ponedjeljak, 20. kolovoza 2012.

Pita sa smokvama i svježim sirom

Godišnji odmor je prošao, kao i uvijek prebrzo i kako mi se čini iz godine u godinu , iz ljeta u ljeto prolazi sve brže. Ili ja možda želim i trebam da traje dulje pa mi se svakim povratkom u Zgb i na posao čini kao da je tek jučer započeo , a već je gotovo.

U svakom slučaju, bilo je lijepo i bila sam doma, u Dbk. Provela sam divno vrijeme sa mojim curama, a posebno dragocjeno sa mojom nećakinjom K. Vidjela sam se sa dragim prijateljima, uživala sam u domaćoj hrani i u nekim gurmanskim guštima koje si inače baš ne priuštim (ipak sam bila na odmoru pa sam se morala i  malo počastiti :). Prošetala sam se  po prekrasnom Dbk-u, koji je bez obzira na gužvu, neka nova lica i neke nove događaje ostao onaj prekrasan i  poseban Grad.
Uglavnom, udahnula sam punim plućima sve što mi se nudilo tih vrelih ljetnih dana i što je bilo oko mene.

Vrućina se nastavila i sada ovdje u Zgb pa često promislim kako bi da sam u Dbk  lijepo otišla na plažu,  uživala i osvježila se u moru. No plaža je sada daleko i ne mogu na nju fizički otići, ali rado ću se prisjetiti moje najdraže plaže,  one na kojoj sam se kupala kroz svoje odrastanje  na kojoj se i sada rado okupam. I koja se uz sve promjene koje je doživjela zadnjih godina zapravo nikada nije promjenila.

Dbk ima lijepe plaže po cijelom gradu i okolici, ima puno plaža i potrebno je samo izabrati koja vam najviše odgovara. Sve su većim dijelom lako dostupne, autom, autobusom, malo šetnje, ......, negdje je veća a negdje manja gužva, neka je pri hotelu a neka sa strane, negdje je više domaćih a negdje turista , ali birajte i uživajte :). Ja sam moju izabrala još dok sam bila dijete, zapravo obiteljski je izabrana,  i koliko god se nisam uvijek na njoj svaki dan kupala toliko sam joj kroz godine ostala vjerna i to je moja najdraža plaža.
Na rubu grada , sa pogledom na otočić Lokrum i na Stari grad, sa najljepšim zalaskom sunca ikada !

Ali, ....., ne dolazi se do ljepote samo tako, ...., krenete li autom (a obično tako krenemo) prvo se treba provući kroz jednosmjernu uličicu gdje mimoilaženje nije "mačji kašalj". Rikverc, skretanje (gdje ? :) ) , sklanjanje, provlačenje na milimetar i prva etapa je riješena. Kada malo pogledam, svaki put uspješno stignemo i vratimo se :)  A zatim nas čeka poveliki broj stepenica koje treba odraditi da bi se došlo na plažu i ići dole nije tako teško, ali vratiti se po cca 160 stepenica nije baš niti tako lako. Na to dodamo još 80-tak stepenica do zgrade gdje živimo, a ako želimo izbjeći odlazak autom i idemo pješice hoćemo li skratiti put imamo još 100-tinajk stepenica prečice (ovaj dio preskočimo pa pođemo naokolo, ipak se radi o 10-tak minuta koje na odmoru i nisu tako ključne) . Vjerujte , isplati se !

(na slici je moja sestra na stepenicama u odlasku na plažu)

Kada sam se jednom davno počela ovdje kupati na plaži nije bilo ništa, ili bolje rečeno bilo je točno ono što treba biti : stijena, žali i  more. I stepenice :). Povijest kaže da su ih izgradili Austrijski vojnici za vrijeme 1.svjetskog rata kako bi imali pristup do plaže, i tada su se ljudi išli kupati.
More je i danas ostalo čisto, bistro, toliko da uvijek vidiš dno bez da zaroniš. U međuvremenu plaža se nasipanjem proširila, a stigao je i  kafić, restorančić, bar, kajaci za najam i neizbježne ležaljke koje su prekrile više od pola plaže. Stigli su i neki novi ljudi, ali opet oni koji znaju uživati u ljepoti i koji će krenuti niz spomenute stepenice da bi ovdje došli , a poslije se uz njih i vratili :) . Oni  koji će vam se nasmješiti, možda i razmjeniti koju riječ, i koji poštuju sve što plaža nudi. Svi to poštujemo, kao što i mi "stari, domaći" poštujemo što se nitko ne ljuti ako pomaknemo ležaljke da bismo smjestili svoje ručnike, što iz kafića nikada nismo čuli glasniju glazbu, što imamo mogućnost osvježiti se sladoledom, kavom, vodom, a da ništa od uživanja u samoj prirodnoj ljepoti nismo izgubili. Mene posebno veseli što ću ovdje sresti ekipu iz djetinjstva i srednje škole koje sam sretala i nekada , danas odrasle ljude koji će reći "bok B., na staroj si plaži, ...a ? " :):)
A ako ovo sve nije dovoljno truda za one stepenice zbog kojih neki odustaju ovdje dolaziti , onda se vrijedi pomučiti za doživjeti zadnje kupanje prije odlaska doma uz ovaj pogled :

Na slikama je zalazak sunca iza Starog Grada u trenutku kada brod dolazi iza zidina i otočić Sv. Andrija prema kojemu plovi brodić.
(ove fotkice sam slikala isti dan i istim aparatom kada i ostale sa plaže, a kako su ispale ovako malo kao "starinske" , ne znam :), obrađivala ih nisam)

Toliko o onome na plaži, a do plaže, odnosno do spomenutih stepenica u zadnjem dijelu  vodi cestica uz koju je međa (kamen na kamenu), iznad međe je nekoliko dolaca sa maslinama a uz samu cestu raste smokva . Jako volim i jako me zaokupljaju svi mogući mirisi uz more, vegetacija posebno,  ali kada zamiriše smokva onda osjetim neku posebnu dragost i  posebno veselje i osjetim pravo ljeto i pravo more uz smokvin miris i plodove koje doslovno obožavam. Svaki put kada idem do moje omiljene plaže zamiriše mi i ova smokva, ali plodove ne diram jer one na nižim granama već su odavno ubrali i pojeli nestrpljivi kupači i prolaznici , a oni na višim granama će nam svojim sazrijevanjem sami doći u ruke, odnosno pasti na tlo.

Ja sam moje omiljene smokve ovo ljeto nabavila iz Konavala. Od gospođe koja u vrtu ima svoju smokvu i zapravo ih niti ne prodava, ali uz sestrinu pomoć  kupila sam finu količinu po povoljnoj cijeni i namjeravala napraviti svašta, a na kraju sam jedva sačuvala manji dio za jednu marmeladicu :) i za ovu pitu. Smokve su bile odlične, baš odlične, a niti na pitu se ne mogu požaliti :)

Razlog što ih nisam sačuvala više za "preradu" :) je što ih doslovno nismo mogli stati jesti. Moja mama je pokušavala biti "korektivni faktor" :) i stalno govorila " ne smijemo jesti toliko smokava, deset kila smokava ti je petnaest kilograma mesa na tebi " :):) . Prvo, nismo niti imali deset kila smokava, a drugo uspješno smo odoljeli ljepljenju novih kilograma iako smo se baš nauživali svježih smokava. Onako hladnih iz frižidera, jedeš dok možeš i zaključiš sa gutljajem prave domaće travarice ! :)

Pita koju sam napravila je jednostavna, lagana, ljetna. Nadjev sam sama iskombinirala, a od kada sam kod drage Katarine sa bloga Laka Kuharica otkrila njezino tijesto za pite stalno ga koristim bez ikakve želje i potrebe za promjenom, ovo ovdje. Za nadjev sam se odlučila na svježi sir u kombinaciji sa smokvama jer volim i jedno i drugo, posebno sir u slatkim kombinacijama i sve mi je ukazivalo na to da bi ovo moglo dobro ispasti :)

Pita sa smokvama i svježim sirom
- tijesto za pitu prema ovom receptu
- 250 g svježeg sira
- 200 g očišćenih smokava (meso smokve, crveni dio)
- 3-4 cijele smokve
- 3 žlice šećera
- 1 vanilin šećer
- 1 žlica soka od limuna

- Tijesto za pitu pripremiti prema originalnom receptu - ovdje.
- Pripremiti meso smokava, žličicom vaditi crveni dio i preliti ga sokom od limuna
- U posudu staviti svježi sir, meso smokava (150 g) , šećer i vanilin šećer. Sve dobro umješati. (ja sam koristila štapni mikser i sve sjedinila u glatku smjesu)
- Kada je pripremljeno tijesto odstajalo u frižideru oko 30 minuta razvaljati ga u kalup za pite. Ili ga na protvan od pećnice razvaljati u krug (ja sam ga ovako radila)
- Na sredinu i prema krajevima rasporediti nadjev, ali ne skroz do kraja. Krajeve preklapati u krug prema sredini. Sa preostalih 50 g mesa smokava premazati preklopljene krajeve.
- Cijele smokve oprati i narezati na kolutiće te ih poslagati po nadjevu.
- Pitu peći na 200 stupnjeva 10-tak minuta, zatim smanjiti temperaturu na 160 stupnjeva i peći je daljnih oko 45 minuta

Kada je pečena , izvaditi je i prohladiti i spremna je za degustaciju :)

Meni se svidjela, prava ljetna slastica u meni dragoj kombinaciji nadjeva. Svidjela se i mojoj mami dok su se sestra i nećakinja K. ipak opredjelile za svježe smokve umjesto pite, :)

No, komad po komad i nije dugo trajala :).
Sasvim ohlađena i sutra dan bila je još i bolja !

Danas smo se počastili pitom, a marmeladu od smokava saaaa ......... ?  :)  probati ćemo slijedeći put :)

Do tada , prvo  krećem k vama u posjete i želim zahvaliti svima koji su posjećivali blog i bili ovdje i za vrijeme moje odsutnosti !

Broj komentara: 25:

1. E ovako ih još nisam probala, a obožavam smokve! I ideja je zbilja dobra, jer kad se sjetim koliko su mi fine, jela bi ih u svakoj izvedbi.

I da, lijepe su mi ove riječi o zalasku sunca, tako i ja volim svoj zalazak, sa svoje plaže. Samo na drugom mjestu, u Istri. I shvaćam ljubav prema tome, meni taj zalazak svaki put udahne sreću :)

2. Ajmeeee koje divne slike! plaža, mmore, smokve, pita!
    slaba sam na sve to! :)
    predivno!

3. Ah, Jadransko more, ljepota prirode, bogata historija, SMOKVE...
    Stizem za nekoliko sedmica! ;-)

4. Dubrovnik je predivan! I plaža i more i zalazak s tvoje fotografije. Inače fotke su ti svaki put sve lijepše i lijepše..Donijela sam si iz Dalmacije, gdje smo bili na ljetovanju, prije 2-3 dana punu vreću ovakvih smokava, slatkih kao med i mislila sam si šta bi pametno mogla napraviti od njih!? međutim malo po malo, jedna po jedna pojele su se takve svježe jer su toliko fine..sad na žalost nemam više za ovu tvoju ( Laku) pitu..hm!

5. Odlicno izgleda ova pita, smokve obozavam i jela sam ih dosta ove godine. Slike su ti divne, nisam nikad bila u Dubrovniku, ali stoji na mojoj listi :)

6. I ja bi ih sve ponjupala pre noo što bi u piti završile sigurno. Kod nas se prodaju za 3 evra po kilogramu, ali to samo poneka bakica prodaje pored tezge i retko se ulove iako uredno rastu u Srbiji. Moja ujna ima jedno malo drvce i nakuva tegle i tegle džema od smokve.

Ne mogu 100 posto da tvrdim ali skoro sam sigurna da je Cvat lipe na Balkanu, serija koja je išla kod nas prošle godine po istoimenoj knjizi snimana i na ovoj plaži, baš toj. Ako nađem insert iz filma šaljem link.

Katarina ima sjajne proverene recepte i vidiš ovo sirće u testu to sam preskočila kad sam studirala njene recepte. Sigurno da ono menja stvar.

7. Obožavam deserte sa smokvama! A još kad su ovako lijepo prezentirani u morskom okruženje, čisto mi dođe da se spustim onim stepenicama na plažu koja je baš po mom guštu i ima prekrasan pogled.

8. Ah, koje divote! Da li Grada, da li pite i svježih smokava, da li plaže. Ovo kako si opisala najljepše je za odmoriti se. čovjek se pita kako izdrži od ljeta do ljeta, zar ne?

9. Jako lijep post. I ja sam se vratila s odmora, rado bih još malo skočila do mora da mi je bliže ;) Smokve smo jeli jer ih imaju starci u vrtu tako da su nam svaki dan brali. Nismo stigli sačuvati ništa ;)

10. Banje - moja omiljena plaža. I baš mi dobro dođu tolike stepenice, za skinuti koji gram viška. A o smokvama ne smijem ni pričati. Čim ih počnem jesti kilogrami se ljepe.
    Još nisam išla u Dbk ovoga ljeta ali, planiram za 9. mjesec. Ja stvarno ne volim gužvu!
    A pita, sličice, post,... prekrasno. Sve što je lijepo kratko traje!

11. nikada nisam bila u Dubrovniku, ali da je prekrasan-znaju svi :9 Predivne u ti fotke, prava ljetna morska uživancija, drago mi je što si napunila baterije u svom rodnom gradu. I pita je divota!

12. I ja si jako želim otići u Dubrovnik na neko duže vrijeme. Čini mi se toliko prekrasan i velik da ne znam bi li uopće tjedan dana bilo dovoljno da sve vidim? Fotke su stvarno predivne i vidi se da je to bio jedan divan odmor. Smokvice ne volim ali ovo svejedno izgleda fino! Koliko se uopće treba otprilike s autom voziti recimo od ZG-a ili Vž-a do Dubrovnika?

13. Krasan post, divna plaža, Grad, smokve, pita....sve!
    Dubrovnik je zaista divan i poseban, imam nekoliko prijatelja odande i oni su posebni :))

14. Vratiše se sećanja, predivan post :)

15. Predivan post, beskrajno sam uživala u priči, slikama, receptu... svemu :)

16. jednostavno predivno...

17. Branka koje božanstvene slike,uživala sam ali potpuno,a tek ovaj šećer na kraju u obliku ove pite..ma nemam riječi,ovo mi je tako pasalo..vjerujem da si istinski uživala:)

18. Baš sam uživala u tvojoj šetnji po Dbk do plaže, ja sam na jednoj takvoj (ne sjećam se koja je to bila) naučila plivati. Uvijek se pitam zašto na našoj televiziji nitko nije napravio kulturno - putopisnu seriju o Dubrovniku?
    No pita ili kolač sa smokvama, odlična ideja. Dolac trenutno obiluje smokvama.

19. Bozanstveno deluje ovaj kolac...! Jutros sam kupila smokve na pijaci i moram da priznam da me dosta mami da ga odmah probam..ukoliko ne pojedem te smokve onako same...hmmmm!!!
    gde je ta plaza...? Morala bi da bude gore iznad hotela Argentina, jel' tako? Uf...bas mi se ide u Dubrovnik..!!

20. I onda B., na staroj si plaži bila? :D Lipo je to kad se prisjetiš djetinjstva i svih uspomena, a tvoji postovi kad si u Dubrovniku i kad se iz njega vratiš uvijek mirišu onim meni poznatim mirisom mora i naše hrane... Moram ti priznat da smokve nisam jela u ovoj kombinaciji, a stvarno sam ih probala u svakoj. Ili sam barem to mislila sve do sad. Pita izgleda baš super, ka i slike. Super su mi ove s zalaskom sunca, zna se to dogoditi i meni da budu tako prekrasno narančaste jer ti u objektiv sunce direktno tuče... Divan pogled!!

21. marmelada je prva liga... gledajući slike , hvata me malo nostalgija :D Volim chizike , tako da će i ova varijanta biti isprobana .

22. smokve obožavam i ova marmelada je jedina koju jedem...
    mogla bi i ja koju teglicu napraviti.....

23. Hvala vam svima na lijepim komentarima ! Jako mi je drago da vam se sviđa moja najdraža plaža, ali isto tako i ova ljetna pita sa smokvama :)

Što se plaže tiče, ne znam zašto nisam odmah napisala pa evo sada informacija da je ovo plaža u Svetom Jakovu, kada izađete iz Starog grada u pravcu plaže na Banjama, pa prođete Banje i hotele Excelsior i Argentina i već na samom izlazu iz grada je samostan i crkva Sv.Jakova, a ispod je ova plaža. I pogled sa plaže :)

24. u Dubravniku nisam bila, ali vidim da je prekrasan grad i možda ga jednom posjetim ako bude prilike
    divna ti je ova pita, ali ja kad imam smokve to odmah ode svježe