petak, 26. rujna 2014.

Fileti bakalara sa pancetom i ruzmarinom

"Kada ćeš objaviti novi post, pišeš li ti uopće više ? " pitanje je sa kojim me neki dan iznenadio dragi I. Pogledala sam ga onako malo zbunjeno i odgovorila da pišem, ali da u zadnje vrijeme uglavnom ne stignem ili sam toliko umorna da nemam koncentracije za pisanje i kako sam to izgovorila sama sebi sam zazvučala tako da bi bilo bolje da nisam ništa izgovorila. Ali da sam upala u zamku gužve kada se svo vrijeme odvaja za ono što se mora napraviti, a ono što volimo treba malo pričekati to je istina. Ne da nikako da napišem post nego nikako da komentiram vaše postove, kroz FB proletim i .....gotovo, ne trebam dalje, smanjiti će se već i ovaj pritisak i biti će opet više vremena i za kuhanje i za fotkanje i za pisanje i za komentare. Evo, i danas sam ga toliko našla i tu sam sa jednostavnim i brzim receptom ispod čijeg naslova u knjizi piše: "Mješavina plodova mora i plodova zemlje, čovječe ! " :) 






Prije recepta proletjeti ću i kroz zadnja dva tjedna, rođendan, rođendan i još 3 rođendana, dragi I. i ja i naši najbliži, svi smo u ovom mjesecu proslavili rođendane. Lijepo smo ih obilježili, lijepo smo se i počastili, hm da, lijepe smo i godine navršili :) , a lijepo smo se i darivali. Po dogovoru, neka bude sitnica. Ne znam da li je bila baš sitnica, ali ja sam za moj rođendan dobila dvije odlične kuharice, dragi I. i cure iz Dbk znaju što volim, a znaju i ako mi poklone dobru kuharicu i oni će dobro jesti kada krenem isprobavati recepte :) Kuharicu koju sam dobila iz Dbk predstaviti ću u sljedećem postu, sada otvaram onu od dragog I. koji mi je  poklonio dragog Jamiea :) O da, jako lijepo, baš sam se razveselila, ovo je jedna od Jemievih prvih kuharica, priča o Ministarstvu prehrane, zanimljivo, priča o namirnicama, dobrim i jednostavnim kombinacijama, ljudima koji su isprobavajući ove recepte naučili cijeniti namirnice, kuhanje i počeli kuhati. I kaže da podijelimo recept i tražimo obećanje da će ga barem dvije ljudi isprobati. Recept odabran za danas je dio vas sigurno već isprobao tako da je Jemievoj molbi udovoljeno i misija je ispunjena :) 






"Hoćeš li izabrati nešto od Jamiea da isprobamo" pitam dragog I., nekako osim što nisam pisala izgubila sam lagano i inspiraciju što uopće skuhati i isprobati, uh srećom pa me sada već prošlo :). I. kaže da napravim uži izbor pa će on reći što mu je najbolje. Izbor je napravljen, izdvojila sam četiri i recepta i mislim kako bi bilo dobro da izabere baš ovaj, i izabrao ga je :) Nabavili smo filete bakalara, umjesto pancete koristila sam dimljenu šunku i pripremila ovaj i više nego jednostavan ručak. U odnosu na recept iz knjige napravila sam male izmjene u postupku, nisam pekla u pećnici već na tavi. Kako bi filete bakalara lakše umotala pancetu/šunku prerezala sam ih po sredini, uzduž. Bili su veličine da mi je za svakoga trebala 1 kriška šunke da ih omotam kako se vidi na slici. Imala sam malo svježeg ruzmarina i ostatak nadomjestila suhim, ali preporučujem svakako svježi, a maslinovo ulje nemojte ni sa čim zamijeniti, pravo, dobro maslinovo ulje jednostavno daje onu potrebnu punoću okusa i  sve skupa zaokružuje.








Fileti bakalara sa pancetom i ruzmarinom 

- 500 g fileta bakalara (3 veća fileta koja sam prerezala uzduž po sredini i dobila 6 tanjih fileta) 
- 6 većih kriški pancete (ili dimljene šunke ili pršuta) 
- 4 grančice svježeg ruzmarina 
- maslinovo ulje 
- sol i papar 
- 1 limun 


- Ruzmarin oprati i sitnije nasjeckati listiće sa dvije grančice 
- U zdjelicu staviti oko 100 ml maslinovog ulja, nasjeckani ruzmarin, sol i papar i sve pomiješati. 
- Mješavinom ulja i ruzmarina marinirati svaki filet (ja sam umakala kist u ulje i svaki filet premazala tako da po njemu ostanu komadići ruzmarina) 
- Zatim svaki filet umotati u krišku pancete ili šunke 
- Zagrijati tavu za prženje, ovisno o tavi koju koristite dodati ulje za prženje i zagrijati ga , složiti omotane filete i između staviti preostale grančice ruzmarina 
- Pržiti na laganoj vatri i okretati cijelo vrijeme dok se panceta ne poprži, a i bakalar iznutra bude pečen. (meni je trebalo oko 12-13 minuta, iako mislim da je moglo i kraće jer se bakalar mrvicu osuši, drugi put ću pržiti  ne više od 10 minuta )


I kada konačno dočekate da je gotovo poslužiti uz limun narezan na kriške i čiji ćete sok prije prvog zalogaja lagano iscijediti na pancetu i filete bakalara. 






Ono "kada konačno dočekate ......" znači da ćete u jednom trenutku uistinu postati nestrpljivi da se ovi fileti čim prije nađu na stolu i u vašem tanjuru. Negdje oko 5.-te minute prženja sve skupa će tako dobro zamirisati i tada počinje nestrpljenje, panceta se prži i pušta svoj divni miris, ruzmarin je već zamirisao cijelu kuću, a pripremili ste i aromatični limun, uh treba izdržati :) 

A ručak osim što je mirisan bio je i ukusan , iznad očekivanja, sve smo pojeli :) Za prilog možemo poslužiti od standardnih krumpirića do kuhanog povrća po želji, ja sam imala zelene mahune koje sam skuhala, posolila i prelila maslinovim uljem, takve najviše volim i dobro su išle  uz ove filete koje ću praviti opet , vjerovatno i vrlo brzo. Mislim da mogu koristiti i bilo koju drugu vrstu fileta bijele ribe, aljašku kolju npr., nju ću sljedeći put. 

Kako Jamie kaže : "Mješavina plodova mora i plodova zemlje, čovječe ! " :) 





Broj komentara: 10:

  1. Moram priznati da sam se i ja zapitala di si? Sad mi je lakše...Sretan rođendan!

    OdgovoriIzbriši
  2. Ma dođe tako kad si štuf svega pa ti se ne da pisati ali vjerovatno fotkaš i smišljaš nove stvari a nekad se potrefi i taj naš posao kad od njega ne možemo ama baš ništa.
    Uživaj i pomalo draga Branka, recept jako fin probala sam nešto slično ali s filetima lososa i odlično je bilo.

    OdgovoriIzbriši
  3. Mission completed :) odličan izbor Jamievog recepta, fileti jako fino izgledaju.
    Želim ti sve najbolje za rođendan!

    OdgovoriIzbriši
  4. Srećan rodjendan, slavljenicima:))) Nek vam je srećno:) Uživala sam u ovom postu. Nedostajala si mi. Ovaj receptić mi je mnogo dobro pao:)

    OdgovoriIzbriši
  5. izvrstan receptić a moram priznati i da si lijepe darove dobila...i presladak post :)
    sretno rođendani....i još puno takvih u zdravlju i veselju :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Sretan rođendan!!
    Ovi fileti odlično izgledaju, baš mame :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Pravila sam sa jednom drugom vrstom ribe i ukus je izuzetno dobar.Lepe slike i neka vam je prijatno. Još jednom, srećni vam rođendani!!!!

    OdgovoriIzbriši
  8. Uh znam što znači ne stizanje, meni je tako svaki dan (prekratakdan). Volim konstruktivne poklone. Meni su ove godine poklonili zdjele za slikavanje...Super ručak!

    OdgovoriIzbriši
  9. Uvod u ovaj post kao da sam ja pisala.talno sebi kažem kako ću od sada pronaći vremena da češće objavljujem postove, a onda me vreme stigne, a uveče nemam volje za bilo šta...
    Divan ručak ste imali... :)

    OdgovoriIzbriši