nedjelja, 14. rujna 2014.

Beskvasni raženi kruh sa sjemenkama


Bilo je to u proljeće, a mogla je biti i zima ili ljeto jer vrijeme zadnjih mjeseci ionako ne prati godišnja doba. Ipak, bilo je u proljeće, dan sunčan i pomalo prohladan, ipak sam kako vidim na fotkama koje uvijek rado pregledam, u kaputiću i čizmama. Dragi I. i ja krećemo na izlet u Sloveniju. Bili smo par dana ranije u Grazu, ostala nam je vinjeta koja vrijedi još samo taj dan, a uz to je i vikend i zašto je ne iskoristiti i ne otići na jedan lijepi izlet. Novo mesto i Otočec na Krki i Kostanjevica na Krki su mjesta koja ćemo posjetiti, prošetati, popiti kavu, nešto fino pojesti i …….kupiti kruh ! :)  O kruhu sam već pisala ovdje i bez obzira na sve delicije ovoga svijeta miris i okus svježe pečenog kruha malo što mi može zamijeniti, tada se probude neki posebni osjećaji i ostajem pri rečenici koju sam i tada napisala "kruh je posebna namirnica".







Da, primjetila sam da već dugo  nema onog klasičnog shoppinga koji sam nekada obavljala i koji me baš veselio  kada bih negdje otputovala. Nije više niti potreban, ne nedostaje mi, dosta toga se i ovdje može naći, a umjesto trčanja za krpicama i raznim nepotrebnim stvarima radije ću polako prošetati, upoznati grad i osjetiti kako živi,  gledati, uživati u ispijanju kavice i ponekom kolačiću i zaviriti tek u neke male trgovinice iz kojih ću donijeti poneku dragu sitnicu. I nikako neću propustiti pogledati kakva hrana je u ponudi i što i gdje se jede :)  Nakon obavljenog posla u Grazu šetali smo tako dragi I. i ja i naišli na krasnu pekaru, gledali smo, zamolili da malo fotkamo, nismo baš gladni, ali tako je lijepo sve mirisalo i kruh tako dobro izgleda da ga nismo mogli samo tako ostaviti. Izbor je pao na alpski kruh, onaj pravi, seljački, zbijeni, pun okusa……, nekada ga je bilo i kod nas , ali dugo ga nisam baš takvoga vidjela, a niti jela. Izgledao je predobro i upravo takav je i bio, sa nama je u Zg doputovao onaj treći koji nedostaje na najnižoj polici :) 










Nakon Graza evo nas u Sloveniji, Novo mesto je lijepi mali gradić u kojemu se ima što vidjeti, a u kafiću uz rijeku popili smo i jako dobru kavu. Prošetali smo i idemo pomalo dalje, ali hajde da samo navratimo u obližnju samoposlugu, tek tako, vidjeti što ima a da kod nas nema :) Naravno, našao se u košarici fini keksić i još poneka sitnica, a ja sam odmah ugledala kruh, od heljdinog brašna sa orasima. Ma kakav kruh, kolač, i jedan primjerak je otputovao sa nama u Zg :)   Otočec na Krki, prelijep i premalo vremena smo bili da bi nešto više napisala. Jednostavno osvaja, a odmah smo ugledali i planinarske staze, vodiče i upute za vikend planinarenje, ……, bilježimo i dolazimo prvom prilikom, ovo treba posebno doživjeti. Zatim krećemo u  Kostanjevicu na Krki, i prije nego što uđemo u ovaj mali, mirni gradić odlazimo pogledati samostanski kompleks koji je izvan grada, a koji u vrtu ima postavljene skulpture od drva. Drvo i ……."što je ovo, drveni kruh" ! Ajme što sam se razveselila, štruce kruha, uh kako su velike, I. se smije, a ja raširim ruke da bih „uzela“ jednu štrucu kruha ;)



Pojeli smo i kruh kupljenu Sloveniji, u međuvremenu smo neke kruščiće i sami doma ispekli, naravno da smo poneki i kupili , koliko god izbjegavali kruh nekada bez njega jednostavno ne ide, a nekada mu je tako teško odoljeti. A mene su sve češće počeli zapitkivati da li sam pravila beskvasni kruh. Da, znam da je beskvasni kruh rado viđen i kušan, ali ne, nisam ga još sama ispekla. Pa sam odlučila to napraviti sada :) I samoj mi se sviđa pojesti komad beskvasnog kruha, sviđa mi se i što ga se jede u malim zalogajima da bi bilo dovoljno, što može nešto dulje trajati, što izbor brašna za ovaj kruh  obično pada na meni omiljeno raženo brašno, jednostavan je za napraviti ga, a uz dodatak raznih sjemenki ovaj kruh postaje jako ukusan zalogaj. Za početak napravila sam tek jedan mali kruščić od 200 g brašna, raženog naravno :)


Beskvasni raženi kruh sa sjemenkama

- 150 g raženog brašna 
- 50 g pšeničnog brašna 
- 2 žlice sjemenki suncokreta 
- 1 žlica sjemenki lana 
- 1/2 žličice smjeđeg šećera 
- 2/3 žličice soli
- 1/2 žličice sode bikarbone 
- 150 g jogurta 
- malo maslinovog ulja za premazati kruh


- Prosijati oba brašna, dodati 1 žlicu sjemenki suncokreta, sjemenke lana, šećer, sol, sodu bikarbonu i sve dobro pomiješati, 
- Dodavati pomalo jogurt i umijesiti tijesto. (tijesto će biti kompaktno i nešto tvrđe) 
- Formirati željeni oblik kruha (štruca, okrugli, .....) i premazati ga maslinovim uljem 
- Po vrhu posuti sa preostalom 1 žlicom sjemenki suncokreta (ovo je uglavnom radi dekoracije, sjemenke se u pečenju neće baš zalijepiti za kruh tako da se može i preskočiti) 
- Pećnicu zagrijati na 200 stupnjeva i kruh peći oko 30 minuta 

Ovaj kruh nije od onih koji će vam zamirisati kuću, ali dobiti ćete domaći, zdravi kruh, kompaktne sredine i nešto tvrđe krckave korice. 









Kruh je dobar, ima neku punoću okusa, ali definitivno nije onaj kojega ne možete stati jesti i koji stalno mami na još. Kako sam već rekla, nekoliko malih zalogaja i dosta je. meni se svidio, dovoljno da znam da ću ga napraviti još koji put. I nećemo ga jesti baš samoga, danas se dobro složio uz ručak, a još bolje uz komadić dobre suhe kobasice i mladog sira, i pokoju maslinu :)









I dok ću sigurno ispeći još tko zna koliko i kakvoga kruha nadam se i vjerujem da ćemo isto tako posjetiti i upoznati još tko zna koliko lijepih mjesta koja su nam nekada tako blizu i samo ih trebamo naći i doći. I doživjeti ih u njihovoj ljepoti, u malim stvarima koje život znače, i naći inspiraciju za neke nove stvari, ali i neke nove gurmanske doživljaje. Ne sjećam se da li sam na ovom mostiću u Kostanjevici na Krki mislila o tome kako ću ispeći kruh, ali sjećam se da mi je ovaj trenutak u smiraj dana bio jako lijep i sigurno ću ga zapamtiti. 





Broj komentara: 17:

  1. Takve teske, razane kruhove upravo najvise volim; malo sira ili rezanj avocada, i ja sam najsretnija na svijetu. Divne fotke Branka; ova posljednja je carobna!

    OdgovoriIzbriši
  2. Odličan recept! Hleb izgleda fantatsično a i kombinacije za upotrebu istog!

    OdgovoriIzbriši
  3. zaista divan post, a ovakvek ruhove najviše volim!

    OdgovoriIzbriši
  4. Pravila sam sličan hleb i zaista je dobar, hleb, koji kad jedeš, znaš da je hleb. Pozdrav draga Branka.

    OdgovoriIzbriši
  5. Divan post! Kruh odlicno izgleda i vjerujem da je odlican uz sve ove delicije :)

    OdgovoriIzbriši
  6. volim ovakve rustikalne kruhove, baš imaju neku posebnu čar

    OdgovoriIzbriši
  7. Branka imam osjećaj da mi je zamirisao kruh sa tvojih slika,divan post,tako lijepo popraćen riječju i slikom..veliki pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
  8. Predivan post... U Beogradu postoji jedna pekara sa ovakvim hlebovima i silno sam joj se obradovala ali ja u glavnom sama pravim hleb sa starterom... malo komplikovano dok ga dobiješ ali posle praviš hleb kao sa slike :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Draga moja, srećan ti rođendan, svrati na Coolinariku, čeka te čestitka. Grlim te i ljubim.

    OdgovoriIzbriši
  10. Ovi kupovni stvarno izgledaju fenomenalno, ali ni ovaj beskvasni ne zaostaje. Lijepa pričica!

    OdgovoriIzbriši
  11. predivan post...zadnja slika fenomenalna ...a, kruhovi? sve bolji od boljega...ovaj tvoj poseban :)

    OdgovoriIzbriši
  12. Odlično izgledaju ovi iz dućana a ovaj tvoj bi ja umijesila s kiselim tijestom umjesto oda bikarbone baš me zanima kako bi ispao. Divan izlet ste napravili.

    OdgovoriIzbriši
  13. Divan izlet i fotkice (drago mi je da si i ti na njima:)), a tek hlepcici sa rusticnom i krckavom koricom, uhhh... ma, zamirisali su mi tako fino sa slika.:)))

    OdgovoriIzbriši
  14. draga B,divan post. Saljem ti veliki pozdrav...

    OdgovoriIzbriši
  15. Predivne ideje. Odličan post. Uživala sam. Puno pozdrava, draga B.

    OdgovoriIzbriši
  16. gdje nabaviti kiselo tijesto?

    OdgovoriIzbriši