ponedjeljak, 4. studenoga 2013.

Dunje, jabuke, kruške, ......,štrudel, jesen, blogorođendan i darivanje ! :)

Dunje, jabuke, kruške, ....., možemo dodati još i kesten, gljive, bundevu, ....., mmmm, sve tako divno miriše na zlatnu jesen. Volim jesen u njezinim bojama, mirisima i plodovima kojima nas dariva. Volim i jesensku kišu, ali kada pada samo malo, a još više volim sunčanu jesen. Ove godine jesen nam je poklonila puno sunca i topline, malo nas je i iznenadila tim lijepim vremenom pa se nismo niti odmah snašli u tome, ali u svakom slučaju nesnalaženje je kratko trajalo i preostalo je iskoristiti svaki slobodan trenutak za prošetati po gradu i u prirodi i upiti boje i mirise jeseni.

Prije 4 godine ta ista jesen na današnji dan je donijela ono sivilo koje najavljuje zimu , ali meni je bila sunčana i lijepa jer je taj dan na ovom blogu objavljen prvi post......, počelo je :)  Skromno, pomalo bojažljivo, ali je krenulo i to je bilo najvažnije. Kasnije se samo zakotrljalo i uz bolje i lošije dane, uz recepte, definitivno nekada lošije, a danas bolje slike, uz priču na priču, uz druženje i podršku vas dragih kolegica blogerica i kolega blogera kao i svih onih uvijek dragih gostiju  koji navrate ovdje, blog je i dalje tu :) I ja vam se na tome svima zahvaljujem i nadalje svakodnevno uživam u ovome i jedino za čime žalim je nedostatak vremena da ostvarim i objavim sve što bih željela. No, za ovaj štrudel (u Dbk se kaže štrudel, a ne kako češće čujem i čitam štrudla ili savijača) kojim ćemo se danas počastiti uvijek se nađe vremena, on je mirisan, ukusan, jesenski, rođendanski :)

Osim što uživam u plodovima jeseni istinski uživam i u jesenskim šetnjama po prirodi, nedjelja je uvijek rezervirana za takve izlete, važno je samo da ne pada kiša i idemooooo :) Već od sredine tjedna veselim se nedjelji, veselim se jutru kada spremamo ruksak, navlačimo gojzerice, štapovi za hodanje u su autu, karta sa ucrtanim stazama koja bi nam trebala biti od pomoći (ne pitajte da li je uvijek baš tako :) ) je u džepu, odabir vrha na koji se penjemo je obavljen i krećemo. Malo vožnje autom, a zatim ugazimo na šumsku stazu, i tada udahnem punim plućima, gledam, mirišem, zapažam, uživam !

Prehodali smo dragi I. i ja mnoge staze, po žarkom suncu, po snijegu u koji smo doslovno upadali i ponovno se izvlačili, po mirnom, ugodnom i sunčanom vremenu i sada u jesen hodajući po opalom lišću koje ću ja uvijek razbacivati nogama i rukama :) dok ono šušti, priča, pjeva neku svoju pjesmu, a ja hodam i pjevušim neku svoju, lišće i ja zajedno, dosta dobro se slažemo :)
Dogodi se i da se na križanju staza i stazica zapitamo kuda dalje, uvijek ima dalje i samo treba pratiti crveno-bijele krugove koji će se naći na stablima, na kamenu, ......, gdje god da su ih stavili to je put za dalje :)

Kada dođemo do vrha obavezno se počastimo dobrim zalogajem, lako je to, nakon ovih šetnji i kada napunite dušu svježim zrakom i pozitivnim mislima, u društvu ostalih dobro raspoloženih planinara svaki zalogaj je tako dobar, uz gutljaj domaćeg vina ili toplog čaja ta lijepa nedjelja se nastavlja. Nekada se pri ruci nađe gitara, pa se i zapjeva, ......, i vrijeme je za povratak, iz šume svakako treba izaći za dana. Svatko će misliti da je silazak lakši, sigurno da je lakši od uspona, ali ne previše, i silazak zahtjeva hodanje, pažnju, ...., ali ništa zato, opušteno, veselo, treba iskoristiti zadnje udisaje šume, fotkati zadnje detalje koje nam je priroda taj dan poklonila, i veseliti se sljedećoj nedjelji kada neće padati kiša i opet ćemo otići na neku od dragih nam staza koja će nas  sada još neko vrijeme dočekivati šuštanjem lišća :)

A kada nakon ovakve šetnje otvorite vrata stana i dočeka vas miris štrudela kao što je ovaj današnji tada ste cijeli doživljaj zaokružili na najbolji mogući način. Razmišljala sam prvo o štrudelu od krušaka, a zatim sam mu odlučila pridodati malo jabuke da ga osvježi. A potom im se pridružila i kraljica jeseni , dunja, sada mi je tek cijela kombinacija bila zaokružena. Cimet i klinčić su obavezni, a niti malo đumbira neće škoditi, ......, no, no, sada sam već krenula sa receptom, stoga idemo na posao kako bismo čim prije imali ovaj komad ispred sebe :)

Štrudel od krušaka, jabuka i dunja
(za 2 štruce)

- 2 žlice ruma
- komadić (20-30 g) maslaca
- 2 žlice ulja + 2 žlice vode

- Grožđice namočiti u rum uz dodatak tople vode koliko nedostaje da ih pokrije
- Jabuke i dunje oguliti i krupno naribati
- Kruške oguliti, očistiti od koštica i narezati na manje komadiće
- Voće staviti u posudu, dodati grožđice iz ruma, zatim šećer, cimet, klinčić i đumbir i sve dobro umješati
- Za svaku štrucu odvojiti po 3 kore za savijače. Prvu koru lagano premazati mješavinom ulja i vode, na nju staviti drugu koru i isto tako je premazati mješavinom ulja i vode. Na nju staviti treću koru na koju rasporediti tanko narezane listiće maslaca.
- Na jednu trećinu kore rasporediti voćni nadjev i po vrhu posuti sa pola količine mljevenih badema.
- Zarolati štrucu, podviti krajeve i premazati je sa uljem i vodom.
- Isto napraviti i sa drguom štrucom i staviti ih na pleh prekriven papirom za pečenje.
- Peći u pećnici zagrijanoj na 200 stupnjeva oko 20-25 minuta .
- Kada je pečeno, izvaditi i prekriti vlažnom krpom i tako ostaviti oko 5 minuta.
- Još malo ohladiti i degustirati :)

Miriše, sočno je, ukusno, fino......., ma pravi jesenski štrudel i po ! :)

Zamirisati će ovaj štrudel sigurno još koji put iz moje pećnice, i iako mi je i ovakav dobar drugi put ću umjesto mljevenih staviti sjeckane bademe i sigurno ću staviti još jednu žlicu cimeta. I.je rekao da je njemu ovakav sasvim dobar, zamolio još jedan komad i natočio si čašu vina rose. Pridružila sam mu se i ja i moram priznati da je nakon ovog slatkog zalogaja gutljaj ovoga vina pun pogodak. Uživajmo u jeseni i onome što nam nudi ! :)

I........, darivanje ! :)
Poklon koji će primiti netko od vas neću sada u potpunosti otkriti, reći ću samo da će biti "Čokoladni" :)  Vjerujem da svi volimo čokoladu i čokoladno i nadam se da će dobitnika takav poklon razveseliti. Dovoljno je u ovom postu ostaviti komentar (samo da nije anoniman) i slučajnim odabirom doći ćemo do novog vlasnika "čokoladnog" :) Vremena imamo do sljedećeg ponedjeljka kada izvlačim dobitnika i u utorak 12.11. sa novim postom objavljujem i dobitnika i poklon :)
Do tada, hvala vam još jednom svima na posjeti, hvala vam što pratite blog i zajedno sa mnom iz posta u post idemo dalje, do sljedećeg blogorođendana ! :)

Broj komentara: 28:

1. Cetiri godine ! Uopste to nije malo...svako od nas ima svoje razloge zasto je poceo da pise blog i kroz njega se ogleda zaista nas zivot - kada je lepo sve ide lako ali kada zapne onda se na muci vide junaci ! I izbor recepata odrazava nase raspolozenje, i sadrzina onoga sto napisemo uz recept...ono sto nam direktno iz duse izadje ! I ja volim jesen i obozavam setnje po sumi...stvar koju sam naucila od kada zivim u Italiji...dok sam bila u Beogradu moj odnos sa prirodom je bio preko razglednice ili preko knjige...najvise sam se setala po Adi Ciganliji ili po Skadarliji sa namerom da kupimo pljeskavicu...bio mi je potpuno nepoznato to da moze covek da se obuce i opremu da bi se setao po prirodi i jos pogotovo da u tome uziva ! Moja mama se i danj danas tome cudi i uvek me pita: a zasto vi to radite ?
    Divna je strudla, odnosno savijaca (sto jeste, jeste...) ali meni se cini da je mleveni badem bas neophodan da bi pokupio vlaznost voca.
    Srecan rodjendan !!
    Baci da Roma,
    Marina

2. Draga Branka, sraćan ti tvoj četvrti blogerski rođendan, sa željom i nadom da ih bude još mnogo lepih i srećnih rođendana i još puno lepih recepata i postova.Šetnje po šumama i ja obožavam i nema mi ništa lepše od tog šuškanja lišća dok hodaš po njemu.
    Mi ovo zovemo pita, nikada je nisam probala u ovoj kombinaciji, ali ću je uskoroi probati jer moj muž voli sve što je sa voćem.Divne slike.
    Mene nemoj uključivati u darivanje, ja sam mnogo daleko i da ti ne stvaram elstra trošak.

3. eh, ovakve nedjelje su stvorene za uživanje, jako lijep post :) a u ovoj štrudli se iskombiniralo svo najljepše jesenje voće, mogu misliti kako divno miriše!

4. Sretan blogorođendan! 4 je lijep broj godina bloganja i želim ti ih još puno, kao i puno dobrih recepata i novih okusa u teglicama.
    Kod nas se isto kaže štrudel i ovaj tvoj je pravi jesenski.
    P.S. Mene jako kopka što je to čokoladno :D

5. Najbolje sto zivot moze pruziti; divne fotografije, prica koja ih prati i recept kao zavrsni dio uzivanja.
    Sretan blogorodjendan draga Branka; zelim ti ih jos mnogo...

6. Srecan blogorodjendancic (volim sto su nam blogovi "vrsnjaci":), neka bude i dalje tako kreativan, sladak i jedinstven... posluzicu se strudlicom dok uzivam u lepim fotkicama iz prirode (volela bih da imam tako neko drustvo raspolozeno za setnju po planini:), uzivajte u ovim toplim jesenjim danima, lep pozdrav vam letiiii!:)))

7. Srećan rodjendan! Ovo je prava štrudla sa jabukama, kao stvorena za uživanje u prohladnim jesenjim večerima. Fotkice su prelepe!

8. Sretan rodjendan tvome divnom blogu i zelim ti da proslavis jos mnogo njih. Divna jesenja strudla, vjerujem odlicna :)

9. Imaš pravo, da me s vrata dočeka miris ove štrudle/savijače, ne bih mislila ni na što drugo. Savršen spoj jesenjskih okusa i mirisa.
    Želim ti još puno blogorođendana

10. čestitam Branka na blogorodjendanu i želim ti još ovakvih recepata , slika, prijatelja i blogorodjendana !

11. Draga Branka sretan rođendan tvom krasnom blogu,vjeruj mi sa tvoga bloga uvijek me namami neki posebno divan miris,sinonim si mi za krasne džemove,ali i recepte poput ovoga za štrudlu.Želim ti još puno divnih postova,svake radosti i osmjeha.

12. čestitke za 4. blogorođendan...nekako smo većina nas tu negdje oko 4. tog rođendana...želim ti puno novih lijepih recepata i puno uspona...priroda je najbolja, ona nas puni energijom i voljom, ona nam puno daje...
    zna se odakle sam i kod nas je i ovo pita :) a pošto mi je i dubrovnik jako blizak odgovara mi ovaj tvoj mirisni štrudel...mmmm...izvrsna ideja...
    lijep pozdrav

13. Brankić srećan blogorođendan .Želim ti još puno divnih recepata i puno osvojenih vrhova. I samo da znaš , moja drugarica obožava da pravi džemove po tvojim receptima. :)

14. Draga Branka kako godine prolaze u dobrom društvu a vidim ti si tek sada počela uživati punim plućima u svojem divnom blogu kao i mi s tobom i s tvojim divnim receptima.

15. Predivan post... srećan ti blogorođendan i jako mi je drago što imam priliku čitati te ;)

16. Srećan blogorođendan, draga Branka! Želi ti da se još duuugooo družimo i uživamo u tvojim divnim receptima i rečima. Ovaj post ti je predivan, uživala sam. Zaista divno, jesenje okruženje. A, štrudel mi čak ovamo miriše:)) <3 <3 <3

17. Sretan blogordendan:) strudla je krasna, prava jesenska kombinacija :)

18. Sretan blogoroćkas! :)) I da nas još dugo uveseljavaš svojim krasnim fotografijama i receptima, kao što je i ovaj štrudel!

19. Sretan blogorođendan, ovaj štrudel mi miriši do ovdje!

20. Sretan ti 4. blogorođendan i želim ti ih punoooooooo :-) študla je baš mljac, prava za ove jesenske dane...

21. Njamiiii, ova štrudla miriši do mene, prava je za jesenske dane. Čestitke za rođendan i hvala na svim dosadašnjim postovima ;)

22. Sretan rođendan!¨I još puuuuuno divnih godina...Ovo izgleda predivno!!

23. Sretan blogorođendan! Štrudla izgleda odlično, sviđa mi se kombinacija, privlači me ta dunja u štrudli.

24. Prekrasno darivanje.Odmah sam gladna:).Posto volim sve sta je vezano za zasladit se jedva cekam da vidim ko ce biti sretnik ili sretnica..Sretan ti rodendan,sretan ti rodendan ..sretan ti rodendannn:)

25. Ajme četiri godine,kako to vrijeme leti! Želim ti još puuuno godina i dobrih recepata. Tvoj liker od vina s narančom i limunom još uvijek mi je jedan od najdražih likera, a i svima kojima ga ponudim :)

26. Prekrasne fotografije i ugođaj! Uz isprike zbog kašnjenja, od srca želim još puno rođendana i recepata! :)

27. Draga Branka, od srca ti čestitam blogorođendan i želim ti da ih bude još mnogo mnogo, da te blog uvijek ispunjava, inspiriše i bude kutak za uživanje. Naravno, i nama želim da još dugo dugo uživamo u tvojim pričama i receptima. :) Veeliki ljubac! :*

28. Srecan blogorodjendan!Slatko darivanje,hvala na sansi za dobitak.