ponedjeljak, 27. veljače 2012.

FBI rukavice - "Food for thought" - slatko

U ovomjesečnom krugu blog-igrice FBI rukavice koju je pokrenula mamajac istražujemo blog drage Jelene, "Food for thought".
U ovom postu predstavila sam prvi dio moga istraživanja , a sada je vrijeme za drugi, slatki, dio :)





Ukusno i fino je u Jeleninoj kuhinji, a lijepo je i na Jeleninom blogu. Od recepta do recepta, od slike do slike, ......., malo po malo uspjela sam odabrati i odlučiti što od slatkog programa isprobati i moji dojmovi su ovdje.
Prije svega moram reći da mi je jako žao što nisam uspjela napraviti nešto bolje slike. Ove slastice to definitivno zaslužuju, ali nekako se poklopilo da sam ih većinu imala priliku slikati samo navečer kada mi to niti ne ide baš najbolje.
No, lošim slikama usprkos tko god je skupa sa mnom nešto od ovoga probao svakako je uživao.


Moj izbor slastica je ovdje:
(recepte neću prepisivati već su u linkovima u naslovu)


Krambl kao krambl i k tome od jabuka nisam mogla prekočiti. Ako nešto volim volim ovu kombinaciju voća i mrvičastog tijesta. Voće lijepo "začinjeno" u kramblu mi je uvijek nekako ukusnije.
Već sam više puta spomenula kako volim nedjeljna jutra i posebno mirni i polagani doručak nedjeljom. Nema tada žurbe na posao, rijetko se nešto sa nekim i dogovorim baš u nedjeljno jutro, to je dio tjedna koji uzimam za sebe, za doručak, kavu, novine, knjigu, ......., i tada volim pripremiti nešto toplo i po mogućnosti slatko. Krambl je pravi izbor. Sve sastojke imam, količine sam prilagodila za moju "mini-porciju", stavila u pećnicu, i kada su već krenuli divni mirisi jedva sam dočekala da ga izvadim iz pećnice.




Dok sam ga slikala već se pomalo prohladio i preostale je jedino uživati.
Stvarno je odličan !!



Moram biti iskrena i reći da mi ova torta nije bila na inicijalnoj listi za isprobavanje. Ne zato što mi se nije svidjela (može li se uopće nekome ovakva torta ne svidjeti ? ) već zato što ja nekako baš i ne znam napraviti lijepo tortu pa ih radije zaobiđem. Međutim, početkom 2. mjeseca imala sam prigodu za počastiti kolege u firmi. Najavim čašćenje, a kako znaju da obično donesem neke više suhe kolačiće okrenu se i kažu "hvala ti, a možeš li nam napraviti nešto kremasto ? " :). Joj, tako su mi to drago i slatko rekli, nije bilo dileme da će biti neka kremica, a meni je odmah kroz glavu prošla Vasina torta.



I korak po korak, u malo manjem kalupu (22 cm) upustila sam se pravljenje torte. Sve je super išlo do šauma. Napravila sam ga točno kako piše, ali nekako je ostao prerijedak i nije se niti kasnije dovoljno stisnuo. Mislim da mi šećerni sirup nije bio dovoljno gust,  iako mi se činilo da je u redu  kada sam ga dodala u snijeg od bjelanjaka,  i da je tu problem.
Iz tog razloga nemam niti sliku cijele torte, šaum nisam uspjela lijepo izravnati i jednostavno nisam dobila tortu lijepoga izgleda, što se za okus ne može reći. I sada pamtim kako je bilo dobro :)




Ujutro sam kada sam krenula narezati tortu i vidjela da je šaum takav kakav je skoro sam se rasplakala. Ali što je , tu je, odnijela sam to što sam imala, a tamo....., opće oduševljenje ovom tortom ! Ja objašnjavam situaciju sa šaumom, ali nitko ne sluša nego kažu "samo ti pričaj, ovo je fenomenalno, mi ćemo ti ovo sve pojesti " . I pojeli su, tj.pojeli smo ! :)
I opet ću praviti ovu tortu !!


Kada sam kod Jelene vidjela ovu bajaderu doslovno sam se u nju zaljubila, prava kraljevska, raskošna, predivna. U mojoj izvedbi naravno nije ispala niti blizu takva, ali pojela se i to do zadnjeg komadića.  Bila je također dio čašćenja u firmi, zajednički zaključak je da je odlična, iako dosta slatka i "jaka", pa je par komada ostalo za poslije i onda sam čula: "ova bajadera ti je bolja ovako nakon par dana" :)




Išla sam po receptu, prvi sloj sa orasima i čokoladom mi je super ispao i jedino sam ga razlila na malo veće dimenzije od onih koje je Jelena sugerirala. Zatim je došao na red sloj sa bademima i sa lješnjacima. Kod mene se dogodilo da ta dva sloja nisu ostala više u tekućem stanju već su se već pri samom kuhanju dosta stvrdnula, a nakon što sam ih malo prohladila bila su poprilično tvrda. Ipak, uspjela sam ih premazati jedan na drugi i sve skupa stavila na daljnje hlađenje. Zatim je došla na red glazura koja mi isto nije baš najsavršenije ispala, ali nema veze. Bajadera je i dalje ostala Kraljevska !! Ponoviti ću i nju sigurno !




Voljeli ili ne ovakve slastice, namjeravali ih praviti ili ne, kada pročitate ovaj Jelenin post ne možete ostati ravnodušni i ne možete ne otići kupiti kore i ostalo što vam je potrebno da napravite ovu pitu. Točno to sam napravila, post me dirnuo, pita ja jednostavna, sastojci su jednostavni a dobri i otišla samm kupiti kore , a sve ostalo sam imala. I složila kako piše, jedna kora, druga kora, treća kora, ulje, šećer, orasi, grožđice, malo više voljenog cimeta :), zamotala i na dan -dva dobro pošećereno pospremila.
Probala sam i čim je bila gotova i kasnije nakon 5-6 dana. Bolja je kasnije :)




Iako je bila malo masnija jer ja nisam štedila na ulju između kora pojela se do zadnjeg komada. Meni je bila posebno draga, ipak sam u odnosu na druge degustatore pročitala Jelenin post i znala što jedem :)



Kod Jelene tradicionalne za Dan žena, a iako nije bio Dan žena ja volim raditi keksiće i volim uz neke druge kolače uvjek ubaciti i poneki keksić i odlučila sam se napraviti i ove. Nisam radila prave kiflice već sam izrezivala forme (cvjetiće, srca i polumjesece) i ......, kada sam ih navečer probala uz čašu mlijeka doslovno nisam mogla stati. To je fino, mekano, prhko, nježno, ........, prekrasne su i ukusne ! Odnijela sam ih za čašćenje i kada sam otvorila tu kutiju bilo je ono "aha , keksići", pa su ih probali i bilo je "ahaaaa.......", i ubrzo ih više nije bilo :).



 Jelena, nadam se da ćeš i za ovaj Dan žena mamu razveseliti ovim kiflicama.




Ušećereni i  medeni bademi i orasi
Učećereni bademi su kod nas u Dbk tradicionalni za Božić i moja mama svaku godinu napravi ove bademe koji se nađu na blagdanskom stolu uz aperitiv, a nađu se obavezno i u vrećicama za poklanjanje.
Kada su uz to i medeni, i to ne samo bademi nego i orasi , onda definitivno privuku moju pažnju. Nešto novo, a fino, ......, odmah sam stavila na listu za isprobavanje. Moram priznati da me jako zanimalo kako će med ovdje reagirati odnosno kako će sve skupa izgledati sa medom. Ne znam kako izgleda ali ispalo je super !
Radila sam po receptu, skroz je jednostavno, nisam imala problema sa niti jednim korakom.




I na kraju sam dobila ovu medeno-šećernu grickalicu.




Baš je prava grickalica, ona zarazna koju je teško prestati jesti . Uz to, pospremite li ih u celofansku vrećicu i stavite neku prigodnu vrpcu eto i lijepog poklona. Preporučujem !





Ovu pitu sam prvu zabilježila da ću je napraviti i na kraju sam je napravila zadnju. Kako izbjegavam raditi slatkiše samo za sebe i uvijek "vrebam" neku prigodu tako sam odgađala i ovu pitu. Ali, od odgađanja nema ništa i zašto bih čekala nešto ili nekoga, zašto ne bih jednostavno sebi udovoljila i počastila se ovom divotom. Naravno da sam upravo to napravila :) Imam domaće limune, one koji su tako fino sočni , a korica im je intenzivnog mirisa i arome i toliko su se dobro smjestili u ovu pitu da me pomalo i iznenadio odličan okus, miris, ....., cijela kombinacija je baš ona prava.




Pitu sam napravila prema receptu, osim što sam količinu fila od limuna ostavila u originalnoj verziji (dakle, pola manje nego kod Jelene). Sve je išlo bez problema, korak po korak i divna poslastica je ovdje.




Nisam na kraju sve sama pojela, ipak bi to bilo previše :) podijelila sam je sa dragim prijateljem koji je navratio i koji se jednako kao i ja oduševio. Ono što je ponio za doma još je isto večer ponovno jeo :) . Što se mene tiče, bolje da se ne hvalim koliko puta sam otvorila frižider i "čupnula" koji komadić.
Bez lažnog pretjerivanja, kod ove pite je uistinu najteže zaustaviti se na jednom komadu, stalno biste još malo, barem još jedan zalogaj.




I to bi bilo sve isprobano iz Jelenine kuhinje u ovom krugu blog igrice FBI rukavice. Uživala sam u Jeleninoj "Food for thought" kuhinji, uh, uh, dobila sam i  koji kilogram :) i sada mi preostaje malo stroža dijeta da se opet vratim u formu i da mogu krenuti u daljnja istraživanja :):)

Draga Jelena, hvala ti na divnom blog-druženju i na svim odličnim receptima koje sa nama dijeliš !


Broj komentara: 27:

  1. Dezerti tako dobro odabrani, da ne znam koji bih prije. Lijepo prezentirano!

    OdgovoriIzbriši
  2. stvarno si se potrudila, svaka čast,toliko krasnog izbora!

    OdgovoriIzbriši
  3. Branka, oduševila si me svojim izborom i izvedbom, i nasmejala činjenicom da ti kolače praviš ali ih uvek deliš sa drugima jer i ja to radim. Celu tortu bi uvek sami smazali, a to nije poželjno, pa onda isto tako i ja mnoga jela, mnoge slatkiše rihtam da napravim kad neko dolazi da mogu lepo goste da poslužim i da im spakujem, a ako može onda i zamrznem za kasnije. Vasa ti je na oko ispao odličan i konzistencija čokoladne glazure ti je odlična. Vidim da je šam malo ređi kao što kažeš, ali samo malo više mućenja, malo gušći sirup i malo duže mućenje na pari pa će biti apsolutno savršena. Bajaderica jeste slatka, baš slatka, a spada u sitne kolače koje moja svekrva sprema za slavu u posnoj varijanti i ona ih seče na kockice, tako da od ove štangle dobije 3 male kockice, pa je jedna dovoljna. Krambl jako volim i baš tako kao i ti za doručak onako topao, ali može i hladan tokom leta tako lepo prija. Pita od limuna je po meni nešto što je ostalo zapostavljeno, jer se recept lako pravi, a izuzetno je ekonomična i ne može da se ne svidi većini, jer ko ne voli limun. Sad si videla koliko je slatka, pa možeš rihtati shodno ukusu. Za još bržu varijantu umesto belanca možeš staviti ulupanu slatku pavlaku i onda se baš sprema dok si rekla keks. Ja imam u folderu brojne recpete za te ušećerene bademe koje sam od vas svih sakupila i vidim da su oni mnogoo češći u Hrvatskoj nego kod nas a tako su fini u svim mogućim kombinacijama. Imam i neke slane i slatke varijante zabeležene, samo što ne spremam jer su tako zarazni. Hvala ti puno na ovako iscrpnom istraživanju. Ti to tako dobro odradiš od početka do kraja najbolje i najviše od svih nas. Ja volim FBI rukavice iako u drugim igricama skoro da ne učestvujem i sama znam koliko truda treba da se isplaniraju svi ovi recepti, naročito što ih radimo po prvi put i da se udenu u naš budžet pa još da se slože sa prigodama i prohtevima. Za to je bio potreban dobar plan. Srce si i volela bi kad bi mogla da te upoznam na nekom druženju.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jelena, jako mi je drago da ti se sviđa ovaj izbor iz tvoje kuhinje i hvala ti na dodatnim informacijama i uputama. Vasinu tortu ću sigurno još raditi pa ću pripaziti na šaum. Pita od limuna je toliko oduševljenje da će još puno puta biti na stolu.
      Super mi je bilo istraživati u tvojoj kuhinjici, i voljela bih te i osobno upoznati, nadam se da će biti neka prilika !

      Izbriši
  4. Svaka čast! Koliko isprobanih recepata. Za crumble se slažem, dok ga poslikaš, taman se malo ohladi i može se jesti. Kolače sa šaumom ne volim, a ostalo bih rado probala.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti i drago mi je da ti se sviđaju isprobani recepti !

      Izbriši
  5. Svaka čast na količini isprobanih stvari, sve mi izgleda jako fino.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da ti se sve sviđa i moram priznati da je uistinu sve fino. Hvala !

      Izbriši
  6. Stvarno si neumorna! Odličan izbor i još bolja prezentacija!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Snježo ! Drago mi je da ti se sviđa i izbor i prezentacija !

      Izbriši
  7. Sve ovo kao da si mene pitala: nešto sam radila, drugo imam u planu. Odlični kolači!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da se slažemo u odabiru recepata. Kolači su zbilja odlični ! Hvala !

      Izbriši
  8. i opet ti se moram diviti na toliko isprobanih recepata, ja sam morala odustati od igrica do daljnjega što me stvarno žalosti ali nemam vremena i jedva stižem voditi blog a kamoli još toliko planirati
    sve si divno napravila i izgleda jako ukusno

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Nina, drago mi je da ti se ovo sviđa. Znam da je vrijeme uvijek problem, ja ga još uvijek nekako lovim i za ove stvari. Nadam se da ćeš nam se i ti uskoro opet pridružiti igricama.

      Izbriši
  9. Sve je predobro, neznam sta bih izdvojila, mozda ipak pitu sa limunom!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Vera, odlučiš li se za pitu od limuna nećeš pogriješiti, odlična je !

      Izbriši
  10. Divan izbor, prezentacija, slike, fantasticno. Ako treba glasati ja bih izabrala Vasinu tortu, fantasticna ti je.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti i drago mi je da ti se sve sviđa! Hvala za Vasinu tortu, i okusom je izvrsna !

      Izbriši
  11. Svaka ti čast, ti si zaista vredna i neumorna. Imaš toliko ljubavi i stpljenja da u kratkom roku napraviš ovoliko dobrih đakonija. Izbor mi se sviđa od mene imaš 10+

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti draga Zora na ovim komplimentima, a i na ovih 10+ ! :)

      Izbriši
  12. Branka, predivno! Uvek me odusevis!!! Ja nekako nisma ni obratila paznju na pitu sa limunom, ali nakon tvojih reci - vraticu se na ovaj recept! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala Miki, drago mi je da zajedno sa mnom uživaš u ovim istraživanjima, a na pitu od limuna se obavezno vrati, uistinu je odlična !

      Izbriši
  13. Branka, predivan izbor jela! Ovu pitu od limuna bi ti sad s ovog tanjura rado smazala :D Svaka čast Branka!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Maja hvala ti ! Pita od limuna je i mene skroz osvojila !

      Izbriši
  14. Ti mene svaki put odusevis sa ovim tvojim 'slano'-'slatko' varijantama za FBI.
    Uvek predivan kolaz i odlican izbor recepata i sve fino pripremljeno pa mami sa bloga da i sam isprobas.

    U vezi Vase i sauma ... sirup sa kasike mora onako bas tesko da curi. Teze nego kada ti curi med (sobne T) sa kasike. To bi onda bilo to i sve je spremno za ubacivanje u saum. :)

    OdgovoriIzbriši