utorak, 15. travnja 2014.

Uskršnja pinica

Pinicu ili Uskršnju pogaču pravim za svaki Uskrs, ona mora biti na stolu i tradicija je ovog blagdana. Kako sam je jednom napravila tako je u obitelji ostalo ono "B.će napraviti pinice" :) Puno je recepata za pinice i na prvi pogled je svaki isti , ali zapravo su svi različiti, mislim da još nisam naišla na dva ista recepta za pinicu. Netko će staviti više ili manje jaja, vrsta masnoće može kod svakoga biti drugačija, arome i dodaci kao što su korice limuna i naranče ili grožđice mogu varirati od vrste i količine onoga što ćemo dodati. Moje dosadašnje pinice se temelje na provjerenim receptima uz dodavanje i oduzimanje sastojaka kako bih dobila pinice "po mome" :) no uvijek pazim i volim ispoštovati ono tradicionalno. 

I za ovaj  Uskrs pripremam tradicionalnu pinicu , nekoliko sam ih već ispekla, jednu smo već i pojeli :) 






Temeljni recept je onaj najednostavniji, brašno, šećer, jaja........, dalje je bilo dodaj-oduzmi, a kada je tijesto zamirisalo bilo je tako lijepo, zatim sam uživala u mirisima iz pećnice, a kada smo I.i ja probali prvu pinicu bila sam baš sretna što će se u Uskršnjoj košarici  naći baš ovakve pinice, što će biti na blagdanskoj trpezi  i što ću njima razveseliti moje drage cure u Dbk, obitelj, prijatelje i drage mi ljude. 


Uskršnja pinica  


- 1 kg + 200-300 g brašna
- 60 g (kocka i pol) svježeg kvasca
- 6 cijelih jaja
- 2 žumanjka
- 250 g maslaca
- 300 g šećera
- 30 g vanilin šećera
- prstohvat soli
- 200 ml mlakog mlijeka
- 100 ml kiselog vrhnja
- 1 limun - korica 
- 1 naranča - korica 
- 2 žlice likera od ruže (može se zamijeniti rakijom)
- 1 žličica arome kruškovca 
- 1 žličica arome ruže
- 100 ml ruma 
- 100 g grožđica

Za premazivanje: 
- 2 žumanjka 
- 2 žlice mlijeka 
- 20-tak kockica šećera 

- Od brašna i šećera odvojiti po jednu žlicu, od mlijeka odvojiti 2-3 žlice  i dodati mu po žlicu brašna i šećera, namrviti kvasac, sve promiješati da ne bude grudica i ostaviti na toplome da se kvasac digne 
- Grožđice namočiti u rumu, po potrebi dodati vruće vode da ih tekućina skroz prekrije
- U posudu staviti jaja i žumanjke, dodati prstohvat soli,  vrhnje, koricu limuna i naranče, liker, arome i grožđice i sve dobro kuhačom ili žlicom umiješati 
- Maslac, šećer i vanilin šećer miksati mikserom na najvećoj brzini da bude pjenasto i pomalo dodavati smjesu sa jajima i dalje miksati na manjoj brzini. 
- Dodati 1 kg brašna i umiješati ga mikserom na najmanjoj brzini
- Na kraju dodati kvasac i dalje miješati mikserom na najmanjoj brzini dok se ne umiješa, a zatim sve  prebaciti na dasku i dalje ručno mijesiti. Sa preostalih 200-300 grama brašna pobrašniti dasku i ruke i pomalo ih dodavati dok se ne dobije mekano, glatko tijesto. (ja sam potrošila oko 250 g) Mijesiti najmanje 15-tak minuta. 
- Tijesto staviti u prikladnu posudu, pokriti prozirnom folijom i ostaviti na toplom da se diže oko 2 sata 
- Zatim ga premijesiti i formirati pinice (ja sam se odlučila za manje pinice, izvagala sam tijesto za svaku, 220g/9 kom) 
- Formirane pinice prekriti prozirnom folijom i ostaviti još oko 1 sat da se ponovno dignu 
- Kada su pinice ponovno "narasle" zarezati ih na vrhu na tri strane, iz sredine tri kraka duboko zarezana
- Žumanjke i mlijeko pomiješati i time premazati pinice, paziti da se ne premaže zarezani dio 
- Kockice šećera grubo usitniti da ostanu komadići i posuti ih po pinicama, posuti i sitniji šećer koji ostane od usitnjavanja kockica (ja sam kockice stavila u čistu krpu i preko krpe ih usitnila batićem za meso)

- Pećnicu zagrijati na 180 stupnjeva.
- Pinice složiti na pleh (na 1 pleh 4 kom), oko svake napraviti papirnati obruč da zadrže oblik jer će se pečenjem još dignuti (ja sam ga napravila od papira za pečenje) i peći ih 20 minuta 

Kada su gotove ohladiti ih i spremne su za degustaciju. 
Isto tako mogu se zamrznuti, po odmrzavanju dovoljno je 1 sat da budu opet kao svježe. 






Mekane, mirisne, ukusne, one koje izazivaju neku toplinu kada ih pogledam, stavim u košaricu i kada se nađu na blagdanskom stolu. Iako mogu reći da me ovaj recept u potpunosti zadovoljio i da ne bih imala ništa protiv da svake godine napravim baš ovakvu pinicu već sada znam da ću sljedeću godinu ponovno razmišljati "koliko jaja, korice, arome......." i biti će to opet ista , a neka drugačija pinica :) 




Broj komentara: 14:

  1. Cula sam za pincu (mislim da je zovu i 'sirnica') i moracu isprobati. Cini se, po sastojcima, da je veoma aromaticna i mekana.

    OdgovoriIzbriši
  2. Apsolutno ukusno! Fotke u fanatstične.Ovo bi lepo bilo na svakom Uskršnjem stolu.Podelila an mom Facebook.Poydrav

    OdgovoriIzbriši
  3. Branka, ovo nikad nisam probala, baš bih volela da ako uspem da napravim za Uskrs, da je isprobamo.

    OdgovoriIzbriši
  4. I like your information which is very useful for me. Thanks.

    OdgovoriIzbriši
  5. Mislim da ću isprobati pnce sad za Uskrs . Moji obožavaju testa. Kad sam pravila uskršnju pogaču , isto je bila hit. Odlično izgledaju !

    OdgovoriIzbriši
  6. Divne fotkice i receptic, srecan Uskrs i lepo provedite praznike.:)))

    OdgovoriIzbriši
  7. kod nas doma nije tako česta na stolu, moram priznati, ali radila sam ju nekoliko puta, volim ju :) tvoja je zbilja prekrasna

    OdgovoriIzbriši
  8. Ove tvoje male su prekrasne a meni još jedan fin recept za isprobavanje.

    OdgovoriIzbriši
  9. Predivno pecivo, posebno mi je simpaticno ovo sa izmrvlejnim kockama saecera. Jako dekorativno i mislim jako ukusno :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Kod nas doma pince nisu bile običaj (peku se orehnjače ili kuglofi) ali meni je to tak dobra pogača da sam ju ja uvela ko običaj :) Predivne su ove tvoje, djeluju tak mekano i mirisno mmmm

    OdgovoriIzbriši
  11. Predivne! <3 Ne pamtim kad sam vidjela ovako lijepe pince. :)))

    (Maja)

    OdgovoriIzbriši
  12. Super su i detaljno sam proučila recept. Drukčije nego što sam ja radila. Probat ću i na ovaj način.

    OdgovoriIzbriši