srijeda, 26. svibnja 2010.

AJME - Tapioka sa ananasom i narančom

Tapioku sam otkrila na Coolinarici. Do nedugo nisam čula za tapioku , stoga je nisam niti koristila, tek sam jednom u nekom američkom časopisu  pročitala "tapioca pudding" , ali sam prešla preko toga. Onda se prije par mjeseci na Coolki počela intenzivno pojavljivati tapioka i svaki dan je bilo nekoliko novih recepata i isprobanih recepata sa tapiokom. Tapioka sa raznim kombinacijama voća, čokolade, kave, ........
Prvo pitanje koje se tada pojavilo je gdje nabaviti Tapioku, prema preporuci otišla sam u Plodine kraj Arene Zagreb i tapioka je bila na policama. Nešto sam se putem mislila koliko će to koštati, ali cijena je toliko pristupačna da me iznenadilo.
Dakle, tapioka je nabavljena, već sam je isprobala u kombinaciji sa marmeladom od ribizli i limuna (koju sam naravno sama napravila :) , a sada je došla na red nova kombinacija.
Sinoć je kod mene tako nastala tapioka sa anansom i sokom od naranče.
Zašto sa ananasom znamo, igrica Ajme koliko nas je sa mojom temom "Ananas" je u tijeku i ja sam odlučila ananas spojiti sa tapiokom, dodala im malo soka od naranče i vanilin šećera za aromu.
Ovako:
- 100 g tapioke
- 500 ml mlijeka - može se staviti i pola mlijeka pola vode (ja sam tako stavila)
- 1 vrećica vanilin šećera
- 2-3 kriške svježeg ananasa ili 3-4 koluta ananasa iz kompota ili ananas u komadićima iz kompota (ja sam koristila svježi ananas)
- 1 naranča - sok
- 1-2 žlice smeđeg šećera

- Tapioku staviti u posudu za kuhanje, preliti mlijekom (ili mlijekom i vodom ako tako radite) i neka tako stoji pola sata - do sat.
- Iscijediti sok od jedne naranče
- Ananas narezati na kockice.
- U zdjelice (ili čaše) staviti kockice ananasa , preliti ih sokom od naranče i posuti smeđim šećerom i malo promješati.

- nakon 30-60 minuta što je tapioka stajala u mlijeku (ja sam držala oko 40 minuta) , dodajte joj vanilin šećer i stavite je kuhati. Može za početak na jačoj vatri a kada uzavri svakako smanjiti vatru i mješati, mješati ....., jer tapioka se počme zgušnjavati i jako lijepiti. (Svakako je kuhajte u nekoj posudi za koju znate da se u njoj manje ili nikako hrana ne lijepi). Mješajte i kuhajte dok kuglice tapioke ne postanu prozirne . To će biti oko 15-20 -tak minuta.




- Zatim tapioku razlijte u zdjelice na već pripremljeni ananas, malo promješajte da se jedno sa drugim spoji
- Ostavite da se prohladi a zatim stavite u frižider na hlađenje i da se skroz stegne.

- Tapioka sama po sebi nema neki poseban okus, kuhana u mlijeku imati će pomalo mliječni. Stvar je u dodacima i kombinacijama. A zanimljiva je zbog tih svojih kuglica koje fora izgledaju i fora su kada ih jedete. I kada se ohladi i stegne ostaje poprilično ljepljiva i malo se rasteže kada je uzimate žlicom.

Kao što se vidi na  slikama ja sam jednu zdjelicu ukrasila kolutom ananasa a drugu sam ostavila bez dodataka po vrhu . Zeleno je listić mente.
Možete po vrhu naribati i malo tamne čokolade, posuti kokosovim brašnom, ili možda šarenim mrvicama, ...., sve je dozvoljeno :)



















Tapioka je dugoljasti korijen biljke kasave (Manihot esculenta) koja raste u Južnoj Americi (Brazil) i Zapadnoj Indiji te u nekim drugim tropskim krajevima svijeta (Indonezija, Australija). Osim što služi domorodačkom stanovništvu u prehrani kao glavni izvor ugljikohidrata koristi se kao industrijska sirovina u proizvodnji škroba za pripremu pudinga, juha, umaka itd...
Zbog posebnih tehnoloških svojstava najčešća uporaba tapioke je u svrhu proizvodnje pudinga tj. praška koji je zaslađen i aromatiziran, a u kontaktu s toplom vodom ili mlijekom pretvara se u želatinastu (galertastu) masu - omiljeni puding. Takav puding na bazi tapioke može se razlikovati od ostalih po sitnim zrncima nalik na kavijar.
Nutricionistički gledano, korijen tapioke (kasave) je vrlo izdašan jer sadrži čak 80% lako probavljivog škroba. Ali novija istraživanja kemijske strukture su pokazala da se i lišće može koristiti za prehranu jer sadrži proteine koji su po biološkoj vrijednosti vrlo blizu jajetu. Za siromašno domorodačko stanovništvo u Africi i Aziji to je još uvijek najvažnja namirnica. Korijen tapioke sadrži male, ali ipak značajne količine hranjivih tvari (minerala i vitamina), pa ako se dnevno konzumira u dovoljnim količinama ne prijeti opasnost od deficita.

Broj komentara: 5:

  1. Obozavam tapioku! Tapioca a i sago (slicne samo vece, crne loptice) sastavni su dio kineskih slatkisa kao i poznatog bubble tea... Samo... ja tapiocu nigdje nisam vidjela u CG! Hmm... pitacu opet u prodavnici zdrave hrane...

    Vrlo rado bih probala ovaj tvoj puding :)) Tapioca bas ide sa egzoticnim vocem - mango i ananas prije svega :) super ideja!

    OdgovoriIzbriši
  2. Prava si domaćica,odličan desert!

    OdgovoriIzbriši
  3. Jako volim tapioku, zapravo mi se sviđa senzacija tih kuglica na nepcu. Lijep recept i rado ću ga isprobati. :)

    OdgovoriIzbriši