četvrtak, 23. veljače 2012.

FBI rukavice - "Food for thought" - slano

U ovom krugu blog-igrice FBI rukavice koju je pokrenula mamajac istražujemo blog drage Jelene "Food for thought". Iako Jelenu poznajem samo virtualno, kroz druženje preko blogova imam dojam da je poznajem i osobno, i to sigurno puno govori. Od prvoga dana kada smo započele ovo blog-druženje pa do danas uživam u svakom Jeleninom objavljenom postu i u svakom komentaru koji razmjenimo ne samo na našim blogovima već i na ostalima. Ugodna, draga, komunikativna, ......, posebna, ....., piše odličan blog zanimljivog imena i kada tamo navratite morate se dobro osjećati , došli ste kod Jelene !



Jelenin blog pratim od samog početka i cijelo vrijeme sa jednakim zanimanjem. Iz posta u posta iz recepta u recept moje zanimanje samo raste i moram priznati da ne znam što mi je draže pročitati, neku od priča iz života koje Jelena sa nama podijeli, neki od odličnih recepata ili pogledati slike koje su obavezan dio svakog recepta. Slike ne samo onoga što je pripremila već slike svakog koraka pripreme. To jako cijenim kod Jelene, recepte "u riječi i slici" oko kojih se uistinu potrudi i nesebično nam ih pokloni.

Pripremiti nešto po ovim receptima uistinu ne treba biti teško, potrebno je samo pratiti korake i gledati slike, a zatim definitivno uživati u onome što ste dobili. Uživala sam i ja u svakom odabranom receptu, dok sam ga radila, a posebno kasnije kada sam degustirala. U ovim istraživanjima odabir je uvijek najteži dio posla i tako je bilo i ovdje. Kod Jelene se nađe zbilja odličnih jela, i slanih i slatkih, raznih vrsta, raznih kombinacija, ....., ali ne može se isprobati sve pa sam tako i ja odabrala ono što me posebno zainteresiralo i što sam tijekom ova dva mjeseca istraživanja uspjela pripremiti.
U ovom postu predstaviti ću isprobani slani program, a sa slatkim ćemo se pozabaviti u slijedećem :)
Recepte sam isprobavala tako da sam količine prilagođavala sebi (uglavnom sam ih radila u nešto manjim količinama) , a eventualne ostale izmjene naznačiti ću kod samog recepta.

Prvi Jelenin recept koji sam isprobala je Rolat od spanaća kojega smo radili u okviru blog - igrice Kuvarijacije. U ovom postu su moji dojmovi ovog odličnog i lijepog, dekorativnog, rolata.




Sada je moje isprobavanje krenulo ovako:
(recepte neću prepisivati već su u linku u nasovu)

Ove ćuftice nisu prva stvar koju sam isprobala, ali su prva stvar koju želim svima preporučiti. Mljeveno meso inače baš ne jedem, bijelo mljeveno meso (u mom slučaju puretina) nisam do sada koristila, ali kada sam vidjela kombinaciju za ove ćuftice morala sam ih isprobati. Isprobala i oduševila se !




Moram ipak priznati da me na prvu odbilo prženje u ulju, ali nisam odustala pa sam ih napravila baš po receptu, pržila u ulju i bile su mi jako ukusne ali su izgledale očajno. Tu sliku ne želim niti pokazati :) . Nema veze, znala sam da ću ih opet ponoviti, i jesam.
Ponovno sve prema receptu, ali pečenje u pećnici. Oko 30 minuta na 180 stupnjeva i zadnjih 5 minuta na 200. I ispale su savršene, baš savršene !!



Kao što sam rekla, bez straha od kombinacije mljevenog mesa sa jabukom i koricom limuna, mene je ovaj okus osvojio uz činjenicu da su hrskave korice, a unutra mekane, toplo ih preporučujem !




Nakon što sam jednom stavila limun u rižu počela sam ga stavljati stalno. Jako mi se sviđa ta kombnacija i kada sam vidjela ovaj recept i fini kremasti rižoto znala sam da ću ga prvoga isprobati. I isprobala sam ga.



Napravila sam ga točno po receptu i nemam tu puno komentara, jednostavno mi se sviđa, volim !! :)




Jeleni je recept za ovu tjesteninu donio Miloš, njihov obiteljski pustolov :), a ja sam ga kao ljubitelj kineske kuhinje brže-bolje preuzela.Volim kinesku kuhinju, a posebno volim njihove "spicy noodles" i iako ove Miloševe nisu baš "spicy" ja sam ih odlučila isprobati. U prilog isprobavanju išla je i činjenica da sam imala prave kineske "staklene" rezance kupljene za nedavnog posjeta u Beču . Kombinacija sastojaka uz rezance mi je primamnjiva i pristupačna, sve sam izrezuckala i pripremila,  i ovo jelo napravila sam po receptu kako piše. Slikala sam ga još jako vruće i jedva dočekala probati i pojesti, ....uh, ..., pojesti  malo i previše :)




Po mome guštu je , odlično !





Namazi u domaćoj izvedbi su nešto što volim. Neizmjeran je tu broj kombinacija sastojaka i okusa koji se mogu dobiti. Kod ovog namaza privukla me heljda koju volim i obično jedem heljdinu kašu ili heljdine rezance. E sada je došlo vrjeme i za ovaj namaz. heljdu sam skuhala, šampinjone poprža , dodala ostale sastojke i sve usitnila kao piše. Kisele krastavce sam narezuckala, nekako mi je to bilo lakše negoil naribati ih. I oni su mi bili točka na i, nešto što je diglo okus i osvježilo cijelu kombinaciju. Kao što je Jelena rekla nije okus nešto za pasti u nesvjest, ali je dobar i interesantan.



Degustacija je bila na mome kruhu od 5 vrsta brašna :)





Ako ćete kod Jelene naći poseban izbor nekog jela onda su to juhe. Juhe posebno dobrih i zanimljivih kombinacija sastojaka, one koje mogu biti kompletan obrok, a ne samo juha. Tako je i kod mene bilo, uvela sam dane juhe :), a nisam jela samo juhu već pravi obrok.





Ovdje su me privukli sastojci, posebno pšenica i to što je začinjeno muškatnim oraščićem. I ima puno povrća. Za valjuške od mjevenog mesa sam se mislila da li da ih radim ili ne i odlučila da ću ih napraviti. Korak po korak po receptu i evo odlične, krepke , juhe, ...., na moje veselje. Dakle, sve sam napravila po receptu osim što sam mesne valjuške prvo malo popržila, a zatim dodala u juhu i dokuhala.

Nije ovo samo obična juha , u samo jednoj žlici dobijete sve ovo :)



Moram priznati da mi je ova juha slučajno "upala u oko". Kako volim mrkvu i sve od mrkve tako mi je često na stolu  neko jelo u kojemu je mrkva, a kod Jelene sam htjela isprobati nešto drugo i novo i tako sam ovu juhu preskočila. Ali kada sam malo bolje pročitala recept brzo sam joj se vratila. Samo malo, pa nije tu samo mrkva, vidi valjuške sa bademima, vidi bademe, vidi cijelu kombinaciju ! Mljeveno pureće meso se pomalo nametnulo tih dana u kuhinji, bademi su mi tradicionalno najdraži od orašastih plodova, mrkvu volim, evo još jednog "dana juhe" :)



Malo je reći da mi se ova juha svidjela, ova juha me baš oduševila i stavljam je na redovni jelovnik (već sam je nekoliko puta ponovila).
Posebno su simpatične male "kuglice" od mesa i badema, a sve skupa mi je posebno ukusno.




Osim juha kod Jelene ćemo naći i veliki izbor kruha i peciva. Ne samo veliki izbor nego i posebno dobar i interesantan izbor. Teško je odoljeti i nešto ne isprobati. Kada sam ugledala ovaj kruh sa sušenim rajčicama i maslinama nije bilo puno premišljanja, pravim ga. U mojoj izvedbi tu je jedan manji krušćić (rekla sam da količine prilagođavam) , malen ali ukusan i fin. Sa ovim sastojcima ne može niti biti drugačije.



Bagelsi, kiflice, đevreci, ......, posebna su priča na Jeleninom blogu. Divne vrste, divni primjerci, svi lijepo i pedantno napravljeni i objašnjeni. Od jednostavnijih do kompliciranijih i ja se onda zaustavim baš na ovom receptu gdje je Jelena na početku napisala da je izrada ovih đevreka nešto kompliciranija i ako smo početnici u tome da preskočimo recept. A ja, naravno početnik, kao dijete kojemu je netko rekao "ne" odlučim to čuti kao "da" :). Da, napraviti ću baš ove đevreke, ne znam kako , ali me jako privlači tijesto sa krompirom, uz to  nisam još nikada radila ovu varijantu kuhano pa pečeno, i pokušati ću pa kako ispadne.
Malo po malo, korak po korak, radila sam nešto manja peciva,  i nešto sam uspjela "zamotati" :) . Moram iskreno priznati da je bilo i onih raspadnutih u kuhanju, bilo je i onih koji su se u pečenju zalijepili za papir, ali na kraju, moji prvi đevreci ispali su ovako:



Izgledom možda ne pretjerano lijepi (primjetiti ćete da sam primjerak koji nekako najbolje izgleda "strateški" stavila u prvi plan :), ovi drugi i nisu za pohvaliti se ) , ali okusom fenomenalni. Krumpirovo tijesto mi je super, korica je hrskava a sredina mekana, ....., ma odlično je i sada  kada sam "probila led" sigurno ću ih prvom prilikom napraviti i mojim curama u Dbk ! :)





Ovo je sve što sam uspjela napraviti od slanog dijela, ostalo je još toga na listi želja, nadam se da ću jednom stići i to isprobati, a sada još jedno hvala Jeleni na svim odličnim receptima koje nam poklanja, na svim detaljnim uputama riječima i slikom koje nam osigurava kako bi nam bilo lakše pripremiti njezina jela i slastice i uživati u njima. Uživala sam  i ja u ovom slanom dijelu, a u slatkom se vidimo za koji dan..... :):)

33 komentara:

  1. Draga Branka, divno si opisala Jelenu i njen blog; prekrasan izbor i izvedba njenih recepata. Lijepo je cuti ( i vidjeti) podrsku prijatelja u virtualnom svijetu...Upravo zbog prijatelja kao sto ste Jelena i ti, ja nastavljam da pisem svoj blog. Hvala veliko

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Jasna na lijepim riječima ! i nadam se da ćemo se još dugo družiti u ovom blogerskom svijetu.

      Izbriši
  2. Draga Branka,prvo da pohvalim "novo ruho" bloga,super je:))kao i obično ti si baš bila vredna ,super si recepte izabrala:))i slažem se sa svim što si rekla za Jelenu i ja volim njen blog:))
    Pozdrav

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti, drago mi je da ti se sviđa moj izbor iz Jelenine kuhinje i hvala za novi izgled bloga.

      Izbriši
  3. Uvijek me namamiš zadnjom rečenicom i sad sam nestrpljiva da vidim što si slatko izabrala. Što se slanog tiče stvarno si bila vrijedna. S obzirom na mojih nula napravljenih đevreka (poslušala sam Jelenu i preskočila), tvoji izgledaju super, inače jako volim krompirovo tijesto.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti, nadam se da ćeš se i ti odlučiti za isprobavanje đevreka, zbilja su odlični. Malo jest zahtjevnije, ali evo, može se.

      Izbriši
  4. Draga Branka, prvo da kažem da ti je nov izgled bloga odličan, da izgleda jako čisto, pregledno i medeno, samo možeš slike da nam povećaš još malo.

    Kad sam videla prvo slani program i kolio si isprobala baš sam se oduševila. Znaš, posle novogodišnjih i božićnih praznika i toliko krkanluka mislila sam da će ljudi isprobavati samo čorbice jer smo toliko jeli u ovom periodu i sada svi drže neke djete ili razmišljaju o njima. Doduše, ti imaš liniju cakum pakum kao devojčica pa možeš i više od čorbica. Tako mi je drago da si ovu čorbicu od šargarepe isprobala. Meni je ona u pored one sa dagnjama omiljena, a naravno volim i sa zeljem ali to je već klasika. Svaka čast na đevrecima, a sada kad si videla kako to ide, jer ovde sve zavisi i od kvaliteta krompira, brašnjavosti, sadržaja vode, kvaliteta brašna, sada ti nije nikakav problem da napraviš bagels ili bavarske kifle, one ti dođu sad kao keks. Ove ćuftice jesu neobične i mogu ti reći da i oni kojima ne kažeš da je unutra jabuka to lepo pojedu i ni neznaju šta su pojeli već kažu da su nekako lagane i osvežavajuće, a da im kažeš unapred da su sa jabukom ne bi ih probali.Rižoto Najdželin nikako ponovo da napravim i ponovo fotkam jer zaslužuje bolju sliku a i ja sam oduševljena ukusom limuna naročito u zimskim mesecima. Ove ćuftice nema potrebe da pržiš, to ti je dodatni posao, ma slobodno ih ubacuj unutra. Divna si i specijalna osoba i nadam se da ćemo se jednoga dana sresti na nekom okupljanju, a i ovaj virtuelni svet nam je omogućio da se upoznamo i komuniciramo barem na neki način. preslatko mi je kako uvek nešto spremaš za svoje cure, divno! Jedva čekam slatki program.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jelena hvala, drago mi je da ti se sviđa novi izgled bloga. Slike nisam povećavala jer mi nekako nisu još uvijek posebno dobre pa da ih previše ne ističem. Ali slažem se, veće slike bi bolje izgledale pa ću ih ubuduće povećati.

      Drago mi je da ti se sviđa moj izbor i izvedba tvojih recepata.
      Hvala ti puno i na lijepim riječima i komplimentima. Danas-sutra stižem sa slatkim programom :)

      Izbriši
  5. Jao Branka, divno si to uspjela, stvarno je Jelenin blog odlična kolekcija recepata. Odličan izbor.

    OdgovoriIzbriši
  6. Svaka čast Branka. Toliko si toga isprobala da ti se stvarno divim. Sve mi se sviđa, pogotovo one ćuftice (obevezno ih moram probati) i obje juhe.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Monika hvala ti, drago mi je da ti se sve sviđa, a ćuftice isprobaj prvom prilikom, mene su baš oduševile !

      Izbriši
  7. Bome si ti dobrano istražila Jelenin blog i sigurna sam da si bila jako zadovoljna. Odličan izbor jela!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Drago mi je da ti se sviđa moj izbor iz Jelenine kuhinje, hvala ti !

      Izbriši
  8. Vau... Prvo izgled bloga mi je super, nekako kao da je "progledao" tj. "prodisao" tj. valjda mi je ovako svetliji, širi... super...
    A što se tiče toga šta si sve fino napravila ostajem bez reči... SVAKA ČAST!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti za komplimente za novi izgled bloga, i ja mislim da je dobio na prozračnosti i da je širi i svjetliji. Drago mi je da ti se sviđa moj izbor i izvedba Jeleninih recepata.

      Izbriši
  9. Novi izgled bloga!Sjajan!Kao i uvek maksimalno ispostujes onog ciji se blog proucava i to volim kod tebe!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Vera na lijepim riječima ! Drago mi je da ti se sviđa i novi izgled bloga.

      Izbriši
  10. ti si se stvarno potrudila i mnogo toga lijepog isprobala, svaka čast sve ti je jako lijepo ispalo

    OdgovoriIzbriši
  11. Uzivala sam u novom postu i svemu sto si lepo pripremila, sada jedva cekam i slatki izbor... a moram pohvaliti i novi "look" bloga, sve izgleda vrlo lepo, prostrano i ugodno, proviticu posle u "spajz" sa recepticima i teglicama!;))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Lana hvala ti ! Drago mi je da ti se sviđa ovaj post i moj izbor iz Jelenine kuhinje. I drago mi je da ti se sviđa i novi izgled bloga !

      Izbriši
  12. Ćuftice i đevreci me naročito privlače. Zaista si se potrudila i krasna selekcija jela s Jeleninog bloga, bravo!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Tamara, drago mi je da ti se sviđa, a ćuftice i đevreci uistinu i jesu posebni.

      Izbriši
  13. Ajme Branka mila! Pa ti to stvarno svojski odradiš i treba ti odati priznanje. Izvrstan odabir i odlična prezentacija!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala ti Snježo ! Drago mi je da ti se sve sviđa !

      Izbriši
  14. Draga Branka koji divan izbor jela,ne znam što je finije i reprezentativnije,zaista svaka čast:)

    OdgovoriIzbriši
  15. Branka ti svaki put sjajno odradis rukavice! Zaista ti se divim!!! Bravo po hiljadu puta!
    Odlicne recepte si odabrala. Ja sam preksocila supice, a ni sama ne znam zasto. Definirivno cu se morati vratiti kod Jelene... :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Miki hvala ti ! Drago mi je da ti se sviđa moj izbor recepata, a na juhe se svakako vrati, jako dobrih se nađe kod Jelene !

      Izbriši
  16. Jelenu pratim od samog početka, ona je jedna od prvih blogerica koje su mi ostavljale komentare pod receptima i kroz ovo cijelo vrijeme bloganja zaista imam osjećaj kao da je osobno znam iako se nikada nismo osobno upoznale :D
    Ti me uvijek oduševiš sa svojim izvedbama! A kako i ne bi? Jelenin blog je prava riznica blaga, a u izvedbi darovite kuharice sve izgleda divno! Bravo Branka!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Maja draga, dijelimo osjećaj kada smo u Jeleninoj kuhinji, kao da je osobno poznajemo. Drago mi je da ti se sviđa moj dio ovog istraživanja, hvala ti !

      Izbriši
  17. Meni je ostao neisproban ovaj namaz od heljde, vidis, to nisam ubelezila na blogu kod mene. Jako me je zaintrigirao, posto od heljde koristim samo brasno.
    Sve si divno pripremila i prezentovala!

    OdgovoriIzbriši