ponedjeljak, 12. srpnja 2010.

Marmelada od marelica, jabuka i marcipana

Ima li što bolje od kuhanja marmelade u ove tople, vruće dane ? Ma naravno da ima ! :)
Bilo je tako  i jučer, i uz sva moja uvjeravanja same sebe da nije vrijeme za kuhanje marmelade, da je bolje odmoriti se i zavući u neki duboki hlad, odoljeti jednoj finoj i zanimljivoj marmeladi nije bilo lako. Uostalom već par dana je namjeravam napraviti pa čemu propustiti slobodno nedjeljno poslijepodne.  I tako  je i ona došla na red.



 Ujutro je ipak prvo bilo na redu ono što se nedjeljom ne propušta, a to je :





Nakon prirode i  punjenja baterija nije bilo teško niti stati za štednjak na plus xxx stupnjeva :)
Dan ranije na placu su mi pažnju privukle marelice, voće koje jako volim svježe pojesti, ali i marmelada od marelica, pogotovo ako je domaća uvijek je ukusna i fina. 
Prošlo ljeto na Coolinarici , draga "zdenkaa" stavila je recept za ovu marmeladu. Rekla je da je sama nije radila jer ne voli marcipan ali da je stavila recept ako će nekoga zanimati. I našla me :) . Zainteresiralo me čim sam vidjela dodatak marcipana. Zbilja sam isprobala marmelade u raznim kombinacijama, ali sa dodatkom marcipana do tada nisam. Koliko mi se svidjela govori to što sam je ovo ljeto i ponovila. A obzirom da se mojoj sestri i jednom prijatelju tek posebno svidjela dok ima marelica napraviti ću sigurno još jednu turu.

U osnovni recept ja sam unjela neke moje izmjene i na kraju sam ovu marmeladu napravila ovako:

- 1 kg očišćenih marelica (bez koštica)                                   
- 250 g očišćene jabuke - kiselkaste, zelene.
- 200 ml soka od kuhanja marelica i jabuka
- 100 g marcipana
- 2 vrećice vanilin šećera
- 5 dozica zaslađivača Stevia (ako ćete koristiti šećer tada je potrebno 600-650 g šećera)
- malo limuntusa
- 1 vrećica želina +2-3 žličice šećera. (ako koristite šećer umjesto stevie tada je dovoljno 1/2 vrećice želina +1-2 žličice šećera)

- Marelice nasjeckati na komadiće
- Jabuke oguliti i nasjeckati na komadiće
- Marelice i jabuke staviti prokuhati i kuhati 10-tak minuta dok ne omekšaju
- Kada se malo prohlade usitniti ih dodatno u sjeckalici ili blenderu (od marelica ćete dobiti prilično rijetku kašicu)
- U lonac za kuhanje staviti usitnjene marelice i jabuke.
- Dodati 200 ml soka od kuhanja marelica i jabuka (ne zaboravite ga zadržati :) )
- Dodati vanilin šećer i steviu (odnosno šećer ako ga koristite)
- Dodati marcipan (ne morate ga posebno usitnjavati)
- Posuti limuntusom , cca 1/2 žličice.
- Sve dobro umješati i staviti kuhati.
- Kuhati i stalno mješati 10-15 minuta.

Marcipan će se rastopiti u smjesi, obavezno stalno mješajte jer se marmelada hoće zalijepiti za dno, i jako pazite da vas ne poprska jer dosta prska tj. izbacuje mjehuriće pa kada je više ne možete kontrolirati smanjite vatru.

- Nakon 10-15 minuta kuhanja (ja sam kuhala 10 minuta) umješajte želin sa 2-3 žlice šećera i nastavite kuhati i mješati još 3-5 minuta. 

Marmelada je gotova, razlijte je u čiste i zagrijane staklenke , zatvorite, okrenite naopako i neka tako stoje oko 10 minuta. Zatim ih okrenite na pravu stranu i neka se hlade. 

I dobili ste uistinu zanimljiv spoj okusa: marelice, pa malo kiselkaste jabuke, uz to marcipan bademasto gorkasto-slatkog okusa. Vrijedi je probati :)

Marcipan sam napravila sama, dan ranije i ostavila ga u frižideru do korištenja. Po ovom receptu. 

Vjerujem da bi ova marmelada dobro išla za neki kolač, roladu, palačinke, ..., nešto slatko. Ne vidim je baš na kruhu. A ja je najradije pojedem ovako samu , pokoju žličicu kada mi prifali nešto slatko :) 





  



Broj komentara: 6:

  1. Divim ti se koliko marmeladica pripremas u ovim letnjim danima... ja poslednjih dana jedva i rucak skuvam, samo gledam da se zavucem u debelu hladovinu ;)
    Ova tvoja marmelada mi zvuci skroz interesantno, nikada nisam pomislila da se marcipan moze "ugurati" u marmeladu! Moram priznati da nisam ljubitelj marcipana i da ga pretezno siroko zaobilazim, ali mislim da mi ova kolicina ne bi smetala... Ove godine prvi puta sam pripremala marmeladu (jako male kolicine) od jagoda i super mi je uspela, mozda se odvazim da skrckam i ovu tvoju jer mi je marelica omiljena kad su marmelade u pitanju a ova kombinacija me stvarno zainteresovala!

    OdgovoriIzbriši
  2. Znaš da sam čekala neku tvoju đem - kreaciju. Savršeno, zabilježeno.

    OdgovoriIzbriši
  3. Divne slike, i prirode i marmelade :) Da znas da moram da probam neku, tako da sam odlucila da cu praviti onu od malina, ali tek kada se vratim sa odmora.

    OdgovoriIzbriši
  4. Uf nema te sile koja bi me natjerala u kuhinju po ovoj vrućini. Ipak da mi neko ponudi ovakvu marmeladu s guštom bi je pojela. :)
    Baš mi je zanimljiva kombinacija marcipana u marmeladi. Mislim da bi mi se jako svidjelo. :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Volim sve vrste marmelade ova je super...

    OdgovoriIzbriši
  6. "Casa de vainilla" - hvala ti ! drago mi je da ti se marmeladica sviđa i biti će mi drago ako je isprobaš. Marcipan se ne osjeti previše, već baš onako malo za posebnu noticu u marmeladi.
    "Dunja" - hvala ti ! Da, i ja sam primjetila da sam nešto krenula sa drugim stvarima, a gdje je marmeladica... :). Eto me, ne odustajem i već pripremam nešto novo :))
    "Taša" - hvala ti ! Drago mi je da ti se marmeladice sviđaju i da ćeš koju isprobati . Želim ti ugodan odmor !!
    "Andrea" - hvala ti ! teško je malo po ovoj vrućini biti uz štednjak, ali znaš kako to ide kada nešto želiš isprobati onda se i vrućina ne čini kao neka prepreka :) . Drago mi je da ti se marmelada sviđa, malo je neobična kombinacija ali je zbilja finog okusa posebno za ljubitelje ovih sastojaka.
    "Surac" - hvala ti na komentaru i drago mi je da ti se ova marmelada sviđa !

    OdgovoriIzbriši