nedjelja, 27. srpnja 2014.

Pita sa borovnicama

Zadnjih dana sam nekoliko razgovora sa mamom završila sa „sve naopako“, i promislim kako baš u zadnje vrijeme dosta često završim neki razgovor ili misao sa time da je sve naopako. Pa reklo bi se i da je i da mi ovo nije samo uzrečica koja nije ni od kuda došla. Naopako je vrijeme, naopaki su pomalo i ljudi, naopake su i situacije. Ili bolje rečeno, od toplog i bezbrižnog ljeta ništa. Toplo je, ali nije ljetno, i kiša često pada, ali nije ljetna, bezbrižna sam tek pomalo, ali ne onako kako znam biti po ljeti, usput osjećam i neki manjak energije, kažu i drugi da se tako osjećaju, od ovog vremena valjda, naopakog. Nadala sam se pa i očekivala da ću riješiti neke krupnije stvari do ljeta, do odlaska na odmor , ali ništa od toga, imam i dalje o čemu misliti i čime se baviti pa….., s jeseni ponovno u akciju, a došlo nam pravo ljeto ili ne nadam se da će odmor ipak  biti ljetni.

Ali nije još vrijeme za odmor iako sam možda i mogla već biti na morskom zraku, ali kako rekoh „sve naopako“ :)  Ok, odmor će biti,  i morski zrak će biti, i jedva čekam da dragi I. i ja krenemo put mora,  ali se isto tako sve češće pitam da li će ove godine konačno biti i nekog voća koje će imati onaj puni voćni okus, slatkoću i nektar koji svako voće treba imati. Osim malina koje sam nabavila iz provjerenog uzgoja bilo koje voće koje bilo gdje da kupim ne ostavlja neki trag i okus. Okus i nektar mu osjetim u tragovima, a sve drugo je nekako vodenasto i nikakvo, neutralno rekla bih, da ne kažem opet naopako :)  Danas imam borovnice, nisu baš naopake , ali nisu niti one koje nadaleko mirišu i dugo ostavljaju svoj trag i okus . Ipak sretna sam što sam ih nabavila i nakon što sam dio odmah pojela ostatak smjestila u finu, prhku pitu. 








Prošlu subotu su nas na placu privukle trešnje, divne , skoro crne, ma moraju biti dobre……, da, da, završile su u ovoj savijači sa trešnjama sa time da sam ih morala poprilično začiniti i pošećeriti da dobiju nešto od okusa, a jedna od degustatorica je štrudlicu nahvalila i istaknula „vidi se da su trešnje loše, ali kore su ti savršene“ A kore sam kupila :) :) Toliko o ovogodišnjem voću !  Za džemove i marmelade koje sam skuhala trudila sam se naći što više domaće voćkice , mirisala, probala, tražila pouzdane dobavljače, i ispalo je nešto :)  A na borovnice nisam niti pomišljala. Kada im vidim cijene kako na placu tako i po trgovinama nekako mi baš i ne dođu brzo pod ruku. Zatim se svako ljeto spremamo put Gorskog Kotara na dane borovnica i svako ljeto nam ti dani nekako prođu i dok se „probudimo“ nema više. I onda odjednom kod kolegice na stolu ugledam posudu punu krasnih borovnica….. hmmmm…..prodaje se ? prodaje, domaće, provjerene, isprobane……, u mojim su rukama, a kasnije i na mojoj piti :)








Borovnice su mi uvijek bile pomalo nedostižne, u Dbk nije bilo borovnica i ne pamtim da sam ih tada baš nešto svježe jela. Našle bi se u nekom kupovnom voćnom jogurtu ili voćnom soku, i te sokove od borovnica sam uvijek voljela. Kada sam došla u Zg i počela viđati mjerice borovnica odmah sam shvatila da se radi o skupljoj voćkici poprilično ograničene količine i da je se nikada neću nešto posebno najesti. Ok, u dobrim stvarima se pomalo uživa pa je tako i kod mene sa borovnicama. A sada je cijeli kilogram ispred mene i čim sam ih uzela odlučila sam da ću dio pojesti, a dio smjestiti u neki kolačić. Iako pomalo izbjegavam praviti kolače u zadnje vrijeme, ljeto, kilogrami, ne treba toliko slatkoga i šećera,….itd, borovnice sam htjela smjestiti baš u neki kolač. I počela sam nabrajati od beze kora sa borovnicama, neke čokoladne kombinacije, američke pite, prhkih keksića, ……. I dođem do ove pite prhkog tijesta punjene borovnicama. Lijepo tijesto sa maslacem i limunom bogato nadjeveno borovnicama ne može biti nego dobitna kombinacija. Dragi I. je dobio da izabere, ovaj ili čokoladni kolač ? Ovaj, odmah je rekao . I dobro je rekao :) 











Pita sa borovnicama

- 250 g brašna

- 50 g šećera u prahu

- 125 g maslaca

- 1 limun – korica
- 1 jaje
- 1 žlica hladne vode
- 1 bjelanjak
- 1 žlica smeđeg šećera
- 600 g borovnica
- 100 g šećera
- 1 vanilin šećer
- 1 žlica soka od limuna
- 1 žlica škrobnog brašna



- Borovnice oprati i pola količine grubo usitniti (ja sam ih lagano usitnila štapnim mikserom, ne do kraja već ostavljajući i krupnije komadiće)

- Usitnjene i cijele borovnice pomiješati i staviti u posudu za kuhanje , dodati šećer i vanilin šećer i sok od limuna , sve umiješati i kuhati uz mješanje dok ne uzavri.
- Zatim dodati škrobno brašno , umješati ga i uz stalno mješanje kuhati još oko 2-3 minute.
- Ostaviti da se ohladi
- Za tijesto pomiješati brašno i šećer i dodati maslac izrezan na kockice i koricu limuna
- Prstima utrljati maslac da se dobije mrvičasta smjesa , a zatim dodati lagano umućeno jaje i žlicu hladne vode.
- Umijesiti glatko tijesto koje se ne lijepi, po potrebi dodati još malo hladne vode.
- Tijesto zamotati u prozirnu foliju i ostaviti u frižideru oko 30 minuta
- Kalup za pečenje (cca 20 cm promjera) namastiti
- Tijesto podijeliti na dva dijela , prvi, malo veći, dio razvaljati i staviti u kalup tako da pokrije dno i stranice, nabockati ga štapićem ili vilicom
         Ja sam radila sa tri mala kalupa promjera 14 cm, za donji sloj + stranice odvojila sam komade od po  100 g tijesta, a za gornji sloj oko 60 g tijesta 
- Pećnicu zagrijati na 180 stupnjeva i donji dio tijesta peći 10 minuta. Izvaditi iz pećnice i ostaviti da se malo prohladi 
- Zatim rasporediti pripremljene i sada već ohlađene borovnice , razvaljati i drugi dio tijesta i staviti ga preko borovnica (neka rubovi malo pređu preko pa ga rukom ili vilicom „zalijepiti“ po rubovima za donji dio tijesta
- Štapićem (ili vilicom) nabockati  ili napraviti rupice na gornjem sloju tijesta
- Bjelanjak lagano umutiti i njime premazati gornji sloj tijesta, a zatim posuti smeđim šećerom
- Staviti u pećnicu zagrijanu na  180 stupnjeva i peći oko 20 minuta , pojačati na 200 stupnjeva i peći još oko 5-8 minuta.
- Izvaditi iz pećnice, ohladiti i ….servirati

I nemojte se iznenaditi što će nadjev malo iscuriti , pita je bogato nadjevena , a prhko tijesto je tako nježno, posebno gornji tanji sloj. Meni se malo i odvojio sa vrha i borovnice su našle svoj put za malo izaći :) 








Treba pitu i degustirati,  naravno :)  Bilo ovako samu, ili po želji je posuti sa još malo šećera u prahu, možda sa dodatkom sladoleda od vanilije, ili tučenog vrhnja ….., sve može, ali ja sam se odlučila na ovu najjednostavniju varijantu same pite, i neka sam :)  Baš sam uživala u ovoj piti, sretna zbog borovnica, a i zbog dobrog spoja ovog tijesta i borovnica. Niti dragi I.nije imao ništa protiv, čim je zatražio još komad znala sam da mu se sviđa, uostalom bila je i njegov izbor sa početka priče :) Ipak, uvijek ga pitam pa sam tako i sada pitala što bi za drugi put promijenio i rekao je "ništa", ništa ne treba promijeniti....... :) Mene je tijesto skroz oduševilo, a i nadjev je bio dobar osim što bih stavila malo više soka od limuna da sve skupa bude svježije. Nije ovaj put smetalo niti što je malo slađe, a najviše smo se smijali nadjevu koji je krenuo u šetnju kada sam prerezala pitu, naravno još toplu, pa tko bi dočekao hlađenje :) 








Jednu piticu smo podijelili još toplu, a druge dvije sam stavila u hladnjak i kasnije smo ih degustirali rashlađene. Nadjev više nije ovako curio, tijesto je i dalje bilo fino i prhko i nekako nam se više svidjela ovakva dobro rashlađena, ne znam da li zato što je ipak ljeto, koliko god bilo naopako :) ili je rashlađena jednostavno bolja :) 


Ne znam niti da li ću uspjeti doći do još neke ozbiljnije količine borovnica ovo ljeto, ako uspijem znam što ću sljedeće napraviti, a ako ne nema veze, sada sam u njima uživala, a za ovakvu pitu će se naći i neko drugo voće, sigurno bi dobra bila i sa mješanim šumskim voćem , a možda i sa breskvama, nektarinama……, ili jednostavno čekam ponovno borovnice ! :) 









Broj komentara: 15:

  1. Kad voce nije savrseno, smjestimo da u kolace - divno rjesenje. Pita izgleda carobno sa svojom tamno-ljubicastom bojom u sredini.

    OdgovoriIzbriši
  2. Uh, uh, presjek baš mami, pogotovo mene koja obožavam borovnice.
    Ti se pitaš za voće, a ja svakodnevno gledam zelene pumidore u vrtu i pitam se hoće li uopće biti ukusni ako jednog dana sazriju

    OdgovoriIzbriši
  3. Krasna ti je pita, volim borovnice i sve s njima :)
    Ja sam očito imala sreće za trešnje, sve koje sam ove sezone kupila bile su sočne i slatke, baš one prave trešnje!

    OdgovoriIzbriši
  4. pita je prava..tako mame ove borovnice...uskoro ću u konjic a tamo ima borovnica...naravno samo petkom...kada je pazarni dan...uvijek malo spakiram u svoj mali zamrzivač

    OdgovoriIzbriši
  5. eee volim borovnice, a volim i pite, ali nesto pite ne volim previse praviti.. od jednog farmera sam kupila prosli tjedan 12 pintova borovnica za jeftine pare i trebam ih iskoristiti (vec mi je dosta da ih samo jedem sirove, iako su stvarno jako ukusne).. tako da ce uskoro pasti neki borovnichasti kolach =)))

    OdgovoriIzbriši
  6. Brovnica ovako u piti je preukusna.A i vidi se !

    OdgovoriIzbriši
  7. Borovnice,borovnice,volim ih jako,tako da se uvijek pojedu u svjezem stanju,pita mi niti ne padne na pamet.Jedina im je mana sto su preskupe.
    Pita je prelijpa,sigurna sam da je isto tako i ukusna.
    Pozdrav Branka !!

    OdgovoriIzbriši
  8. Kakva lepa pita! mnogo volim borovnice ali su kod nas uzasno skupe. Nadam se da ce se njihova cena unormaliti i da cu i a moci da napravim ovu pitu jer izgleda neverovatno ukusno i socno.

    OdgovoriIzbriši
  9. Imas pravo, voce je ove godine bas vodeno i dosta nikakvo ! Ovde su tesnje bile divne i evo sada lubenice (ali dobro, one su uvek vodene, takav im je clan,kao sto kaze jedan moj drugar)...i dok sam zivela u Beogadu borovnice su bile mislena imenica a sada u Rimu ih prodaju u kutijicama od 100 gr a kostaju kao da je drago kamenje unutra...ma uvek se nadjem na pogresnom mestu u pogresno vreme ! Zato se kada idemo leti u planinu na sever Italije davim u njima...nije tvoj dragi bas naivan ;) zna sta je dobro !

    OdgovoriIzbriši
  10. divno izgleda, a vjerujem da je i jako fino,
    lijep blog!!

    OdgovoriIzbriši
  11. Krasne pitice a tek fil koji je iscurio iz jos uvek toplog testa, mmmm...:)))

    OdgovoriIzbriši
  12. Odlicna pita, ovo se mora isprobati :)

    OdgovoriIzbriši
  13. Joj kako dobro izgleda... fenomenalno!

    OdgovoriIzbriši
  14. Presjek je fenomenalan, tako rijetko koristim borovnice u kolačima

    OdgovoriIzbriši