petak, 11. prosinca 2009.

"Stakleni" keksi - za ukras ili za pojesti ?... hmmm, ....za oboje !! :-)

Osim što za Božićne blagdane pripremo finu hranu i razne slatkiše, pripremamo i ukrase. Ukrase za bor, poneki aranžman za stol, ukrase za urediti kuću. Svi želimo da nam ti dani budu u svakom pogledu lijepi i da je oko nas sve lijepo i spremni smo se za to potruditi. Ukrase obično kupujemo , od štandova do trgovina i cvjećarnica i iako već imamo dosta "starih" svake godine to malo nadopunimo sa nečim novim. Oni spretniji ih naprave sami i takvi ukrasi su mi uvijek jako lijepi i dragi i ostavljaju me zadivljenu.
Ove godine ću im se i ja na neki način pridružiti i moje ukrase neću nadopunjavati po trgovinama već ću ih napraviti sama. Ne baš sve, ali ovaj dio koji ću vam ovdje pokazati da.
A to su "Stakleni" keksi, ili "Staklenjaci" , ....., nazovimo ih kako nam se sviđa a oni će ostati zanimljivi i atraktivni na pogled a i na okus. Ideja i recept se pojavio na Coolinariki od Une64 i krenulo je isprobavanje. Svatko ih je napravio lijepo na svoj način a mene su se najviše dojmili Jasenkini Uskršnji staklenjaci koje je prekrasno napravila i prezentirala. Ja moje nisam tada radila iako sam stalno gledala u recept i obećavala kako ću ih sigurno napraviti slijedeći vikend jer sam ih svakako morala isprobati. I isprobala sam ih u ljeto. Bez posebnog povoda. Zapravo, slala sam mojima u Dbk neki paket i jednu nedjelju koja je iako ljetna bila tmurna, kišna, nikakva , odlučila sam provesti doma i napraviti ove fora keksiće, priložiti ih u paket i sa njima razveseliti dragu nećakinju. Na kraju nedjelje dok sam bila gotova i vrijeme se proljepšalo pa sam još završila hodajući po prirodi sretna sa prvim uspješnim staklenjacima. A napravila sam ih ovako:
Tijesto:

200 g maslaca
100 g šećera
1 jaje
1 žumanjce
1/3 vrećice praška za pecivo
malo ekstrakta vanilije
400 g brašna
2-3 žlice kakaoa za  tamnije keksiće

2-3 vrećice bombona 505 sa crtom

- Maslac malo omekšati na sobnoj temperaturi
- Omekšali maslac i šećer umutiti lagano mikserom
- Dodati cijelo jaje + žumanjce
- Dodati par kapi extrakta vanilije
- Brašno pomiješati sa praškom za pecivo i dodati
Rukom umjesiti tijesto dok ne dobijete glatko tijesto.
Ukoliko želite dio svijetlih a dio tamnih keksića prepolovite smjesu na pola i u jedan dio dodajte 2-3 žlice kakaoa i zamjesite tijesto.
Tijesto zamotano u foliju  ostavite u frižideru oko pola sata .

Za to vrijeme pripremite bombone. Ja ih razdvojim po bojama.
Uzmite jednu kuhinjsku krpu spremnu žrtvovati u ove svrhe. Stavite bombone u kuhinjsku krpu i batom za meso ih usitnite. Ne morate ih smrviti u prah, neka ostane i pokoji komad ali ih svakako treba usitniti.

Zatim tijesto izvadite iz frižidera i  razvaljajte (2-3 mm debljine)  i izrezujte modlicama oblike po želji.
Osnovni oblik, a zatim u sredini manjim oblikom izvucite lik koji će biti praznina.
Stavite izrezane keksiće na papir za pečenje i svaku prazninu napunite usitnjenim bombonima.
Napunite obilato (ne štediti bombone :), ali nemojte puniti do ruba keksića. Pečenjem se bomboni "razliju" i doći će do ruba, a ako ih odmah stavite uz rub preliti će se preko keksa i nećete dobiti ono što želite.

Pećnicu zagrijte na 180 stupnjeva i pecite ih 10 minuta.
Nakon što su pečeni neka se ohlade na papiru za pečenje i tada ih skinite sa papira , ići će vrlo lako, ništa se ne lijepi.

Što se tijesta tiče ono može biti bilo koje tijesto za keksiće koje volite, mislim da je svatko koga znam da je radio ove keksiće i radio sa nekim svojim tijestom, meni se ovo pokazalo najprikladnije , a i ukusno je :)
Ono na što treba paziti je da je vrijeme pečenja 10 minuta, odlučite se za takvo tijesto jer ako imate neko koje se dulje peče bomboni će nakon 10 minuta početi ispuštati mjehuriće i nabubriti se pa opet nećete dobiti željene keksiće.

Kada su se keksići ohladili uzmite drveni štapć za ražnjiće ili još bolje čačkalicu i pažljivo na rubu keksa napravite rupicu. Dobro bi bilo dok ih vadite modlicama  planirati jedan malo širi dio na kojemu ćete kasnije napraviti rupicu. Kroz rupicu provucite trakicu, ili konac, ili što želite i dobili ste ukras :)
Ukrasite sa njima bor ili nešto drugo što želite, a kasnije ih pojedite, i nakon tjedan dana biti će jednako fini :):)

Uživajte u izradi Staklenih keksića i u njihovoj dekoraciji !
Sigurna sam da će vam uspjeti i biti prelijepi, a moji primjerci su na slikama u nastavku:


























Broj komentara: 5: