četvrtak, 18. prosinca 2014.

FBI rukavice - What´s for dessert ?

U ovom krugu blog igrice FBI rukavice koju je pokrenula draga Maja sa bloga Cooks and Bakes istražujemo blog drage Tamare – What´s for dessert ?


Tamarin blog redovno pratim i kada se malo osvrnem na sami početak Tamarinog objavljivanja na blogu znam da je unijela neku novu svježinu u blog-zajednicu , donijela nam je neke nove recepte i priče, uključila se svojim komentarima koje mi je uvijek drago pročitati. Iskrena, spontana, dobronamjerna, vrijedna, majstor za slastice, za tijesta…….ovako ja doživljavam Tamaru. Ljubav prema planinarenju nam je zajednička, ali i ljubav prema dobrom zalogaju, posebno onom slatkom :) Divim se tako Tamarinim izvedbama torti i ostalih slastica, isto tako jednostavnosti nekih recepata od kojih nastaju odlična jela i slastice, sviđa mi se koncept bloga i postova, i lijepo pojašnjeni recepti. A tek slike, slike mi se posebno sviđaju i pratila sam Tamarino uključenje u projekt 365 projekt i divila se njezinim postovima mjeseca u slikama.


Sviđa mi se i naziv bloga , "What´s for dessert ?", iako ćemo uz puno odličnih recepata za deserte naći i odlične slane zalogaje. Našla sam ih tako i ja u ovom istraživanju.












Kada istražujem neki blog obično prvo krenem prema receptima koje sam zapamtila ili zabilježila redovnim praćenjem bloga. Zatim ide „drugo čitanje“ :) , vratim se na starije postove, sve pročitam, proširim listu želja i krenem….., ali ne ide uvijek baš po listi, tijekom istraživanja često promijenim početni popis i uvijek, ali baš uvijek ostane nešto za isprobati što nisam stigla. Tako je bilo i kod Tamare, lista želja je bila velika, ali mogućnosti su napravile svoje i isprobala sam dio zapisanih recepata , ali vjerujem da će i svi ostali jednom doći na red. "What´s for dessert ?“ je na moju listu donio lijepe slatke recepte, ali i one slane, možda je iznenađujuće, slani su nekako dobili prednost i više ih se našlo u ovom isprobavanju. Krenimo redom :) 
Recepte neću prepisivati već su u linkovima u nazivu.




Čim je objavljena bila je moja :) i točno sam znala kada ću je pripremiti. U subotu kada idem na plac i kada kupim lijepu , svježu, muškatnu tikvu, i kada volim skuhati nešto što sam taj tren donijela sa placa, sezonsko, povrtno, …... znači skuhati ću ovu juhu :) Tamara je rekla u ovom postu da ne kuha baš često samo za sebe, ali je baš tako pripremila ovu juhu i galettu koja slijedi i mislim da je dobro napravila jer se i sa juhom i galettom isplati počastiti, pa taman i sama. Juhu sam napravila po receptu osim što sam kockice bundeve prethodno pekla u pećnici na 200 stupnjeva oko 20 minuta. Zatim sam ih dodala u pripremu za juhu kako piše kod Tamare i ubrzo se i zdjelici našla mirisna, gusta juha intenzivne i lijepe boje. I jako finaaaa……, ova juha je baš ukusna, od onih je juha za koje kažemo da su pune okusa i mirisa, pravi mali obrok !











Nakon juhe drugi dio muškatne tikve je završio u ovoj galetti. Napravila sam sve točno po receptu, ali moja galetta nije ispala tako lijepa kao ona kod Tamare. Nema veze, oprostiti ćemo joj izgled obzirom da je opravdala odličnim okusom. Meni se jako svidjela, znala sam da će biti tako jer volim ovakva jela, posebno kada su od bundeve i cijela kombinacija mi je baš odlična. Dragi I.nije baš ljubitelj bundeva pa ga sa juhom nisam niti dočekala, ali galettu sam mu ponudila da proba, hm, pa nisu bindeve niti tako loše, prošla je ova galetta i kod njega ;) 











Ovaj recept me privukao "na prvu", kako zanimljiva kombnacija, lisnato tijesto i krumpir, uz fino začinjeni i pripremljeni poriluk sa vrhnjem. Obećavalo je na dobro i bilo je dobro. Pletenicu sam pripremala jedan prohladni dan, umorna sam i pomalo gladna došla sa posla i htjela sam nešto toplo, fino, da ne bude suho, ali ne niti da kuham neko veliko jelo. Upravo ova pletenica je bila odličan izbor. Sve sam radila po receptu osim što sam stavila nešto manje krumpira. I najviše sam se brinula kako ću formirati pletenicu, spretna kakva jesam sa tijestom mislila sam da je bolje da ga samo zarolam i gotovo :), ali to nije to pa sam slijedeći upute u receptu uspjela dobiti i pletenicu, znam da je jednostavno, ali ja sam baš bila sretna što mi je ispala kao pletenica :) Pletenicu sam podijelila sa dragim I., odmah je komentirao kako je jako zanimljiva i ukusna, dok je meni dio sa porilukom bio savršen, ali mi je krumpira bilo malo previše u okusu (iako sam ga stavila manje nego što ide u recept). U svakom slučaju sigurno ću ponovno raditi ovu pletenicu sa još manje krumpira i više poriluka :)












Ružice su u mojoj verziji postale kuglofići :) Gledala sam ih kod Tamare i sve ono kao obilazim oko njih, a nikako ih konačno napraviti. A lijepe su mi, i sastojci mi se sviđaju, jako mi dobro i zvuče i izgledaju ! U zadnje vrijeme često nosim ručak/marendu od doma, restoran u firmi sve manje prihvaćam i htjela sam da mi ove ružice uz jogurt budu jedan dan za takav obrok. Moje ružice/kuglofiće pripremala sam navečer, sastojke sam prepolovila kako bi ih dobila 6 komada iz čistog razloga da ne pojedemo odmah svih 12 :) , umjesto pancete koristila sam šunkicu koju sam popržila, sve ostalo dodala po receptu i ispekla kuglofiće. Čekam dragog I. da mu ih pokažem i da ih zajedno probamo, ali ne uspijem izdržati i još onako toplo pojedem jedan, mmmm kako dobro. Dolazi I. i odmah kaže "baš lijepo izgledaju" , a kada ih je probao kaže da su mu i dobri.  Pa pojedem i ja još jedan, pa pojede i on još jedan, i …….za sutra ostadoh bez planiranog ručka , zašto nisam odmah napravila svih 12 ?! :)











Ili post o dvije neobične pite od jabuka, jedna je ova pečena u staklenkama, a druga je pita od jabuka koja je pripremljena kao keks. Obje odlične i žele biti isprobane :) Već od ranije me interesirala ova u staklenkama, inače volim jela i kolače koja su malo drugačije pripremljena, a kada sam ovdje vidjela kako je Tamara zatvorila staklenku i ponijela u njoj pitu od jabuka na izlet nije uopće bilo dileme da ću baš nju prvu isprobati. A niti dragi I. niti ja nismo imali dilemu kod degustacije tako da moje prve pite u staklenkama nisu niti stigle do izleta :)  Odabrala sam 4 staklenke u koje ću smjestiti pite, dočekala jednu prohladnu i kišnu večer kada je miris pite od jabuka nešto najljepše što si možemo priuštiti i krenula po Tamarinom receptu. Slijedila sam sve upute , posebno ono sa stavljanjem tijesta u staklenku u komadićima umjesto da pokušavamo sa većim komadom i bez problema formirala pite. Pripremila sam i nadjev, sve kako piše, i ispekla ove zanimljive pite. Jako lijepo su se ispekle ovako u staklenkama, a u odnosu na Tamarine mislim da sam trebala staviti nešto više nadjeva, ali sam se bojala da će početi izlaziti vani pa sam išla kao "na sigurno". Kada su pite bile pečene tek sam ih malo prohladila i dok sam fotkala došao je dragi I. i gleda pitu u staklenci i pita me "da li je to stvarno ? " , šaljem sestri sliku pite u staklenkama, a ona vraća poruku "da li je to stvarno ? " :)  O da bilo je stvarno, ali i nestvarno dobro. Uzeli smo žličice u ruke i naše pite su brzo nestajale, ……..za izlet ću ih sigurno ponoviti ! Odlične pite od jabuka u neobičnom izdanju :)










I eto nas kod "kapitalca" ovog istraživanja. Svako moje istraživanje bloga završi sa jednim receptom koji mi se posebno izdvoji i namatne, u istraživanju Tamarinog bloga to su bile ove praline. Uh kada sam vidjela da se radi o kombinaciji čokolade i maruna lijepo upakiranoj u ove praline odmah sam rekla "to pravim ! " :)  Bila je i puna sezona maruna, a ove godine su mi nekako posebno odgovarali, svako malo sam tražila neki zalogaj od maruna ili sa marunima. Ipak, za ove praline nisam koristila prave marune već gotovi kesten pire koji sam nedavno otkrila kao jako ukusan, zapravo uz dodatak vanilin šećera i malo ruma postaje odličan, a vrlo je kremaste strukture tako da se i meni dragom I.jako svidio posebno u kombinaciji sa šlagom, ali i u ovim pralinama.









Tamara voli raditi praline, impresivna mi je i njezina kolekcija kalupića za praline. Dostupni su nam danas razni kalupići koji se svugdje mogu kupiti, ali moja „kolekcija“ je ostala na jednom primjerku koji sam prije par godina kupila u Londonu i kojega posebno volim. Upute za izradu pralina se nalaze u Tamarinom drugom postu na koji vodi priloženi link, Praline, i treba samo raditi mirno i polako i dobiti ćemo praline bez greške :)  Moji dosadašnji pokušaji izrade pralina nisu bili baš najuspješniji, ali nisam ih do sada nikada niti radila ovako kao sada, koristeći špricu za doziranje otopljene čokolade i kist za formiranje čokolade u kalup. Količine u receptu sam koristila za 16 kom pralina pa su moji čokoladni omotači malo deblji što nam na kraju nije smetalo. Praline sam ostavila 2 dana u kalupu u hladnjaku i tada su samo ispale iz kalupa , a odlučila sam se na ukrašavanje perlicama tako da nam najave blagdane i da zajedno sa ovim pralinama uživamo u predblagdanskom ugođaju. Praline su zadovoljile sve moguće kriterije :) , iskrena preporuka baš za ove sa punjenjem od maruna !








I pomalo smo došli do kraja isprobanih recepata u ovom istraživanju Tamarinog bloga, a ostalo ih je još koji će prije ili poslije doći na red, Prašćići možda već sada za Novu Godinu, namaz od čvaraka koji moram isprobati, Doboš torta, ali i nježne školjkice punjene marmeladom……..i još, i još ...... :) 

Draga Tamara, hvala ti na svim odličnim receptima i zanimljivim pričama koje dijeliš sa nama, lijepo mi je bilo gostovati u tvojoj kuhinji i vidimo se tamo i dalje :) 

Broj komentara: 9:

  1. Divan opis Tamarinog bloga i njenog rada; Branka nisi samo kraljica marmelada, nego i kraljica lijepe rijeci!
    Recepti koje si odbrala (sto nije bilo tako tesko uciniti) su zamamni .

    OdgovoriIzbriši
  2. Branka, tebi i tvom pisanju se divim, ti znaš da pogodiš osobu direktno u srce.
    Divan izbor recepata. Ja sam htela isto da pravim pletenicu sa krompirom i prazilukom, ali su me obaveze pritisle i nisam stigla...ali se nadam da ću uspeti da to isprobam, pa ću kasnije dodatti u post. Razmišljala sam i ja o pralinama sa kestenom, ali ovde kupiti gotov kesten pire je jako skupo i nema ga svuda, jedino po našim prodavnicama a da ga sama pravim, nisam imala vremena.
    Sve u svemu, na Tamarinom blogu ima za svakog po nešto.
    Srećni i blagosloveni Božićni i Novogodišnji praznici:)))

    OdgovoriIzbriši
  3. Draga Branka, dirnula si me svojim uvodnim tekstom. Puno ti hvala na lijepim riječima i opisu mog bloga, taman si pogodila "u sridu". Hvala ti i za isprobavanje recepata s mog bloga u tolikom broju.

    Drago mi je da su ti se juha i galetta od muškatne tikve svidjele kao i meni i da si ih isprobala u kompletu. Kasnije sam i ja pekla tikvu za juhu i naravno da je onda još ukusnija, ali ovo je bio testiranje brzinske verzije, kad se poželiš nečeg toplog i na žlicu usred radnog tjedna.

    Pletenica ti je fantastično ispala. Krompir možeš u cjelosti izbaciti i pojačati poriluk. Super mi je onaj nadjev s vrhnjem i kako se odlično uklopio uz poriluk.

    Kuglofići su ti divni. Da znaš da jako patim za takvim kalupom, nikako da ga nađem :(

    Nasmijala si me s ovim pitama u staklenki, namijenjene za izlet, a nisu stigle do izleta :) Za planinarenje dušu dale, da vidiš kako ekipa počne čudno promatrati kad skuži da jedeš pitu iz staklenke. Jedina mana je što kasnije moraš ambalažu tegliti doma

    Pralinice su ti divne, predivne! Drago mi je da su ti uspjele ovako divno baš zbog mojih savjeta s bloga. Moja kolekcija kalupa je stvarno ogromna i još uvijek me privlače novi oblici.

    OdgovoriIzbriši
  4. Divan izbor recepta s prelijepog bloga koji piše naša draga Tamara, rekla bih za svakog ponešto.

    OdgovoriIzbriši
  5. Zaista se potrudis oko svake prezentacije, sve si divno pripremila i predstavila, milina je citati tvoje postove.:)

    OdgovoriIzbriši
  6. Kod tebe je uvijek prava fešta, zbilja se iznimno potrudiš! Meni se galeta čini savršena, također sve ostalo, ali najviše su me oduševile praline, izgledaju svjetski, još s ovim ukrasima...ma baš su mi preslatke!

    OdgovoriIzbriši
  7. Odlican izbor i prekrasna izvedba i prezentacija. Favorit mi je pita sa jabukama u staklenkama :)
    Srdacan pozdrav i sve najbolje ti zelim :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Ma sve je super, posebno ove pitice u staklenkama, a i praline ne zaostaju

    OdgovoriIzbriši