nedjelja, 11. ožujka 2018.

Tart od bundeve.....i još..... :)

Oni koji su zadnjih dana navratili na blog nisu mogli ne primijetiti da kod mene još uvijek traju blagdani, stala sam sa postom sa dobrim željama za Božić i Novu godinu i evo tek se sada pomakla. A u međuvremenu sam kuhala, jesam stvarno, i to nešto staro i nešto novo, malo manje sam fotkala i nisam uopće pisala, pa tako  nije bilo niti postova. I nekoliko puta sam ozbiljno promislila o tome da li će ih više i biti, da li da nastavim ili da jednostavno stanem, da se zaustavim tamo negdje na kraju prošle godine i sa dobrim željama, ako već odlučim stati onda bi bilo i najbolje da bude tako, sa dobrim željama. A onda povremeno navratim na vlastiti blog, volim ga i želim mu se opet posvetiti,  pogledam svaki put broj posjeta  koji pomalo ali i dalje raste, nađe se i pokoji komentar koji me dirne, prijateljice pitaju kada ću napisati nešto novo, .......a ja kuham, kuham  pri štednjaku i u glavi, kuham i skuhala sam.........novi post je na blogu ! :) 

Tart sa bundevom.....i još..... kapulom, sirom, pršutom i radičem  (ne bi baš sve stalo u jedan običan naziv tarta :) )  danas je ovdje da nešto fino pojedemo, da nešto šareno i veselo gledamo u tanjuru , ovdje je i da nas malo ugrije i da nam konačno dozove proljeće. Jednostavan je, jednostavno se pripremi, još jednostavnije pojede :) i u toj svojoj jednostavnosti je tako dobar !  Volim ovakve zalogaje, tartovi su mi posebno omiljeni, mogu ih napraviti od najmanjeg do najvećeg, u količini koju želim i u kombinacijama povrća, mesa, sireva, ........malo mašte i sve što želite i volite može se naći u jednom finom tartu. 









Ideju za ovaj tart dobila sam listajući časopis jednog od trgovačkih lanaca, koliko god su mi ti časopisi onako za prelistati i vidjeti što nam trenutno nude kao nove ili "najbolje" proizvode u ovome često naletim i na neki tekst i recept koji me privuče. Tako ugledam i tart sa bundevom, ali koliko me privukao toliko me i odbio jer se u receptu punjenje bazira na bundevi, plavom siru, ali i vrhnju, jajima i još malo vrhnja i opet vrhnja. E takve tartove ne volim, previše su mi "vrhnjasti i jajasti" i brzo odlučujem da u mome tartu  neće biti vrhnja već ostaje bundeva i plavi sir, a ostatak će biti onako kako ja volim :) , želim brzi i fini ručak, subota je. 

Moja subota ili moje subotnje jutro je pomalo uhodano i jako ga volim baš takva. To je ono jutro kada prvu kavu pijem sa dragim I., onako polako uz razgovor i smijeh, a zatim se nalazim sa dragom prijateljicom S. i pijemo našu kavu i pričamo, pričamo, pa ako smo raspoložene šetamo gradom i obavezno idemo na plac, kasnije dolazi najdraža nećakinja K., moja studentica, i idemo na ručak koji je nekad iz moje kuhinje, a nekad je skroz dobro i da netko drugi skuha. :) U svakom slučaju subota, a posebno subotnje jutro uvijek prođe prebrzo. Tako je bilo i jučer, bila je to posebno dobra subota nakon hladnih dana, snijega i leda, bilo je lijepo proći kroz grad i popeti se na plac, šaren, živ  i veseo kao i uvijek. Povrće, voće, zeleno, žuto, narančasto, boje sa klupica zovu......gdje si proljeće ? Proljeće se još uvijek negdje skriva, ali ja zato nalazim odlične bundeve koje kupujem, još malo i one će se skriti i prepustiti mjesto nekom drugom sezonskom povrću i voću, do tada hajdemo ih iskoristiti za još neku dobru juhu, sočnu bućnicu, ili za ovaj tart ! 

Podloga za tart je prhko tijesto u kojemu je  pire od bundeve, ako je tart sa bundevom onda neka bude baš sa bundevom :) A sjetila sam se toga tijesta iz slatke verzije kada sam spojila bundevu i nutelu :) , u ovom postu. Za punjenje stavljam bundevu i plavi sir, a dodajem i malo pečene kapule, pršuta i na kraju radič............, eto baš da može puno bolje i ne može :) :) 








 Tart sa bundevom.......i još...... :) 

(za 4 tarta  promjera 14 cm) 

Tijesto: 
- 200 g brašna 
- 100 g pirea od pečene bundeve 
- 4 žlice maslinovog ulja 
- 40 g maslaca 
- 1/2 žličice soli 

Nadjev: 
- 600 g bundeve (narezana na komadiće) 
- 2 manje glavica kapule (ljubičastog luka) 
- 100 g gorgonzole (ili nekog drugog plavog sira) 
- 100 g pršuta 
- nekoliko listova radiča 
- 2-3 žlice maslinovog ulja 


- Bundevu narezanu na komadiće i kapulu narezanu na polumjesece staviti u posudu za pečenje na papir za pečenje, posoliti ih i lagano preliti maslinovim uljem i peći u pećnici zagrijanoj na 180 stupnjeva, oko 20-25 minuta 
- Od pečene bundeve odvojiti 100 g i vilicom napraviti pire

- Za tijesto sjediniti brašno, pire od bundeve, ulje i maslac narezan na listiće  i rukom mijesiti dok se dobije glatko tijesto. Tijesto je lagano elastično i neće se lijepiti niti za ruke niti za podlogu, ne treba dodavati još brašna 
- Tijesto podijeliti na 4 jednaka dijela (za svaki kalup) i razvaljati ga u krug, na veličinu da prekrije dno i ivice kalupa , a može i viriti malo iznad ivica. 
- Kalupe namastiti maslacem, obložiti ih iznutra po dnu i ivicama tijestom,  nabockati tijesto vilicom, staviti peći u pećnicu zagrijanu na 180 stupnjeva, 15 minuta 

- Za nadjev pripremiti pečenu bundevu narezanu na komadiće, pečeni luk, gorgonzolu narezanu na komadiće (ili krupnije namrvljenu) , pršut narezan na komadiće 

- Nakon 15 minuta kalupe sa tijestom izvaditi iz pećnice i napuniti pripremljenim nadjevom. U svaki kalup /staviti komadiće bundeve i zatim ostale sastojke rasporediti na 4 dijela.
- Vratiti u pećnicu i peći još oko 10 minuta 

Iz pećnice će se početi širiti miris kojemu ćete teško odoljeti :) 

- Kada je gotovo izvaditi iz pećnice, dodati nasjeckane listove radiča i nakapati maslinovim uljem.
Servirati u kalupima u kojima se peklo ili izvaditi iz kalupa i servirati na tanjuru (tijesto će se vrlo lako izvaditi iz kalupa)  

I sada preostaje ono najbolje - degustacija :) 








 O da, jako je dobro, meni je baš dobro :) Tijesto je mekano i prhko, osjeti se pomalo onaj slatkasti okus bundeve pa tko želi može dodati i malo više soli. Ja namjeravam sljedeći put dodati više soli, ali i malo papra. Nadjev mi je po mjeri, pravi balans slatkastih bundeve i kapule i slanijih i jačih okusa gorgonzole i pršuta. Radič je tu da sve skupa osvježi.  Dragi I. isprobava i kaže da nije on baš za ovakva jela, ali da mu je jako dobro, fino je, i on bi još malo posolio tijesto, a nadjev neka ostane baš ovakav kakav je. Draga K. je samo jednom ranije probala bundevu i to je bila juha koja je nije baš osvojila, ali ovo je nešto drugo, ovo je dobro "zapakirana" bundeva koja joj se sada sviđa. Sviđa se i meni :) 

Nismo još niti pojeli ove tartove a ja sam već kombinirala nove, ovo sa bundevom je super, ali kombinacije tijesta i nadjeva za ovakvo malo jelo su neiscrpne. Zato kombinirajte brašna, kombinirajte dodatke brašnu, kombinirajte sve i svašta :)  i na stolu uvijek može zamirisati neki ukusan i oku ugodan tart. Uz to čašica vina, a uz ovaj dobro ide i pivo i uživajte ! 

p.s. komadiće pečene bundeve možete pospremiti u prikladnu posudu, dobro zatvoriti i čuvati 3-4 dana u frižideru.......da, da, moja bundeva čeka još jedan ovakav tart, možda ga dočeka već sutra :) 








4 komentara:

  1. Svi se mi borimo sa blogom u jednom trenutku. Bitno je ne forsirati ali drago mi je da si nam se vratila.
    Super pita izgleda.

    OdgovoriIzbriši
  2. Dobro je što nisi stala sa blogom i što si ovaj tart objavila, jer ja inače ne bih znala ni za tebe ni za tvoj blog. Ja sam otvorila blog od Nove godine zove se "Od tanjira do pjata". Ide mic po mic, skromno, ali važno je to da se na svom blogu osećaš kao u svom "svetom ćošetu". Čula sam i starije blogerice da su se u jednom trenutku zasitile, valjda je to i normalno. Posle se opet krene i tako u krug. Drago mi je da sam te upoznala i nadam se da ćemo se lepo družiti, već po ovom tartu vidim da imaš lepe recepte. Pozdrav orsetta sa coolinarke.

    OdgovoriIzbriši
  3. Odlično izgledaju! Super recept! :)

    OdgovoriIzbriši