nedjelja, 10. rujna 2017.

Savijača sa šljivama

Sa ljetnog kolača uskočila sam u šljive, preskočila sam još poneko ljetno jelo, preskočila sam i dojmove i svu onu dobru hranu sa odmora, ušuljala sam se sada ovdje na blog kao što se pomalo šulja i jesen koja samo što nije stigla. Ali niti ljeto se još ne da pa bez obzira na vrijeme zadnjih dana koje nam sve češće donosi kišu i hladnije dane nekako sam uvjerena da će nam donijeti  još toplih i sunčanih dana. O da, sigurno hoće kao što će nam donijeti i još divnih plodova kojih smo se ove godine sigurno svi nauživali, a i još ćemo, sada su na redu šljive :) 







Šljive su me dočekale po povratku sa odmora, kažem im da su mi malo uranile, a svi me čudno gledaju i kažu da ništa nije uranilo već da sam se ja malo izgubila :) Hm, pa sad baš izgubila, ajde nisam baš, ali da mi vrijeme leti i sve prebrzo dolazi i prolazi istina je. Prošao je tako i odmor, bilo je prekrasno, zato je valjda tako brzo prošlo, i već smo se vratili standardnim obavezama i onima koje će tek doći. Vratila sam se i kuhinjici, miriše opet iz mojih lončića, vrijeme je i kada dragi I.i ja i još dobar dio obitelji imamo rođendane pa kombiniram pomalo čime ćemo se počastiti, dolazi uskoro i draga K.na fakultet (ajme kad je prije došla do fakulteta :) ) pa će se skuhati nešto  i za studente, a za početak ili možda ipak za kraj ljeta zamirisala je savijača od šljiva. 







Vrijeme je i kada češće mislim na dragu Snježu, našu Vrtaljicu koja nas baš u ovo vrijeme  prerano napustila i pitam se zašto je takva žena morala baš tako rano otići. Snježa je voljela šljive i puno toga je radila od šljiva, sigurno bi i sada sa nama dijelila svoje odlične recepte, a koliko mi nedostaju njezini recepti toliko mi nedostaju i njene priče i komentari. Draga naša Snježa, Vrtaljica. 

A moja draga prijateljica S.i ja prošlu subotu vratile smo se sa godišnjih odmora, a time i našoj tradiciji "kavica i plac subotom" :) , na placu šljive i ona me uvjerava kako obavezno moram napraviti džem od šljiva i to baš odmah. Hm, ali ja nisam planirala, zapravo nisam niti promislila prošli vikend praviti džem od šljiva , mislim praviti ću ga sigurno , bez toga ne ide, ali kasnije, uostalom sada još niti cijena šljiva nije ona za džemove :) . A šljive volim, ali ih ipak ne bih sve pojela svježe i odmah odlučim kako ih kupujem i pravim savijaču. Dragi I.je dan ranije donio jabuke za savijaču pa će biti koja štruca od jabuka, a ubaciti ću i koju od šljiva. 

Savijače ili štrudel kako ga zovemo u Dbk jako volim, pamtim onaj bakin štrudel od jabuka i svaki uspoređujem sa njime, onaj za koji sam rekla da je "kao bakin" još nisam niti jela niti napravila. Ali baka je pravila samo onaj od jabuka, od šljiva nikad. Nisam ga niti ja pravila do nedugo, ali kada sam napravila prvi napravila sam i drugi,pa treći, ....pa sada i ovaj :) 

Savijača od šljiva 
(za 2 štruce) 

- 6 kom tankih kora za savijače (sa jajima) 
- 600 g šljiva (očišćenih od koštica) 
- 2 žlice soka od limuna 
- 20 g maslaca 
- 4 žlice smeđeg šećera 
- 1 vanilin šećer 
- 1 žličica cimeta 
- cca 1 dcl ulja 
- cca 1 dcl vode 
- šećer u prahu za posipanje 

- Šljive oprati i narezati na četvrtine. Preliti ih sokom od limuna 
- U dublju tavu staviti maslac i lagano ga zagrijati da se otopi. 
- Dodati šljive i promiješati 
- Dodati smeđi šećer i vanilin šećer, zagrijavati na srednjoj vatri dok ne uzavri, i zatim još 10-tak minuta uz mješanje dok se šećer ne otopi i počme lagano karamelizirati. 
- Na kraju dodati cimet i umješati ga 
-Ostaviti da se malo prohladi 

- Za svaku štrucu pripremiti 3 kore 
- Svaku koru premazati uljem i vodom (može se i spojiti ulje i voda pa premazati, ali ja radim tako da namažem posebno,  prvo uljem , a zatim vodom) 
- Na zadnju koru, na jednoj trećini kore,  staviti pola pripremljenih šljiva i saviti sve u štrucu 
- Svaku štruci po vrhu lagano premazati vodom 
- Štruce staviti u pleh na papir za pečenje, zatim u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva i peći oko 20-25 minuta 
- Kada je gotovo (štruce će lagano potamniti po vrhu)  izvaditi odmah iz pećnice i prekriti čistom kuhinjskom krpom prethodno namočenu u hladnoj vodi i ocijeđenu. 

- Kada se savijače ohlade narezati ih, posuti šećerom u prahu i poslužiti. 

A što mirišeeeee...... :) mmmmm, dosta je da je tu samo cimet, ali i smeđi šećer je napravio svoje, a tek fine , sočne šljive. Napravite li uz to domaće tijesto ili kore  (čime se ja ovaj put ne mogu pohvaliti, ali imala sam sreću sa kupljenim uistinu izvrsnim korama) uživanje je neizbježno :) 








Sočno, fino, dobro ! Ne treba zanemariti niti brzinu i jednostavnost kojom ćete doći do ovog mirisa i okusa, a nećemo se praviti niti da ne znamo da je vani i u subotu poslije podne kada je zamirisala ova savijača bilo kišno i prohladno vrijeme, stoga ugođaj baš za ovu savijaču je bio potpunh :) 

Naravno, ne pravim se ja da ne vidim da jednu štrucu i nisam baš najbolje zamotala, vidi se to jako dobro na ovom presjeku, ali vjerujte nije bilo baš tako važno, kada sam zagrizla ovaj čudno zamotani komad bilo je zapravo i neprimjetno :) 








Dragi I. je rekao da mu je savijača sa šljivama dobra, ali on ostaje kod one od jabuka. I to je u redu, stara dobra klasika niti ovaj put nije zakazala, bila je kao i uvijek stara dobra savijača od jabuka, ili štrudel od jabuka, onaj za kojim još uvijek tragam da bude "kao bakin" , a dok ga ne nađem uživati ću u onima koje budem napravila i sa kojima me počaste. I u ovome od šljiva :) 


Broj komentara: 5:

  1. Već se par dana pitam šta žu sa šljivama koje stoje u frižideru - a o ovoj sam savijači samo slušala sve najbolje. Liči da je jako dobra.

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja danas krećem u pekmez avanturau, a nešto će mi sigurno i ostati pa bi baš mogla i ovu šrudlu.

    OdgovoriIzbriši
  3. i sad mi praviš zazubice...pravila sam pitu sa šljivama i makom i bila je fantastična, a ova tvoja me baš zove...prijatno i pozdrav, draga Branka.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Danas sam prvi put pravila savijacu od gotovih kora sa domacim crnim grozdjem.Obitelj odusevljena.
      Sa sljivama cu isto napraviti.Hvala za ideju.

      Izbriši