petak, 12. studenoga 2010.

Torta od badema i čokolade - rođendanska !

Konačno rođendanska tortica ! :)
Pa čekam je još od 17.09. kada sam svoj rođendan proslavila bez rođendanske torte. I nisam dugo čekala jer prije par dana evo još jednog rođendana - blogorođendana :)

Blog slavi prvu godinu i baš sam sretna zbog te prve , sada će valjda svaka slijedeća biti lakša. Mislim, nije niti ova bila teška ali kada se sjetim prvih nesigurnih koraka i stalnih pitanja "hoće li ovo uopće na nešto nalikovati, hoću li ikada uspjeti napraviti nešto više od marmelade, ......, hoće li ovo sve uopće imati smisla ? " .
Ima smisla ima, itekako ! Kakav god da je moj blog i koliko god se kome sviđao ili ne sviđao, on je moj i ja ga volim :) . Volim pisati, volim isprobavati nove i stare recepte, volim ih ovdje razmjenjivati i volim kombinirati i kuhati razno-razne džemove i marmelade :):)

A ono što najviše volim to ste vi ! Sve moje drage blogo-prijateljice , svi moji dragi blogo-prijatelji , svi moji dragi blogo-posjetitelji. Volim naše susrete na blogovima, komentare, razmjenjivanje mišljenja, recepte koje razmjenjujemo. Volim divne recepte, slike i priče koje nalazim na vašim blogovima. I svakako volim ovo druženje , danas virtuelno, a sutra može isto ostati virtuelno, može jednom biti i uživo, može kako god hoće, meni je super !!
A za sve to moram zahvaliti blogu, mom jednogodišnjaku ! 

Za moj rođendan dobila sam jedan prekrasan poklon - divno iznenađenje. Moja prijateljica M. zna koliko volim blog i sve oko njega i uistinu se potrudila i za rođendan me iznenadila ovim slikama koje je sama osmislila, izradila, uokvirila. "Tehnika" je lijepljenje i kao što je ovdje uokviren "homemade by B." sve je 100% napravljeno "homemade by M.". 
Draga M. hvala ti još jednom za ovaj divan poklon ! 

Veseli homemade by B. :) 



A ovdje bih okružena ovim finim kolačićima trebala biti ja :), ma samo da još malo sredim strukić i prepoznali biste me iz prve :):)



Slike su naravno našle svoje mjesto na zidu i svaki put kada ih pogledam izmame mi osmijeh na lice. 

A ja blogu i svima vama poklanjam ovu tortu od badema i čokolade. 
Za njezinu izradu u pomoć je priskočila mama. Zamolila sam je da mi pošalje neki recept za tortu a ona kaže evo ti tri recepta pa biraj. Svaki je bio dobar ali kada sam vidjela kombinaciju badema i čokolade , bez grama brašna, znala sam da je to moj kolač, moja tortica. I nju sam napravila ! 

Za kalup promjera 22 cm potrebno je: 

- 100 g maslaca 
- 140 g šećera 
- 4 jaja  (odvojiti žumanjak i bjelanjak) 
- 100 g badema 
- 70 g keksa (ja sam koristila Digestive kekse) 
- 70 g crne čokolade 

za glazuru: 
- 70 g crne čokolade 
- 2 žlice šećera u prahu 
- 3 žlice mlijeka 
- 20 g maslaca 
- marmelada od marelice 


- Bademe blanširati , odstraniti im koricu i samljeti (možete i  odmah kupiti blanširane bademe bez korice pa ih samo kratko sameljete)
- Kekse također samljeti.
- Crnu čokoladu (70 g) otopiti i ostaviti da se ohladi
- Bjelanjce i 70 g šećera umutiti u čvrsti snijeg
- Maslac i 70 g šećera mutiti da bude pjenasto
- Dodavati jedan po jedan žumanjak i mutiti tako da na kraju sve bude pjenasto 
- Zatim smanjiti mikser na najmanju jačinu i polako dodavati mjevene bademe i mljevene kekse i sjediniti ih u smjesu
- Zatim ručno lagano dodavati snijeg od bjelanajka i otopljenu čokoladu
- Sve lagano mješati dok se ne sjedini
- Dobiti ćete dosta tekuću smjesu koju izlijete u maslacom podmazani i pobrašnjeni kalup (evo jedino ovdje treba malo brašna za pobrašniti kalup)
- Pećnicu zagrijati na 180 stupnjeva i peći 35-40 minuta
- Kada je gotovo isključiti pećnicu, otvoriti vrata od pećnice i ostaviti  kolač da se tako hladi.

- Kada je kolač ohlađen premazati ga po vrhu i sas strane marmeladom od marelica - e sada dolazi najjači dio :)- ja koja sam do sada napravila xy marmelada od svega i svačega nemam u stanu ni mrvicu najobičnije marmelade od marelica , nema !! :):) . I onda sam se odlučila na nedavno napravljenu marmeladu od bundeve sa narančom i limunom i super se uklopila.
Marmeladu možete tek mrvicu razrijediti vodom i lagano ćete je kistom premazati po kolaču/torti.
- Zatim istopite crnu čokoladu sa šećerom, maslacem i mlijekom i glazuru prelijte po torti.

Kada se ohladi i stvrdne torta je spremna za čašćenje :)
Najbolje je poslužiti uz šlag ili sladoled od vanilije.






Ja sam odrezala jednu šniticu i probala je, meni je fenomenalna.



Torticu sam poklonila prijateljici. Ne bi bilo u redu da je ja riješim jer u tom slučaju ništa neće biti od onog struka sa gornje slike :):)  Prijateljica je trudna i voli kolačiće koji joj sada i ne smetaju tako da je tortica završila u pravim rukama :-)
E sada, znam i da nije baš ok pokloniti kolač sa odrezanom šnitom :), ajme a što ću kada sam mu morala pokazati presjek a na kraju krajeva morala sam ga i ja blogo-rođendanac probati  :)

Za prvi rođendan toliko, vidimo se i na slijedećem :):)


Broj komentara: 19:

  1. Čestitke draga Branka, povodom prve godišnjice i želim Vam još puno puno takvih, puno finih marmeladica :)i svega finog što Vi jako dobro radite...
    Tortica je krasna, čokoladna, s prelijevom od marelica, sve u svemu odlična! Podsjeća na sacher..možda je i sličnog okusa..jako lijepa!

    OdgovoriIzbriši
  2. Sretan rodjendan... blog je jos mali, to vam dodje kao dijete... pa onda treba cestitati sretnoj mami! Jako volim ovakve torte. Sjajno izgleda, a badem + cokolada, mmmmm, dobitna kombinacija. Ne moze biti lose!
    I ostaje da pozelim jos puuuuno, puno postova na Vasem lijepom blogu, inspiracije, dobrih komentara i dragih sljedbenica! Sve najljepse zelje, pozdrav iz Pozarevca!

    OdgovoriIzbriši
  3. Sretan rođendan draga, baš si ga fino proslavila. Torta je za pet.

    OdgovoriIzbriši
  4. Čestitam Branka na prvom blog rođendanu, sigurna sam da će ih biti još i da ćemo se još dugo naslađivati tvojim idejama.
    Tortica je jednostavna i bez kreme, baš kako ja volim. Da je nisi već poslala dalje, rado bih se i poslužila ;)

    OdgovoriIzbriši
  5. Srecan prvi rodjendan draga Branka!!! Kako vreme leti, uskoro ce i punoletstvo, a ja sam sigurna da cemo se kod tebe jos dugi niz godina gostiti i sladiti izvrsnim jelima i fantasticnim marmeladama :)
    Tortica je za desetku, a odusevila si me ovom jedinicom na vrhu :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Sretan prvi rockas tvome blogu, i zelim ti jos puuuno lepih marmelada i finih receptica, i da se ovo nase virtuelno druzenje nastavi i dalje...a ko zna, mozda jednom zajedno popijemo i kaficu.:)
    Tortica izgleda vrlo lepo, pa neka i fali jedno parcence...ne bih se ja bunila da me neko ovako obraduje.;)
    Slike na zidu su bas prave i svaka cast tvojoj prijateljici na ovako originalnom poklonu!:)

    OdgovoriIzbriši
  7. Srecan blogorodjendan!
    Bademi i cokolada, pa ima li sta lepse!

    OdgovoriIzbriši
  8. Sretno i da ih sa tobom slavimo jos puno godina!!!
    Kao sto kazes,neko voli,neko ne,ali smo tu progovorimo koju rijec,ohraabrimo,pomognemo si i zajednicki idemo dalje..Sve najbolje !!!

    OdgovoriIzbriši
  9. Draga moja Branka,srećan blogorođendan,i od tebe nadalje očekujemo puno,puno novih receptića!!!

    OdgovoriIzbriši
  10. Srecan rodjendan, Branka! Jos puno lepih recepata, ukusnih carolija i punooo inspiracija. Torta je prelepa! :)))

    OdgovoriIzbriši
  11. Draga Branka sretan prvi rođendan tvom krasnom blogu. Moram ti reći da ja imam osjećaj da se družimo puno, puno duže i nadam se da će ovaj blog doživjeti duboku starost uz lijepe i kreativne recepte. :)
    Poklon koji si dobila me oduševio, svaka čast tvojoj prijateljici. :)
    Torta mi se jako sviđa jer obožavam kombinaciju badema i čokolade. Ovakve torte su elegantne i oduševljavaju svojom aromom. :)

    OdgovoriIzbriši
  12. Joj, draga Branka, pa imam osjećaj da čitam tvoj blog cijelu vječnost. Koju got flašicu s marmeladom, ili šljivama u vinjaku otvorim, iz svake se čuje; ovo je Brankina kreacija, ovo je Brankina kreacija..... i tako dok se ne pojede. Sretan ti prvi rođendan!

    OdgovoriIzbriši
  13. Draga Branka, sretan rođendan blogu i nadam se da ćemo se još dugo čitati. Tortica mi se jako dopada, odlična je i kombinacija sastojaka koju bi i ja birala.

    OdgovoriIzbriši
  14. Tako se to desi kad pogledam neki post i onda kažem sebi pogledaću kasnije polako kad imam vremena i sklizne mi sa uma. Srećan blog rođendan i kakve li krasne tortice. Liči jako na moju Sacher tortu bez brašna. Ja imam caku sa džemom. Kad ga namažem torta ide u zamrzivač na 15ak minuta pa tek onda mažem glazuru.
    Ponekad se pitam šta ću prviti za godinu dana kad ispucam sve recept u mojoj svesci, a onda sam sretna što više ne pitam šta hoćeš za ručak, pošto ne mogu da stignem sve recepte da isprobam...

    OdgovoriIzbriši
  15. Brankic, od srca ti zelim srecan blog-rodjendanko!
    Hvala sto si nas pocastila ovako divnim, a jednostavnim za spremanje, receptom za torticu. Malo zavidim tvojoj prijateljici :D
    Zelim ti da sto vise uzivas kuckajuci na svom blogu i u druzenja sa nama, ostalim blogerima.

    Mi koji imamo marmeladu od marelice (a ne skucamo nego ukrademo od mame hihihi) cemo napraviti tortu u originalu :))

    OdgovoriIzbriši
  16. Fantastična tortica i prekrasne slike!
    Sretan blogorođendan!

    OdgovoriIzbriši
  17. Srecan ti blogorodjendan i da ih bude jos puno-puno-puno... Tortica je prefina :)

    OdgovoriIzbriši
  18. Hvala vam svima na divnim komentarima i čestitkama za prvi blogo-rođendan. Čestitam i ja vama i zahvaljujem vam još jednom jer da nema vas ne bi niti ovaj blog imao svoju vrijednost i išao dalje, Hvala !! I veseli me naše daljnje druženje !

    Drago mi je i što vam se sviđa blogo-rođendanska tortica !

    I hvala vam što nitko nije prokomentirao kako sam svjećicu sa brojem 1 na tortici naopako okrenula :):). Primjetila sam to dovoljno kasno da više nije bilo natrag pa je tako ostalo i na slikama. A nema veze .... :):)

    OdgovoriIzbriši
  19. Čestitke od srca i tebi i blogu, a tortica je takva da ti je valjda jasno da nas ne bi sve zainteresirane uspjela nahraniti! ;))

    OdgovoriIzbriši