srijeda, 30. lipnja 2010.

Brodet od morske ribe

Nakon poprilično lošeg vremena prošlog tjedna opet su počele vrućine kako i priliči ljetu. I možda ne bih to tako niti primjetila da prošli tjedan nisam bila na godišnjem odmoru u Dbk i zbog lošeg vremena se nisam niti okupala, minimalno se sunčala, a poprilično se smrzla i pokisla. Uz to tjedan prije su bile vrućine , a evo ih ponovno i tjedan poslije. Ali,  na to se ne može utjecati već ostaje  prilagoditi se  vremenu i iskoristiti ga na najbolji mogući način. Što sam i napravila,  i mogu reći da mi je na godišnjem bilo jako lijepo. Družila sam se mojima, prije svega sa malom K., vidjela sam se sa prijateljima , prošetala sam po gradu i naokolo, obavila sam što treba, spavala, čitala, zabavila se, ...........ma sve sam :).
Sada opet hvatam korak sa obavezama, sa slobodnim vremenom, obavim što treba ali najviše čekam koji slobodan sat da pregledam sve što sam propustila na ostalim blogovima , ovako što sam vidjela "na blic" ima tu puno finih stvari kojima ću rado posvetiti pažnju.

No, vratimo se još malo na tjedan u Dbk. 
Osim lošeg vremena bilo je tu i sunčanih razdoblja kao što je ovaj divan dan kojega smo iskoristili u šetnji uz more : 




Ipak više je bilo oblačnoga vremena kao na ovoj slici koja je snimljena u sumrak pa je time dojam veći:





K. i ja smo svejedno kada god se moglo hodale naokolo pa i na plažu, ja uz knjigu , a K. sa udicom u lovu na ribe, na morskom zraku, odlično !








Naravno, dio vremena sam i kuhala , ali sada neću pisati o mojim „poduhvatima“ jer se ovaj put i nisam posebno istaknula pa se nemam čime posebno hvaliti, već je tu recept za brodet od morske ribe koji nam je pripremila moja mama i na kojemu obavezno poližemo tanjure :)

Mama nas svaki put kada dođem razveseli sa brodetom, nekada od više vrsta ribe kao što je bilo ovaj put a nekada ako nema za kupiti dobre ribe , pogotovo u zimsko doba , sasvim dobro posluže zamrznuti repovi škrpine.

Brodet, brudet, brujet, ....., više je naziva za ovo riblje jelo, mi ga oduvijek zovemo brodet tako da zadržavam taj naziv. Isto je i sa ribama, kod onih za koje sam našla da imaju drugi naziv napisala sam ga u zagradi.

Kako god ga zvali,  brodet u kojemu uživamo ide ovako:

Za 4 osobe:

- 1 kg miješane morske ribe - škrpina (škarpina) , lubin, tabinja, kovač (šanpjer) ,ugor (gruj) , i možete staviti nekoliko škampi (mi ovaj put nismo)
- maslinovo ulje
- 2-3 režnja češnjaka,
- 2 glavice luka
- 3 zrele rajčice ili pelat
- peršin
- malo metvice, kadulje, bosiljka i origana
- 2 dcl bijelog vina
- ½ dcl octa
- ½ dcl prošeka

- Luk isjeckati na ploške (kriške) i staviti na dosta zagrijano maslinovo ulje, prodinstati ga da „postakli“.
- Češnjak nasjeckati i dodati na luk
- Rajčice nasjeckati na komadiće i dodati. Ukoliko su rajčice kiselije uz njih dodati pola male žličice šećera.
- Sve skupa dinstati kratko vrijeme, tek da se poveže i omekša.
- Ribu očistiti (ne treba dizati glave) i dodati je u posudu za kuhanje.
- Zajedno sa ribom dodati i ostale začine – malo metvice, kadulje, bosiljka , origana, peršin – dozirajte po želji i ukusu prema pojedinom od začina , a sa peršinom koliko god ga stavili nećete pogriješiti.
- Zatim sve zalijemo bijelim vinom i prošekom. Dodamo ocat. Tekućine bi trebalo biti toliko da prekrije ribu pa ako je potrebno dodamo još malo vode – ako se dodaje voda to bi trebalo biti zbilja sasvim malo.
- Kuhati 20- 40 minuta na laganoj vatri (ovisno o veličini ribe) bez miješanja. Može se samo lagano protresti lonac ukrug.

Gotovo je:







Za prilog uz brodet uobičajeno poslužujemo palentu ..........



........po kojoj je super preliti ovaj toć .......






I kada ispred sebe ugledate ovaj tanjur preostaje jednostavno uživati u okusu i mirisu ribe, mora, toća, ........, brodeta !







Broj komentara: 11:

  1. Obožavam brudet i vrlo slično ga radim. Mislim da je jedina razlika što ja stavim više paradajza pa bude baš jako crven.
    Zimi ga i ja kuham od zamrznute škarpine i isto mi bude jako, jako dobar. :)
    Ovaj brudet, tvoje mame izgleda savršeno.
    Ma to je ta domaća klopa koju obožavam i koju ni jedan restoran ne može kopirati. :)

    OdgovoriIzbriši
  2. odličan recept, volimo brudet i raditi ću ga! Fotke su ti super!

    OdgovoriIzbriši
  3. Izvrstan brodet, za prste polizati a ne samo tanjure:))) Sličice su prekrasen...

    OdgovoriIzbriši
  4. Draga moja,sve mi prelepo izgleda...Brudet je prvoklasan!

    OdgovoriIzbriši
  5. I mi obavezno poližemo tanjure poslije brudeta, ovaj je odličan i izbor ribe je izvrstan. Kao i Andrea ja ga zimi spremam od zaleđenih fileta škarpine sa dosta umaka od rajčice, a dodam još čašicu konjaka.
    Na znam za šanpjera, nekako bi mi bilo žao staviti ga u nešto sa toliko umaka i sa drugim ribama, ugor je obavezan, škarpina ali i neki zubatac, eto uglavnom ono što u ovom našem gradu mogu pronaći.

    OdgovoriIzbriši
  6. sad upravo razmišljam kako već 100 godina nisam jela ribu.

    recept je predivan

    OdgovoriIzbriši
  7. Zaista pravi brudet što više ribe to bolji.

    OdgovoriIzbriši
  8. Obozavam morsku ribu, ovaj recept je fantastican, a slike su prelepe.

    OdgovoriIzbriši
  9. "Andrea" -hvala ti, drago mi je da se slažemo oko brodeta:) i da ti se sviđa. A slažemo se i oko toga da je domaće domaće i ne može restoran to tako napraviti koliko god se trudili i bili kvalitetni.
    "Κάθαρσις" - hvala ti ! Drago mi je da ti se brodet sviđa, i fotke .
    "Snježa" - hvala ti ! drago mi je da ti s e sviđa, dobro kažeš i prste nakon njega poližemo :)
    "Vera" - hvala ti i jako mi je drago da ti se sviđa !
    "cosmo2503" - hvala ti , drago mi je da ti se ovaj brodet sviđa, a ovo sa konjakom ću zapamtiti. Nismo ga do sada dodavali u ribu ali probati ću sigurno !!. I meni bude nekada žao staviti neku bolju ribu u brodet, ali opet kada je ima neka ide, kada nema ide zamrznuta škarpina i ok :)
    "Shangri La Food" - nemoj još dugo čekati sa ribom, ako je imalo voliš na koji god način da je pripremiš sigurno je fina i jako je zdrava !
    "Dilajla" - hvala ti, drago mi je da ti se sviđa. Istina je , što više ribe to bolje :)
    "Taša" - hvala ti, jako mi je drago da ti se sviđa !

    OdgovoriIzbriši
  10. Lepo izgleda,bas bi je pojeo, lepo je biti pored mora,sveza riba,lepa jela,sto bih voleo da sam tamo...

    OdgovoriIzbriši