četvrtak, 26. ožujka 2015.

Kandirana marmelada od limuna i naranče zamirisana lavandom

Uh kakva je ovo marmelada ? :) Kandirana ? od limuna i naranče , pa još k tome zamirisana lavandom. I da, baš,  takva je ! :) A mogla sam je nazvati i "Oproštajna marmelada", ali tada bi tek bilo puno upitnika iznad tog naziva marmelade. Mogla sam je nazvati i "Savršena marmelada" , tada bi već bilo puno manje upitnika, ali i dalje ne bismo znali što se sve u njoj tako savršenoj krije. U svakom slučaju kriju se lagano kandirani limuni i naranče i krije se mirisna lavanda, a marmelada je i oproštajna jer se sa njom opraštam, ne od marmelada, ne od bloga, ne od vas, ......opraštam se od jednog perioda života i krećem u novi, opraštam se od zime i veselim se proljeću, opraštam se.......no, no, krenimo redom, najbolje uz zalogaj ove, na kraju ipak "samo savršene" marmelade :) 








Oprostila sam se tako od jednog  perioda života,  zaključila ga nakon 16 godina u sada već bivšoj firmi, krenula sam dalje. Sa bivšima sam se lijepo oprostila, čašćenje, pokloni, puno dobrih želja, stisak ruke, poljubac i zagrljaj. I brzi novi početak, novi posao, novi ljudi, novo, novo, ....., navikavam se, učim, trudim se, a trude se i novi kolege koji su me lijepo primili, prenose svoja znanja i iskustva, prvi dani su iza mene, koliko će ih još biti, da li je ovo mjesto gdje ću provesti sljedećih 16 godina, manje ili više, neka pokaže vrijeme i događaji koji su ispred mene, moja je želja da bude dobro i da potraje :) 

Nekako istovremeno oprostili smo se i od zime koja je ostala iza nas i zamijenilo je proljeće. Istina je da ne volim zimu iako mi zapravo sve manje smeta, tijekom tjedna sam uglavnom u zatvorenom, a subote u gradu i nedjelje u prirodi su uvijek nekako lijepi i zimi. Ipak, proljeće je ljepše, puno ljepše i jako sam se razveselila kada smo nedjeljom prestali gaziti po snijegu i kada nas je i u planini dočekala zelena trava i procvjetao prvi kukurijek, ......kako je samo lijepo duboko udahnuti i krenuti ........ :) 







Krenuti ne samo na novi posao, ne samo u planinu, ne samo uhodanim stazama, već i u susret jednoj novoj marmeladi. Kada se malo osvrnem dugo nisam napravila novu marmeladu, držala sam se nekih provjerenih i sada već omiljenih kombinacija i često razmišljala što bih još mogla iskombinirati, a onda umjesto marmelade nađe se tu neki kolač ili jelo i marmeladica ne ugleda svjetlo dana. 

Za ovu marmeladu sam znala što hoću čim sam uvidjela da imam domaće limune i naranče koje neću uspjeti pojesti, već sam ih počela pomalo i bacati jer nisu mogli više stajati,a ja sam ih nabavila malo previše i jednostavno nisam stigla potrošiti. Znala sam tada da će se naći u marmeladi i znala sam da želim iskoristiti sve ! Ne samo "meso naranče" ili malo korice, želim sve, cijelu naranču i cijeli limun. Doputovali su sa Brača i znam da su neprskani i da imam ispred sebe ono najbolje iz čega sada želim izvući nešto još bolje i takve ih sačuvati barem još neko vrijeme. A lavanda ? e ona se ugurala baš onako tiho i nježno kao što je i sama nježna, prava dama koja je ovu marmeladu učinila profinjenijom i mirisnom. Nije lavanda niti zima niti proljeće u ovoj marmeladi, ona je ljeto koje još nije stiglo, ali koje sam htjela malo prizvati, ako ne drugačije , a onda u okusu ove marmelade. Iako, ovo je prije svega marmelada od limuna i naranče, i oko nje ima malo više posla, ali isplati se svaka uložena  minuta :) 








Kandirana marmelada od limuna i naranče zamirisana lavandom

- 650 g naranče - očišćene od koštica i grubog dijela kore 
- 350 g limuna - očišćenog od koštica i grubog dijela kore 
- cca 500 ml soka od naranče i limuna (ostati će oko 300 ml usitnjavanjem pripremljenog voća, ostatak iscijediti) 
- cca 500 ml vode 
- 600 g šećera 
- 50 g vanilin šećera 
- 2 žlice sušenih cvjetova lavande 

- 2 kom sterilne gaze i staklenke za marmeladu (4*314 ml) 

- Limune i naranče oprati , odstraniti grubi dio kore (odstranila sam vrh i tek malo od ostalog dijela kore gdje je bilo poneko zadebljanje) . Rezati ih na ploške i odstranjivati koštice koje obavezno sačuvati 
- Pripremljene ploške limuna i naranči zatim nožem usitniti na sitnije komadiće (meso i koru) i stavljati ih u lonac za kuhanje. Obavezno sačuvati sav sok koji će izaći (na kraju će se sakupiti oko 300 ml soka, ali ovisi o sočnosti limuna i naranči) 
- Dodati još oko 200 ml soka i vodu. 
- Koštice limuna i naranči vezati u sterilnu gazu u mali "zavežljaj" . Isto napraviti i sa sušenim cvjetovima lavande i oba "zavežljaja" staviti u posudu za kuhanje sa voćem i tekućinom. 
- Kuhati na jačoj vatri dok ne uzavri, a zatim smanjiti vatru i kuhati još oko pola sata dok korice ne omekšaju, obavezno povremeno promiješati. 
- Pećnicu zagrijati na 180 stupnjeva i pleh obložiti papirom za pečenje. Prokuhane limune i naranče vaditi šupljikavom žlicom da se što više ocijede i rasporediti ih na pleh. Posuti ih sa 200 g šećera i staviti u zagrijanu pećnicu. Nakon 10-tak minuta promiješati drvenom kuhačom, ostaviti u pećnici oko 1 sat i svakih 15-tak minuta promiješati. Za oko 1 sat limuni i naranče će se u pećnici lagano kandirati. 
- U međuvremenu u preostalu tekućinu u loncu za kuhanje ("zavežljaje sa košticama i lavandom još zadržati u tekućini)  dodati ostatak šećera (400 g) i vanilin šećer i dobro umiješati, kuhati na jačoj vatri dok ne uzavri, a zatim na srednjoj vatri još oko 15-tak minuta dok se ne počme lagano zgušnjavati. Ostaviti sa strane dok limuni i naranče u pećnici nisu gotovi. 
- Kandirane limune i naranče izvaditi iz pećnice i staviti ih u sirupastu tekućinu u loncu za kuhanje. Sve skupa dobro umiješati i kuhati prvo na jačoj vatri dok ne uzavri, a zatim na srednjoj vatri uz stalno mješanje, do željene gustoće marmelade, oko 45 min do 1 sat , uz stalno mješanje. 
- Marmelada je gotova, izvaditi "zavežljaje" gaze sa košticama i lavandom, ona sa košticama koristila je kao pektin za bolje zgušnjavanje marmelade, a onu sa lavandom dobro iscijediti u marmeladu za što više okusa i mirisa lavande. 
- Marmeladu razliti u čiste i zagrijane staklenke, zatvoriti i okrenuti na poklopac, ostaviti tako 10 min, a zatim ih okrenuti na pravu stranu i ostaviti da se ohlade. 

A zatim......., što reći kada otvorite ovu marmeladu, .......ništa, samo mmmmmm :) :) 








I to mmmmmm bez ikakvog pretjerivanja. Iskreno me oduševila ova marmelada, tako slatko i gorko, tako puno okusa naranče i limuna, i tako profinjeni trag lavande koja je sve skupa osvježila i napravila nešto ovako dobro. Osjećaju se one kandirane korice limuna i naranče, nisu to one prave kandirane korice koje se rade po 2-3 dana i suše na zraku, ali su sasvim odlične ovako u pećnici napravljene i smještene u ovu marmeladu. Njih nisam baš odmah planirala kada sam znala da hoću iskoristiti cijele limune i naranče, dok su se kuhale u prvoj fazi stvaranja marmelade došla sam na ideju sa pećnicom i kandiranjem i sada sam baš sretna zbog toga. Sretan je i dragi I. jer se i njemu ova marmelada jako svidjela, pomalo oprezan obzirom na ideju da kompletne citruse ovdje smjesti i još im dodam lavandu, probao je i nakon prvog zalogaja zatražio i drugi, fini topli prepečenac je dodatno napravi svoje, bio je to jedan dugi doručak, uživali smo u okusu i mirisima ove marmelade. 

I sada mi ostaje nabaviti barem još jednom u ovoj sezoni domaće limune i naranče i pripremiti još koju teglicu marmelade, jer ova marmelada se brzo troši, i zima se potrošila i otišla, prolazi i sezona citrusa i pitanje da li ću više naći one prave domaće. Ali ništa zato, citrusa će biti opet, a nama je sada došlo proljeće, došlo je i novo vrijeme, nakon 16 godina :) , otvorile su se i nove staze u planinama, ubrzo će doći i odlasci na more, a došla je odjednom i pomalo naplanirano i ova marmelada ........, uživajmo zajedno u svemu ovome, dijelim sa vama fini zalogaj kandirane marmelade od limuna i naranče zamirisane lavandom :) 






Broj komentara: 14:

  1. Marmelada divno izgleda; bas me zanima kako mirise ta kombinacija sa lavandom!

    OdgovoriIzbriši
  2. Sredno sa novim poslom!
    Marmelada odlično izgleda.

    OdgovoriIzbriši
  3. Ja pravim od pomorandže a sad ću baš i lavandu uz to da probam! Hvala za recept

    OdgovoriIzbriši
  4. oh, draga! u prvi mah sam se prepala da nas napuštaš ...kad ono: novi posao...želim ti sreću i uspjeh na novome poslu..a marmelada! fenomenalna...a što drugo očekivati od naše kraljice marmelada!

    OdgovoriIzbriši
  5. Želim ti sve najbolje na novom poslu a marmelada... mogu da zamislim kako je dobra :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Marmelada je divna! Sve najbolje na novom poslu! Držim palčeve da bude baš onakav kakav želiš... :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Draga Branka, želim ti uspjeh na novom poslu! Marmelada ti je mrak!

    OdgovoriIzbriši
  8. Puno uspeha na novom mestu! Sve najbolje.
    Marmelada je posebna. Zaista, mislim da joj se ne moze odoleti;) Ti si majstor za marmeladice. <3

    OdgovoriIzbriši
  9. Zelim ti sve najbolje na novom poslu, a marmelada je divna.

    OdgovoriIzbriši
  10. Draga Branka, sve najlepse na novom poslu (blago novim kolegama, vec znam da ce uzivati u tvojim slasticama)... marmelada krasno izgleda, kako dobre kombinacije ti pravis!:)))

    OdgovoriIzbriši
  11. Neka ti je sa srećom novi posao i da ste srećni i ti i tvoje kolege jedno sa drugim a mogu da zamislim kako lepo miriše ova marmelada sa domaćim citrusima i lavandom....još jednom, srećno!!!

    OdgovoriIzbriši
  12. Sretno na novom poslu! Sviđa mi se kako si povukla paralelu s planinarenjem - postoje utabane i neistražene staze i one se u životu često isprepliću pa malo hodamo po jednima, a malo po drugima.

    OdgovoriIzbriši
  13. Prvo sam se prepala da napuštaš blogo svijet a tvoji me recepti uvijek oduvuču doma jer su puni okusa i mirisa, a onda sam odahnula kako sam čitala tvoj post dalje i sjetila se kada sam prije 10 godina promijenila posao, mislila sam da će mi svijet propasti iako sam išla na puno bolji posao i na veću funkciju ali to je samo onaj pozitivni šok jer i prijašnji posao je bio moj prvi nakon završetka školovanja.Zato želim svu sreću i i ako je svaki početak malo težak posle ćeš mu e već slatko smijati i radovati što si takav korak napravila u svom životu.
    A marmelada samo tvoja puna mora i okusa soli u tvom slučaju šećera ali već znaš što hoću reći.

    OdgovoriIzbriši
  14. Joj već sam se prestrašila...svaka čast na hrabrosti i promijeni posla, ja je nemam. Guglam po starome i strah me novih izazova. Prava sam kukavica. Mamrelada mi je prekrasna i mogu misliti kako mirisna.

    OdgovoriIzbriši