ponedjeljak, 23. svibnja 2016.

Marmelada od kumquata, limuna i grejpa

Stižem, ponovno sam ovdje, ja, post i .......marmelada ! :) Nakon skoro dva mjeseca, nakon što je post sa naslovom "Sretan Uskrs" već pomalo najavljivao da bi sljedeći mogao biti "Sretan Božić" :) Ali ne, ne, do Božića ćemo se još čitati i pisati i lijepo družiti. A neka prijetnja se pomalo nadvila i nad marmelade, mislim kada sam ono objavila zadnji post sa receptom za marmeladu ? , ....bolje da ne insistiramo na odgovoru, kada god da je bilo dobro je, a sada je još bolje jer je tu jedna posebno dobra marmelada kojom ćemo konačno ispratiti zimu, zadnjim ovosezonskim citrusima "upakiranima" u mirisne i ukusne teglice :) 

Baš volim kuhati marmelade i volim pisati o marmeladama, zapravo volim opisivati te teksture, mirise, okuse, rezuckanje voća, pripremu, kuhanje, smještanje u teglice. Naravno i degustaciju :), a kod ove marmelade degustacija nije bila samo ona prva već kao da je svaki put iznova degustiram koliko me svaki put iznova oduševi, a posebno je lijepo osjećam vikendom za polagani doručak, mmmmmm :) 








Ono da volim pisati, i to ne samo o marmeladama primjetili su već mnogi i zbog toga mi je drago, to što su primjetili znači i da su nešto od toga i pročitali što mi svakako i laska :) , prijateljica mi je nedavno u Dbk nekoliko puta napomenula da želi da još više pišem, "knjigu, knjigu očekujem" :) E , hvala mojoj prijateljici, ali draga S. knjiga neće biti no zato ću ovdje na blogu od sada pisati redovno :) Koliko mi je nedostajalo za vrijeme ove pauze ne trebam posebno govoriti. Pauza se dogodila, vrijeme, događaji, .......svašta nešto, i nećemo sada o ovome "nešto" već ćemo pričati  samo o lijepim stvarima za vrijeme blog pauze. 

Bila je to blog pauza, ali ne i pauza za sve ostalo što je skoro proletjelo u ova skoro dva mjeseca. Posao, kuća, .....,i sada nedostaje birtija :) Ma ne, nije bila birtija, ali bili smo dragi I. i ja na vikendu u Ljubljani sa izletom do Trsta. Ljubljanu oboje baš volimo i bilo nam je jako lijepo, a Trst je uvijek Trst, poseban i onaj kojemu se rado vraćamo. Pa smo bili na odmoru u Dbk sa izletom u Splitu i na Korčulu, o tome ne treba puno pričati, Dbk i moje cure, mama sestra i najdraža K., prijateljice, Grad, sve to dijelim sa dragim I. , izleti na kojima smo uživali i ponoviti ćemo ih , sigurno opet jednom, ubrzo :) . Pa naša planinarenja nedjeljom, kava i plac sa prijateljicom subotom, pomalo i kuhanje, i fotkanje (koje je ipak većinom preuzeo dragi I., ali i ja malo :) ) .........koliko me to tek ispunjava ne trebam posebno opisivati, iako bih  o svemu mogla napisati poseban post. jednom i hoću. I svugdje smo između ostaloga uživali u dobrom zalogaju, dobili i poneki recept, nešto već i isprobali.........ma da, o svemu poseban post ! :) 
A danas samo crtica iz Trsta i malog uličnog sajma na kojemu sam odmah uočila drage mi kumquate. Kako samo volim volim ove male citrusiće :) 








Prošlu godinu skuhala sam marmeladu od kumquata sa zelenim čajem i napisala nešto o kumquatima (ovdje) . Osim u marmeladi kumquate volim i svježe, onako malo gorkaste, opore, a meni jako ukusne i osvježavajuće. Kumquate nalazim na placu kod poznatog prodavača, ugledam i njega i njih, želim pogledati i cijenu a na kartonu piše "Kunkvat" ? :) , ups pa što vam se dogodilo, on pogleda i nasmije se, kaže da je to njegova stara majka pisala, nije znala kao se točno izgovara i piše i onako kako je čula tako je napisala. A on svakako zna ispravno i nekoliko puta mi ponovi kako ne samo da ih piše sa slovom "m" već obavezno i sa "Q", smijem se i kupujem ih dok gospođi koja sve sluša i gleda i pita me što sa njima objašnjavam kako su fini, u kolačima i marmeladama posebno. Joj što volim te crtice i razgovore na placu, a nakon kumquata  odmah kupujem i domaće limune i grejp i sada je već postajem poprilično nestrpljiva, .......marmelada, marmelada :) 








Marmelada od kumquata, limuna i grejpa 

- 1 kg kumquata 
- 1 veliki žuti grejp 
- 2 veća limuna 
- 200 ml vode 
- 800 g šećera 
- 50 g vanilin šećera 

- Kumquate dobro oprati (koristiti se kora), odrezati im vrhove sa obje strane i narezati na komadiće, odstranjivati koštice 
- Grejpu i limunima oguliti koru, zatim odstraniti i bijele kožice i "meso" narezati na komadiće. Sačuvati sav sok koji će izaći rezanjem. 
- Kumquate, meso i sok limuna i grejpa staviti u posudu za kuhanje, naliti 200 ml vode i sve promiješati. 
- Dodati šećer i vanilin šećer i dobro ga umiješati. 
- Sve ostaviti najmanje 3 sata, a može i preko noći na hladnome. 
- Zatim još jednom dobro promiješati i staviti kuhati prvo na jaču vatru dok ne uzavri, a kada uzavri kuhati na srednjoj vatri  oko 45  minuta uz stalno mješanje kada će se početi zgušnjavati, a želite li gušću marmeladu kuhati dalje do željene gustoće. 
- Ukoliko želite skratiti postupak nakon što marmelada uzavri kuhajte je još 5-10 minuta a zatim dodajte vrećicu želina  pomješanu sa 2-3 žličice šećera, dobro ga umješajte, neka ponovno uzavri i kuhajte još oko 5 minuta 

Marmelada je gotova, razliti je u čiste i zagrijane staklenke, zatvoriti i okrenuti na poklopac. Neka tako stoji 10 minuta, vratiti staklenke na pravu stranu i ostaviti da se ohladi. A zatim........mmmmmm........kako finoooo :) 








Znam da nije sada baš lako opisati taj fini okus ove marmelade, i nije samo meni fini, svidjela se ova marmeladica i dragom I., svidjela se i mojoj mami, ma svidjela se ona i svidjela bi se svima koji je probaju, jednostavno je posebna. Posebna je i po tome što ispraća zimu koje nam je ove godine već malo previše i doziva ljeto koje samo što nije došlo, još jedno najavljeno nevrijeme koje će brzo proći i eto lijepih sunčanih dana :) 

Posebna je ova marmeladica kao što su posebni svi oni i kao što je posebno sve ono što me ispunjava i održava, sve ono zbog čega sam sretna i što ne dam nikome da mi ukrade, i neću nikada dati. Ne dam niti blog, niti vas dragi moji blog prijatelji. Hoću nove priče, recepte, slikice, .......ne dam ove okuse, mirise,druženje, .............., a ne dam ni vikend doručak, onaj lijepi, polagani, kada nam se ne žuri i kada želimo što dulje ostati baš uz taj doručak.. ........sa mirisom i okusom marmelade :) 






Broj komentara: 6:

  1. Pauze su uvijek dobro došle :) Bitno da si ti nama tu i da još uvijek radiš ovak divne marmelade!

    OdgovoriIzbriši
  2. Lijepo da si opet tu :) Volim ove tvoje marmelade, uvijek zanimljive kombinacije.

    OdgovoriIzbriši
  3. Radujem se što vidim novu objavu. Divna marmeladica. Od tebe očekujem uvek najbolje marmelade. Drago mi je da si puna utisaka i volje za daljim pisanjem. Kiss ♥

    OdgovoriIzbriši
  4. I ja se obradujem kad gpd vidim neki tvoj post. Volim i ovu malu voćkicu , nekoliko puta sam se morala vraćati u baštu kad sam pravila slatko od nje, jer bi smo ih pojeli.Veoma mi se dopada ova tvoja marmelada i kombinacija voća u njoj.

    OdgovoriIzbriši
  5. Dobrodošla natrag uz finu marmeladicu

    OdgovoriIzbriši