subota, 2. kolovoza 2014.

Marelice, breskve, nektarine, ....liker i marmelada, ........i .....vrijeme je za odmor ! :)

Vrijeme je za odmor….., jupiiiii :) :) 

Veselim se odmoru, veselim se moru, suncu, vremenu koje ću provesti sa  dragim mi ljudima. Krenuli smo dragi I. i ja prvo na sjever, a zatim na jug, malo sa njegovim dečkima , pa malo sa mojim curama :)  I biti će nam super ! :) Veselim se svemu i uopće ne želim razmišljati o ovom nenormalnom vremenu, uostalom razmišljala ja ili ne, kako je tako je. Lijepo bi bilo da konačno dočekamo ljeto, a još ljepše bi bilo da to ljeto dođe kada sam na moru, ali ako i ostane ovako već ćemo se snaći, uostalom uvijek je dobro vrijeme za odmor, dobru knjigu, uživanje u kavici, ali i finoj hrani :) Neizostavno, dobar zalogaj je također dio odmora i ono što pamtimo. Idealno je kada je tih dana kuhanja što manje, a uživanja što više iako je za mene odmor dobrim dijelom i vrijeme kada mogu lijepo u miru kuhati i ponešto novo pripremiti. 

A prije nego što krenem predstavljam još jedan liker i marmeladu. Liker će biti spreman za degustaciju kada se vratim, a degustacija marmelade je već obavljena :) Marelice, breskve, nektarine……., pogledate ih i kao da gledate u sunce, divne su mi te boje, prave boje ljeta. Volim i te okuse, marelica nikad dosta, a dok njima pomalo prolazi sezona stižu breskve i nektarine. Meni su za nijansu draže breskve, a moja sestra će uvijek prvo posegnuti za nektarinama, dok marelice najviše voli dragi I. , a niti ja ih nikada ne odbijam. Prije par dana kuhala sam tako već uobičajeno marmeladu od marelica, dio marelica kuham , a dio gledam , poneku pojedem :) , gledam i breskve i nektarine koje sam kupila i odlučim napraviti i jednu miješanu marmeladu, ljetno voće u ukusnoj marmeladi ! Razmišljam i o likeru od marelica koji je pravila draga Zorica sa bloga Cooking with Zokie i znam da ću i ja dio voćkica staviti u liker, ali ne ostajem samo kod marelica,  staviti ću i breskve i nektarine, i dodati malo limuna, može li biti liker od mješanog voća ? Naravno da može ! :)

I ovaj liker i ovu marmeladu možemo nazvati „sunčanima“, boje su im baš takve, posebno kada zrake jutarnjeg sunca prođu kroz staklenku u kojoj se radi liker…….sunceeee :)








No idemo redom i krećemo sa receptom za marmeladu, dok se ona pomalo peče u pećnici ostatak voća pripremiti ćemo za liker.


Miješana marmelada od marelica, bresaka i nektarina

- 1 kg marelica- očišćenih od koštica i narezanih na komadiće
- 1 kg nektarina - očišćenih od koštica i narezanih na komadiće
- 1 kg bresaka - očišćenih od koštica i narezanih na komadiće
- sok od 2 limuna 
- 800 g smeđeg šećera
- 50 g vanilin šećera
- 1 žlica cimeta
- 3 žlice ruma

- Marelice, breskve i nektarine narezane na komadiće, najbolje je na četvrtine i zatim svaku četvrtinu još prepoloviti staviti u veliki , duboki pleh od pećnice ili sličnu prikladnu posudu koja može ići u pećnicu 
- Voće preliti sokom od limuna i promiješati 
- Dodati smeđi šećer, vanilin šećer i cimet i sve dobro umiješati 
- Pećnicu zagrijati na 180 stupnjeva i sve skupa peći oko pola sata , a zatim promiješati (voće će omekšati i pustiti sok, šećer će se rastopiti, sve će jako lijepo mirisati)
- Nastaviti peći još oko 2 sata  i svakih 20-30 minuta ponovno promiješati. 
- Peći dalje do željene gustoće marmelade i nešto češće promiješati jer će se u ovoj fazi zgušnjavanja marmelada početi pomalo i lijepiti. 
- Marmelada je gotova, razliti je u čiste i zagrijane staklenke, dobro ih zatvoriti i okrenuti na poklopac. Neka tako stoje 10-tak minuta , vratiti ih na pravu stranu i ostaviti da se ohladi. 

I dočekati degustaciju :)








Došlo je  vrijeme za degustaciju , otvorim, pomirišem,  probam je i ostanem pomalo zatečena……, još jedan zalogaj,ma na što me ovako jako podsjeća ? Ovo je jedan poznati okus, onaj koji mi se od nekuda vratio vratio…..gusti sok ! :) Da, stvarno, ova marmelada ima isti okus kao gusti sok, onaj kupovni u tetrapaku koji sam nekada davno znala kupiti, ali ne pamtim kada sam ga kupila ili popila u zadnje vrijeme. Zalogaj ove marmelade je kao gutljaj gustog soka :)

I dok je marmelada već degustirana liker je tek u nastajanju i baš po povratku sa odmora dočekati će me da ga procijedim i poslužim prvu čašicu.


Liker od marelica, bresaka i nektarina 

- 12 kom marelica
- 4 kom nektarina
- 4 kom bresaka
- 10 sredina koštica marelice
- 2 limuna
- 4 štapića cimeta
- 1 kg šećera
- 50 g vanilin šećera
- 800 ml rakije
- 200 ml vode

- Marelice, breskve i nektarine oprati i očistiti od koštica. Narezati ih na komadiće ili na ploške, po želji
- U prikladnu staklenku slagati voće i nakon jednog sloja voća staviti dio šećera i vanilin šećera i tako potrošiti pripremljeno voće i šećer i vanilin šećer.
- Dodati i sredine koštica marelice.
- Limun narezati na ploške i dodati ih voću i šećeru
- Dodati i štapiće cimeta.
- Na kraju naliti rakiju i vodu
- Staklenku (ili staklenke) zatvoriti i ostaviti na suncu oko 30-tak dana (obzirom koliko je malo sunca ovo ljeto ja ću ga ostaviti i malo dulje da se sve dobro rastopi i okusi sjedine) 








Nakon što sam sve složila u predviđene staklenke zaključila sam da su možda ipak premalene i kada se krene otapati šećer moglo bi biti u njima pomalo tijesno. Stoga sam uzela jednu veliku staklenku i prelila sve u nju tako da sada za sve ima dovoljno mjesta , a ja mogu biti mirna da će me liker dočekati tamo gdje i treba :)

A svako jutro koje bi nam poklonio koju zraku sunca donijelo je to isto sunce i kroz ovaj liker. Ma i kada vani nije bilo sunca iz ovog likera sjaji, nije li na kraju najvažnije da sami znamo pronaći i vidjeti sunce. Pa taman i ovako u staklenki budućeg likera :) 








Svima koji navratite ovdje ovih dana dok me nema hvala vam na posjeti i osjećajte se kao kod kuće iako je domaćica malo odšetala :) Želim vam lijepe dane, puno sunca i smijeha , ljeto je :) , vidimo se krajem mjeseca, odmorni, veseli, puni dojmova, sa novim receptima……… Veliki pozdrav !




Broj komentara: 8:

  1. Dobar odmor i provod zelim. Tvoje kreacije bi bile divan poklon za nekoga ko obozava sunce u staklenki.

    OdgovoriIzbriši
  2. uh...da ti mozak stane od ovih tvojih delicija.....ugodan odmor...opusti se i uživaj

    OdgovoriIzbriši
  3. Draga, počastila si nas lepim fotkama sa ovim ukusnim voćkama koje ja obožavam i sada možeš otići na svoje letovanje jer si zaslužila osmor. Uživaj na Suncu, koje vidim baš voliš...

    OdgovoriIzbriši
  4. Odmori se i napuni baterije jer prođe brzo pa opet čekamo slijedeću godinu.

    OdgovoriIzbriši
  5. Odlični sunčani recepti, neka ti takav bude i godišnji

    OdgovoriIzbriši
  6. Lep odmor tiželim i hvala za ove divne recepte!

    OdgovoriIzbriši
  7. Divno je sve, volim i marmelade i likere...a boje su prave ljetnje!

    OdgovoriIzbriši
  8. Drago mi je da si se odmorila i nadam se, da si imala lep provod sa tvojim curama. Nedostajala si.

    OdgovoriIzbriši