ponedjeljak, 12. travnja 2010.

Domaći kruh sa sjemenkama, orahom i pistaciama

Tko ne voli domaći kruh ? :).
Sigurno ga svi volimo i divno je kada cijela kuća zamiriše po tek ispečenom toplom, finom, domaćem kruhu.
Kod mene je zamirisao jučer :). Ovaj mjesec u igrici "Ajme koliko nas je" naša domaćica Jasenka zadala je temu "sjemenke i orašasti plodovi" . Prvo sam zastala i rekla sebi "ajme, što ću ja sa ovim napraviti, a baš bih htjela sudjelovati", a zatim druga misao "kruh sa sjemenkama", pa naravno. Volim kruh, volim ga u svim mogućim kombinacijama brašna, sjemenki i slično, odričem ga se često (ah, znamo zašto :))  ali kada se odlučim uživati u njemu onda zbilja uživam. Isto tako jučer sam uživala praveći ovaj kruh.
Odlučila sam ga napraviti po receptu za domaći kruh koji inače koristim uz to da ću dio bijelog brašna zamjeniti kukuruznim brašnom. A što se sjemenki tiče, odluka je pala da iskoristim kućne zalihe a to bi bile sjemenke suncokreta, lana i buće. I odlučila sam ga napraviti odmah ujutro pa neka cijeli dan kuća miriše.
Aha, odluka je odluka, a jutro je jutro, .......pa tako jučer i nije počelo baš naročito rano (ipak je bila nedjelja :) , ali ok, kada sam se izvukla do kuhinje odmah sam stavila kvasac da se diže i krenula  složiti brašno, naravno nema kukuruznog, ....., a pa kako nema, uvijek ga ima, ali danas ga nema. Ok, alternativno stavila sam kukuruznu krupicu (puru,žgance). Sjemenke ? tu su suncokretove, tu su lanene, ...., a gdje su bućine, nigdje, nemam ni njih , nego sam mislila da su u vrećici u kojoj su zapravo neljuštene suncokretove sjemenke koje sam stavila tek za ukras. A dobro što sada , idemo dalje, kada već nema svih sjemenki u kruh ću dodati orahe i pistacie . E ovo je bio pun pogodak i baš super što nije bilo svega kako sam smislila jer tada možda ne bi bilo niti ovog dodatka koji se pokazao tako dobar.


I  evo kako sam napravila ovaj kruh.

- 400 g brašna za dizana tijesta
-100 g kukuruznog brašna - ako nemate zamjenite ga kukuruznom krupicom
- 1 kocka svježeg kvasca
- 1 žličica šećera
- 300 ml mlake vode
- 100 ml ulja - maslinovog po mogućnosti (ja imam dosta jako domaće  maslinovo ulje pa sam stavila pola maslinovog , pola biljnog)
- 100-150 g sjemenki, oraha, pistacia - omjere možete staviti po želji . Ja sam stavila ovako:
(40g oraha, 40g pistacia, 30 g sjemenki suncokreta, 30 g sjemenki lana)


- Kvasac smrvite i otopite u mlakoj vodi, dodajte žličicu šećera , sve pomješajte i stavite na toplo mjesto da se digne (pećnica na 50 stupnjeva, cca 10 minuta)
- Orahe i pistacie nasjeckajte, krupnije.
- Brašno i kukuruzno brašno pomješajte, prosijte i u sredini izdubite rupu.
- Kada se kvasac digao, u sredini brašna uljevajte kvasac i ulje i umjesite tijesto.
- Tijesto stavite da se digne na toplo mjesto (pećnica, 50 stupnjeva, cca 1 sat) . Pokrijte ga krpom ili prozirnom folijom.
- Kada se tijesto diglo premijesite ga  dodavajući sjemenke, orahe i pistacie.
- Dio sjemenki, oraha i pistacia ostavite za posuti po kruhu prije pečenje (cca 20 g)
- Kada ste tijesto premijesili i orasi, pistacie i sjemenke se rasporedili po tijestu oblikujte ga u kuglu ili u oblik koji ćete peći i stavite ga opet na toplo mjesto da se digne još 15-20 minuta. Pokrijte ga krpom ili prozirnom folijom.


- Ako se tijesto dizalo u pećnici sada ga izvadite iz pećnice i zagrijte je na 200 stupnjeva.
- Tijesto lagano premažita maslinovim uljem i pospite preostalim sjemenkama, orasima i pistaciama. (ja sam ovdje dodala i spomenute neljuštene sjemke suncokreta - nisu baš za ovako ih pojesti, ali za ukras su ok:)




- Stavite ga peći, cca 45 minuta. Ja sam pekla točno 50 minuta (možda sam mogla ovih 5 minuta manje, ali volim da je malo bolje pečeno).
- Kada ga izvadite iz pećnice umotajte ga u vlažnu krpu i neka tako ostane 10-tak minuta.

I eto kruha :)






Ovaj kruh nije u kategoriji onih koji su mekani, prozračni, ......, kruh je nešto "grublji" i tvrđi, no to mu ne umanjuje odličan okus, korica je krckava, i svi okusi se osjete (kukuruzni, maslinovo ulje, orasi, pistacie, ....). 



Ono što ću drugi put sigurno pripaziti je da ipak stavim kukuruzno brašno, kukuruzna krupica je recimo to ok ali sa brašnom će sigurno biti bolje.

Što pripremiti uz ovaj kruh, meni jučer nije ništa trebalo osim tanjura salate i komadića sira, ma i sam kruh bio bi mi dovoljan :):)




 I na kraju, najviše volim vidjeti domaći topli kruh kako se čuva u čistoj , malo grubljoj, kuhinjskoj krpi.
Tako sam i ja moga smjestila :)




Broj komentara: 14:

  1. Hlebić ti je zaista prelijep, nemam riječi...Od početka pa do kraja sa uživanjem sam pročitala svako slovo i pogledala sličicu ovog recepta!

    OdgovoriIzbriši
  2. I ja obožavam kruh sa sjemenkama ali, moj muž baš i nije ljubitelj kako on kaže "trunja" u kruhu:))) Vjerujem da su ovom tvom posebnu notu dali upravo orasi i pistacie!

    OdgovoriIzbriši
  3. Ja nisam baš luda za kruhom i vrlo rijetko ga jedem ali domaći kruh obožavam, posebno dok je još vruć. :)
    Ovaj tvoj zvuči i izgleda fantastično. Obožavam ovakve bogate kombinacije prepune sjemenki. Inače su mi kruhovi s dodatkom orašastih plodova jako posebni tako da je ovo baš mom guštu skombinirano. :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Mogu zamisliti kako je kuća zamirisala,baš lijep.

    OdgovoriIzbriši
  5. "kuvarica na trapezu" - Maja draga , hvala ti ! jako mi je drago da ti se moj kruh tako sviđa, posebice jer se tvojoj izradi kruha zbilja divim ! Hvala i za lijepe riječi za post :)
    "Snježa" - hvala ti ! Dobro kažeš da su ovdje orasi i pistacie odradili najveći dio posla :). Nadam se da će pomalo i tvoj muž zavoljeti kruh sa sjemenkama da se možete zajedno njime počastiti.
    "Andrea" - hvala ti na komentaru !istina je nije lako odoljeti vrućem domaćem kruhu. Drago mi je da ti se ova moja izvedba sviđa !
    "Vera" - hvala ti ! drago mi je da ti se recept sviđa .
    "Dilajla" - hvala ! mogu ti reći da je kuća u nedjelju baš zamirisala a i jučer se još osjetilo jer je ostao nepojedeni komad , danas više nije nepojeden :)

    OdgovoriIzbriši
  6. pa ti si imal apravu malu avanturu s ovim kruhom, koji je fantastican!! svidja mi se se ovakva vrsta kruha i svidja mi se sto si stavila palentu umjesto kukuruznog brasna. hvala ti sto si sudjelovala, kruh mi se stvarno jako svidja!

    OdgovoriIzbriši
  7. "Sweet Corner" - hvala ti draga Jasenka ! jako mi je drago da ti se kruh tako sviđa !!

    OdgovoriIzbriši
  8. Odličan je! Ja volim takve kruhove i često kombiniram orahe u kruhu. Zapravo ih ajviše tako i potrošim, nekako mi je orah bolji u slanom nego slatki! :)

    OdgovoriIzbriši
  9. kruh je fantastičan, a suncokretove sjemenke jednostavno obožavam. super!

    OdgovoriIzbriši
  10. "Tadeja" - hvala ti ! Drago mi je da ti se kruh sviđa i da često kombiniraš orahe u kruhu, ja sam to tek nedavno napravila i oduševila se, baš daju poseban okus.
    "Monika" - hvala ti ! Veseli me da se i tebi ovaj kruh sviđa, super su suncokretove sjemenke , ja volim kruh sa njima i bez ikakvih drugih dodataka.

    OdgovoriIzbriši
  11. Odlican je, obozavam ovakve kruhice, super si ga iskombinirala :-) Ivana

    OdgovoriIzbriši
  12. Divno, bas su lepe slike. Obozavam hleb sa semenkama :)

    OdgovoriIzbriši
  13. Uuuu, sviđa mi se ovaj kruh, kod mene se jedan sličan ovome radio. zdravi kruh

    OdgovoriIzbriši