utorak, 27. siječnja 2015.

Kolačići sa limunom


U ovomjesečnoj blog igrici Ajme koliko nas je draga Emina sa bloga Happiness is Homemade temu nam je zadala – Slatko vrhnje !

Kada sam pročitala temu prvo sam pomislila kako ja baš i ne koristim često slatko vrhnje i kako nemam neku posebnu ideju što pripremiti, a da to uključi i slatko vrhnje. Zatim sam malo bolje razmislila i zaključila da nije baš da ne koristim slatko vrhnje obzirom da sam ga koristila za sladolede a sigurno i za poneki kolačić, ali svejedno i dalje nisam znala što sada pripremiti :) A zatim sam pri jednom pospremanju police po onom simpatičnom principu sa jedne na drugu stranu :) ugledala malu knjižicu recepata Ane Ugarković koju sam kupila uz neke novine, prelistala je i ugledala ih – mini limun tortice, ili u mom izdanju mini limun kolačići. Mmmmm limun, pa još mini izdanje, čokoladni preljev, jedan od sastojaka je i slatko vrhnje, eto svi uvjeti su zadovoljeni :)








O slatkom vrhnju ne mogu puno reći, ne gajim neku posebnu ljubav prema njemu, ali mi niti ne smeta, gdje u receptu piše da ga treba staviti tu ga i stavim , bude onako kremasto , fino, i uvijek pazim da koristim ono pravo vrhnje, ne neke zamjene, neko biljno vrhnje ili slično, već pravo vrhnje, ono je nešto skuplje ali je zato vrhnje. Najviše volim kada imam priliku kušati domaće vrhnje koje mi dragi I. donese sa sela gdje poznaje obitelj koja živi od mlijeka svojih krava i domaćeg sira i vrhnja koje sami pravi, kako je to tek fino, gusto, kremasto, punog okusa. Obično ga lagano prelijem preko svježeg sira i u tome uživam, a dragi I. jednostavno uzme žličicu i vrhnje se ne zadrži dugo u hladnjaku :) Ovaj put je slatko vrhnje dobilo priliku pokazati se i u limunkastim kolačićima, a limunkasti kolačići su dobili priliku biti još finiji preliveni čokoladom, koja dobra kombinacija :) 










Ipak, kada pričam o ovim kolačićima i to dok im još osjećam okus nakon nekoliko pojedenih, umjesto vrhnja radije bih pričala malo više o limunu koji nosi njihov okus što mene svakako veseli. Nema toga što ne volim a da je limunkasto, sok od limuna i korica limuna su dobro došli u svakoj kombinaciji, kolači, meso, rižota i tjestenine, riba, sladoled, kreme, marmelade, likeri, uvijek odlična limunada ……ah taj čarobni limun!

O limunu se nedavno dosta pisalo i čitalo, da li kupujemo onaj otrovne kore koji i sam nije baš naročito zdrav, mislim da često nailazimo baš na takav, ali isto tako danas nema tržnice na kojoj ne možemo naći prave domaće limune, one koji na prvi pogled nisu tako lijepi i sjajni, ali zato im naribana korica tako lijepo miriše, a sok ima posebno jak i dobar okus. Takve limune koristim pod obavezno, a najsretnija sam kada ih dobijem ili sama donesem iz Dbk, od tamo gdje limuni rastu u vrtu i kada ga za nešto trebate ili želite možete jednostavno ubrati jedan limun. Naravno da nismo svi te sreće da su nam limuni u vrtu, ali sreća koju smo mi doživjeli kada je mama ove godine ubrala svoj prvi limun je bila baš velika, ......kako je malo potrebno :)  Novi stan i novi vrt, prve biljke koje smo donijeli su stabalca naranči i limuna, i ....ove zime rodio je limun, jedan jedini limun na cijelom stablu, prvi, berba 2014. bila je brza , ali i jako vesela ! :) Dok naši limuni pošteno ne rode uživati ćemo u onima kojima nas počaste susjedi i dragi prijatelji, ili ću ih jednostavno naći na placu kod mojih dragih prodavača za koje znam da imaju baš one prave, kakve će jednom imati u vrtu i moja mama. 








Limun za današnje kolačiće kupila sam kod najdraže mi prodavačice na Dolcu koja uvijek ima najbolje domaće povrće i limune iz okolice Zadra. Rekla sam joj da mi treba korica i sok limuna za kolačiće i odmah je u vrećicu stavila valjda najveći koji je bio na hrpici limuna, nasmijala sam se , ali nije pogriješila, aromatična korica i ukusni sok dali su ovim kolačićima onaj poseban i dobar okus limuna. Recept iz knjižice sam dobrim dijelom slijedila, ali sam napravila i neke svoje izmjene pa ga navodim onako kako sam ja radila.


Kolačići sa limunom 

- 2 jaja
- prstohvat soli
- 150 g šećera
- 20 g vanilin šećera
- naribana korica i sok 2 limuna (neprskani)
- 80 ml slatkog vrhnja
- 50 g maslaca
- 140 g brašna
- 2 g svježeg kvasca (nisam mogla izvagati baš 2 g pa sam jednostavno otkinula komadić od kockice kvasca, po osobnoj procjeni oko 2 g)
- 100 g tamne čokolade

- Maslac otopiti i ostaviti da se ohladi
- Limune iscijediti u sok i naribati im koricu
- U dublju posudu staviti jaja, sol, šećer, vanilin šećer, limunovu koricu i sok i sve lagano umutiti pjenjačom.
- Dodati slatko vrhnje, brašno i kvasac i kuhačom umiješati dok se ne dobije glatka smjesa.
- Zatim dodati maslac, umiješati ga i miješati tijesto dok ne bude glatko i  nešto gušće nego smjesa za palačinke
- Prekriti posudu sa tijestom prozirnom folijom i ostaviti na toplome oko 30 minuta
- Kalup za mini muffine premazati maslacem i posuti brašnom.
- U svaki kalupić staviti tijesta da napuni oko 2/3 kalupa
- Pećnicu zagrijati na 200 stupnjeva i staviti peći 12 minuta
- Kolačići će pečenjem malo narasti i izviriti iz kalupa , kada ih pogledate izgledati će kao mali oblačići :)

-  Gotove kolačiće ohladiti, rastopiti tamnu čokoladu i vrh kolačića umakati u čokoladu kako bi se dobila glazura. Dodatno ih ukrasiti po želji, ja sam upotrijebila žute i zelene šećerne perlice koje su mi se baš slagale uz limun i limunkaste kolačiće :)








Konačno je došlo i vrijeme za degustaciju :) , kolačići su mirisni, mekani, i ukusni su , ali ne toliko koliko sam očekivala. Kada ih je dragi I. vidio odmah je rekao kako su jako lijepi, posebno sa sjajnom glazurom koje se ovaj put baš istaknula , zatim ih je probao i rekao da su ok i to je to, da znam ja i bolje :) Kod mene su već dosta bolje prošli jer ja jednostavno obožavam sve što ima okus limuna, a i sami kolačići su mi bili mekani, nježni, i baš su mi odgovarali uz šalicu čaja. Uostalom, od 24 mala kolačića nije ostao niti jedan, hm nije sada da baš trebamo brojati, ali......... :)

U svakom slučaju uživajmo u pravom domaćem limunu, u njegovom okusu, mirisnoj korici, u svim mogućim kombinacijama gdje ga možemo smjestiti, od obične limunade do .....pa možda baš i ovih kolačića :)





-


Ove kolačiće šaljem dragoj Emini kao moju prvu ulaznicu u ovomjesečni krug igrice Ajme koliko nas je. A osim njih prilažem i recepte sa slatkim vrhnjem: 

- Sladoled od limuna , limete i matcha čaja
- Sladoled od čokolade
- Sladoled od limuna
- Pavlova
- Mliječni sladoled sa marcipanom i kandiranim kumquatom


Broj komentara: 14:

  1. Predivni kolacici. Obozavam miris limuna u svemu.

    OdgovoriIzbriši
  2. krasni su!!!obožavam tu kombinaciju

    OdgovoriIzbriši
  3. Divan post kao i kolačići sa limunom su me baš oduševili. Ne sumnjam da im je ukus fenomenalan...

    OdgovoriIzbriši
  4. Krasno izgledaju. Iznenadila sam se koliko mi je dobra kombinacija limuna i čokolade a nekako nisam baš bila sigurna za tu kombinacijau.

    OdgovoriIzbriši
  5. Simpatični kolačići, fini i mirišljavi :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Limun obožavam u kolačićima, taj miris me vraća u detinjstvo,samo tebi zavidim na tim domaćim citrusima. Odlična ulaznica za igricu.

    OdgovoriIzbriši
  7. Nisam baš od limuna u kolačima, a možda bi mi se ovako s čokoladom i svidjeli. Za razliku od tebe, često koristim slatko vrhnje, za ganache, u raznim kremama s mascarponeom ili po vrhu neke torte. Obožavam puni okus domaćeg slatkog vrhnja.

    OdgovoriIzbriši
  8. Kako medeno izgledaju, zamislila sam vec divan miris citrusa u ovim kolacicima, pa jos cokoladna "kapica"na vrhu... skroz neodoljivo, mmmm.:))))

    OdgovoriIzbriši
  9. Volim kolacice sa limunom, a domaci su najbolji i najbezbjedniji za kuhanje!

    OdgovoriIzbriši
  10. Obožavam limune u kolačima i ljubomorno čuvam i limune i naranče koje dobijem. Uvijek se bojim da će istruliti prije vremena, a ja želim da traju dokle mi god trebaju. Što se tiče slatkog vrhnja, istog sam mišljenja. Čak i ne zma kako bi ukrasila tortu s njim.. Kolačići su skroz slatki i sjajni

    OdgovoriIzbriši
  11. Predivno izgledaju ovi mali kolačići, toliko su neodoljivi da bi mi ih bilo žao pojesti :).
    Ja recimo isto dosta koristim slatko vrhnje i drago mi je što si pronašla inspiraciju i napravila nešto ovako lijepo i fino za Ajme koliko nas je :). Krasne fotke i recept!

    OdgovoriIzbriši
  12. Odličan spoj kiselkastog i fine čokolade

    OdgovoriIzbriši
  13. Sviđa mi se recept, jako lijepo izgleda :)

    OdgovoriIzbriši
  14. I love lemon baked goods!
    Lemon tree is awesome! A dream for me!

    OdgovoriIzbriši