ponedjeljak, 22. kolovoza 2011.

Zapečeno povrće – „povratničko“ :)

Eto i mene natrag sa odmora.
Bilo je lijepo, bilo je divno, bilo je – hm, pa kratko !
Uvijek je odmor kraći nego što želimo, a meni su ta dva ljetna tjedna godišnjeg odmora koja već uobičajeno uzimam u 8. mjesecu nekako uvijek prekratka. Da su to i 3 ili 4 tjedna , čini mi se da bi opet bilo isto, kratko :) Ali što je tu je, važno je da sam ih lijepo provela, a i nove radne pobjede nisu tako loše :), samo se sada treba ponovno ufurati u posao i svakodnevnicu i ići će sve opet svojim tijekom.

Na godišnjem odmoru, naravno gdje drugdje nego u Dbk bilo mi je , kako sam rekla, lijepo, divno ! Dovoljno je to što sam doma, što sam sa mojim curama, što sam na moru, što su tu prijatelji, tu su i Dubrovačke ljetne igre, Stradun, turisti, ...... i još puno toga što se može vidjeti, raditi i doživjeti.
I tako,..... uz nešto obiteljskih obaveza,  posla kojega smo imali za rješavati, kupanja i sunčanja, druženja, izlazaka, koncerata i predstava na Ljetnim igrama, ......, naravno da će dva tjedna brzo i prebrzo proći.

Sa Ljetnih igara svakako moram izdvojiti koncert dva prekrasna mladića, umjetnika, violončelisti koji oduševljavaju. Naravno,  pričam o „2Cellos“ – Šulić & Hauser. Imala sam tu preveliku sreću upasti, doslovno „upasti“ :), na oba njihova koncerta koja su održali u Dbk. Prvi u Kneževu Dvoru sa klasičnim programom i sa Zagrebačkim solistima,  i drugi ispred crkve Sv.Vlaha sa modernim programom. Kako koji tako bolji, od tehničke izvedbe, predivne glazbe,  do ogromne pozitivne energije , jednostavno savršeni ! Mene su oduševili, a sudeći po ovacijama publike nisam bila jedina.
Obzirom da ih nisam uspjela baš fotkati , ova slika je sa neta :

Ljetnog godišnjeg odmora nema bez mora, kupanja, sunčanja, i to mi je jedna od vrlo dragih aktivnosti, moram priznati :) . Volim plažu, ali još više volim stijene, a u kombinaciji ih najviše volim, tako da mi je ovo neko uobičajeno morsko okruženje u kojemu najviše uživam.

I osim što sve ovo volim, volim i jesti :), a kako se na odmoru malo opustim onda i ta ljubav prema finom zalogaju dođe malo više više do izražaja. Čudno je to kod mene, tijekom godine relativno uspješno održavam kilograme, zimi kada svi jedu nešto više ja čak nemam niti neku potrebu puno i sve jesti. Ali  kako dođe ljeto ja sam sve gladnija, i onda si na odmoru dam oduška pa su na meniju i kruh i kolači, i svi mogući prilozi koji nisu samo povrće, zatim sladoled, i meni omiljeni croissanti, uh :) . Naravno da je tu i riba i blitva i povrće i voće, ali i sve ovo što mi baš i ne treba. No, kada sam si već priuštila odmor onda si priuštim i jesti što želim i kada želim, naravno i navečer.  A sada , po povratku u svakodnevnicu vraćam se i na „režim“, treba skinuti ova 2-3 kilograma , a to znači i  navaliti na povrće u svakom obliku, pa i na ovo zapečeno koje mi je ovogodišnji, zapravo ovoljetni,  hit.

Uvijek smo voljeli kada bi nam baka ili mama ispekle u pećnici povrće sa krompirima. Povrće bi pustilo svoj sok , krompiri ga upili , sve se zapeče i tako je fino i ukusno.
I ovaj put nam je mama to napravila, iznjela na stol a moje nećakinja K kaže :  „super, imamo hranu za Bogove ! “ :). E pa kada dijete to kaže, a znamo da djeca inače ne ljube povrtne kombinacije, onda možemo vjerovati da je stvarno dobro. Uz to je (pre)jednostavno i brzo. Jedini problem može biti upaliti pećnicu u ove ponovno prevruće dane , ali ovo jelo i nije isključivo ljetno, i kada malo zahladi isto se može napraviti i to sa raznim kombinacijama povrća pa i ponekih drugih dodataka.

Moja , ljetna  „light“ :) verzija je bez krompira i nekih drugih dodataka i ide oavko:
- 1 glavica luka
- 1 patliđan
- 2 rajčice
- 1 paprika
- 1-2 tikvice
- maslinovo ulje
- sol
- peršin ili neki drugi začin po želji (ja sam malo posula sušenom mješavinom Provansalskog začinskog bilja)

- Vatrostalnu posudu, pekač ili neki drugi pleh u kojemu se peče obilnije nauljiti
- Luk, patliđan, rajčice , tikvice i papriku oprat, odstraniti viškove (peteljke , krajeve i slično) i narezati, najbolje na kolutiće. Posoliti ih po želji.
- U nauljenu posudu slagati: red luka, red patliđana, paprike, tikvice, opet malo luka , pa na vrhu rajčice. Malo sve preliti sa uljem.

- Staviti u pećnicu zagrijanu na 200 stupnjeva i peći oko 30 minuta
- Izvaditi i poslužiti toplo.
- Pri posluživanju može se posuti sa malo peršina ili nekim drugim začinskim biljem, po želji

Kod mene se ovaj put nije dovoljno zapeklo , malo sam se požurila izvaditi ga iz pećnice, ali svejedno mi je bilo jako ukusno, Posebice mi se sviđa okus luka u ovoj kombinaciji.
Ukoliko primjetite da su se rajčice zapekle a ostalo još uvijek nije , možete promiješati kako bi i donji slojevi dobili finu koricu, a ne ostali kao kod mene (pola kuhani a pola pečeni).
Naravno, i krompir je u kombinaciju dobro došao, ukoliko se stavlja dobro ga je staviti „sporadično“ između ostalog povrća.
Ja sam se odlučila slijedeći put umjesto običnog krompira staviti batat , mislim da bi se ovdje dobro uklopio.
Do tada , uživam u samom zapečenom povrću......, kako sam rekla, jednostavnom a jako finom :)

Sada krećem k vama u posjetu, povirila sam ovih dana malo na blogove , ali se nisam stigla puno oglasiti. Vidjela sam divne stvari koje ste pripremale , idem sada detaljnije sve pregledati, a kasnije naravno pomalo i isprobati.

I zahvaljujem se svima koji su ovdje dolazili i dok me nije bilo, kao i novim čitateljima koji su se priključili. Veseli me i hvala vam !

Broj komentara: 18:

1. Dobro nam dosla i verujem da je dve nedelje odmora brzo proletelo, kad nam je lepo onda cini mi se vreme leti supersonicnom brzinom!;)) Zapeceno povrce "na mamin nacin" izgleda bas fino, nisam ga ovako jos radila i eto zgodne prilike da se isproba nesto novo... saljem puno lepih pozdrava!:)

2. Dobro došla natrag, a povrće zvuči super!

3. Jeste prekratko je..Zato ja lepo to razdelim pa skoro svakog drugog vikend apobegnem na odmor;) A za docek Nove godine obavezno na Vanuatu.Kad uzimas tako odmor na par nedelja treba ti najmanje nedelju dana da smiris tempo pa da pocnes da s eodmaras.Neka si ti anma opet dosla.A vidim lepo si se provela,sto mi je bas drago.I odma predjosmo na zdravu hranu:))

4. Dobro nam došla nazad:) Po slikama vidim da si uživala, lijepo se odmorila i provela.
    Jako mi se sviđa tvoj prijedlog sa povrćem... volim jednostavne i zdravu hranu.

Pusa i lijep pozdrav:)

5. Krasne fotografije - nadam se da si se nauzivala, odmorila i da si sada spremna za nove blogerske (i druge) poduhvate.
    Volim peceno povrce, idealan ljetni obrok.

Celiste sam vidjela na Ellen show i odusevila se.

6. Baš lijepo da si se vratila, znam da ti je bilo pre kratko, no ja se veselim da ću čitati tvoje postove. A veselim se i ovom tanjuru pečenog povrća. Meni je to savršenstvo.

7. Već sam pogled na fotke govori da si se odlično provela. A kad nam je odlično, neovisno o tome koliko to traje, uvijek je prekratko.

Zapečeno povrće je idealan ljetni ručak.

8. Dobrodošla nazad. Meni je obično godišnji odmor vrijeme veće aktivnosti i manje jela. Zato ostatak godine nisam tako dobra :) Dobrodošla natrag!

9. drago mi je da si se nauživala i odmorila :) Zapečeno povrće ja obožavam i izvrsna je ova tvoja ljetna verzija. Još jedan super način kako iskoristiti trenutno obilje rajčica, tikvica... :)

10. Dobro nam došla Branka. Nismo ni mi bile baš vredne, blogovi su malo usporili što je i sasvim normalno za ovaj period. Ovaj koncert ti je vrhunac letovanja. Famozno, a povrće, e pa to je pravi ženski ručak, a muškima ako treba može da se doda šnicla.

11. Ako te tješi i ja sam iz kategorije osoba koje se zdebljaju ljeti. Moj ovogodišnji skor je 3,5 kg.. :)))
    No dobro, stiže zima, na poslu smo svaki dan, neću stići toliko mislit na hranu pa očekujem brz oproavak..

A uz ovakav obrok .. ma tko kaže da zdravo ne valja. Odlično :)

12. Brankic, dobrodosla nazad! Vidim da si dobro napunila baterije, a za kile ne brini ;) I ja sa od tih sto na odmoru sebi sve dozvole da klopaju. :))
    Svidja mi se ovaj letnji miks povrca. Ne volim nista sto lici na djuvec, tako da bi i u mojoj varijanti islo bez krompira. :*

13. Dobro nam došla. Bile smo na istom mjestu u isto vrijeme:) i ja sam bila u Dbk nekih 8 dana:)
    I ja ti volim jako ovo povrće ovako zapečeno! To je stvarno prava delicija!

14. Dođi na moj blog, proslijedila sam ti jednu zanimljivu igricu.

15. Dobrodosla nazad!!! Sada si svjeza i odmorna (iako je godisnjeg uvijek malo) i mozes u nove radne pobjede. Evo prvog zadatka, tagirala sam te u igri 7 linkova:
    Ako ti si raspolozena ucestvuj!

16. Eeeee, dobrodošla sa ljetovanja Brankić :)
    ovo ti je povrće super! Može i ovako, samostalno, a čini mi se da bi moglo i kao prilog nekom laganom mesketu, a ja ga trenutno zamišljam uz komad slanog ovčijeg sira. Uhhh :DDD

17. Dobro došla natrag Branka :) Vidim, provlea si se lijepo, fotkice su krasne, a godišnji odmor je uvijek prekratak. Ovo zapečeno povrće je idealno po ovim vrućinama, sa ili bez krompira! Mmmh!

18. Divno vam je bilo sudeći po slikama...svaki odmor je kratak ali ipak dobro dođe osvježenje.Ovo jelo mi je krasno,baš lagano,ljetno...veliki pozdrav!