sećem se kod Dunje, su mi zapele za oko. Da dobijem zeleni paradajz ne bi znala šta sa njim da radim sa njim, ali zato imamo tebe. Super si iskombinovala sa jabukama.

    OdgovoriIzbriši
  18. stvarno si si dala truda i izmisliloa nešto neobično :) sigurna sam da je bilo izvrsno jer tako i zvuči. zelene rajčice još nisam probala, a rado bih...

    OdgovoriIzbriši
  19. Bas neobicno, ali mislim da je sigurno ukusno... Pogotovo sto su moji nekada pravili slatko od zelenog paradajza koje nije bilo lose... Dobro, ja licno nisam bila odusevljena, ali su ga mnogi voleli... :)

    OdgovoriIzbriši
  20. "Džoli" - hvala ti, drago mi je da ti je interesantno ovo sa zelenim rajčicama
    "Nada" - hvala , biti će mi drago ako nešto isprobaš i nadam se da će ti se svidjeti
    "Nale" - i meni se čini da ne koristimo dovoljno zeleni paradajz iako je zanimljiv. Hvala za fotku, drago mi je da ti se sviđa.
    "Tamara" - hvala ti i drago mi je da ti se košarice sviđaju. U goste si uvijek dobro došla :)
    "jubistacha" - hvala ti, nadam se da ćeš se odlučiti isprobati zelene rajčice i da će ti se svidjeti
    "Nely" - hvala ti puno na lijepim riječima. Drago mi je da ti se moji postovi i recepti sviđaju. Pozdrav šaljem !
    "What´s for dessert?" - drago mi je da ti se sviđa i hvala ti. Biti će mi drago i odlučiš li se nešto isprobati.
    "Marina" - hvala ti, drago mi je da ti se i ovo sviđa !
    "Tadeja" - i kod mene su na prvom mjestu za pohanje tikvice i patliđani iako volim ponekad napraviti izlet kao što je u zelene rajčice. Drago mi je da ti se ovo sviđa , posebno slatka kombinacija. Hvala ti !
    "Zora" - hvala ti i drago mi je da ti se sviđa post. Ako se odlučiš na isprobavanje nadam se da ćeš biti zadovoljna.
    "Dilajla" - hvala. Slažem se da su zelene rajčice posebne okusom.
    "Dunja" - bilo je izgleda nekih problema sa blogom, hvala ti na strpljenju sa otvaranjem posta. Drago mi je da ti se sviđa i biti će mi drago ako isprobaš umak i posebno ako ti se svidi.
    "Jasna" - hvala ti puno, ukoliko dođeš do zelenih rajčica nadam se da će ti se svidjeti !
    "Tanja" - drago mi je da ti se sviđaju obje kombinacije i da kao i ja rado pamtiš film. Hvala ti.
    "Sanja" - hvala ti, tako je nekada nismo baš poznavali ove rajčice, a od kada sam ih probala meni su jako fine.
    "mignonne" - hvala ti , i ja se veselim što su smetnje na blogu otklonjene. Predlažem da sa zelenim rajčicama isprobaš oboje, i pohane i chutney :)
    "Jelena" - hvala ti puno ! Znam da je zeleni paradajz uobičajen ukiseljeni, ali evo tu su i ove kombinacije pa odlučiš li se nekada na neku nadam se da će ti se sviđati .
    "Monika" - hvala ti, drago mi je da ti se ovi recepti sviđaju. I nadam se da ćeš ubrzo imati priliku probati zelene rajčice.
    "Miki" - hvala ti ! Slatko od zelenih rajčica me baš zaintrigiralo, moram potražiti neki recept za to i svakako ga isprobati !

    OdgovoriIzbriši
  21. gdje se u HR mogu kupiti zelene rajcice?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Draga LauraLa, hvala na posjeti na blog. Zelene rajčice obično kupujem na tržnici, kada su u sezoni bude ih baš puno, obično u Zagrebu idem na Dolac ili Kvatrić i ima ih na oba placa, ali samo u sezoni, krenu krajem 08. mjeseca i ima ih otprilike do sredine 10. mjeseca.

      Izbriši
  22. Interesting Article. Hoping that you will continue posting an article having a useful information. Đakovo obiteljski restoran

    OdgovoriIzbriši