nedjelja, 16. listopada 2011.

Marmelada od krušaka sa cimetom, klinčićem, i ...., i...... :)

...., i sa još malo začina . Ovo je jedna začinjena, mirisna, jesenska marmelada.
Jesen je tu, sa manje ili više sunca dnevno sve je hladnija, biti će i sve kišovitija, ali kakvo god vrijeme da nam donese jesen donosi i svoje divne plodove, boje, mirise i okuse. I kruške su voće koje dolazi sa jeseni. Kruške koje se baš i nisam navikla puno jesti i koliko god ih volim uvijek mi ostanu negdje na kraju pa skoro da niti ne dođu na red. Iako uvijek radije biram svježe voće, sa kruškama je drugačije, puno više mi se sviđaju u kolačima, kompotima, u bilo kojoj slatkoj varijanti, a kuhana kruška uz poneki začin mi je i sasvim dobar prilog mesu.

Kada smo kod kuhanih krušaka jednako dobro skuhaju se i u marmeladu. I možemo im dodati neizmjeran broj kombinacija začina ili bilo kojih drugih dodataka koji će marmeladu od krušaka učiniti posebnijom.
Marmeladu od krušaka sam već ranije radila, ali recept nisam zabilježila i pošto sam i tada isprobavala neku kombinaciju dodataka sada se nisam mogla sjetiti što sve i koliko toga sam stavila. Ok, odlučila sam se ne prisjećati već razmisliti i staviti nešto što sada želim. U tom razmišljanju ugledam post od drage Ana-Marije sa bloga Da mi je nešto slatko , Marmelada od krušaka i lavande. Mmmmm, jako fina kombinacija, originalna i sigurno mirisna i ukusna. No, moja kombinacija vodila je u nekom drugom pravcu i malo po malo...........


..........malo po malo došla sam do toga da želim neki topli miris i nježno - jaki okus. Smeđi šećer mi se ovdje uklapao, cimet i klinčić sam brzo odabrala i odlučila da je najbolje početi kuhati pa će se dalje sastojci početi sami jedan za drugim slagati. Tako je i bilo. Kruške sam potražila već uobičajeno na Dolcu i malo se iznenadila kako ih zapravo nema, tek na dva-tri  mjesta sam ih ugledala i što se nudilo to sam kupila . Zapravo bilo je još ponegdje onih zelenih, ali ja sam htjela ove zelenkastosmeđe-žuto-narančaste, u bojama jeseni , one koje voli i svaki medo brundo u šumi :) i koje mi uvijek nekako ljepše mirišu. Zamirisale su i kod mene :)


Marmeladu sam napravila ovako:

- 1 kg krušaka - očišćenih i narezanih na komadiće (trebati će oko 1,5 kg cijelih krušaka)
- 1 limun - sok i korica
- 350 g smeđeg šećera
- 2 vrećice vanilin šećera
- 1 žličica cimeta
- 1/2 žličice mljevenog klinčića
- 1/4 žličice đumbira u prahu
- 1/4 žličice muškatnog orašćića
Po želji:
- 1/2 vrećice želina + 1-2 žličice šećera

- Kruške očistiti od peteljki i sjemenki i narezati ih na komadiće. Po želji ih oguliti (ja nisam, osim što sam odstranila oštećene djelove kore)
- Staviti ih u posudu za kuhanje, dodati limunov sok i koricu. Promiješati.
- Naliti vode toliko da prekrije kruške i staviti ih kuhati. Kuhati dok ne omekšaju , oko 30-45 minuta.
- Kada su kruške omekšale ostaviti 150 ml vode u kojoj su se kuhale (voda će se kuhanjem reducirati pa možda niti ne ostane puno više). Kruške, pomješane da ostavljenom vodom,  usitniti u blenderu ili štapnim mikserom.
- Usitnjenu smjesu krušaka staviti u posudu za kuhanje, dodati šećer i vanilin šećer i sve dobro umješati. Kuhati dok ne uzavri, a zatim još 10 minuta uz stalno mješanje.
- Zatim dodati začine - cimet, klinčić, đumbir, muškatni orašćić. Dobro ih umješati i nastaviti kuhati.
- Ukoliko se dodaje želin, kuhati oko 5 minuta , a zatim dodati želin pomješan sa 1-2 žličice šećera. Dobro ga umješati , uzavreti i kuhati još oko 3 minute uz stalno mješanje.
- Ukoliko se ne dodaje želin, marmeladu kuhati nastaviti dok se ne počme zgušnjavati, oko 45 min do 1 sat.

Marmelada je gotova, razliti je u čiste i zagrijane staklenke. Dobro je zatvoriti i okrenuti na poklopac, neka tako stoji 10 minuta, a zatim je okrenuti na pravu stranu, ohladiti  i , ......, definitivno uživati :)


 
Kada sam otvorila ovu marmeladu iz nje je prvo izašao divan miris od kojega me obuzela neka toplina, kada sam je probala baš mi se svidjela. Marmelada nije jako slatka i za slađu varijantu treba dodati još šećera. Naravno, da bi se nekome svidjela prvo mora voljeti sve začine koji su u njoj. Svi se osjećaju, cimet i klinčić malo prevladavaju, ali osjeti se i pomalo peckavi đumbir i trag muškatnog orašćića. Naravno, bez brige, osjete se i kruške :) . Ovo je ipak prije svega marmelada od krušaka :):)


Ova marmelada neće se možda najbolje snaći na kruhu, ali na , kod mene neizbježnom dvopeku skroz je u redu. Ipak mislim da bi najbolja bila na palačinki, na nekom finom biskvitu,......, tu će sigurno naći svoje mjesto.  A dok nešto od toga ne bude spremno, jednostavno žličicu u ruke i uživati ! :)

Broj komentara: 29:

  1. Kruske, cimet...savrsenstvo, pogotovo ovakve zrele ,socne kruske kao tvoje...mljac!

    OdgovoriIzbriši
  2. Kruške obožavam i morat ću isprobati ovaj recept!

    OdgovoriIzbriši
  3. Obožavam je baš kao i kruške! Na žalost neću moći isprobati recept jer smo kruške već popapali ali sigurna sam da je tvoja marmelada izvrsna i jakoo mirisna!

    Veliki pozdrav i pusa iz Rijeke:)

    OdgovoriIzbriši
  4. Da znas da su sada i meni zamirisale tvoje kruske spakovane u ove male teglice, a tek svi fini, mirisni zacini... stvarno imas prelepih ideja!:)

    OdgovoriIzbriši
  5. Baš prava jesenska, a vidim da su i kruške sada u punom pogonu! Jednom sam radila džem od krušaka, bila je divna s mirisom cimeta, tako da potpuno znam kako ti je dok radiš ove divote!!

    OdgovoriIzbriši
  6. JOj, ja ne smem vise tvoje marmelade da gledam. Ja bih svaku tvoju, onako, iz teglice kusala kasikom. :) Nisam neki ljubitelj vocki, ali kruskice bas volim a sa ovim zacinima nekako ne mogu ni da zamislim ukus marmeladice, ali sam sigurna da je jako fina.

    OdgovoriIzbriši
  7. Moj suprug obožava marmeladu od krušaka. Uvek pravim bez ikakvih dodataka, ali ova tvoja varijanta mi se veoma dopada. Beležim recept....

    OdgovoriIzbriši
  8. Pravi izbor začina za ove hladne dane!

    OdgovoriIzbriši
  9. Kruske u kombinaciji sa svim ovim mirisnim zacinima mora da su pun pogodak... znas onu reklamu, i miris i ukus :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Mnogo dobra stvar.Imam bas vrstu kruske koja bi bila idealna z aovo.Zapisujem:)

    OdgovoriIzbriši
  11. Mmmm, to su one mirisljave kruske - marmelada mora da je odlicna!

    OdgovoriIzbriši
  12. Gledam ja ove kruške, pa gledam svoje iz vrta, pa opet ove - razlika velika. Moje su pomalo kvrgave i neravne, tu i tamo natučene, nađe se i koji crvić. Pa, valjda se i od njih može napraviti ovako nešto fino i mirisno. Vjerujem da je ova marmelada savršena. Na sreću nemam više sitne dječice da dođem u napast raditi je, jer bih onda bila i u napasti jesti je, a dijeta, prosim fino?

    OdgovoriIzbriši
  13. Samo da znaš, riječ koju sam morala upisati za provjeru kod ovog komentara bila je "falatio":)))) Tako rano ujutro, malo je previše:))))

    OdgovoriIzbriši
  14. Sviđa mi se dodatak đumbira i limuna, ruku na srce, ne rijetko kruška ima nedefiniran okus i uvijek mi nešto nedostaje. Zato mi je dopada ova količina začina, ima i zimskih krušaka koje moraju odstajati i baš se veselim praviti ga duboko u jesen.

    OdgovoriIzbriši
  15. Ovo su i moje omiljene kruske... Pune soka i divnih mirisa! :) A pre mesec dana nam je baka sa Korduna donela kruske makarije (tako ih mi zovemo, ne znam drugo ime). One su jako tvrde i jedu se samo kuvane... Joj, sto su dobre!
    Ovo je jedna predivna marmelada! :)

    OdgovoriIzbriši
  16. ista stvar i kod mene - volim ja svježe kruške ali su mi termički obrađene puno ukusnije i zanimljivije. jako mi se sviđa kombinacija začina. baš sam razmišljala da napravim neki džem od krušaka ove sezone :)

    OdgovoriIzbriši
  17. "maja" - hvala ti, drago mi je da ti se marmelada sviđa !
    "What´s for dessert" - hvala ti , ako se odlučiš na isprobavanje nadam se da ćeš biti zadovoljna.
    "Zondra Art" - hvala ti, pozdrav i pusu šaljem !
    "mignonne" - hvala ti Lana na uvijek lijepim riječima !
    "Maja" - istina je da jako lijepo miriše, posebno cimet. Hvala ti !
    "Taci" - hvala ti ! Marmelada i je najbolja onako žličicom i odmah u usta :)
    "Marijana" - hvala ti ! ako se odlučiš isprobati i ovu kombinaciju nadam se da će suprug biti zadovoljan !
    "jubistacha" - hvala ti, drago mi je da ti se sviđa !
    "Casa de vainilla" - drago mi je da ti se sviđa, ovdje je baš kao na reklami, i miris i okus, hvala !
    "Dzoli" - super da imaš kruškice za ovakvu marmeladu, ako je isprobaš nadam se da ćeš biti zadovoljna. Hvala ti !
    "Jasna" - hvala ti , drago mi je da ti se sviđa.
    "Κάθαρσις" - hvala ti ! vjerujem da su i tvoje kruške jednako ukusne i fine. Ove su bile fine i sočne, a dali su mi da ih sama biram pa sam odabrala i malo ljepše izgledom.
    Joj ovo sa riječi za provjeru :):), pa zbilja za jutro je malo previše :):) . Mislim da ću tu provjeru i maknuti da ne bude novih jutarnjih šokova :)
    "Dunja" - tako je, kruške traže neki dodatak da malo dobiju na okusu. Drago mi je da ti se ova kombinacija sviđa i ako se odlučiš na isprobavanje nadam se da ćeš biti zadovoljna. Hvala ti !
    "Dilajla" - hvala ti, drago mi je da ti se sviđa !
    "Miki" - drago mi je da uživaš u kruškama kao i da ti se sviđa ova marmelada. Hvala ti !
    "Monika" - hvala ti i drago mi je da ti se sviđa ova marmelada i kombinacija začina. Ako se odlučiš na isprobavanje nadam se da ćeš biti zadovoljna !

    OdgovoriIzbriši
  18. Kruške i klinčići su mi najbolja varijanta, volim ja i cimet ..ali...

    OdgovoriIzbriši
  19. Još jedna fina marmeladica iz kolekcije svih tvojih marmelada. Miriši skroz do mene, cimet i kruške! Zaslužena titula kraljice marmelada!! Svaka čast Branka!

    OdgovoriIzbriši
  20. Koja divna aromatična marmelada..joj kada samo pomislim palačinke s njom...divota prava:)

    OdgovoriIzbriši
  21. uh, ovo je prava eksplozija okusa i taman po mom ukusu. muskatni orascic i djumbir su mi omiljeni zacini, pa kao da is mene pitala:)

    OdgovoriIzbriši
  22. Mmm, zamirisalo mi je do mene. Ja sam ti bas nesto u fazi spremanja dzemova i marmelada tako da cu sigurno tvoj prlog dobro "pretresti".

    OdgovoriIzbriši
  23. Prava jesenja poslastica! A miris mogu samo da zamislim.
    I mene je Ana Marijin post inspirisao, da sam sutradan spremila sebi 2 teglice marmelade od krusaka. Jedino sto sam umesto lavande ubacila kardamom i ispalo je jako interesantno.

    Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  24. "Vera" - i meni su klinčići jako dragi i super su u kombinaciji sa kruškama, nije niti cimet loš :). Hvala ti !
    "Nada" - hvala ti Nada na lijepim riječima ! Ova marmelada uistinu miriše, vjerujem da je osjetiš sve do tebe :)
    "Nely" - hvala ti ! dragi mi je da ti se sviđa, na palačinkama je sigurno izvrsna.
    "Sweet Corner" - ako voliš te začine ond aje ovo zbilja prava marmelada za tebe. Drago mi je da ti se sviđa i hvala ti !
    "Sanja" - hvala ti, drago mi ej da ti se sviđa ! Ako u pripremanju džemova isprobaš i ovaj recept nadam se da će ti se svidjeti .
    "Ana" - hvala ti ! Drago mi je da ti se ova marmelada sviđa, a ja ću isprobati ovu tvoju verziju sa kardamomom, sigurno je odlična kombinacija .

    OdgovoriIzbriši
  25. divna marmeladica kao i sve tvoje
    ja sam radila prošle godine marmeladu od krušaka s cimetom i rumom i strašno su mi se dopale, ali ove godine nisam baš s vremenom pa i ovih nekoliko teglica od grožđa mi je dovoljno

    OdgovoriIzbriši
  26. MMM, baš volim marmelade. Domače imam najraje, jer se kod nas radijo brez šečera i za mene so takve PERFECT. Sa domačim pirinom kolačem ili kolačem sa semenima, malo maslaca, pola kile marmelade i veliko PROJU moj doručak je sve šta mi treba :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. MBrando hvala ti na posjeti na blog i drago mi je da ti se ova marmelada sviđa kao da si i ti ljubitelj marmelada. Ovakav doručak ne bih niti ja odbila :)

      Izbriši
  27. Mm ovo deluje zanimljivo, kako volim kruske u kolacu, lepe zacine ovde mada ne znam da li kruska treba toliko, sama je super

    OdgovoriIzbriši